työttömien luukku

202 posts, 11 pages, 68,508 views

m1kk3

#21 • • m1kk3 no-life
Vaikken varsinaisesti tänne luukkuun kuulukaan ni voin sanoa että ei tässä taloustilanteessa mitään herkkua oo olla töissäkään. Firmassa kauhea säästökuuri (esim. ei oteta kesätyöntekijöitä, jolloin pahimpana lomakautena on aivan saatanallinen kiire, koska porukkaa on aivan liian vähän ja vielä ylimääräsiä spesiaaliprojekteja otettu kesäksi), hirveä hiillostus johdon taholta, josta rivien välistä voi lukea että jos ei tahti parane ni porukkaa lähtee, vaikkei tää tahdin hiljeneminen oo millään muotoa työntekijöiden syy jne jne. Välillä sitä itekin toivois et vittu ku saiskin sitä kenkää ni vois vähän vetää happea, muuttaa takas kotipaikkakunnalle ja suunnitella uusia tuulia elämään, vaikkei sitä rahaa nyt niin kovin paljon oliskaan. Sen verran kuitenkin että toimeen tulis työttömänäkin.

/end of avautuminen

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Vendela

#22 • • Vendela e-ra2co

astaroth, 8.6.2009 22:10:
matkustaminen ja suomesta pois pääseminen ovat oikeastaan ainoita sellaisia asioita, joita tällä hetkellä kaipaan. siihen tällä elintasolla ei valitettavasti kykene

EU-maihin pääsis ilmaseksi (maksavat lennot, ylläpidon ja taskurahaa) vapaaehtoistyöhön, jos kiinnostaa http://www.alli.fi/sivu.php?artikkeli_id=379. Oon ite miettinyt tota aiemmin, mutta oon päätynyt siihen tulokseen, että oon varmaan liian erakkohenkinen/ outo ihminen moisiin projekteihin.. *justjoo*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

NaSu*

#23 • • NaSu* psyKepossu

astaroth, 8.6.2009 22:55:
---
vala, 8.6.2009 22:35:
Sossustahan sais rahaa, mutta kynnys mennä sinne on kyllä uskomattoman suuri.

---

tälläisiä tilanteita varten niitä veroja maksetaan.

AIVAN! kyL mä ainakin hyväLLä omallatunnolla menen sossuun jos tarve vaatii... Ite tällä hetkellä kuitenkin vero-euroja valtiolle joka kuukaus maksan niin että pahaa tekee! Miksi en siis siinä vaiheessa jos duunit loppuis ni menis hakemaan "omiani" pois.
Harmittaa kyl niiden puolesta jotka haluis tehä duunia mut ei vaan ole töitä...

Tsemmpiä kaikiLLe duunin etsinTään, toivotaan et ajat paRanee! (<- pieN mummo-Läppä *nauru*) Mut siis oikeesti!! *piis* *possu*

--
....Vuosaaren metsässä mä lämmitän rumpua
mättääni ympärillä kulttuuri kumpuaa....

Tää odotteLis jo KeSäää !!! ;)

s4ga

#24 • • s4ga
Luen tän kokoajan "tytöttömien luukku" :)

Mutta: Itsekään en ole tälle kesälle saanut töitä ja harmittaa kyllä erittäin paljon. Opiskelijan on pakko työskennellä kesä, jotta syksyllä riittäisi rahaa edes ruokaan (opintojeni ohella on melkoinen mahdottomuus tehdä töitä). Kivemmasta on vaikea edes haaveilla. Uskon silti, että asioilla on tapana järjestyä ja kyl-tää-tästä-tm!

Tsemppiä muillekin kesä/työtä vaille jääneille!

--
Miau. ^__^

#25 • • Sunshine^82 Guest
Vois vaikka kiskasta kännit kun ei muutakaan tekemistä ole. Motivaatio pohjalukemissa. *känni*
noemi

#26 • • noemi
Työhistoria? On siivottu, tehty varastohommia, palveltu asiakkaita tiskin takana, edessä ja puhelimitse, mutta vahvin osaamisalueeni on toimeentulotukihakemusten täyttö :S

--
Oikeutta koneille!

Vendela

#27 • • Vendela e-ra2co
Kuinka saatanan kauan niitä työttömyyskorvauksia pitää oikein odottaa? *grr**nyyh* Mulla on menny jo muutama kuukausi, nyt alkaa hermostuttaa!

--

Zeratul

#28 • • Zeratul Captain miserable
Dissan sitä et dissaustopikki pantiin lukkoon, mut tätä ei oo vieläkää saatu vaik jo edellisellä sivulla mainitsin et on olemassa aihe nimeltä työttömyys. Näitä kaiken maailman luukkuja taas. *eiei*

Dissaan samalla kans sitä et käytän vallitsevaa työllisyystilannetta tekosyynä, ois pitäny jo useempi vuos sitte panostaa päästäkseen oman alan hommiin jos meinais ilman jatkokoulutusta jäädä työelämään. Aika urpo jätkä.

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Decion

#29 • • Decion Koneradio
haluan tänne

--
-Bulletproof NRG Slaughter-

#30 • • Equalizer Guest
tääkin tuntus välillä ihan jees kun 7 pv työviikot ei oikee iske
anniharha

#31 • • Edited anniharha

Replying to työttömien luukku:

mikke, 8.6.2009 23:10:
Vaikken varsinaisesti tänne luukkuun kuulukaan ni voin sanoa että ei tässä taloustilanteessa mitään herkkua oo olla töissäkään. Firmassa kauhea säästökuuri (esim. ei oteta kesätyöntekijöitä, jolloin pahimpana lomakautena on aivan saatanallinen kiire, koska porukkaa on aivan liian vähän ja vielä ylimääräsiä spesiaaliprojekteja otettu kesäksi), hirveä hiillostus johdon taholta, josta rivien välistä voi lukea että jos ei tahti parane ni porukkaa lähtee, vaikkei tää tahdin hiljeneminen oo millään muotoa työntekijöiden syy jne jne. Välillä sitä itekin toivois et vittu ku saiskin sitä kenkää ni vois vähän vetää happea, muuttaa takas kotipaikkakunnalle ja suunnitella uusia tuulia elämään, vaikkei sitä rahaa nyt niin kovin paljon oliskaan. Sen verran kuitenkin että toimeen tulis työttömänäkin.

/end of avautuminen

Hyvinkin samoissa ajatuksissa mennään, sillä erotuksella että mulla on työpaikka, muttei työvuoroja, eli käytännössä oon työtön. Mua ei ole irtisanottu, osa-aikaisena kun oon viime syyskuusta asti remmissä ollut, ja kesätöitäkin jo kertaalleen luvattiin vähintään heinäkuuksi, mutta pomon lamapelon takia porukkaa on töissä kerrallaan mahdollisimman vähän, enkä mä kuulu niihin vähiin. Sitä, miks siellä ei anneta muille muutamia kaipaamiaan vapaapäiviä lisää, ja pistetä mua duuniin niiksi päiviksi, en ymmärrä ollenkaan. Vähemmänhän mulle tartteis maksaa, kuin vakkareille... Mutta toisaalta totesin kans, että mieluummin menetän mielenterveyttäni kotona erossa muusta maailmasta kuin duunissa helvetillisen paineen ja kyttäyksen alla.

Ja mitä sossuun tulee, jos mulla olis ongelma kävellä sinne, en sais mistään yhtään rahaa. Olen opiskelija, koulu jatkuu elokuussa. Mulla ole mahdollisuutta suorittaa kesäopintoja, joten kela ei maksa opintotukia, eikä muitakaan tukia, koska olen kuitenkin opiskelija, eikä opiskelijaa hyväksytä työttömäksi työnhakijaksi, vaikkei töitä tai koulua olisikaan. Se vaan vituttaa, ettei mun ole taloudellisesti merkityksellistä tehdä kesän aikana yhtään mitään töitä, sillä kaikki tulot vähennettäis tuista suoraan. Käsittämätön tämä systeemi, miten se passivoi niin täysin. Luulis että joku 200e ois vielä ihan suotavaa tienata tukien päälle, mutta kun ei niin ei. Lisäksi kun asun tällä hetkellä niin kalliisti, (ettei sossu maksa koko kämpän vuokraa, vaan parikybää pitää heittää perusosasta), niin mun tartteis tehdä samaa tuntimäärää kuin vakituisten, että saisin isomman tilin kuin sossusta. Perseestä, perseestä, perseestä. Ja minkä helvetin takia opiskelijan pitää nostaa lainaa mutta työttömän ei? Kysyn vaan, häh.

Ja koska dissaustopikkia ei enää ole, niin joudun avautumaan tänne, että vihaan (ei, en vastusta, dissaan ja vihaan) niin helvetisti niitä, jotka halveksuvat tämänhetkistä elämääni, tai muita soppalan kanta-asiakkaita. Jäisivät itse työttömiksi, ja myykööt sitten persettään ylläpitääkseen elämäänsä. Semisti offtopikkina vihaan myös niitä, joiden reaktio ammatinvalintaani on "Miks sä niin hyvillä papereilla et menny yliopistoon vaan jouduit amikseen!?!?!?""!q+ En ois susta koskaan uskonu et sä tolleen joutuisit tekee!!!224" Aha, kiitos, ja ammu itsesi. Mä sentään valmistun puolet nopeammin, ja samalla tavalla valtion masseilla elän sen ajan, kuin sinäkin siellä ylihienossa epäammattiopistossasi. DISSAAN, VITTU, DISSAAN.

--
and though my words could save the world they never come out right

Vendela

#32 • • Vendela e-ra2co
En oo lukenu sitä dissausketjua, joten en tajua saako täällä Klubbarissa siis enää valittaa. Mut annan palaa analysoiden kuitenkin:

Mua työttömyydessä ärsyttää seuraavat asiat:

- Sain potkut NIIN epäreilusta syystä. Mun kaikki matkakassat menivät seuraavien kuukausien elämiseen. Mä voin vain toivoa niin huonoa karmaa mun ex-työnantajalle. Jos joskus matkustan eksoottisiin maihin, ostan voodoo-nuken ja lävistän sen yhtä usein, kuin pinkkipäinen irokeesipunkkari alahuulensa. (Siinä vaiheessa tuo seinällä oleva sikatikkataulu on varmaan jo riittävän tuhoutunut, heh)

- Ihmisten kysymys "Mitä sä teet työskes?" "No en mitään." "No mitä sä opiskelet?" "En mä opiskele/Vähän kaikenlaista." Siitä seuraa joko kiusallinen hiljaisuus (onko mulla ihmisarvoa?) tai säälivä: "Kyllä sä jotain pian löydät"(no entä jos en halua, enkä muuten tarvitse tuota empaattista katsettakaan). Parhaimmassa tapauksessa edellä mainittuun kysymykseen vastaus on riemastunut: "Sama homma! Oon ihmetellyt, että miten noilla työssäkäyvillä on aikaa tehdä mitään mielekästä?", mutta ei mennä siihen nyt sen enempää.

Vihaan sitä, että jotkut ajattelevat että en ole mitään, koska - en ole mitään? Ei me eletä enää 50-luvulla, jolloin ammatti tekis meistä oikeasti jotain. Okei, oon ollut 3 vuotta ravintolatyöntekijä, mutta minä en oikein halua edes puhua siitä, koska en ole ollenkaan ravintolatyöntekijämäinen, joten nimitys olisi hyvin harhaanjohtava. Joskus, jos näen kysyjän olevan jollain lailla konservatiivinen/statusrasisti, vastaan että olen taiteilija. Enkä voi vielä kertoa, mitä mä teen, hän tulee varmasti kuulemaan siitä jonkin ajan kuluttua. Sitten sytytän tupakan ja katselen kaukaisuuteen.

Suomalainen small talk (todella huvittavan näköisiä nuo kolme sanaa yhdessä) on lapsen kengissä. Pitäisikin keksiä jotakin muuta juteltavaa, kuin työ/opiskelu. Se varmasti on näinä aikoina joillekin aika arka aihe. "Mitäs tykkäät tehdä?"

Mua ei oikeastaan ikinä elämässäni oo kiinnostanut mikään muu kuin matkustelu, joten ajattelin lähteä syksyllä työnhakuun ulkomaille. Hollantiin. Tiedän, että tuotan jälleen pettymyksen yltiökonservatiiviselle isälleni, joka on pienestä pitäen dissannut mulle esim. siivoojia, valokuvaajia jne. hänen mielestään "turhia" ammatteja, "ne ihmiset eivät ole mitään". Me ei tosiaan broidin kanssa olla mitään, kun meillä ei ole "kunnon ammatteja" (Se on kuitenkin unohtanut, että mulla on läpi kouluhistorian olla paljon paremmat arvosanat kuin sillä, vaikka onkin niin olevinaan). Arvatkaa, tekeekö mieli edes hakea mihinkään yliopistoon vaikka periaatteessa kiinnostaiskin (tosin sitoutuminen ahdistaa)? Aivan kuin olisin joku kalu, millä hän saa nostaa omaa egoaan. Jos hyvä työpaikka on jonkun muun unelma se on ok, mutta mulla vastaava on näkeminen, kokeminen, tunteminen, rakkaus. Annan virran viedä kohti omia unelmiani, ajatteli muut mitä ajatteli.

*tähti*

--

ezzy

#33 • • ezzy Droid-pappa

sativa, 29.6.2009 12:51:
Kuinka saatanan kauan niitä työttömyyskorvauksia pitää oikein odottaa? *grr**nyyh* Mulla on menny jo muutama kuukausi, nyt alkaa hermostuttaa!

Mikä vaihe sulla on menossa niistä, ootko päivälaput jo lähettänyt? Muijakaverille kävi niin hienosti, että meni 4kk rahat työkkärin kämmin takia viemäriin, kun eivät merkinneet sen ekaa käyntiä minnekään ja ei saanu niitä lippulappuja ollenkaan...
NextAce

#34 • • NextAce Alienated
Tää on asia luukku. Kiva ottaa iisisti ja duunailla kaikkea kivaa eikä tarvi huolehtia duuniin menosta. Nautitaan noi liiton rahat loppuun ja sitten vois harkita töihin menoa/opiskelua.

--
-Alienation-

-----

Vendela

#35 • • Vendela e-ra2co

ezzy, 29.6.2009 18:25:
---

---

Mikä vaihe sulla on menossa niistä, ootko päivälaput jo lähettänyt? Muijakaverille kävi niin hienosti, että meni 4kk rahat työkkärin kämmin takia viemäriin, kun eivät merkinneet sen ekaa käyntiä minnekään ja ei saanu niitä lippulappuja ollenkaan...

Voi ei noin voi tapahtua *grr*
Mä oon siinä vaiheessa, että oon saanut 30.4 työkkäristä lapun, jossa lukee että olen edellytetty saamaan työmarkkinatukea. Lähetin sen KELAlle heti sen jälkeen, ja sieltä ei sitten ookkaan kuulunu mitään.

--

Kolera

#36 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

sativa, 29.6.2009 18:36:
---
ezzy, 29.6.2009 18:25:
---

---

---

Voi ei noin voi tapahtua *grr*
Mä oon siinä vaiheessa, että oon saanut 30.4 työkkäristä lapun, jossa lukee että olen edellytetty saamaan työmarkkinatukea. Lähetin sen KELAlle heti sen jälkeen, ja sieltä ei sitten ookkaan kuulunu mitään.

no jos ei muuta ni www.kela.fi ja kirjaudu sisään nettipankkitunnuksilla ja kato onko siel mitään päätöksiä tai lausuntoja. sit soitat/meet kelaa huomena ja kysyt et mitäs vittua

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Claquesous

#37 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Mä oonkin puolityötön.

--
32. of December

Kosaz

#38 • • Kosaz
Eka irtisanomiskierros vältetty. Kickeri piti showdowniin asti ns.

Huh..*hikoil*

--
The number you dialed is imaginary, please turn your mobilephone 90 degrees and try again.

Laskeuma

#39 • • Laskeuma Koneradio/Battle Royale
myös ite välttynyt kengän kuviolta perseessä...toistaseks *pepsodent*

--
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu.

evvk

#40 • • Edited evvk
Mä kun olin puhelinmyyjänä myymässä Seuraa, Apua, tms... niin palkkaus oli provisio ja sain noin 20 € / kk palkkaa ja työkkärirahoja sain odotella 3 kk sen jälkeen kun sain potkut osaamattomana myyjänä. Arvaa potuttiko ja KELAn palvelu oli yhtä helvettiä. Oneeksi en paskempaa duunipaikkaa keksinyt. Jos olisin ollut työharjoittelija pelkällä päivärahalla niin olisi napsahtanut tilille joka kk 380 EUR + 8 EUR pv plus asumistuki 200 EUR / kk. Eli noin 740 EUR / kk.