AL: Tampere ilmoittaa jokaisesta luvattomasta julisteesta poliisille

171 posts, 9 pages, 70,091 views

sts

Posts: 7,969

#41 • • sts Sama pyynti aitta!

Ozma, 2.4.2009 20:13:
Myöskin toi perätön idea, että bileorganisaatiolla on vastuu siitä, jos tuntematon taho kiinnittää julisteita. Mitäs, jos teenki oman julisteen jossa mainostetaan vaikka Madwavea (puhdas esimerkki) ja vedän niitä kaupungin täyteen? Lasku edelleen Madwavelle vaikkei he ole tehnyt mitään - Kyllä on hienoa menoa! Täytyy perjantaina kohottaa yksi kappaletta kaljaa kaupungin päättäjille.




:D

Dude, kyl mä luulen että jopa laskulla uhkaajat ymmärtää jos oot tehny tussilla M4DW3eV julkkia ettei ne oo nyt iha samaa tasoa ku MADWAVE julkat.
Ozma

Posts: 867

#42 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

sts, 2.4.2009 20:51:
:D

Dude, kyl mä luulen että jopa laskulla uhkaajat ymmärtää jos oot tehny tussilla M4DW3eV julkkia ettei ne oo nyt iha samaa tasoa ku MADWAVE julkat.


Voihan siitä ihan ammattimaisen musta-valkojulisteen tehdä ja lätkiä menemään. Meinaatko, että kytät rupee kattoon laatua ja vertaileen aikasempiin julisteisiin?

"Joo Reiska kyl täst näkee, että ei voi olla Madwave-porukan julkkia kun on taso laskenu"

"Juu Pentti, otetaas sitten sormenjäljet ja ruvetaas kattoon noista teippaaja/liisteri-jengin rekistereistä"

Siinäpä sitten piripäät väsäävät konemetsän julkkia kaupungit täys ku ei soiteta KOWAA LECAA!!1

- OK, Kyttiä kiinnostaa ja rupee selvittään = työtunteja = +-0 sen säästämisen kanssa. Taas menee rahaa, aikaa, kahvia ja tupakkaa.

Näin siis periaatteessa... :D

Kukas sitten muuten maksaa sen putsauksen, kun on se MÄDVIIV- juliste joka paikassa, mutta tekijä/jakelija ei ole biljärkkäri? Eli toi ratkasu ei oikeastaan auttanut mihinkään. Totahan voi ruveta kuka tahansa harjottaan vapaalla meiningillä eikä siltikään kukaan saa laskua! Riski kiinnijäämiseen on kuitenkin aika marginaalisen pienei jos on vähänkään pelisilmää. Eipä ainakaan Tampereella keskellä päivää kytät kiinnitä huomiota julisteidenteippaajiin.
villelope

Posts: 2,846

#43 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Ozma, tuo on kyllä osuvaa saivartelua, mutta uskotko edes itse siihen hetkeäkään, että joku instanssi tekisi kilpailevan organisaation julisteita ja levittelisi niitä ympäri kaupunkia?
Flight

Posts: 1,306

#44 • • Flight Groove Me Baby

Flight, 2.4.2009 17:18:
Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, tamperelaisten järjestäjien mielipide on ollut päätöstä kohtaan ymmärtäväinen. Puhelimitse ja verkon välityksellä vaihdetut ajatukset ovat olleet pääasiassa rakentavia.


Ihan vain selvennyksenä...


Muutama asianosainen ehti tänään illalla Out Of Juiceen puskaradion kutsun kautta ja keskustelu oli varsin rakentavaa. Kehitysideoita, vastineita sekä yhteydenottoja / palaveriaikoja tullaan varmasti esittämään lähiviikkoina, jotta tapahtumajärjestäjien ja kaupungin päätäjien välillä löydettäisiin yhteinen sävel.

Illan rupatteluissa vahvistui asiallinen ja ymmärtäväinen kanta kaupungin päätöstä kohtaa. Tapa, jolla päätös tehtiin ja miten siitä tiedotettiin olivat lähinnä kritiikin kohteena. Ensimmäisenä tavoitteena on saada toisen osapuolen (meidän) kanta esille julkisesti eli "luoda teoille kasvot" sekä saada edes jonkinlainen yhteys kaupunkiin niin, että kulttuuria voitaisiin tuoda katukuvassa esille molempia tyydyttävin tavoin.
Lauri

Posts: 1,051

#45 • • Lauri Devoted
Olisi hyvä jos kaikki lopettaisivat julisteiden levittämisen,
jotta jäisi enemmän tilaa kaupungille niille jotka sitä tarvitsevat :-)
Beliar

Posts: 1,361

#46 • • Beliar
Tää juttuhan on suoraan niinku jostain Aku Ankasta!! Ei Suomessa voi vaan pistää menemään toiselle ihmiselle tai yritykselle tai taholle mitään laskua ihan vaan siksi, että tämä on toimillaan aiheuttanut minulle jotain taloudellisia sankitoita! Toista osapuolta yleensä laskutellaan vain silloin, kun ollaan molemminpuolin sovittu kaupoista, tavarasta, palvelusta tai muusta vastaavasta.

Esimerkki: Jos mä otan lekan ja meen tempoon sillä naapurin Merseedekseen syviä kraatereita, naapuri voi lähetellä minulle ihan vapaasti peltimiehen laskujaan vaikka maailman tappiin asti! Ilkivaltatapauksissa taas ilkivallan tekijä täytyy rikostuomioteitse saattaa edesvastuuseen ennen kun mitään "laskuja" voidaan tälle lähettää. Sitten taas pohditaan sitä, kannattaako kaikki tämä? Veroeuroilla pyöritetään kalliita oikeuslaitoksia, jotta saataisiin julisteiden liimailijat kaivamaan tuohta? Juu! Näi-o!

Ennen kun menette kaljapussit kilisten kaupunkia valokopioillanne tapetoimaan, muistuttaisin, että ohi ajaessaan poliisi saattaa hyvinkin napsauttaa sakot (jos niitä nyt hei oikeesti kiinnostaa) ilkivallan teosta ja takavarikoida julkat ja teipit. Mutta kukaan sinulle ei mitään laskua kaupungin puhdistamisesta voi laittaa! Toisekseen mikä olisi se oikea laskutussumma julistemiehelle? Rikollisellakin on oikeusturva ja sen mukaan mun ei tarvi kantaa kuin oman tekoni seuraumukset - onhan siellä muidenkin julisteita!

Sitten oma mielipiteeni: Julisteita tulee aina olemaan kaikki pöntöt ja tötteröt väärällään, vaikka kaupunki pystyttäisi keskustan täyteen julistetauluja! Tähän mennessä muutenkin kaupungin "tarjoamat" julistetaulut ovat olleet enempikin sekä huono vitsi, että erittäin hyvä osoitus siitä, ettei kaikkein pätevimmät sepät taida olla hevosta kengittämässä! Julisteet ovat osa kaupunkikulttuuria! Mikäli et siitä taas pidä, muuta maalle! VITTU!

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Lauri

Posts: 1,051

#47 • • Lauri Devoted

Beliar, 3.4.2009 01:28:
Tää juttuhan on suoraan niinku jostain Aku Ankasta!!



Nyssää menit ja paljastit... !
samlainio

Posts: 1,264

#48 • • samlainio

Asennettavien taulujen paikat. Palvelevatko?



Onhan tossa yks kaappi Hämeenkadulla, että mitäs valittamaan?? :DDD

Kieltämättä aika huvittaviin paikkoihin noita laitettu. Ois voinu keskittää enemmän tonne keskustaan noita, missä ihmisiä enemmän pyörii.
Teknojta

Posts: 1,031

#49 • • Teknojta Shamancore Practitioner
En tiedä oliko tää jo täällä, mut...
Tasapuolinen ratkaisu vois olla et sakotetaan vasta sit ku julkkien parasta ennen päivä on tyyliin viikon vanha. Motivois myös hakemaan ne julkat sieltä pois (jos ne siellä vielä on). En tiedä onko tää sit kovin realistinen ajatus jos kaupungin jyrkkä mielipide on se et julkat rumentaa katukuvaa. *justjoo*
Flight

Posts: 1,306

#50 • • Flight Groove Me Baby

Zutsuu, 3.4.2009 07:56:
Tasapuolinen ratkaisu vois olla et sakotetaan vasta sit ku julkkien parasta ennen päivä on tyyliin viikon vanha.


Hyvä pointti, kehiteltävissä haasteellisuudeesta huolimatta. Tota taidettiin eilen jossain määrin visioida myös epävirallisessa palaverissa.
Ozma

Posts: 867

#51 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

Loopy, 2.4.2009 23:13:
Ozma, tuo on kyllä osuvaa saivartelua, mutta uskotko edes itse siihen hetkeäkään, että joku instanssi tekisi kilpailevan organisaation julisteita ja levittelisi niitä ympäri kaupunkia?


Joo sitähän se koko teksti oli... Toivon syvästi ettei kukaan rupea toista puukottamaan!

SIlti, mitenkä yhdistää juliste ja organisaatio? Pelkästään sillä, koska siinä lukee niin? Sehän on laitonta - voi riitauttaa käräjillä - ei laskua.

Millä ihmeellä ne meinaa saada laillisen laskun tosta aikaiseksi?
Lauri

Posts: 1,051

#52 • • Lauri Devoted
Suosittelen lukemaan tuon Beliarin postauksen paragraafin
jossa mainitaan yksipuoleisesta laskutuksesta ilman rikosoikeudellista
määräystä. Kaupunki ei pysty laskuttamaan ketään tuosta toiminnasta
paitsi sakkorangaistuksen kautta tai oikeuden määräyksellä.

En usko, että Tampereen kaupungin linjauksen perusteella lähdetään
muuttamaan lakia, jonka pohjalta tämä "julistevitsaus" on vain neula
heinäsuovassa.
Urim

Posts: 128

#54 • • Urim Fuckin crazy damage! KOLINA PRODUKTIO
jooh toi oli kyl hyvät tuolt beliarilt tost. ei todellakaan pidä mitenkään paikkaansa suomen rikosoikeuden pykälien mukaan toi et kaupungin äijät saa vaa periaattess kulkee tuol sakkolipullinen kouras ja lätkii jokaselle niit siitä sitte. IHME TOIMINTAA :D oikeen joo kulttuurikaupunki ;O tarkoittaako muute toi tota et saan silti heittää anttilan seinään kun se ei oo kaupungin omaisuutta? :DD

--
You are gonna kiss the lead and taste the mothafuckin bazzz in your fuckin face!!!!

Urim

Posts: 128

#56 • • Edited Urim Fuckin crazy damage! KOLINA PRODUKTIO
ja muutenkin kiinnostais tietää et mitenkä tää läppä on nyt sit lyöty läpi ja "ratifoitu"? Hallituksessa? Treen kaupunginvaltuustossa (tietenkin suurimman osan valtuutetuista ollessa joulua viettämässä perheidensä kanssa)? Poliiisin toimesta? Kansanäänestyksel????? kuka siis tän niinq nyt päätti???? eiks meidän pitäny elää demokratiassa? kuka on minulta kysynyt asiasta? ai niin... mullahan ei oo sitä rahaa, obligaatioita ja öljyssä pyöriteltyjä viiksiä :) Varokaa te likaiset pikku teippisormet sit siel ku ootte liimailemas. koht tipahtelee vaan urhonlisäverolappuj sit postiluukust ja maksatte mulle siivouslaskut. itsehän ajattelin niin sanotusti heikkojen, lain ja oikeudenmukaisuuden puolustajana lähteä vapaaehtoisesti laskuttamaan tuonne kaupungille kaikkia ihmisiä jolla sattuu oleen sitä pahamaineista paperia hyppysissään. lähden 16.00 joten varokaa jos ette haluu sakkoj.

--
You are gonna kiss the lead and taste the mothafuckin bazzz in your fuckin face!!!!

RujoNic

Posts: 1,161

#57 • • Edited RujoNic Kolina-Produktio | Kovaydin Vastarinta

JussiS, 2.4.2009 13:24:
Jos kaupunki tarjoaa paikat julisteille, on mielestäni ihan ok lähettää puhdistuskulut mainostajille. Itse kun olen asennusalalla, niin on aika vittumaista päästä jakokaappiin, johon on liisteröity sentin kerros mainoksia päälle. Julisteet kauppoihin, kouluihin ja ilmoitustauluille, flaboja sitten enemmän näkyviin keskustaan.



hyvä jussi... maksaks meidänkin seuraavan radio mainoksen ja puhdistus kulut.. kiksuloverboy?! ja vittu oot kaiken lisäks vielä turusta.
Urim

Posts: 128

#58 • • Urim Fuckin crazy damage! KOLINA PRODUKTIO

JussiS, 2.4.2009 13:24:
Jos kaupunki tarjoaa paikat julisteille, on mielestäni ihan ok lähettää puhdistuskulut mainostajille. Itse kun olen asennusalalla, niin on aika vittumaista päästä jakokaappiin, johon on liisteröity sentin kerros mainoksia päälle. Julisteet kauppoihin, kouluihin ja ilmoitustauluille, flaboja sitten enemmän näkyviin keskustaan.



eli siis fuhrer meininki on iha jees! kuka mainostaa kaupois kouluis ja kymmenes ilmotustaulus oikeesti? :D

--
You are gonna kiss the lead and taste the mothafuckin bazzz in your fuckin face!!!!

Jussi Soro

Posts: 6,385

#60 • • Edited Jussi Soro choon!

RujoNic, 3.4.2009 15:10:
hyvä jussi... maksaks meidänkin seuraavan radio mainoksen ja puhdistus kulut.. kiksuloverboy?! ja vittu oot kaiken lisäks vielä turusta.


No vittu lol. Kyl tarvii aika väärin tulkita noi mun jutut tähän topikkiin et noin saat angstattua tonkin verran. Itsehän en oo koskaan ees tehny yhtään radiomainosta, enkä ees ottanu niitä esille tässä topikissa, mut kuin vaan, mähän oon kiksupromoottori ja aina kun mallitytöiltä ja kokaaininvetämiseltäni ehdin, mä kylven rahassa.

edit: eiku onhan meil ollu radiomainoski kahdessa tapahtumassa, byyhyy :(