Musiikkimaailman vituttavat trendit

444 posts, 23 pages, 176,646 views

Skipi

Posts: 650

#241 • • Skipi TrendClown Arctic Mystery Geminga UG-///
Kohinaahan on jo kauan käytetty täydentämään kuulokuvaa ja tekemään saundista fätimpää.
Esimerkkejä on elokuvaefektit, joissa sitä viljellään itseasiassa loistavasti..

Mut kuten astaroth sanoi, ei sen perkele tarvii olla siel koko biisin ajan pumppaamassa..
vituttaa ku jengi ei jaksa enää tehä saundia loppuun asti, ku on nii älytön kiire julkasta!

Oikea tuottaja antaa biisinsä ulos vasta sit ku lakimiehet tulee sen studiolta hakemaan,
et: "nyt se on tuottajanretale valmis se biisi muuten."
- tuottaja: "venaa venaa ihan pari juttuu viel.."
thomas

Posts: 5,618

#242 • • thomas

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:

Skipi, 16.7.2009 22:53:
Mut kuten astaroth sanoi, ei sen perkele tarvii olla siel koko biisin ajan pumppaamassa..
vituttaa ku jengi ei jaksa enää tehä saundia loppuun asti, ku on nii älytön kiire julkasta!

Oikea tuottaja antaa biisinsä ulos vasta sit ku lakimiehet tulee sen studiolta hakemaan,
et: "nyt se on tuottajanretale valmis se biisi muuten."
- tuottaja: "venaa venaa ihan pari juttuu viel.."



toi helvetin pumppaus muakin vituttaa nykymusiikissa yli kaiken.. ei se että basso pumppaa mut PÄDIT JA VOKSUT.. voi hyvää päivää
ValaX

Posts: 3,891

#245 • • ValaX
Mitä tää pumppaus nyt sitte on? Osaisko joku laittaa vaikka youtube linkkiä esimerkkibiisistä?
ezzy

Posts: 8,060

#248 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:

astaroth, 16.7.2009 16:03:
---
vala, 16.7.2009 14:18:
Toistan itseäni.. Polkka..

---

omasta mielestäni polkka ei ole ollut minkäänlainen "trendi" aikoihin, ainakin kun katsoo miten jengiä bileissä liikkuu. pientä heräilyä on kyllä tuntunut olevan havaittavissa viimeisen vuoden aikana

se, ettet vaan tykkää polkasta, ei ole sama asia että vihaat sitä trendinä ;)



Kyllä esim. hardstyle on nytkin aikamoinen trendi, kun sitä kuuntelee jo 14-15 kesäisetkin ihan innolla ja jopa galtsussa on 900+ henkeä hardstyle-yhteisössä (keski-ikä 19v). Ei sinänsä mitään tarkoita, mutta se on silti paljon ihmisiä.
Itsekin aika pähkinöinä ton nu-hardstylen perään, kun se on aika tarttuvan melodista, vähän kuten kiksukin *nauru*
Avatar
#249 • • astaroth Guest

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:

ezzy, 17.7.2009 02:58:
Kyllä esim. hardstyle on nytkin aikamoinen trendi, kun sitä kuuntelee jo 14-15 kesäisetkin ihan innolla ja jopa galtsussa on 900+ henkeä hardstyle-yhteisössä (keski-ikä 19v). Ei sinänsä mitään tarkoita, mutta se on silti paljon ihmisiä.


joo no se riippuu siitä että mitä kaikkea haluaa rankan musan alagenreistä polkan alle lokeroida. hardstyle on tehnyt nousua, mutta toisin kuin monelle muulle eri polkan subgenrelle, niin hs:lle löytyy myös paljon vihaajia hardikommuunista (näin siis jos ei puhuta iänikuistesta polkka vs. gabber-asetelmasta). mutta en yhtään ihmettele kun hs ottaa varteenotettavan jalansijan ns. suomalaisemman polkkasaundin ohella

Itsekin aika pähkinöinä ton nu-hardstylen perään, kun se on aika tarttuvan melodista, vähän kuten kiksukin *nauru*


mulle taas toi nykyinen meininki tappoi sen kokonaan. monet nykyiset biisit ovat yli-imeline poppivoksuineen lähinnä astetta rankempaa eurodancea.

tosin mulla tulee melkein kaikki vähänkin suositumpi konemusiikki tällä hetkellä korvista ulos. snadisti huvittaa kun lähtökohdat musan etsimiselle ja tekemiselle on tyyliin "jos se on susta paskaa, niin todennäköisesti mua inspaa" :D
ezzy

Posts: 8,060

#250 • • Edited ezzy Droid-pappa

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:

astaroth, 17.7.2009 03:21:
---
ezzy, 17.7.2009 02:58:
Kyllä esim. hardstyle on nytkin aikamoinen trendi, kun sitä kuuntelee jo 14-15 kesäisetkin ihan innolla ja jopa galtsussa on 900+ henkeä hardstyle-yhteisössä (keski-ikä 19v). Ei sinänsä mitään tarkoita, mutta se on silti paljon ihmisiä.

---

joo no se riippuu siitä että mitä kaikkea haluaa rankan musan alagenreistä polkan alle lokeroida. hardstyle on tehnyt nousua, mutta toisin kuin monelle muulle eri polkan subgenrelle, niin hs:lle löytyy myös paljon vihaajia hardikommuunista (näin siis jos ei puhuta iänikuistesta polkka vs. gabber-asetelmasta). mutta en yhtään ihmettele kun hs ottaa varteenotettavan jalansijan ns. suomalaisemman polkkasaundin ohella


---
Itsekin aika pähkinöinä ton nu-hardstylen perään, kun se on aika tarttuvan melodista, vähän kuten kiksukin *nauru*

---

mulle taas toi nykyinen meininki tappoi sen kokonaan. monet nykyiset biisit ovat yli-imeline poppivoksuineen lähinnä astetta rankempaa eurodancea.

tosin mulla tulee melkein kaikki vähänkin suositumpi konemusiikki tällä hetkellä korvista ulos. snadisti huvittaa kun lähtökohdat musan etsimiselle ja tekemiselle on tyyliin "jos se on susta paskaa, niin todennäköisesti mua inspaa" :D



Itse kun en seuraa mitään listoja tai mitään mitä muut kuuntelee, niin on aika helppo tykästyä siihen mistä itse pitää. Eipä kyllä kiinnosta pätkääkään mistä muut diggailee, kun etsii hyvää musaa.

Imelää toi uus hs on eikä erityisen rankkaakaan, mutta siitä tulee hyvä olo. Homma lähti mulla käsistä Qlimax 08 dvd:n myötä :) Upea tunnelma ja hyviä biisejä.
Gabberit oli ja meni joskus 94-95, kun kaverit sitä mulle autoissaan pakkosyöttivät. Siitä ajasta jäi jäljelle lähinnä happy hc:n kuuntelu ajoittain.

ja ainahan "uusiutuvia" genrejä on genren sisällä dissattu, ei se ole mitään uutta. Onhan uusi kiksukin ihan paskaa (kyllä sitä vaan silti tulee kuunneltua) ;)
Avatar
#251 • • Edited astaroth Guest

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:

ezzy, 17.7.2009 03:26:
Itse kun en seuraa mitään listoja tai mitään mitä muut kuuntelee, niin on aika helppo tykästyä siihen mistä itse pitää. Eipä kyllä kiinnosta pätkääkään mistä muut diggailee, kun etsii hyvää musaa.


niin se pitää mennäkin

Imelää toi uus hs on eikä erityisen rankkaakaan, mutta siitä tulee hyvä olo. Homma lähti mulla käsistä Qlimax 08 dvd:n myötä :) Upea tunnelma ja hyviä biisejä.


itse tuli soiteltua hs:ää nelisen vuotta aktiivisesti, pääjuttuna. variaation puute tai uusiutuminen omasta mielestään huonompaan suuntaan ei jättänyt oikein enää vaihtoehtoja, kuin siirtyä eteenpäin. mutta kyllä noista talteen jätetyistä levyistä jokainen on sellainen, että niitä tykkää kuunnella

mä nyt oonkin nykyään tällänen jäyhä jököttäjä, niin inspiraatio tulee lähinnä biiseistä joiden saundimaailma on ahdistava, synkkä tai muuten vaan douppi :P

ja ainahan "uusiutuvia" genrejä on genren sisällä dissattu, ei se ole mitään uutta. Onhan uusi kiksukin ihan paskaa (kyllä sitä vaan silti tulee kuunneltua) ;)


uusiutumisessa ei ole mitään vikaa, se on suotavaa. se taas, onko muutos parempaan suuntaan, on se pointti. siihen kun vielä lisätään se että jonkun ah-niin-nerokkaan saunditrendin seurauksena 95% tuottajista rupeaa tekemään lähes identtistä musiikkia, niin siinähän ollaan

se, että tuottaa jotain tiettyä saundia ei imo ole esteenä sille, etteikö biiseissä voi kokeilla vähän omaperäisempiäkin saundeja ja ratkaisuja
Mikku

Posts: 234

#252 • • Mikku
kaikki mahollinen suomi nrg/freeform paska.
Dj seaflyer

Posts: 88

#253 • • Dj seaflyer

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:

vala, 16.3.2009 00:14:
Mä kestän melkeen mitä tahansa, mutta kunhan tää ysäri-jytä ei tule takaisin.



*dissaa*


Älähän ny ysärin dance ajat oli kieltämättä hienointa aika ja kyl se varmasti tule jossain vaihes takas kaikki tulee, kaikki kiertää uudestaan ja uudestaan
ValaX

Posts: 3,891

#254 • • Edited ValaX

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:

Dj seaflyer, 18.7.2009 02:47:
---
vala, 16.3.2009 00:14:
Mä kestän melkeen mitä tahansa, mutta kunhan tää ysäri-jytä ei tule takaisin.



*dissaa*

---

Älähän ny ysärin dance ajat oli kieltämättä hienointa aika ja kyl se varmasti tule jossain vaihes takas kaikki tulee, kaikki kiertää uudestaan ja uudestaan



http://kuulintu.net/technobuumi.htm

näppylöitä pukkaa*sars*

edit: no olihan tolla muutama ihan hyväkin kipale imo
Druma

Posts: 416

#255 • • Druma En pidä itseäni juuri minään.
Musiikkimaailman tän hetkinen vittumaisin trendi on se, että kukaan ei soita säännöllisesti terror, break,-tai speedcorea.


Käväsin viime kerralla yytsii Angerfistiä, yläkerran DJ:ltä kysäsin, et voiks soittaa vähän stygempää ku jotain helvetin gabberia kokoajan, ajattelin et salee löytyy, kun hää oli ulkomaalainen (vissii viel NL). Yllätys yllätys, ei löytynyt.

Sitten mua vituttaa, kun juttelee joskus musasta sellasten ihmisten kanssa, jotka on just tutustunut johonkin gabber tai hardtrance, hs musaan ja sitten kehuskelee jostain syystä mulle aina, että kuunteletsä mitään raskasta konemusaa, se on parasta blaablaa. Se on se juttu ja tällästä.
Sit mennään youtubeen taas kuuntelemaan kun esitellään "uusia" hs biisejä jne. Tää alkaa vituttamaan _aina_. Siispä laitetaan speedcorea soimaan ja *puff* koko stygemusasta diggailevat hardispäät on kadonnut jonnekin röökille ja valittamaan ettei toi oo musaa koska se on "liian nopeeta ja liian raskasta"

En tiedä miks avauduin, mut toi vituttaa.
Avatar
#256 • • Edited astaroth Guest

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:

Eyebreak, 19.7.2009 13:03:
Musiikkimaailman tän hetkinen vittumaisin trendi on se, että kukaan ei soita säännöllisesti terror, break,-tai speedcorea.
...
Sit mennään youtubeen taas kuuntelemaan kun esitellään "uusia" hs biisejä jne. Tää alkaa vituttamaan _aina_. Siispä laitetaan speedcorea soimaan ja *puff* koko stygemusasta diggailevat hardispäät on kadonnut jonnekin röökille ja valittamaan ettei toi oo musaa koska se on "liian nopeeta ja liian raskasta"

En tiedä miks avauduin, mut toi vituttaa.


yksi asia, mikä itseä on ainakin harmittanut on se, että miten hirvittävä määrä ideatonta kuraa toltakin saralta pusketaan. monesti sitten taas hyvä biisi ei ole ollenkaan tehty dj-ystävälliseksi ja voin suoraan sanoa, että biisin soittamisen todennäköisyys ainakin livenä kärsii, jos sulla täytyy olla tyyliin kulmamitta ja viivotin apuna että biisit saa istutettua kokonaisuuteen - monesti tämä karsii biisejä jopa promomikseistä. monet biisit on tehty kuunneltaviksi, ei soitettaviksi

sitten kun otetaan huomioon se, että miten kasvotonta osa tosta ääripään ytimestä on, niin sille ei vaan voi mitään että monet setit käyvät pidemmän päälle todella puuduttaviksi (ja tämä eid ole pelkästään tämän musiikkigenren ongelma), ja siinä vaiheessa ei kiinnosta pätkääkään että miten rankkaa ja uugeeta saundi on

soittajiahan löytyy, mutta valitettavasti näissäkin asioissa vaikuttaa kysynnän ja tarjonnan laki. kyllä suomen off-mainstream-poppoo järkkäisi vaikka joka viikonloppu bileitä, mutta tämän hetkisillä massoilla siihen ei vain ole resursseja
Avatar
#257 • • Krankkenhakken Guest
Se että hardstyle on nykyajan amispoppia. *eiei*
MRC

Posts: 1,346

#259 • • Edited MRC Mindcore Crew DJ MRC/Skitzofrenik

Replying to Musiikkimaailman vituttavat trendit:

scold, 29.7.2009 08:27:
---
Mikku, 17.7.2009 16:17:
kaikki mahollinen suomi nrg/freeform paska.

---



aika pitkälti samaa mieltä.. *känni**eiei*



Samaa mieltä. On muka niin rankkaa musaa. Juu eips :)

--
HOUSE MUZIEK MAAKT JONGEREN KAPOT !
Every style of music has its own emotion. Hardcore is pure fury!