13.3.2009 Colors presents No.1 DJ on the planet for the second year running.. Armin van Buuren

248 posts, 13 pages, 76,289 views

Hakston

Posts: 1

#241 • • Hakston
Hyvät oli bileet. Hieman tosiaan myös allekirjoittanutta jo edellä mainitut puutteet vituttivat.

Onko kukaan kerennyt tekemään jotain listää biiseistä, joita esiintyjät soitteli? Itse en oikein muista läheskään kaikkia, ja olisi kiva saada vähän faktaa tähän, että mitä he sielä soitteli!

Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii listan tehdä.
Avatar
#242 • • opmdevil Guest

Calumet, 16.3.2009 18:24:
"No. 1 dj on the planet" Hahaha :D

Edit: Ihan vaan mun mielipiede ei tarviii vetää mitään herneitä. :)



Siis eihän se No. 1 DJ tarkoita oikeastaan yhtään mitään. Moni diggaa varmaan samoista syistä kuin Lauri Tähkää eli sen vuoksi että muutkin diggaa ja kun mediasta on saatu ymmärtää, että tämä nyt on se iso juttu. No, onhan sen tittelin äänestäneet yksittäiset ihmiset mutta kuitenkin arvailen, että suurin osa äänestää just jotain top 10 dj:tä sen vuoksi, kun ei muita edes tiedä. Menestys on itseään ruokkiva kierre.

Minusta olisi hienoa että nämä tällaiset no. 1 DJ jutut äänestettäisiin niin, että jollain saitilla olisi vaikkapa 15 minuutin setti joka jannulta anonyymisti ja sitten ihmiset voisivat äänestää kyseisiä settejä. Näin saataisiin todella se no 1 DJ sen pohjalta mitä musiikillisesti tekee eikä äänestetä pelkästään sitä nimeä tai "kädet ilmaan, mä hymyilen" habitusta. No, toisaalta musiikkiteollisuus tuskin katsoisi hyvällä kun joku takahikiän DJ OmenaPippuri voittaisi sen No 1 DJ tittelin.
mardis

Posts: 334

#243 • • mardis Humppa-Hannele
Ei kai tossa äänestyksessä ole kyse pelkästään siitä minkälaista musiikkia dj soittaa? Yks 15min setti ei paljon kerro siitä mitä joku dj kokonaisen vuoden aikana tekee.. Mun mielestä se 'kädet ilmaan, mä hymyilen' habitus on tosi tärkee 'ominaisuus' dj:ssä. :)

--
~Dancers have happy feet~

logik

Posts: 14

#244 • • logik
Hyvät bileet nuo oli. Näppärä paikka toi Voimala on ja ainakin omasta sijainnista en havainnut kummempia puutteita äänentoistossa/akustiikassa. Olen tosin aikamoinen puukorva, joten mun kohdalla jotenkin parempi akustiikka ois ollut ihan hukkaanheitettyä muutenkin :)

Vessaan ei tarvinnut missään vaiheessa liikaa jonottaa - saattoi tosin johtua siitä ettei porukalla juuri tainnut nesteitä kehossa olla baarin takia ;) Baaria täällä on jo parjattu paljon, mutta kyllä pitää silti oma kokemus lisätä joukon jatkoksi. Ensin oli toki koko tiskin reuna täynnä rahaa ja visa elektronia hädissään heiluttavaa osastoa. Näitä tämä baarimikko ojensi kuuluvalla äänellä tyyliin "EI SE AUTA VAIKKA KUINKA SAATANA HEILUTAT!! PALVELLAAN SIT KUN KERITÄÄN!" ja ne, jotka eivät tästä ottaneet opiksi skipattiin järjestäen. (Näin tosin tehdään muuallakin ja näin tekisin minäkin). Noh, siinä kun joskus kolmen vartin jälkeen pääs itse tiskin reunalle notkumaan, ajattelin noudattaa yleisesti hyväksi todettua tapaa (ja baarimikon antamaa koulutusta) ja olla heilumatta/kiukuttelematta. Ja viereen osuneet kanssajonottajat olivat myös onneksi pitkäpinnaisesti samalla kannalla liikkeellä. Lopulta baarimikko tuli siihen kohdalle jotain shottia laskemaan luomatta katsekontaktia keneenkään. "Ok, se ei ota vielä tilauksia", ajattelin. Hetken siinä seistyään hän sitten nosti katseensa ja totesi riittävän kuuluvalla äänellä, että "KOITTAKAA NYT VITTU JOKU TILATA JOTAIN!!" :) Huutoäänestykseksi se meni, mutta lopulta vesipullot matkaan lähti. Kyllähän sen ymmärtää, että tiskin taakse palkattu vähäinen henkilökunta oli kovilla, mutta silti jotenkin huvittava tilanne kaikkiaan.

Ehkäpä Voimalan anniskeluista vastaava firma ottaa opiksi ja uskoo ensi kerralla järjestäjiä.
nörse

Posts: 6

#245 • • nörse
Mihinkäs tosta baarista ja narikasta sitten voi laittaa palautetta? Henkilökunta/sen määrä oli kyllä aika naurettavaa, juuri kuten eo. viestissä kuvataan..
Avatar
#246 • • niomic Guest

opmdevil, 17.3.2009 11:03:
---
Calumet, 16.3.2009 18:24:
"No. 1 dj on the planet" Hahaha :D

Edit: Ihan vaan mun mielipiede ei tarviii vetää mitään herneitä. :)

---


Siis eihän se No. 1 DJ tarkoita oikeastaan yhtään mitään. Moni diggaa varmaan samoista syistä kuin Lauri Tähkää eli sen vuoksi että muutkin diggaa ja kun mediasta on saatu ymmärtää, että tämä nyt on se iso juttu. No, onhan sen tittelin äänestäneet yksittäiset ihmiset mutta kuitenkin arvailen, että suurin osa äänestää just jotain top 10 dj:tä sen vuoksi, kun ei muita edes tiedä. Menestys on itseään ruokkiva kierre.

Minusta olisi hienoa että nämä tällaiset no. 1 DJ jutut äänestettäisiin niin, että jollain saitilla olisi vaikkapa 15 minuutin setti joka jannulta anonyymisti ja sitten ihmiset voisivat äänestää kyseisiä settejä. Näin saataisiin todella se no 1 DJ sen pohjalta mitä musiikillisesti tekee eikä äänestetä pelkästään sitä nimeä tai "kädet ilmaan, mä hymyilen" habitusta. No, toisaalta musiikkiteollisuus tuskin katsoisi hyvällä kun joku takahikiän DJ OmenaPippuri voittaisi sen No 1 DJ tittelin.



Vaikka tuossa olisi pientä totuutta, ni on kyllä aikamoista DJ:n ammatin aliarvioimista, jos koet paremmuuden ratkaistavan jonkun 15min mikauksen perusteella.

Mites esim:
- lavapresenssi
- ajankohtaisuus
- ja kuitenkin omaperäisyys
- ja vielä kuitenkin mukaansatempaavuus, yleisön lukeminen
- 90min setin mahtava suunnittelu
- heittää _paljon_ - - _hyviä_ keikkoja
- mielikuvan vastaavuus todellisuuteen

En todellakaan väitä, että #1 DJ olisi paras tässä em. kokonaisuudessa. En kuitenkaan tue oikeastaan millään tasolla sinun vastaehdotustasi tämän parhaimmuuden ratkaisemiseksi. Nykyinen malli vaikuttaa olevan parhaimpia kompromisseja, mitä nykyjärjestelyin saadaan jotenkin aikaiseksi, ja toki siinä menestys ruokkii menestystä (ei tosin aina täysin perusteettomasti).
Avatar
#247 • • Sunshine^82 Guest
Missä viipyvät kuvat? *ökkö*
BettiS

Posts: 20

#248 • • BettiS
Niin justiinsa.. MISSÄ KUVAT?!?!11
*justjoo*