Lonkkari topic ^__^

141 posts, 8 pages, 78,809 views

Jone

Posts: 8,258

#62 • • Jone Archibald Haddock
Uusin valmistui eilen:

km001.jpg

km002.jpg

km003.jpg

km004.jpg

km005.jpg
Ober

Posts: 587

#63 • • Ober Dog shit taco
wow makee.
Mitä materiaalii jengi käyttää lankuissa? Vai onks tilattu jostain valmiina muodoissaan?
Eilen tilasin ekan oman lonkkarin (loaded vanguard) en malta oottaa että tulee postissa :)
koko kompliitti tulossa mut laakerit uupuu. Tarttis jotain suosituksia laakerien valinnan suhteen onko niissä ees loppupeleissä paljoa eroa? Onks nois laakereissa joku standardikoko vai pitääks sekin ottaa huomioon?
Avatar
#64 • • jesus Guest

Ober, 23.4.2009 18:15:
koko kompliitti tulossa mut laakerit uupuu.



Mikä kompliitti se semmonen on mistä laakerit puuttuu? *ding*
Ober

Posts: 587

#65 • • Ober Dog shit taco

jesus, 23.4.2009 18:26:
---
Ober, 23.4.2009 18:15:
koko kompliitti tulossa mut laakerit uupuu.
---


Mikä kompliitti se semmonen on mistä laakerit puuttuu? *ding*


Meinaan siis et kaikki muut paitsi laakerit on tulossa
Avatar
#66 • • jesus Guest

Ober, 23.4.2009 18:15:
Tarttis jotain suosituksia laakerien valinnan suhteen onko niissä ees loppupeleissä paljoa eroa? Onks nois laakereissa joku standardikoko vai pitääks sekin ottaa huomioon?



No siis riippuu tietty minkä paksuinen akseli sun trukeissa on. Useimmissa 8mm, mut DH trukeissa tuppaa olee 10mm. Sen mukaan.

Keraamiset laakerit on varmaankin parhaat kun eivät oo kosteudesta moksiskaan ja muutenkin kestävät rasitusta paremmin kuin perinteiset. Keraamiset vaan maksaa aika paljon enemmän.

Perinteisistä voi sit valita laadun ABEC 5, ABEC 7, ABEC 9 väliltä.
http://en.wikipedia.org/wiki/ABEC_scale

Joka tapauksessa kantsii varmaan käydä jossain skedekaupassa ihmettelemässä noita.
Jone

Posts: 8,258

#67 • • Jone Archibald Haddock

Ober, 23.4.2009 18:15:
wow makee.



Kiitti. :)

Ober, 23.4.2009 18:15:
Mitä materiaalii jengi käyttää lankuissa? Vai onks tilattu jostain valmiina muodoissaan?



No, voihan noita puuhastella itsekin, mutta en suosittele ellei ole aika paljon kokemusta puuhommista ja ymmärrystä puusta materiaalina. Mä ainakin epäilen, että jos mä tekisin itselleni dekin niin siitä tulisi joko liian raskas, liian flexi tai liian jäykkä.

Ober, 23.4.2009 18:15:
Tarttis jotain suosituksia laakerien valinnan suhteen onko niissä ees loppupeleissä paljoa eroa?



Toi nyt on vähän sellainen asia, että siitä tuntuu olevan yhtä monta mielipidettä kun on lautailijoitakin. Monien mielestä laakerit tuntuvat olevan "aivan se ja sama", mutta mä oon kovasti mieltynyt keraamisiin itse. Mulla on laudassa Garverin keraamiset "kilpalaakerit" ja ne pyörivät jumalaisen smoothisti.
reinoh

Posts: 818

#68 • • reinoh
Nyt pitääki heti postaa tänne O_O?
Eka "oikee" lonkku kompliitti saapui juuri kotiin.
Lush Mako dekki, Holeyn trukit ja Lushin Avalance rullat.. on muuten fätit :d

long_1.jpg

long_2.jpg

Kiitokset tästä www.offshore.fi *piis*
Avatar
#69 • • jesus Guest
Nyt alkaa olee jo hyvä tuntuma tuohon Insectiin. Ei kyllä voi olla muuta kun hemmetin tyytyväinen. Käyttäytyy juuri niin kun haluan ja on älyttömän ohut ja kevyt. Kauniskin on.

Kyllä kelpaa. Wanhat laudat ei varmaan hirveesti saa huomiota lähiaikoina *hihu*
milessi

Posts: 188

#70 • • milessi Jai
Ei oo tullut niin kovinkaan lonkkuiltua, mutta neppisteltyä sitäkin enemmän.. Ja muutamaan otteeseen on tullut slalomia vetkuteltua *hymy* Lonkkarilla saa kyllä niin tappovauhdit et ihmettelen jengiä kun vetää täysillä tavistallaajien seassa kaduilla *ding*

--
josko sitä sitten tanssahtelemaan

Jone

Posts: 8,258

#71 • • Jone Archibald Haddock

milessi, 22.6.2009 21:28:
Lonkkarilla saa kyllä niin tappovauhdit et ihmettelen jengiä kun vetää täysillä tavistallaajien seassa kaduilla *ding*



You don't say? *nauru*

Tulin toimistolle takaisin tossa kolmisen tuntia sitten ja ajattelin nerokkaasti laskea viimeisen tänne tulevan mäen astetta normaalia railakkaammin. Mäen alakolmanneksen alussa on metalliritilät ja oon aina vähän pelännyt ja kunnioittanut niitä. Ihan syystä - laskin niihin nimittäin nyt arviolta reilun kolmenkympin vauhdilla ja oli hyvin lähellä ettei musta tullut lokinruokaa eturenkaiden haukatessa osittain kiinni ritilöihin.

Nyt vois mennä himaan pistämään neppiksen kasaan. *sydän*
Jone

Posts: 8,258

#72 • • Jone Archibald Haddock
neppis.jpg

Nonni, nyt olis tämäkin kasassa. Piti saada lomareissulle nopeasti lauta valmiiksi, joten pohjan maalaukset on tehty parissa tunnissa (vs. vähintään viisinkertainen määrä aikaa, jonka normaalisti yhteen lautaan käytän).

Kuvio voikin olla joillekin tämän forumin käyttäjille jo tuttu. :)
milessi

Posts: 188

#73 • • milessi Jai



Ihan syystä - laskin niihin nimittäin nyt arviolta reilun kolmenkympin vauhdilla ja oli hyvin lähellä ettei musta tullut lokinruokaa eturenkaiden haukatessa osittain kiinni ritilöihin.



Auts! Toi on aina yhtä jännittävää kun ei tiedä mihin ne renkaat tökkää, oli mikä tahansa menopeli alla. Sama kun kovista vauhdeista rupee jarruttamaan jalalla (neppiksellä) ja alla onkin hillitön hiekkakerros niin johan lähtee jalka luistamaan.. Onneksi on tullut sen verran ajeltua että osaa homman pitää kuitenkin hallussa.

Kaupungilla liikkuessa näyttää että tosi monella on lonkkari kainalossa, onko se nyt taas enemmän trendikästä kuin vähään aikaan? *nauru*

--
josko sitä sitten tanssahtelemaan

huhtis

Posts: 120

#74 • • huhtis -

milessi
Kaupungilla liikkuessa näyttää että tosi monella on lonkkari kainalossa, onko se nyt taas enemmän trendikästä kuin vähään aikaan? *nauru*



joo, ainakin sen lonkkarin kainalossa kantaminen. Rullaaminen on kai menny jo pois muodista.
SamHard

Posts: 2,098

#75 • • Edited SamHard
Tää nyt on mun mielipide, ja postauskin on hieman offtopik. Itselle
dekin muoto, ja siihen sopivat trukit ja laudan sekä laudan osien
muoto ja etenkin tuntuma jaloissa, on tärkeämpää noin 10-0 kuin
se miltä grafiikat näyttää. Viittaan siis enemmän normi skedeen, kuin
lonkkariin, mutta sen verran mitä lonkkarilla olen rullannut, niin sama
juttu toimii siihenkin. Itse olen aina tykännyt lajissa siitä, että jokainen voi
ostaa aivan samat gearit, kuin pro ja sen jälkeen kaikki onkin itsestä kiinni.
Jos laudan ostaa grafiikan takia, niin silloin se kannattaa laittaa hyllylle. Jos
olisin miljonääri, niin ostaisin kaikki dekit myös grafiikan takia, koska skedeissäkin
on mitä hienoimpia grafiikoita yksi toisensa jälkeen. Mutta itse harrastus on muuta
kuin kuvia pohjassa. Itselle se on fiilistä ja onnistumisia kaatumisten jälkeen ja
vaaran uhmaamista sekä vapautta.
Amma

Posts: 2,383

#76 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

Jone, 23.6.2009 08:43:
Kuvio voikin olla joillekin tämän forumin käyttäjille jo tuttu. :)


Jempsa päässy lautaan. <3

VKT:
Mistä tulee sana neppis (tässä yhteydessä)? Eikös neppis-määritelmää käytetä myös niistä pikkuautoista? (Mistä se niissä tulee?)

Kivakiittimoi.

--
*etsiskel*

Jone

Posts: 8,258

#77 • • Jone Archibald Haddock

SamHard, 24.6.2009 09:38:
Tää nyt on mun mielipide, ja postauskin on hieman offtopik. Itselle
dekin muoto, ja siihen sopivat trukit ja laudan sekä laudan osien
muoto ja etenkin tuntuma jaloissa, on tärkeämpää noin 10-0 kuin
se miltä grafiikat näyttää. Viittaan siis enemmän normi skedeen, kuin
lonkkariin, mutta sen verran mitä lonkkarilla olen rullannut, niin sama
juttu toimii siihenkin. Itse olen aina tykännyt lajissa siitä, että jokainen voi
ostaa aivan samat gearit, kuin pro ja sen jälkeen kaikki onkin itsestä kiinni.
Jos laudan ostaa grafiikan takia, niin silloin se kannattaa laittaa hyllylle. Jos
olisin miljonääri, niin ostaisin kaikki dekit myös grafiikan takia, koska skedeissäkin
on mitä hienoimpia grafiikoita yksi toisensa jälkeen. Mutta itse harrastus on muuta
kuin kuvia pohjassa. Itselle se on fiilistä ja onnistumisia kaatumisten jälkeen ja
vaaran uhmaamista sekä vapautta.



Tietty noi nyt on tärkeämpiä lautailun (olipa se nyt sitten normaalia skeideilyä, longboardailua tai mitä tahansa) kannalta kuin esteettiset arvot - se on aivan itsestäänselvää. Toi lautojen maalailu ja muu sen sellainen ei oikeastaan ole mitenkään osa koko lajia, mutta helkkarin kiva harrastus sekin jos nyt sattuu tykkäämään sellaisesta.

Jos mä en nyt jotain ihan ymmärrä niin sitä, että miten tästä asiasta edes piti puhua? Viittaatko siihen, että esim. mä olisin enemmän kiinnostunut laudoillani "floshailusta" (opin uuden sanan nuorisolta Juhannuksena) kun itse lautailusta? Jos viittaat, niin tuu katsomaan mun perseeni ruhjeita vaikka heti. *nauru*
Jone

Posts: 8,258

#78 • • Jone Archibald Haddock

Amma, 24.6.2009 10:13:
VKT:
Mistä tulee sana neppis (tässä yhteydessä)? Eikös neppis-määritelmää käytetä myös niistä pikkuautoista? (Mistä se niissä tulee?)

Kivakiittimoi.



"Neppis" = "neppiskeitti" = termi, jota ainakin lonkkaripiireissä aika paljon käytetään normaaleista skeittilaudoista ja osin jopa vähän halventavaan sävyyn. Toi sävy on onneksi aika lailla kalpea. Vähän niinkuin polkkaa kuuntelevat ihmiset itsekin sanovat kuuntelevansa polkkaa vaikka "polkka" periaatteessa halventaa sitä musiikkia sanana.
SamHard

Posts: 2,098

#79 • • SamHard

Jone, 24.6.2009 10:15:
---
SamHard, 24.6.2009 09:38:
Tää nyt on mun mielipide, ja postauskin on hieman offtopik. Itselle
dekin muoto, ja siihen sopivat trukit ja laudan sekä laudan osien
muoto ja etenkin tuntuma jaloissa, on tärkeämpää noin 10-0 kuin
se miltä grafiikat näyttää. Viittaan siis enemmän normi skedeen, kuin
lonkkariin, mutta sen verran mitä lonkkarilla olen rullannut, niin sama
juttu toimii siihenkin. Itse olen aina tykännyt lajissa siitä, että jokainen voi
ostaa aivan samat gearit, kuin pro ja sen jälkeen kaikki onkin itsestä kiinni.
Jos laudan ostaa grafiikan takia, niin silloin se kannattaa laittaa hyllylle. Jos
olisin miljonääri, niin ostaisin kaikki dekit myös grafiikan takia, koska skedeissäkin
on mitä hienoimpia grafiikoita yksi toisensa jälkeen. Mutta itse harrastus on muuta
kuin kuvia pohjassa. Itselle se on fiilistä ja onnistumisia kaatumisten jälkeen ja
vaaran uhmaamista sekä vapautta.

---


Tietty noi nyt on tärkeämpiä lautailun (olipa se nyt sitten normaalia skeideilyä, longboardailua tai mitä tahansa) kannalta kuin esteettiset arvot - se on aivan itsestäänselvää. Toi lautojen maalailu ja muu sen sellainen ei oikeastaan ole mitenkään osa koko lajia, mutta helkkarin kiva harrastus sekin jos nyt sattuu tykkäämään sellaisesta.

Jos mä en nyt jotain ihan ymmärrä niin sitä, että miten tästä asiasta edes piti puhua? Viittaatko siihen, että esim. mä olisin enemmän kiinnostunut laudoillani "floshailusta" (opin uuden sanan nuorisolta Juhannuksena) kun itse lautailusta? Jos viittaat, niin tuu katsomaan mun perseeni ruhjeita vaikka heti. *nauru*



No joo, noi oli kai itsestään selvyyksiä mitä mainitsin. Kunhan jauhoin perus in to the roots
paskaa*hih* Koskas olis muuten klubbarin harrastajien ulkoilu sessio iltama? Pienet
aktiivikaapit ja soittimet ja sileä flätti rullien alla?
Jone

Posts: 8,258

#80 • • Edited Jone Archibald Haddock

SamHard, 24.6.2009 10:38:
No joo, noi oli kai itsestään selvyyksiä mitä mainitsin. Kunhan jauhoin perus in to the roots
paskaa*hih* Koskas olis muuten klubbarin harrastajien ulkoilu sessio iltama? Pienet
aktiivikaapit ja soittimet ja sileä flätti rullien alla?



Oon messissä sekä flatti- että mäkisessareita silmälläpitäen ja voin ehkis tuoda lonkkupuolen keppiä lainaksikin tarvittaessa (teen juuri kakkoslautaa "harjoituslaudaksi" asiasta innostuneille kavereilleni).