Lonkkari topic ^__^

141 posts, 8 pages, 78,814 views

Avatar
#1 • • jesus Guest
Eli onk klubbaris muit lonkkaroijia?

Vois esim. laskee mäkee jos löytyy porukkaa ja muutenki jauhaa aiheesta.

Lonkkari siis = lonboard, in case you missed it *vink*
Jone

Posts: 8,258

#2 • • Jone Archibald Haddock
o/

Täällä olis yks.

Kausi alkaa olemaan harmillisen ohi, mutta toivottavasti vielä puskee kuivia päiviä ja lehdet lakaistaan kaduilta kunnolla.
ezzy

Posts: 8,060

#3 • • ezzy Droid-pappa
Lasketaaks, jos diggailee jonen lonkkareista ihan svidusti? *pepsodent*
Avatar
#5 • • jesus Guest

Jone, 14.10.2008 01:16:
o/

Täällä olis yks.

Kausi alkaa olemaan harmillisen ohi, mutta toivottavasti vielä puskee kuivia päiviä ja lehdet lakaistaan kaduilta kunnolla.



Asiaa. Kausi heikko muttei ohi *hihu* Aika vaarallisia tilanteita tuol kyl tulee kun on kosteeta ja lehtiä. Minkäs tyyppinen lankku on Jonel alla?
homppa

Posts: 731

#8 • • homppa
jalkaa vähän asfalttiin niin hyvä tulee, ei vittu kun löytyiskin jostain tollasia mäkiä, kohtalainen adrenaliinirushi tulee tossa touhussa, itellä ei oo lonkkarii kun tykkään vähän temppuilla...mut hei, pystyykö noilla lonkkareilla muuten heittää samanlaisia slaideja kuin vanhoilla kalalaudoilla oldskool-skeittipätkissä? ei varmaan ainakaan noista vauhdeista...
Avatar
#9 • • jesus Guest

homppa, 14.10.2008 19:47:
mut hei, pystyykö noilla lonkkareilla muuten heittää samanlaisia slaideja kuin vanhoilla kalalaudoilla oldskool-skeittipätkissä? ei varmaan ainakaan noista vauhdeista...



Oikeeet rullat vaa alle niin kyllä slaiditkin pitäis lähtee.
phear

Posts: 804

#10 • • phear <X>
Periaatteessa kiinnostaa, kun ei oikein flipit enää lähe.
Jone

Posts: 8,258

#11 • • Edited Jone Archibald Haddock

jesus, 14.10.2008 19:18:
Asiaa. Kausi heikko muttei ohi *hihu* Aika vaarallisia tilanteita tuol kyl tulee kun on kosteeta ja lehtiä.



Joo, kyllä mäkin tuolla ulkona kikkailen vielä sen minkä voi, mutta kovemmissa vauhdeissa lähtee lehtikeleillä taili alta aika pelottavasti ja kunnolla kosteassa säässä en viitsi lautaa hajottaa. Pitää siis toivoa mahdollisimman kuivia syyskelejä.

jesus, 14.10.2008 19:18:
Minkäs tyyppinen lankku on Jonel alla?



"If you show me yours I'll show you mine." *vink*

http://www.flammabul.com/temp/longboard/

KamalaMarsin pintail, Parisin 180mm trukit, Never Summerin 72mm 78A renkaat ja keraamiset laakeroinnit.

Pitäis just ottaa toi osiin ja puhdistella. Sen jälkeen vois mennä nukkumaan ja toivoa kovasti ettei aamua taas tarvitse aloittaa kiroilemalla ikkunasta vesisateeseen katsellen vaan duuniin vois mennä laudan päällä.

Aini, ilmiannetaanpa k-0ne. Tuomas on kanssa lonkkaripoitsuja ja sillä on aivan helvetin siisti dekki laudassaan. *hihu*
Jone

Posts: 8,258

#12 • • Jone Archibald Haddock

homppa, 14.10.2008 19:47:
mut hei, pystyykö noilla lonkkareilla muuten heittää samanlaisia slaideja kuin vanhoilla kalalaudoilla oldskool-skeittipätkissä?



Jees, ei muuta kuin slaidirengasta alle ja hanskaa käteen. YouTubesta löytyy muistaakseni ihan kivasti slaidivideoita. Itse en oo tohon touhuun vielä päässyt sisälle eikä noilla mun laudan nakeilla vois sitä tehdäkään ellei välttämättä halua keräillä hampaitaan asfaltista. *nauru*
Jone

Posts: 8,258

#13 • • Jone Archibald Haddock

phear, 14.10.2008 20:49:
Periaatteessa kiinnostaa, kun ei oikein flipit enää lähe.



Viimeistään ensi kesänä messiin vaan. Hauskaa touhua. *joo*
phear

Posts: 804

#14 • • phear <X>

Jone, 14.10.2008 22:54:
---
phear, 14.10.2008 20:49:
Periaatteessa kiinnostaa, kun ei oikein flipit enää lähe.

---


Viimeistään ensi kesänä messiin vaan. Hauskaa touhua. *joo*



Pitää pohtia. Kerran tyyppäsin enkä oikein keksinyt, että mikä siinä touhussa on pointtina. Pelkkä cruisailu ei oikein sytytä, siihen soveltuu mielestäni fillari paremmin.
Avatar
#15 • • jesus Guest

phear, 15.10.2008 09:49:
---
Jone, 14.10.2008 22:54:
---
phear, 14.10.2008 20:49:
Periaatteessa kiinnostaa, kun ei oikein flipit enää lähe.

---


Viimeistään ensi kesänä messiin vaan. Hauskaa touhua. *joo*

---


Pitää pohtia. Kerran tyyppäsin enkä oikein keksinyt, että mikä siinä touhussa on pointtina. Pelkkä cruisailu ei oikein sytytä, siihen soveltuu mielestäni fillari paremmin.



Kyl mulla toi on syrjäyttänyt fillaroinnin ihan täysin. Niin paljon käytännöllisempää kruisii laudalla kun sen voi tarvittaes nappaa kainaloon.

Komppaan Jonee, hemmetin hauskaa touhua ellei hauskinta jopa *hihu* Ja kyl ainakin stadist löytyyy muutamia pirun kivoja mäkiä.
Avatar
#16 • • Edited jesus Guest

Jone, 14.10.2008 22:50:
---
jesus, 14.10.2008 19:18:
Asiaa. Kausi heikko muttei ohi *hihu* Aika vaarallisia tilanteita tuol kyl tulee kun on kosteeta ja lehtiä.

---


Joo, kyllä mäkin tuolla ulkona kikkailen vielä sen minkä voi, mutta kovemmissa vauhdeissa lähtee lehtikeleillä taili alta aika pelottavasti ja kunnolla kosteassa säässä en viitsi lautaa hajottaa. Pitää siis toivoa mahdollisimman kuivia syyskelejä.


---
jesus, 14.10.2008 19:18:
Minkäs tyyppinen lankku on Jonel alla?

---


"If you show me yours I'll show you mine." *vink*



Jep. Eli mulla on kaksikin..

- Sector9 Rhythm Cosmic, Gullwing Mission1 trukit, 70mm 75a sectorin renkaat.
https://www.sector9.com/#/product/boards/

- Landyachtz Drop Hammer, Bear Grizzley 852s trukit, ABEC11 70's Flashback 70mm 75a
http://landyachtz.com/D25.cfm?PID=307&place=2

Jälkimmäinen tuli just pari viikkoo sit joten niit hienoja syyskelejä todella kaivataan nyt..

Kuvaa voin pistää kunhan saan aikaseks ottaa.
Jone

Posts: 8,258

#17 • • Jone Archibald Haddock

phear, 15.10.2008 09:49:
Pitää pohtia. Kerran tyyppäsin enkä oikein keksinyt, että mikä siinä touhussa on pointtina. Pelkkä cruisailu ei oikein sytytä, siihen soveltuu mielestäni fillari paremmin.



Mä en vastaavasti oikein pääse sisään neppiskeittien maailmaan. Miksi kikkailla kun voi kruisailla ja laskea mäkiä? *vink*

...ja pyörää en ole omistanut vuosiin. Mulle longboard on tapa lisätä ylimääräistä pikkukivaa pisteestä A pisteeseen B siirtymiseen (henkisestikin toi on miellyttävää, koska arjen hektisyys väistyy laudan päälle astuessa mukavasti) ja yksi hyvin harvoista liikuntamuodoista, joista oikeasti nautin. Lenkkeily on musta lähinnä tampiota touhua, mutta laudan kanssa mä lähden mielelläni pidemmällekin lenkille - joko seurassa tai yksin. Oon myöskin tykännyt tosi kovasti siitä, että about 15-20 vuotta skeittaamisen lopettamisen jälkeen longboard on mahdollistanut mulle uudelleen kesällä laudan päälle kiipeämisen ja että oppimisen tahti on ollut sen jälkeen melkoinen. Vielä heinäkuussa laskin perse pelosta turtana sellaisia mäkiä, jotka nykyään sujuvat täysin rutiininomaisesti ja tylsyyden väistämiseksi oon ryhtynyt laskemaan niitä paljon "luovemmin" ympäriinsä surffaillen.

Semmosta. Voi helvetti että tulikin kauhea fiilis päästä laudan päälle ja ulkona on liian märkää sille. Harmittais.
ezzy

Posts: 8,060

#18 • • ezzy Droid-pappa

jesus, 15.10.2008 10:30:
---

Kyl mulla toi on syrjäyttänyt fillaroinnin ihan täysin. Niin paljon käytännöllisempää kruisii laudalla kun sen voi tarvittaes nappaa kainaloon.

Komppaan Jonee, hemmetin hauskaa touhua ellei hauskinta jopa *hihu* Ja kyl ainakin stadist löytyyy muutamia pirun kivoja mäkiä.



Mä en oikeen hiffaa et miten kukaan uskaltaa ees skeittailla tuolla ku asfaltti on ihan karmeessa kunnossa. Nyt kun siirryin skootterilla liikkumiseen, niin on tullu kevyenliikenteenväylät aika tutuiks...valitettavasti. Helvetti niitä röörejä asfaltissa, monet kerrat saanu pelästyä kunnolla ku rengas vaa uppoaa johki reikään, joka tulee ihan puskista.
Oma lukunsa on vielä noi asfalttien korjausjäljet, kun ei näemmä mistään löydy pätevyyttä tasoittamaan korjattua kohtaa...pänniiiiiiiiii
Avatar
#19 • • Edited jesus Guest

ezzy, 15.10.2008 10:38:
---
jesus, 15.10.2008 10:30:

---

Mä en oikeen hiffaa et miten kukaan uskaltaa ees skeittailla tuolla ku asfaltti on ihan karmeessa kunnossa. Nyt kun siirryin skootterilla liikkumiseen, niin on tullu kevyenliikenteenväylät aika tutuiks...valitettavasti. Helvetti niitä röörejä asfaltissa, monet kerrat saanu pelästyä kunnolla ku rengas vaa uppoaa johki reikään, joka tulee ihan puskista.
Oma lukunsa on vielä noi asfalttien korjausjäljet, kun ei näemmä mistään löydy pätevyyttä tasoittamaan korjattua kohtaa...pänniiiiiiiiii



Aika nopeesti alkaa tietää mitä reittejä kannattaa käyttää. Vesikouruja kohtaan tunnen syvää vihaa ja kunnioitusta erään kunnon pannutuksen ansiosta =D
Jone

Posts: 8,258

#20 • • Jone Archibald Haddock

jesus, 15.10.2008 10:35:
Jep. Eli mulla on kaksikin..



Erityisesti toi Drop Hammer oli aika mielenkiintoisen oloinen lankku. *joo*

Pystytkö pikkasen vertaamaan sitä tohon Rhythm Cosmiciin, joka on lähempänä mun lautaani? En oo vielä keksinyt hyvää perustetta toisen laudan ostamiselle (nurkissa tosin lojuu tällä hetkellä kaksi muutakin longboard-dekkiä ja kymmenen neppiskeitti-dekkiä), mutta oon silti antanut itselleni luvan sellaisen ostamiseen ensi kesälle, joten kartoitan vähän mahdollisuuksia.