Lonkkari topic ^__^

141 posts, 8 pages, 78,819 views

Jone

Posts: 8,258

#21 • • Jone Archibald Haddock

ezzy, 15.10.2008 10:38:
Mä en oikeen hiffaa et miten kukaan uskaltaa ees skeittailla tuolla ku asfaltti on ihan karmeessa kunnossa.



Onneksi kaikkialla ei ole ja uudella asfaltilla varustettu hyvä mäki onkin aina ilahduttava löytö, josta tulee otettua kaikki irti. Vastaavasti paskalla asfaltilla varustettu natsimpi mäki tulee yleensä laskettua tasan sen kerran, jolla hirveät wobblet iskevät vähän liian pelottavassa vauhdissa ja luunmurtopannutuksilta säilymisestä kiittää Flying Spaghetti Monsteria mäen alla laudan päällä istuen pulssin hakatessa kolmatta sataa.
Lyylikki

Posts: 2,975

#22 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
"Laji" sopii myös tyttölöille!

Muutama kaveri pärähtänyt lonkkarointiin ihan tyystin ja tulevat aina polvet ja kyynärpäät mustelmilla kesällä vastaan. Itse olen laudan päälle kavunnut vain suhteellisen tasaisella alustalla, kuten stadikan parkkis. Kauhun ja kunnioituksen sekaisin tuntein katselen, kun kaverit viilettävät mäkiä alas.
Avatar
#23 • • Edited jesus Guest

Jone, 15.10.2008 10:50:
---
jesus, 15.10.2008 10:35:
Jep. Eli mulla on kaksikin..

---


Erityisesti toi Drop Hammer oli aika mielenkiintoisen oloinen lankku. *joo*

Pystytkö pikkasen vertaamaan sitä tohon Rhythm Cosmiciin, joka on lähempänä mun lautaani? En oo vielä keksinyt hyvää perustetta toisen laudan ostamiselle (nurkissa tosin lojuu tällä hetkellä kaksi muutakin longboard-dekkiä ja kymmenen neppiskeitti-dekkiä), mutta oon silti antanut itselleni luvan sellaisen ostamiseen ensi kesälle, joten kartoitan vähän mahdollisuuksia.



Drop Hammer on bambulauta eli jäykkä. Concavea löytyy myös kunnolla. Cosmic taas on flexi kun mikä. Hammerilla mennään hemmetin kovaa ja se käyttäytyykin parhaiten juuri lujemmissa kyydeissä. On siis todella vakaa laite eikä muuten piru vie woblaa missään tilanteessa! Toi droppi tuo vielä oman bonuksensa potkutteluun kun profiili on hyvin matala.
Avatar
#24 • • jesus Guest

Jone, 15.10.2008 10:36:
---
phear, 15.10.2008 09:49:
Mulle longboard on tapa lisätä ylimääräistä pikkukivaa pisteestä A pisteeseen B siirtymiseen (henkisestikin toi on miellyttävää, koska arjen hektisyys väistyy laudan päälle astuessa mukavasti) ja yksi hyvin harvoista liikuntamuodoista, joista oikeasti nautin. Lenkkeily on musta lähinnä tampiota touhua, mutta laudan kanssa mä lähden mielelläni pidemmällekin lenkille - joko seurassa tai yksin. Oon myöskin tykännyt tosi kovasti siitä, että about 15-20 vuotta skeittaamisen lopettamisen jälkeen longboard on mahdollistanut mulle uudelleen kesällä laudan päälle kiipeämisen ja että oppimisen tahti on ollut sen jälkeen melkoinen. Vielä heinäkuussa laskin perse pelosta turtana sellaisia mäkiä, jotka nykyään sujuvat täysin rutiininomaisesti ja tylsyyden väistämiseksi oon ryhtynyt laskemaan niitä paljon "luovemmin" ympäriinsä surffaillen.

Semmosta. Voi helvetti että tulikin kauhea fiilis päästä laudan päälle ja ulkona on liian märkää sille. Harmittais.



Hyvin samanlainen tausta ja fiilis mulla myöskin. Muutaman kesän asiaa pähkäilleenä tuli vihdoin lainattua frendin lautaa alkukesästä ja hommahan muistui yllättävän nopeesti mieleen ja oma lauta oli pakkohankinta. Ja tosiaan alkaa olla semmonen 'kahta en vaihda' -fiilis *sydän*
kotivalo

Posts: 190

#25 • • kotivalo
Kiinnostaa!
Kaverin lonkkarilla oon vähän rullaillu, ja kyllä se smoothius vei mennessään, tosi lepposa taittaa matkaa tommosen päällä. Oon tässä nyt kytänny harrastajien talvi-alea keskustelupalstoilla, ja ens kesäks kyl hommaan lonkun alle.
golem

Posts: 1,395

#26 • • golem Golem

Jone, 15.10.2008 10:36:
---
phear, 15.10.2008 09:49:
Pitää pohtia. Kerran tyyppäsin enkä oikein keksinyt, että mikä siinä touhussa on pointtina. Pelkkä cruisailu ei oikein sytytä, siihen soveltuu mielestäni fillari paremmin.

---


Mä en vastaavasti oikein pääse sisään neppiskeittien maailmaan. Miksi kikkailla kun voi kruisailla ja laskea mäkiä? *vink*

...ja pyörää en ole omistanut vuosiin. Mulle longboard on tapa lisätä ylimääräistä pikkukivaa pisteestä A pisteeseen B siirtymiseen (henkisestikin toi on miellyttävää, koska arjen hektisyys väistyy laudan päälle astuessa mukavasti) ja yksi hyvin harvoista liikuntamuodoista, joista oikeasti nautin. Lenkkeily on musta lähinnä tampiota touhua, mutta laudan kanssa mä lähden mielelläni pidemmällekin lenkille - joko seurassa tai yksin. Oon myöskin tykännyt tosi kovasti siitä, että about 15-20 vuotta skeittaamisen lopettamisen jälkeen longboard on mahdollistanut mulle uudelleen kesällä laudan päälle kiipeämisen ja että oppimisen tahti on ollut sen jälkeen melkoinen. Vielä heinäkuussa laskin perse pelosta turtana sellaisia mäkiä, jotka nykyään sujuvat täysin rutiininomaisesti ja tylsyyden väistämiseksi oon ryhtynyt laskemaan niitä paljon "luovemmin" ympäriinsä surffaillen.

Semmosta. Voi helvetti että tulikin kauhea fiilis päästä laudan päälle ja ulkona on liian märkää sille. Harmittais.



Mites tol lonkkarilla tuntuu mennä vähän karheampaa asvalttia, tai kun on hiekkaa tiellä, tai muita ikäviä pieniä epätasaisuuksia?

Joskus todella pitkä aika sitten kun skeittasin (lyhyellä skeitillä siis) niin muistan sen ottaneen eniten päähän, jos joutui menemään karhealla perusasvaltilla, niin skeitti tärisee ihan vitusti, ja lisäksi tärinän aiheuttama lisäkitka jarruttaa nopeasti vauhtia, ja lisäksi skeitin päällä oleminen tuntuu erittäin epämiellyttävältä. Mut tietenkin täysin tasaisella pinnalla (esim. kivilattia) meneminen tuntui taivaalliselta.

Tuntuuko lonkkari tossa mielessä samanlaiselta kuin skeitti, vai onko siinä jotain tekijöitä (iskunvaimmennusta trukeissa, isommat pyörät tms...), joka vaimentaa tärinää skeittiin nähden..?

Mites ku tulee katukynnys eteen, niin onko se vaikee ylittää lonkkarilla, pitääks tehdä joku hyppyliike, vai antaa laudan vaan väkisin runnoo läpi?
Kolera

Posts: 4,256

#27 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
eääääh. luin et Lenkkari topic =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Jone

Posts: 8,258

#28 • • Jone Archibald Haddock

golem, 19.10.2008 19:56:
Mites tol lonkkarilla tuntuu mennä vähän karheampaa asvalttia, tai kun on hiekkaa tiellä, tai muita ikäviä pieniä epätasaisuuksia?

Joskus todella pitkä aika sitten kun skeittasin (lyhyellä skeitillä siis) niin muistan sen ottaneen eniten päähän, jos joutui menemään karhealla perusasvaltilla, niin skeitti tärisee ihan vitusti, ja lisäksi tärinän aiheuttama lisäkitka jarruttaa nopeasti vauhtia, ja lisäksi skeitin päällä oleminen tuntuu erittäin epämiellyttävältä. Mut tietenkin täysin tasaisella pinnalla (esim. kivilattia) meneminen tuntui taivaalliselta.

Tuntuuko lonkkari tossa mielessä samanlaiselta kuin skeitti, vai onko siinä jotain tekijöitä (iskunvaimmennusta trukeissa, isommat pyörät tms...), joka vaimentaa tärinää skeittiin nähden..?

Mites ku tulee katukynnys eteen, niin onko se vaikee ylittää lonkkarilla, pitääks tehdä joku hyppyliike, vai antaa laudan vaan väkisin runnoo läpi?



Longboardeissa on yleensä isommat renkaat (itselläni reilu seitsemän senttiä halkaisijaltaan) ja leveämmät trukit (mun laudassani 18cm). Noi kaksi tekijää yhdistettynä pidempään lautaan tekevät kulkemisesta huomattavasti tasaisempaa kuin neppiskeitillä, mutta kyllä se huono asfaltti silti harmilliselta tuntuu. Lonkuilla pääsee aika paljon lujempaa ja rullailupinnan epätasaisuus alkaa korostua vauhdin kasvaessa.

Jos mä en nyt ole ihan väärässä, niin jotain iskunvaimennettuja trukkejakin on kyllä (googlaa "Seismic trucks"), mutta en oo koskaan kaivannut tai testannut sellaisia, joten niistä en osaa sanoa oikein yhtään mitään.

Katukynnyksen koosta riippuen mä joko kierrän sellaiset tai "kevennän edestä" kun rullailen sellaisten yli. Ihan kauhean isojen kynnysten yli en enää edes yritä muutamien opettavien pannutusten jälkeen.
Avatar
#29 • • Edited jesus Guest
Myös renkaiden pehmeys syö paljon pois tärinää ja heittelee murikat pois alta.

Itsellä hyvin pehmeät (75a) fläsärit *hihu* tykkään.

http://www.abec11.com/abec11-wheels-70mm-flashbacks.php

Nyt on vihdoin muuten päässyt mäkeen laskemaan uudella laudalla ja onhan toi aivan ässä kun lujaa mennään. Tekee vaan mieli ajaa koko ajan suorempaa enempää carvailematta *nauru*
syfilisx

Posts: 61

#30 • • syfilisx
Ei ne Seismicit erityisesti iskunvaimennettuja ole. Niissä ei vaan hoidu kääntyminen trukkikumeilla kuten perinteisissä. Sen takia ne taas ei kyl kestä vauhtiakaan läheskään niin hyvin, mutta kääntyvät kyllä syvään ja herkästi.

Itellä on muutamia Lushin lautoja.
S-flex 33" jolla on kiva pumppailla lisää vauhtia ja ajella ympäriinsä.
Makonga 40" joka on hyvä peruslauta vähän kaikenlaiseen vetämiseen, tällä oon laskenut paljon ja slaidaillut
Kilima 46" madallettu Bambu-ohjus joka on aika mesevä pyssy mäenlaskuhommiin ja kovavauhtiseen kurvailuun, tälläkin on kyl ihan hyvä slaidata.

Ite jarruttelen kyllä jalalla kanssa, mutta käytän oikeestaan kruisatessakin slaidihanskoja ja pehmeillä renkailla saa tosi hyvin vauhtia pois ihan basic-tason slaideilla, joten monesti kovemmista vauhdeista slaidaan vauhdit pois, ettei hyvät kengät mee pilalle! :)

--
/Welcome to the shallow nation/

Avatar
#32 • • jesus Guest

Kolera, 9.1.2009 17:32:
http://www.break.com/index/three-men-one-death-wish.html tätäkö se on normaalisti?



Toi on tuo Adam Kimmel. Linkki jäbän sivuille aiemmin jo viestiketjussa (www.adamkimmel.com). Ja ei, toi on aika hulvatonta downhill laskuu jo. Oliskin tollasia mäkiä jossain lähellä..

Onpa muuten tullu täs 'talvikaudellakin' käytyy mäessä aina ku mahdollista. Pitää vaan melkeenpä vetää autokaistaa kun hiekotuskivet on melko ärsyttäviä. Uutena vuotena mm. tuli vedettyä parit laskut.. (jäätävässä kännissä *justjoo*)

Kesä tule jo *hihu*
Avatar
#33 • • Edited jesus Guest
Tuli poistettuu neppisdekki =) Flipin 8" Tom Penny Skull

[img]http://farm4.static.flickr.com/3217/2873106069_6a85faf79a.jpg?v=0[/img]

Tohon ruuvasin vanhat Gullwing Mission 1 lonkkaritrukit ja 61mm, 78a rullat.. aiai *joo*

ruhjeita tulee =D
Jone

Posts: 8,258

#34 • • Jone Archibald Haddock
Muutama päivä sit kotimäki oli lumeton ja kuiva, mutta hiekkainen. Kotiin ajellessani meinasin käydä hakemassa laudan ja pistää kevään ekat laskut tehden, mutta jäi sit kuitenkin tekemättä. Olis pitänyt.

Tulevalle kaudelle ajattelin puuhailla itselleni myös neppiksen kondikseen. Luunmurtumat, täältä tullaan.
Kuukunen

Posts: 244

#35 • • Edited Kuukunen Avaruusdiskokissa!
Kiva että klubbaristakin löytyy tän lajin harrastajia :)

Aah, kohta alkaa taas lonkkarikausi :) Ihanaa! Neljäs kesä menee rakkaan kulkuneuvon kanssa...tällä kesänä voisin koittaa ekaa kertaa uskaltaa mukaan kilpailuihinkin. En tiedä mitään ihanempaa liikuntamuotoa kun skeittaus.

Mulla on itse vanerista leikattu lauta, jonka olen maalannut ja lakannut, siinä trackkerin hyvin kääntyvät ja kapeat trukit ja isot ja pehmoiset Abecin renkaat. Mulle juuri passeli setti. Tuossa oikealla on mun kulta vielä juuri maalattuna ilman muita vermeitä. Olis kiva nähdä muidenkin skettejä/skeittikuvia. Ja ehdottomasti kannatan yhteistä mäenlaskusessiota joskus :)

--
Jos videopelit vaikuttaisivat käyttäytymiseen, kaikki me Pac-Mania aikonamme pelanneet liikkuisimme pimeissä huoneissa kuunnellen itseään toistavaa musiikkia ja popsien pillereitä.

Coma

Posts: 705

#36 • • Coma
testasin viime syksynä litovaaran drop hammerii (oletettavasti) ja se oli kyllä loistava! Sopi erittäin hyvin lujaan vetoon.

nyt olis tarkoitus ostaa semmoinen itsellekin. mistäs suomessa edustus, vai onko kätsyintä tilaa netistä?
Jone

Posts: 8,258

#37 • • Edited Jone Archibald Haddock
Yleisen tulevan kauden fiilistelyn muodossa ja muuten vaan:

lonkut.jpg

Tossa muille väännettyjä valmiita maalauksia dekkeihin.

Tällä hetkellä työn alla taas 1 (äidille) ja sen jälkeen pitäis tehdä 2 muuta ennen kesää.

PS. Kuulutan uudestaan K-0nea postaamaan dekkinsä pohjasta kuvan.
Jone

Posts: 8,258

#38 • • Jone Archibald Haddock

Coma, 11.3.2009 14:07:
testasin viime syksynä litovaaran drop hammerii (oletettavasti) ja se oli kyllä loistava! Sopi erittäin hyvin lujaan vetoon.

nyt olis tarkoitus ostaa semmoinen itsellekin. mistäs suomessa edustus, vai onko kätsyintä tilaa netistä?



Itse lähtisin kysymään Offshoren poijilta, joilla on lonkkupuolella ihan kivaa tarjontaa.

http://www.offshore.fi

Ulkomailta tilaillessa suosin Daddies Board Shopia.

http://www.daddiesboardshop.com

PS. Kesä - tule jo.
Damien

Posts: 2,882

#39 • • Damien [tr3ox]

phear, 14.10.2008 20:49:
Periaatteessa kiinnostaa, kun ei oikein flipit enää lähe.



Me mentiin skidinä perse-edellä puuhun ja laskettiin laudoilla ainoastaan mäkiä.. .

Toi jäbän kommentti pisti kyl hymyilyttää - sama fiilis ku yritin stiigalla hypätä nyt talvena tossa viereisessä metsä mäessä, juurakko tatuoitui persiiseen ja ei oikeen enää napannu *lol*
Jone

Posts: 8,258

#40 • • Jone Archibald Haddock
Tänään lasketaan eka mäki ja startataan kausi.

"Kotimäki" on vielä näin 15 vaille kymmenen kostea ja osin hieman jäinen, mutta toi auringonpaiste lupaa hyvää. Viimeistään alkuiltaan mennessä vois kuvitella sen olevan jo täysin kuiva. Kävin äsken tsekkaamassa hiekka- & kivitilanteen kanssa ja näyttäisi, että suurin osa laskemista haittaavasta ryönästä on väistynyt tien reunoille. Keskellä autotietä pitäis siis pystyä menemään ihan kivasti.

Oon ihan täpinöissäni.