Jone, 15.10.2008 10:36:
---
phear, 15.10.2008 09:49:
Pitää pohtia. Kerran tyyppäsin enkä oikein keksinyt, että mikä siinä touhussa on pointtina. Pelkkä cruisailu ei oikein sytytä, siihen soveltuu mielestäni fillari paremmin.
---
Mä en vastaavasti oikein pääse sisään neppiskeittien maailmaan. Miksi kikkailla kun voi kruisailla ja laskea mäkiä?
...ja pyörää en ole omistanut vuosiin. Mulle longboard on tapa lisätä ylimääräistä pikkukivaa pisteestä A pisteeseen B siirtymiseen (henkisestikin toi on miellyttävää, koska arjen hektisyys väistyy laudan päälle astuessa mukavasti) ja yksi hyvin harvoista liikuntamuodoista, joista oikeasti nautin. Lenkkeily on musta lähinnä tampiota touhua, mutta laudan kanssa mä lähden mielelläni pidemmällekin lenkille - joko seurassa tai yksin. Oon myöskin tykännyt tosi kovasti siitä, että about 15-20 vuotta skeittaamisen lopettamisen jälkeen longboard on mahdollistanut mulle uudelleen kesällä laudan päälle kiipeämisen ja että oppimisen tahti on ollut sen jälkeen melkoinen. Vielä heinäkuussa laskin perse pelosta turtana sellaisia mäkiä, jotka nykyään sujuvat täysin rutiininomaisesti ja tylsyyden väistämiseksi oon ryhtynyt laskemaan niitä paljon "luovemmin" ympäriinsä surffaillen.
Semmosta. Voi helvetti että tulikin kauhea fiilis päästä laudan päälle ja ulkona on liian märkää sille. Harmittais.
Mites tol lonkkarilla tuntuu mennä vähän karheampaa asvalttia, tai kun on hiekkaa tiellä, tai muita ikäviä pieniä epätasaisuuksia?
Joskus todella pitkä aika sitten kun skeittasin (lyhyellä skeitillä siis) niin muistan sen ottaneen eniten päähän, jos joutui menemään karhealla perusasvaltilla, niin skeitti tärisee ihan vitusti, ja lisäksi tärinän aiheuttama lisäkitka jarruttaa nopeasti vauhtia, ja lisäksi skeitin päällä oleminen tuntuu erittäin epämiellyttävältä. Mut tietenkin täysin tasaisella pinnalla (esim. kivilattia) meneminen tuntui taivaalliselta.
Tuntuuko lonkkari tossa mielessä samanlaiselta kuin skeitti, vai onko siinä jotain tekijöitä (iskunvaimmennusta trukeissa, isommat pyörät tms...), joka vaimentaa tärinää skeittiin nähden..?
Mites ku tulee katukynnys eteen, niin onko se vaikee ylittää lonkkarilla, pitääks tehdä joku hyppyliike, vai antaa laudan vaan väkisin runnoo läpi?