Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 552,861 views

-P

Posts: 4,972

#541 • • -P

DjTaika, 20.8.2005 04:53:



Jaaenvai. Miltä DjTaika sitten näyttää ?




pincéltä hippitytöltä tietty :)

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

-P

Posts: 4,972

#542 • • -P
tällä hetkellä menossa herr. nietzchen iloinen tiede :)

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

^T^

Posts: 167

#543 • • ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist

salaisinko?, 20.8.2005 05:14:
---
DjTaika, 20.8.2005 04:53:



Jaaenvai. Miltä DjTaika sitten näyttää ?

---



pincéltä hippitytöltä tietty :)



Arghh...näitä sekaannuksia. Mä oon se vanhempi DjTaika, kundi, ja vähempi hippi.

--
""And those who were dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Avatar
#544 • • eeci Guest
Tällä hetkellä työn alla

Karl Marx - Pääoma

Ei, en ole kommunisti enkä edes vasemmistolainen. Mielenkiinnosta luen ja näyttäis olevan lähinnä samaa paskaa mitä löytyy nykysistäkin kansantaloustieteen kirjoista. :)
Darkness

Posts: 518

#545 • • Edited Darkness Spank~monkey
David eddings Belgarionin tarut luettu koko sarja ainakin 10 kertaa.
Samalta hemmolta ja hänen vaimoltaan myös belgarathin taru sekä polgaran taru on luettu monta kertaa.

Sitten kun fantasia ei kiinosta ni lueskelen Stephen Kingiä esim: Hohto.

Aika nörtti siis olen.

--
There aint no party like an alcoholic party!

Jutu

Posts: 3,054

#546 • • Jutu Blondi
Tällä hetkellä luen David ja Leigh Eddingsin 'Althalus Matka maailman ääriin' kirjaa, ja on aika hyvä. Ehkä hieman liian jaaritteleva, mutta kirjan huumori on just mun makuun.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

kilobitti

Posts: 2,419

#547 • • kilobitti 1-2-3 techno
Dostojevskyn "Rikos ja Rangaistus" työn alla...

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Jonne

Posts: 151

#548 • • Jonne Member of Private Trainer Association
Opintokirjoissa on sen verran monta tuhatta sivuu lukemista ettei muuta nyt oikeastaan ehdi...Eli Liikunta- ja Liikuntalääketieteen kirjat ym. oheismateriaali.*hikoil**joo*
äm

Posts: 2,376

#549 • • äm
Joku hehkutti blogissaan joku aika sitten Cecilia Ahernin kirjaa
P.S. Rakastan sinua.
Ajattelin lukea sen, koska sitä näin tarjottiin ja olen itse huono valikoimaan kirjastosta mitään.

Kirjasta huomasi heti ensimmäisten sivujen aikana, että sen on kirjoittanut vasta 22-vuotias semi-lapsukainen. Ei mene edes huonon suomennoksen piikkiin, vaan koko teksti on lapsellista.

Eniten ärsytti kirjan henkilöt, jotka eivät naura normaalisti. Aina iloisen hetken koittaessa kaikki joko "nauravat kippurassa", "katketakseen" tai "ulvovat naurusta saamatta henkeä ja pöytää hakaten".
Jutut ei kuitenkaan ehkä IHAN niin hauskoja kuitenkaan olleet.

Tykkäsin blogin pohjalta kirjan ideasta.
Oikeasti se jäikin sitten vähän tyhjäksi.

Mutta joo. On se tosiaan kyllä niitä kirjoja, joita ei malta jättää myöskään kesken.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Miika

Posts: 893

#550 • • Miika

phanatic, 29.7.2005 08:07:
---
Niksu, 19.7.2005 21:46:
Mun lempikirja on ehdottomasti Sinuhe Egyptiläinen. Luen sen varmaan pari kertaa vuodessa ja kerta kerralta se kirja vaan paranee.. nyt jo tosin osaan sen suurinpiirtein ulkoa *nauru* mutta haitanneeko tuo, heh. Vaikka kirja on kirjoitettu ajat sitten, ei se ole vanhentunut yhtään ja Mika Waltarin loistava egyptitietous laittaa joka kerta hiljaiseksi. Suosittelen!
---

Sinuhe on ehdottomasti myös mun lempikirja. Jokaisen kannattaisi lukea tämä (ja tutustua muutenkin Waltarin tuotantoon!).



Ihmiskunnan viholliset, Turms kuolematon. Kaksi sellaista Waltaria jotka luo uskomattoman mielikuvan sen aikaisesta ympäristöstä, antiikin Roomasta ja muinaisista etruskilaisista. Jätti jälkensä vuosien ajaksi, ellei lopuksi ikää. Sinuhe on vielä lukematta, mutta innolla odotan mitä tuleman pitää kunhan siihen päätän uppoutua.

Viimeisin luettu on Umberto Econ Ruusun Nimi.

Kaikkia hyviä kirjoja tuntuu yhdistävän se, että alkuunpääseminen vie n.50-100 sivua puoliväkinäistä kahlausta. Jossain vaiheessa huomaa siirtyneensä ajatuksissaan teoksen sisään eikä pääse enää irti.
zombie*

Posts: 145

#551 • • zombie*
kai mä oon jotenkin suppee henkilö kun vain rikos, murha, poliisi, lapsiin/tositapahtumiin perustuvat/koskevat kirjat kiinnostaa.. viime joulust asti on ollut taas lukukausi päällä ja onhan noita luettu henning mankell:in melkeen kaikki kirjat, siinä ohella taavi soininvaaraa, remestä, ym..
Katja Mau

Posts: 171

#552 • • Katja Mau
Hih, just kävin heräteostoksilla Liken kirjakaupas, ostin Jukka Pakkasen Marianzan raitiovaunut (koska se oli halpa ja tykkään novelleista). Sain myös vähän aikaa sitten synttärilahjaks Kati Kovacsen sarjakuvakirjan Miestennielijäksi sirkukseen *iloinen* ja pakko kyllä hankkia ne muutkin! Viimeksi luin Paolo Coelhon Yksitoista minuuttia, suosittelen *joo* mut aika kausittain tulee luettua, nyt taas enemmän kun tulee syksy ja illat pimenee...
excelsior

Posts: 151

#553 • • excelsior :)
vihdoin sain luettua Potterin pojan uusimmista keekoiluista*jiihaa* oli ihan loistavia lukuhetkiä sen kirjan kans. Nyt on tos hyllyssä upo uus avaamaton Tolkienin Silmarillion *aplodit*

--
Vastedes ei tarvitse olla kuin päättäväisesti moderni, eikä tämä ole ohjelmallista vaan välttämätöntä ja kiireellistä.

Khimaira

Posts: 36

#554 • • Khimaira Diagnoosi=Mahdoton tapaus
Mulla menee henk.koht.tota fantasiaa vähän liiankin paljon*hih*Suosikkeja löytyy niin dragon lancesta,forgotten realmsista kuin ihan perus Tolkkienilta mut tän(ja viime vuoden)klassikot Dan Brownilta menee kuin häkä päähän,ja sopii kuin räkä ovenkahvaan....
iam

Posts: 3,085

#555 • • iam Studying Inner Paths to Outer Space
Piti sitten lukea vihdoinkin se Da Vinci Koodikin. Melkein kaikki ei-fiktiivinen puoli kirjasta olikin tullut jo luettua muualta, mutta täytyy sanoa että hienosti kaikki on kursittu yksiin kansiin jännärin ympärille. Mielenkiintoista nähdä millainen leffasta tulee, Tom Hanks herättää kyllä vähän epäluuloja..

Castanedat on pudonnu viimeaikoina :)
Jutu

Posts: 3,054

#556 • • Jutu Blondi

mkuisma, 6.9.2005 19:05:
Mielenkiintoista nähdä millainen leffasta tulee, Tom Hanks herättää kyllä vähän epäluuloja..


Täh? Tuleeko tosta Da Vinci -koodista leffa, missä on Tom Hanks pääosassa? Eihän se sovi yhtään tollaseen rooliin.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

KooKie

Posts: 4,338

#557 • • Edited KooKie aka. Petress Pan
Da Vinci koodi tuli luettua, ja nyt oon sitten sen jälkimainingeissa kahlannut läpi niin kirjan, jossa sen terminologiaa selitetään, sekä muutaman kirjan, johon kirjassa viitataan mm. Pyhä veri, pyhä Graal:in, sekä Malja ja Miekan ja Raamatun (jonka luin nyt toista kertaa elämässäni kannesta kanteen) Kyllä ne on tainnut kolahtaa ja liiankin kovaa, kun on näin sekopäiseks menny *nauru*

edit. ja tässä siis vain ko. aiheen kirjoja, joita olen lukenut. Lisäksi kesälomalla tuli mörssättyä läpi yhteensä 20+ kunnon tiiliskiviromaania. Joo, mulla on liikaa vapaa-aikaa... *blush*

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Andrei

Posts: 299

#558 • • Edited Andrei
Brett Easton Ellisiltä on ilmestynyt Lunar Park-niminen kirja elokuussa ameriikaksi ja ilmestyy ihmisten kielelläkin lokakuussa. Tammi julkaisijana. Hyvä kirjailija vaikka kirjoittaakin ameriikaksi ja ansaisisi sen vuoksi tulla teloitetuksi laittamalla palava autonrengas kaulan ympärille, vitun ali-ihminen.

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake

Avatar
#559 • • Annakins Guest

Andrei, 7.9.2005 16:35:
Brett Easton Ellisiltä on ilmestynyt Lunar Park-niminen kirja elokuussa ameriikaksi ja ilmestyy ihmisten kielelläkin lokakuussa. Tammi julkaisijana. Hyvä kirjailija vaikka kirjoittaakin ameriikaksi ja ansaisisi sen vuoksi tulla teloitetuksi laittamalla palava autonrengas kaulan ympärille, vitun ali-ihminen.



ööö. pitäskö kaikkien sit kirjottaa suomeks? :o
Andrei

Posts: 299

#560 • • Andrei
Nyt sä olet asian ytimessä. Toisaalta sitä ennen Suomen pitäisi vallata maailma, mikä tietysti sopisi mulle.

--
snake-fighting...it´s very scary...fighting snake