Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 554,205 views

Mellu-

Posts: 4,006

#961 • • Mellu-

Lyylikki, 1.11.2007 17:46:
---
Mellu-, 30.10.2007 16:17:
---


Suomessa julkaistaan nykyään paljonpaljon kirjoja pokkareina, eikä niiden lähettäminen tule mitenkään ökykalliiksi (osa saattaa peräti mahtua postiluukustakin). Joten nyt langat kuumiksi ja pyydät kerran viikossa/kuussa yhtä kaveria/sukulaista pistämään (omasta mielestään hyvän) kirjan postiin ja kohta sulla on paljon mielenkiintoista luettavaa siellä, eikä aina sitä samaa.

Ja kun saat ne luettua, niin parhaat säilöt itsellesi ja loput laitat kiertoon. Saat esim. bookcrossingista hauskan uuden harrastuksen vieläpä *vink*

Itse aina raahaan siskon luona Irlannissa käydessäni matkalaukun puolillaan kirjoja, sinne mahtuu sitten mukavasti ostokset, kun tulee takaisin. Pieni suomalainen yhteisö saa niistä hulvatonta luettavaa yleensä pitkäksikin aikaa.

P.S. Kun annat osoitteesi, niin laitan täältä meitsin hyllystä jonkun teoksen tulemaan *pepsodent*
P.P.S. Kun isoisä Suomeen hiihti on itsellä työn alla ja lukemista odottaa kasa kaverilta lainattuja Sipilän pokkareita.



Hep hep hep! *iloinen* Kuulostaa mahtavalta! Voisinki laittaa suomalaistutuille sitten kiertoon kun ite oon lukenu (oon lukenu niidenki kaikki suomalaiset kirjat *nauru*) hmm hmm.. rohkenisinkohan sulle osotteeni laittaa siinä toivossa että sais jotain fiksuu luettavaa *joo*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#962 • • Aurinkoneiti
Tällä hetkellä kolahtaa Ilkka Vartiovaaran Jaksamisen rajat, Elisabeth Haichin Joogaa joka päivälle. Myös kirjat kliinisestä depressiosta ja päihdehoitotyöstä. Jane Alexanderin Vireänä aamusta iltaan on mielenkiintoinen.
placiq

Posts: 1,260

#963 • • Edited placiq Jorkki
Alotin lukeen uudestaan Marilyn Mansonin & Neil Straussin 'Helvettiin Ja Takaisin' <3
Epailija

Posts: 5,636

#964 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.
Hup. Takana:

Richard Dawkings, The God Delusion
Daniel C. Dennett, Breaking the Spell: Religion as a Natural Phenomenon
J.K. Rowling, Quidditch Through the Ages

Kesken:

Sun Tzu, The Art of War
William Gibson, Idoru
J.K. Rowling, Fantastic Beasts & Where to Find Them

Edessä:

Robert S. Wistrich, Hitler and the Holocaust
Roger Zelazny, Lord of Light
Naomi Klein, No Logo
Douglas Adams, The Salmon of Doubt
Raimo A. Nikula, Astrologian Historia

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Jutu

Posts: 3,054

#965 • • Edited Jutu Blondi
Tänään lainasin Kari Karkolan "Kuolemalla on tarina, oikeuslääkäri selvittää". Kertoo erikoisista ja ennennäkömättömistä tapauksista. Vaikuttaa ihan mielenkiintoselta. Kertoo siis ruumiinavauksista :P

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Styge_

Posts: 93

#966 • • Styge_
Juuri nyt on menossa Raymond E. Feistin Käärmesodan taru sarjan kolmas osa.
Ensimmäinen osa oli sen verran koukuttava että piti hommata loputkin.
Kipinä

Posts: 144

#967 • • Edited Kipinä Jonna
Mulle uppoaa parhaiten kirjat, jotka perustuvat edes jollain tasolla todellisuuteen.

Viimeisimmät luetut:
Osmo Tammisalo - Rakkauden evoluutio. Ihmisen parinvalinnan biologiaa (valtavasti asiaa, mutta kirjoitettu viihdyttävästi, tää on jopa hauska teos :))
Esko Valtaoja - Kotona maailmankaikkeudessa (myöskin todella viihdyttävä, ei mitään ufo-hihhulointia)
Betty Edwards - Luovan piirtämisen opas (Tällä sain jonnekin kadonneen piirtämishimon palaamaan, toi hommaan ihan uusia ulottuvuuksia :))

Nyt kesken:
Roberto Saviano - Gomorra. Mafian valtakunta
Mark Monmonier - How to Lie with Maps (ammattikirjallisuutta...)
Paul Webster - Antoine de Saint-Exupéry. Pikku prinssin elämä (tässä kirjassa on jotain "vikaa", oon aloittanut lukemaan tätä jo kolme kertaa ja aina jää kesken jo alkumetreillä, ei jotenkin imaise mukaansa)
Birgie

Posts: 1,311

#968 • • Birgie Kikati
Jäin hetkessä koukkuun Liza Marklundin dekkarisarjaan toimittaja Annika Bengtzonista. Kaksi kirjaa luettu ja joulupukille kirjotettu *vink*

Nyt on menossa Miika Nousiaisen Vadelmavenepakolainen, kertoo miehestä joka luulee syntyneensä väärään kansalaisuuteen. Oon vasta ekassa kappaleessa menossa mutta nyt jo naurattaa. Tämä mies siis uskoo ja haluaa olla ruotsalainen, mutta on syntynyt suomalaisena.

Hyvää iltalukemista ennen Tukholman risteilyä. *hymy*

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

oooo

Posts: 1,249

#969 • • oooo
Nyt olen lukenut pitkästä aikaa sosiaalipsykologiaa.

Kohta tulee postista Nietzschen Iloinen tiede ja Linkolan Voisiko elämä voittaa.
frz3n

Posts: 222

#970 • • frz3n
Viikonloppuna olis tarkotus aloittaa lukeen Naomi Kleinin - The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism, sekä sen ohella jatkaa Noam Chomskyn - What we say goes *putkinäköhymiö*

--
*nuotti* [boom] [boom] [buildup] [brakedown] [boom] [boom] *nuotti*

Jutu

Posts: 3,054

#971 • • Jutu Blondi
Tietääkö kukaan onko Derek Landyn Keplo Leutokalman jatko-osat julkaistu jo suomeksi? Oli niin hyvä tuo kirja, niin tahtoo enemmän :P

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

pirpeli

Posts: 5,533

#972 • • pirpeli
Pitäs keksiä uusia fantasiakirjoja...Sellasia Pratchett- tyylisiä. Vinkkejä ihmiset?
Meidän keittiön sohva on muutes paras paikka ikinä lukea. Sopiva asento, sopiva pehmeys ja jalkarahina sopivan korkunen ruokapöydän tuoli. Lukuvalona päivänvalo. Ihan mainioin spotti syventyä hyvään kirjaan.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

paupau

Posts: 655

#973 • • paupau Tuhma Bambi
Tottakai kirjat kolahtaa. Yliopiston kirjastol on ihan mielettömästi kaikkea mielenkiintoista laidasta laitaan. Sieltä tulee aika usein napattua joku kirja mukaan mitä sit lukee sieltä sun täältä oppimistarkotuksessa.

Tällä hetkellä luen historian suurnaisista, joka ei todellakaan oo ollu mun tyylistä, mutta tosi mielenkiintonen kirja. Ja Bob Marleystä ja reggaesta kans pari opusta lainassa. Elämänkerrat tärkeistä henkilöistä mun ajatusmaailman kannalta kuten Nelson Mandelasta ja Che Guevarasta on ollu yksiä antoisimmista. Simmonsin Hyperionit on myös aivan loistavia!
Dacey

Posts: 671

#974 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
Mä lueskelen mielelläni.. Kirjoja ja lehtiä. Ajanpuute vaan tuppaa olemaan ongelma, tai sitten se, että en osaa/jaksa/pysty keskittymään mihinkään bertin päiväkirjaa-haastavampaan kirjaan *nauru*

Eniten ehkä oon tykänny lueskella viime aikoinan elämänkertoja (enkä tarkoita että luenavin bertin päiväkirjoja!) ja nimenomaa joltain 1600-1700 luvulta.
Vaan kyllähän se fantasiakin jonakin verran uppoo.
Näitä siis silloin kun olen kotona yksin, ja mieli on tarpeeksi levollinen lukemiselle. Useimmiten ukko kuitenkin myös himassa, jolloin mun lukemisesta ei tule yhtään mitään. Keskittymishäiriö lukemisen suhteen*eiei*

Useimmiten hyvä kirja voittaa huonon leffan. Sitäkään ei mies tajua, mielummin kattoo paskan leffan n 90minuutissa ja mä nautin hyvästä kirjasta ja mielikuvituksesta sen 1päivästä ikuisuuteen (lukurauhasta riippuen).

Ennen sitä ehti lukea työmatkoillakin, mutta menee liian riskaks ratin takana lueskella. Siinä nyt ainakaan pystyis keksittymään
nomic

Posts: 4,120

#975 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
Nyt alla on menossa seuraavat:
-William Gibson - Neuromancer *sydän*
-Stephen Hawking - A Brief history of time
-John King - Vapaus on suuri vankila (taas vaihteeksi)

ja sitten jotain enemmän matematiikkaan liittyviä kirjoja (lähinnä matriiseista juttua), jos kehittyisi lisää tuossa.

Tulee luettua melkoisesti laidasta laitaan, mutta ehkä eniten scifi- ja varsinkin cyberpunk-meininki rokkaa. Ennen sitä luki pelkästään fantasiaa, kunnes ihastuin John M. Harrisonin Valoon. Nyt vähitellen sitä uskaltaa lukea kaikkea muutakin.
jUSSi

Posts: 1,377

#976 • • jUSSi äkäinen vanhus
Just tuli luettua Frank Schätzing Pedot ja nyt on menossa Risto Isomäen Sarasvatin hiekkaa. Tuol ois sit odottamassa Tolstoin Sota ja Rauha :-)

Häiritsee kyllä pahasti, että Isomäen ja Schätzingin kirjojen perusta on samanlaisessa ekokatastrofissa, eli metaanihydraatin nopeassa sulamisessa (on Schätzingin kirjassa toki paaaaaaaaljon muutakin). Ei pitäisi lukea näin kapean sektorin kirjoja ihan peräkkäin. Hyllyssä on lisäksi paljon lukematonta scifiä, mutta ei jaksa penkoa...
Lyylikki

Posts: 2,975

#977 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Perjantaina huomasin tulleeni ulos kirjastosta kolmen kirjan kanssa. Kolme naisten kirjoittamaa dekkaria. Venäläinen Aleksandra Marinina, ruotsalainen Liza Marklund ja suomalainen Leena Lehtolainen.

HEH. Ihan hauska yhteensattuma, jota en kyllä millään tavalla suunnitellut. Kiinnitin vasta kotona tuohon huomiota.

Työmatkalukemisena tällä hetkellä Claire Castillon Äidin pikku pyöveli. Lyhyitä novelleja, yleensä ehdin lukea kaksi niitä suuntaansa. Älyttömästi ei uppoa. Liian synkkiä ja "taiteellisia" ja jotenkin vieraita omaan elämääni, mutta kyllähän noita nyt lukee. Toisaalta välillä ihan hyviä oivalluksia ja jopa niin koskettavia juttuja, että eilen aamulla aloin metrossa itkeä. Ei ehkä ihan parasta julkiluettavaa siis.

(Joskin täytyy myös todeta, että ei mulle junalukemiseksi sopinut myöskään Raipe - vaatimattomuuden lyhyt oppimäärä, joka myöskin nostatti kyyneleet, siinä missä kikatuksenkin pintaan.)
Freja

Posts: 8,774

#978 • • Freja Sihteeri
Aina silloin tällöin, mutta en mikää lukutoukka ole. Viimeksi muhun kolahti kivasti ihanan Wolpertingin, Rumon, seikkailut.

Walter Moers on kirjoittanut kaksi kirjaa Rumosta itsestään, Rumo Ylämaailmassa ja Rumo Alimaailmassa. Nuo kaks fantasiakirjaa on varmaankin ainoot fantasiakirjat, mistä oon piiiiitkään aikaan ollut kiinnostunut.

Pitäis varmaan seuraavaks lukea Kapteeni Sinikarhun 13½ elämää, johon liittyy samoja hahmoja ja sama manner kuin Rumossa.

Harry Potterit ja TSh ei kiinnosta yhtään, mut jotenkin tuntuu että pidän fantasiakirjoista kaikista eniten.

Pieni kun olin, muistan että tykkäsin hirveesti Päättymättömästä tarinasta ja Mestaritontun seikkailuista.
Hitto, pakko kyl käydä kirjakaupassa tänään.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#979 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
tällä hetkella luen Philip Pullmanin The Subtle Knifea,
eli His Dark Materials -trilogian tokaa kirjaa.

Golden Compass -leffan innoittamana aloin lukemaan
tota trilogiaa... ja ei se kyl turhaan niin hehkutettu
ole! <3 luonnollisesti paaaaljon parempi ku elokuva :)

--
dasinoaisnvs

Fakiiri

Posts: 462

#980 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.
Työn alla Tao Te Ching.

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.