Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 553,277 views

Miksan

Posts: 1,464

#981 • • Miksan

kimono, 19.2.2008 17:10:
tällä hetkella luen Philip Pullmanin The Subtle Knifea,
eli His Dark Materials -trilogian tokaa kirjaa.

Golden Compass -leffan innoittamana aloin lukemaan
tota trilogiaa... ja ei se kyl turhaan niin hehkutettu
ole! <3 luonnollisesti paaaaljon parempi ku elokuva :)


Mun mielestä noi oli ihan luettavia, mutta ei kyllä mitenkään erityisesti herättäny.
Eli ihan kiva oli lueskella mutta huomas, että meni yllättävän kauan lukea kirjat verrattuna siihen mitä tahtia luen lempikirjoja. Ei vaan ollu sitä kiinnostusta makoilla tuntia tai kahta joka ilta sängyssä lukien.

Nyt menossa James Clavellin Shogun sarja toistamiseen läpi; eilen sain päätökseen toisen osan eli Gai-Jin:in ja tänään siis lähtee Tai-Pan liikkeelle*hymy*
Muikku

Posts: 427

#982 • • Edited Muikku
Joo diggaan.
Harvoin löytyy tarpeeksi hyviä.. aiheita.

Kirjahyllystä löytyy Le Guinin Maameren velhot ja tähän asti julkaistut Halo -kirjat :D
Alköö tuomitko Halo -kirjoja ennen kuin olette itse lukeneet ne. Vain yksi niistä on kirjotettu itse toimintapelistä, loput on ihka omia kokonaisuuksia Halo -universumista. Viisi on julkaistu ja kuudes tulossa.. Scifiä siis.

Le Guinin Maameren velho -sarja sijoittuu taas fantasiaan. Kiva tarina sekin. Olen lukenut kaikki kuusi velho kirjaa kahteen kertaan läpi. Niin hyvä se oli. Saa nähdä tekeekö tuleva elokuva kunniaa kirjoille vai ei.

Pienempänä luin Pekka Lipposen seikkailuja ja Kalle Kustaa Korkkeja, Outsiderin hyvää antia.
Sitten vähän Pottereita ja Remeksiä.

Nyt odotan kuudetta ja luultavasti viimeistä Halo -kirjaa *nyyh*.
RainChild

Posts: 909

#983 • • RainChild

Muikku, 19.2.2008 18:39:
--Kalle Kustaa Korkkeja--



Siis se oli joku kirja? Mä tiedän vaan sen "todella" hienon lastenlorun/lällättelyn... Mistä ne kirjat kertoo?

--
Rainchild is back home

ravec

Posts: 1,102

#984 • • ravec
Sain "itseltäni" jouluna Paulo Coelhon Alkemistin ja luvin sen 2 päivässä.
Tuntui kuin olisi syttynyt sisäinen lukijan palo, jonka omasin viimeksi monia vuosia sitten...kun luin yhä uudestaan Dunen kirjasarjaa.


Viime kuussa piti käydä ostamassa samaisen kirjoittajan Portobellon Noita.
Tämä teos kuvaili tarinaa eri tarkastelijoiden näkökulmasta. Välillä pystyi seuraamaan tarinaa omasta näkulmasta "aivojen nyrjäyttäminen oli lähellä". Minä kuvan samaistuminen yhteiskuntaluokituksen rajoille oli hyvä. Kirja tarjosi mielenkiintoista pohdittavaa.


Onko teillä ehdottaa jotain.... joka olisi spottaamisen arvoinen.

Tuossa muutama mun mielestä, aika jees:

Samuel R. Delany: Nova
Iain M. Banks: Aseiden Historia
J.R.R. Tolkien: Silmarillion (nooh)
jusqu

Posts: 762

#985 • • jusqu pilipalipilotti

kottarainen, 19.2.2008 21:00:
Fidel



Itse ostin samaisen kirjan viime lauantaina, mutten ole vielä sen kimppuun ehtinyt käydä. Tässä on nyt puolisentoista viikkoa sairasteltu, niin oli pakko käydä ostamassa jotain sänkysairasteluluettavaa *hihu*

Lauantaina kaupasta tarttui itseasiassa useampikin kirja mukaan:

-Nick Hornby, A Long Way Down Tästä ajattelin aloittaa :)
-Paulo Coelho, The Alchemist
-Erlend Loe, Doppler
-Andy McCoy, Sheriffi McCoy
-Serge Raffy, Fidel

--
*pupu**piis*

yana

Posts: 877

#986 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld
posti toi jeff lindsayn dexter in the nightin :)
Muikku

Posts: 427

#987 • • Edited Muikku

RainChild, 19.2.2008 19:24:
---
Muikku, 19.2.2008 18:39:
--Kalle Kustaa Korkkeja--

---


Siis se oli joku kirja? Mä tiedän vaan sen "todella" hienon lastenlorun/lällättelyn... Mistä ne kirjat kertoo?



En tiedä voiko niitä noin 70 sivun kirjasia kunnioittaa sanalla kirja.. mutta kysymykseen. Äksöniä ja jännitystä. Kalle Kustaa Korkki on vähän niin kuin Tintti. Salapoliisi juttuja, ryöstöjä, muita arvoituksia. Ne on kuitenkin paljon "aikuisempia" kuin Tintti. Mukana siis myös kauniita naisia :D

Edit: http://fi.wikipedia.org/wiki/Outsider
Viltsu

Posts: 2,010

#988 • • Viltsu noname
S103_3_004i.jpg

hyvät kirjat kolahtaa, varsinkin kovakantiset.

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Jinx

Posts: 2,615

#990 • • Jinx Superfeminine
Nyt luettavana Jane Austinin Ylpeys ja ennakkoluulo. Oikeen mukaansa tempaava kirja. *hihu*

--
Pyllykkä

pupuankka

Posts: 869

#991 • • pupuankka poly-wtf?!
Tällä hetkellä kesken on kaksi hienoa kirjaa:

Tolstoi: Sota ja rauha
Gaiman: American Gods

Muita päräyttäviä:

CrimethInc-kollektiivi: Days of War, Nights of Love
Tolstoi: Anna Karenina
Marquez: Sadan vuoden yksinäisyys
zeniii

Posts: 163

#992 • • zeniii adhd
Voi olla että olen tähän ennenkin vastannut mutta vastaanpa silti.. Kyllä kiinnostaa ja luen melkein joka ilta jotain kirjaa, yleensä jännäreitä ym. *nauru*

--
Kissani hengitys haisee kissanruualle.

MiMoSa

Posts: 1,664

#993 • • MiMoSa
Tänään saan vihdoin uuden Harry Potterin suomenkielisenä.*jiihaa* Englanninkielistä yritin lukea mut eihän siitä mitään tullut, luovutin sit kesken ja tyydyin suosiolla odottamaan.*hymy*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Avatar
#994 • • candyraver Guest

MiMoSa, 7.3.2008 07:29:
Tänään saan vihdoin uuden Harry Potterin suomenkielisenä.*jiihaa* Englanninkielistä yritin lukea mut eihän siitä mitään tullut, luovutin sit kesken ja tyydyin suosiolla odottamaan.*hymy*



Mä aion kanssa hankkia tän suomennoksen. Heti kun on pikkasen ylimääräistä hilua *hymy* Aion siis seuraavaksi lukaista tuon uusimman potterin.
Avatar
#995 • • candyraver Guest

RainChild, 19.2.2008 19:24:
---
Muikku, 19.2.2008 18:39:
--Kalle Kustaa Korkkeja--

---


Siis se oli joku kirja? Mä tiedän vaan sen "todella" hienon lastenlorun/lällättelyn... Mistä ne kirjat kertoo?



Mun serkku luki näitä aina kesäsin mökillä, en kyl muista mistä kertoivat...oisko ollu jotain dekkareita?*ding* Se haali niit aina kirppiksiltä ja divareista hirveet läjät äitinsä avustuksella(oltiin jotain 11vee silloin).
Avatar
#996 • • Norb Guest
*jiihaa* Timman päästä lähen hakee Potteria!
Mark

Posts: 7,311

#997 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
Jan Guilloun ristiretki trilogia on kyl hyvää shittii *slurps* Toinen osa menossa ja on kyllä hyvää tarinan kuljetusta ja mielenkiintosia käänteitä - me like!

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

fantaB

Posts: 134

#998 • • fantaB

xcft, 8.8.2007 08:02:
Sit luin ensimmäisen Varekseni, jonka jälkeen niitä menikin kahdessa viikossa 5. Nyt on menossa Kolmastoista Yö, niin ikään Reijo Mäen Vares-sarjaa.



Mäki oon ihan koukussa tohon moskaan. *lmao*
Varekset nyt vaan on niin viihdyttäviä. Luen myös muita "roska"pokkareita
(mm Juoppohullut, Lauren Weisbergerin ja Candace Bushnellin tuotoksia)
aika paljon, etenkin lentokoneessa, junassa, autossa ja rannalla ym. Ne on
tosi kivaa vastapainoa koulujutuille ja tosiaan tyhjentää pään omista ajatuksista.

Luen kyllä ihan "oikeitakin" kirjoja aina kun kerkiän. Tällä hetkellä kesken
Riikka Pulkkisen Raja.

--
Come and take a trip with me
to a land where love is free...

Avatar
#999 • • Edited REivaaja Guest
No empä oikeastaan lue muuta kuin tietokirjallisuutta. Mutta nyt on menossa Chen matkapäiväkirjat.
Ei oo kauheesti tullu ahmittua, mutta on se kiva lukea Che:n olemuksesta aikaa ennen vallankumousta. Kuitenkin sen verran inhimillisempi ote kirjassa että saa sen toisenkin puolen hänestä esiin. En nyt niin ole Che, viva la revolution! tyyppinen ihminen (enää), mutta kyllä se tasa-arvoinen idealismi kiinnostaa ja sitä se oikeastaan mulle edustaakin. Siinä vaan mennään Kuubassa vähän liian pitkälle, suurelta osin Usa:n takia tosin luulisin... Yleensä mut leimataan kommariksi ja se on ihan ok koska sitä se niin monelle edustaa.*piis*

Edit: Che: matkapäiväkirja (toisen matkaan osallistuneen kirjoittamana)
JR Ewing

Posts: 985

#1000 • • JR Ewing The Oil Men´s Clubber
Lukisin varmaan enemmän, jos vaan pystysin keskittyyn. Nukahdan aina parin sivun jälkeen. Nyt menos Antti Nylénin Vihan ja katkeruuden esseet