Kolahtaako kirjat?

1,348 posts, 68 pages, 552,927 views

Jutu

Posts: 3,054

#521 • • Jutu Blondi

Supersonicways, 4.8.2005 10:47:
Tällä hetkellä menossa R.A. Salvatoren War of The Spider Queen - trilogia...*joo*


Onkohan tota trilogiaa julkaistu suomeksi? Mulla tuo lontoo ei oikein taivu, niin pakko tyytyä Salvatoren suomenkielisiin julkaisuihin *uuh*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

ei ole koskaa messis

Posts: 294

#522 • • ei ole koskaa messis suomen pisin dj
Tällähetkellä luvussa/kesken:

Mika Waltarin Mikael Hakim
- aivan loistava kirja kyllä. nyt vähän tyssähtänyt lukeminen kun tullut oltua ulkona liikaa :)

Hallgrímur Helgason'in 101 Reykjavik
- tän luku ei ole oikein lähtenyt käyntiin. alku on ollut hidasta ja ei kovin mielenkiintoista. kertoo vain tyhjäntoimittajasta joka dokailee frendiensä kanssa. exä antoi sen ilmeisesti vihjeenä mulle :D en kyllä ole oikein samaistunut tuohon.

Ibn Hihasmin profeetta Muhammadin elämänkerta
- edelleen kesken. raskasta luettavaa kaikenlaisine arabialaisine namedroppailuineen. ei meinaa perässä pysyä aina. muuten kyllä ihan mielenkiintoista juttua. (Sori meksu että on kestänyt. voisin oikeastaan palauttaa tuon jo, koska tulin ostaneeksi omankin kopion)


tulossa lukuun:

Kommunismin musta kirja: Rikokset, terrori, sorto.
- 838 sivua hyvin pientä pränttiä, mutta en anna sen pelottaa liikaa :) löytyi tuollainen arvostelu siitä: http://www.helsinki.fi/hum/hist/yhd/julk/arviot/musta.html

hmm.. nyt ei muista olisiko vielä jotain muutakin ollut. eiköhän noilla hetken pärjää.

--
next!

Supersonicways

Posts: 86

#523 • • Supersonicways

Jutu, 4.8.2005 11:45:
---

Onkohan tota trilogiaa julkaistu suomeksi? Mulla tuo lontoo ei oikein taivu, niin pakko tyytyä Salvatoren suomenkielisiin julkaisuihin *uuh*



Ei ainakaan tietääkseni vielä... Itse luen lontoo-versiota.

--
There are reasons for things that a casual observer might not understand.

Ontze

Posts: 38

#524 • • Ontze
Olen innostunut Muumi-filosofiasta. Niin suomeksi, ruotsiksi kuin enkuksikin*sydän*. Toimii mukavasti näin kesällä. Hieman kevyempää kuin syksyllä kehiin astuvat tenttikirjat*haukottel*

--
On niitä jotka jäävät ja toisia jotka lähtevät, niin on ollut aina. Kukin saa
valita itse, mutta on valittava ajoissa, eikä koskaan saa antaa periksi.

mekaanikko

Posts: 1,176

#525 • • mekaanikko don selecta

mekaanikko, 4.8.2005 11:01:
Yhdessä divarissa näin äskettäin faksimilen Giambattista Bodonin Manuale Tipograficosta, 200 euroa. Ai että himottais mut ei nyt taida olla sen vertaa ylimääräistä. (Todettakoon että toi on suht edullinen hinta vielä ko. opuksesta, esim. pelkkä korkearesoluutioinen CD-skanni originaalista maksaa 750 dollaria.)



Kävin tänään safkiksella vielä kuolaamassa tota mutta totesin että ei mulle ihan 200 euron edestä iloa tosta irtoaisi vaikka upea klassikko onkin. Vielä kun kunto ei ollut aivan priima niin totesin että jäänee nyt tällä kertaa väliin. Sen sijaan ostin:

Erik Lindegren: An ABC-book

Ruotsalainen kalligrafiaklassikko englanninkielisenä käännöksenä. Kaunis kuin mikä, mm. osa sivuista painettu eri väriselle paperille.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

Aeryn

Posts: 166

#526 • • Aeryn
Kolahtaa ja kovaa. Viimeisimmät kirjat jotka luin olivat Clive Barkerin kirjoittamat Abarat sarjan 1&2 osat jotka suorastaan ahmin muutamassa viikossa. Erinomaista kerrontaa ja kirjoittajan tekemät kirjan kuvitus on kaunista ja värikästä.

Muita kolahtavia kirjoja on Pratchetin tuotokset, Tolkien tietenkin, Douglas Adamsin nerokas viisi osainen trilogia sekä sekalainen kasa eri kirjoittajilta. Suosittelen etenkin Michael Enden Tarina vailla loppua, C. S. Lewisin Narnia tarinat (kyllä aikuisetkin voi lukea lasten kirjoja), Frederik Pohlin Gateway ja Arthur C. Clarken Space Odyssey:t.

Kirjahyllyni olen täyttänyt pitkälti Fantasia, Scifi- ja joillakin lastentarinoilla sekä Aku Ankoilla. En ole koskaan tykännyt realistiseen maailmaan kuvautuvista kirjoista vaan kirjoissa joita olen lukenut on täytynyt olla jotain erikoista tai taian omaista, jotta olen jaksanut lukea loppuun.

--
~pitäisi lopettaa ajatteleminen kun kaikki on vielä hyvin~

DiamonDie

Posts: 676

#527 • • DiamonDie mediahippi
Sain juuri viimeisteltyä 700-sivuisen urakkani, Hillary Johnson: Osler's Web - Inside the labyrinth of the chronic fatigue syndrome epidemic. Loistava teos, sisältää aivan uskomattoman määrän kirjan kirjoittajan tekemää tutkimustyötä ja sen huomaa jokaiselta sivulta. Samalla kuitenkin eräs masentavimmista koskaan lukemistani kirjoista.

Tätä ennen tuli luettua Douglas Couplanding Eleanor Rigby, taattua Coupland-laatua. Harvinaisen erinomainen romaani, en voi tajuta miksei Couplandin kirjoja enää käännetä suomeksi.
Dinsku

Posts: 186

#528 • • Dinsku
Luen!! Eniten tulee luettua ennen ku menee nukkuun.. JOs pitää valita tv vai jokin kirja, niin kirja voittaa!! Kaikki menee lasten kirjoista sotaromaneihin.. nyt odottelen Harry Potterin uusinta kirjaa.
Avatar
#529 • • Galadhan Guest
Kirjat kolisi kunnolla muutamia vuosia sitten. Sittemmin on jäänyt lukemisharrastus harmittavan vähälle huomiolle. Listalla olisi vaikka kuinka monta kirjaa luettavaksi, mutta jotenkin tuntuu siltä, ettei saa enää vapautettua ajatuksia kaiken kiireen keskellä riittävän pitkäksi aikaa kerrallaan pelkästään kirjan vietäväksi. Käytännössä tuo tarkoittaisi vähintään parituntisia lukusessioita kerrallaan, mikä on omalla kohdalla lähes minimi antoisan lukuhetken mahdollistamiseksi.

Huono syyhän tuo 'ajan puute' on, vapaa-aika tuntuu vain kuluvan niin paljon muiden asioiden parissa tällä hetkellä. Tiedän tuon lukuinnon kuitenkin kytevän pinnan alla hetki hetkeltä enemmän, eiköhän se vielä sieltä potki päälle. *hihu*
Muhvi-

Posts: 303

#530 • • Muhvi- Jätkä on Muumi!
Ei. Jotenkin vaan ei kolahda.


....mut Aku Ankka ja mangat menee. *ding**lmao*

--
It was once my life - it was my life at one time.

Jutu

Posts: 3,054

#531 • • Jutu Blondi
Eilen luin Ilkka Remeksen Ikiyön. Oli ihan makosa kirja *iloinen*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

stimbeh

Posts: 400

#532 • • stimbeh Moriheimoreilee.

Jutu, 8.8.2005 16:03:
Eilen luin Ilkka Remeksen Ikiyön. Oli ihan makosa kirja *iloinen*



Kyl. Nyt vuorossa Hiroshiman Portti.
(kyllä mä muitakin luen ku Remestä *hih*)

--
Flow with the go.

Lin

Posts: 230

#533 • • Lin Kebab - ilman valkosipulia
*joo**joo**joo*
Just sain noin 30 kirjaa töistä.
Nyt oon lukemassa helppoa ja kevyttä Billy Elliottia (engl.) *hymy*
Valitettavasti tilaa ja aikaa kirjoille on liian vähän *grr*

--
Vois tästä lähtee ostaa nakkeja piste kom

aivastus

Posts: 499

#534 • • aivastus Ärsyttävä
Clancy ja Douglas Adams toimii. Muuten on aika heikkoa tuo minun kirjojen lukeminen...

--
I don't believe in rules that tell me how I should live.

Pablo :D

Posts: 81

#535 • • Edited Pablo :D miero
Robert Rankinin tuotantoa on tullut luettua viimeaikoina, melkein kuin Terry Pratchett mutta omilla hassuilla erikoisuuksilla ja kielikikkailuilla.

--
_______________________________________________________
Kauimmaksi kuljetaan silloin, kun ei enää tiedetä, minne kuljetaan.

milessi

Posts: 188

#536 • • milessi Jai
Lukeminen kiinnostaa, on aina kiinnostanut, mutta nykyään keskittyminen on aika hankalaa jostain syystä. Tulee roikuttua aivan liikaa netissä.. Mutta itsestähän se on kiinni, turha tässä kai on itkeä :)

--
josko sitä sitten tanssahtelemaan

^T^

Posts: 167

#537 • • Edited ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist
Ah, lukeminen on keino tavoittaa vuosituhansien suurimpien mielten seura.
Tutuiksi ovat tulleet vuosien varrella mm. William Blake, Platon, Nietzsche, Shakespeare, C.G.Jung, Umberto Eco, Sun Tzu, Ovid, Dante...jne.jne.

Nimeltä mainittakoon vielä teokset I Ching (Translation by Taoist Master Alfred huang), Tao The Ching, Zen ja jousella ampumisen taito, Alkemisti, Secret of the Golden Flower, Kybalion, RA material, The Decline and the fall of the Roman Empire, The Marriage of Heaven and Hell...

Tällä hetkellä monista aasian maista tulee aivan uskomattomia noin kolmekymppisten nuorten kirjoittamia novelleja ja luovaa kirjallisuutta. Lisäksi taide ja design kirjojen taso on noussu aikalailla viime vuosina...

Löytyskö muuten keltään Umberto Econ Foucaultin heiluria, josta voisi olla valmis luopumaan sopivasta hinnasta (siitä kun on painos loppu ja divareistakaan ei jaksas aina metästää...) ? Pitäs saada nimenomaan suomenkielisenä, koska siinä on enemmän kun kohtuullisesti erikoissanastoa, kuten kirjan lukeneet tietävät ja sanakirjan käyttö olisi ko. kirjan yhteydessä enemmän kuin työlästä...

--
""And those who were dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."

Shira

Posts: 474

#538 • • Shira Teknokissat Ry
osaan lukea.
teen sitä myös mielelläni kun on aikaa.

--
-Saippuakuplia & pvc-unelmia- :D

toma

Posts: 2,009

#539 • • toma Tototoototo

DjTaika, 20.8.2005 01:04:


Sä et näytä yhtään DJ Taika:lta.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

^T^

Posts: 167

#540 • • ^T^ Universal Protagonist, Visual Hypnotist

toma, 20.8.2005 03:53:
---
DjTaika, 20.8.2005 01:04:

---

Sä et näytä yhtään DJ Taika:lta.



Jaaenvai. Miltä DjTaika sitten näyttää ? Mä oon tosta mun kuvasta se vasemmanpuoleinen, heh. Mut kyllä siinä mun sivuprofiili kutakuinkin on, hieman käsiteltynä, jotta frendikin näkyis kuvasta...

--
""And those who were dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."