Replying to Kolahtaako kirjat?:
---
Luin The Hunger Games -trilogian ekan kirjan loppuun eilen. Alussa koukuttava, loppua kohden valilla puuduttava ja tylsa, mut loppu oli ihan jees. Snadisti kylla ahdisti se teinimainen naiivius, mut teinikirjahan se taitaa ollakin :D
---
Toka oli semisti huonompi ku eka ja kolmas kirja oli ihan hirveeta kuraa. Yok.
joo vähän sama fiba jäi tästä sarjasta. Eka oli mielenkiintoinen leffan takia ja siinä tuntui olevan kaikkea mielenkiintoista lisähäslää leffaan nähden, tokassa oli aika hyvä antifasismi/vastarinta-aihe (ei muuten varmasti tää sarja tule Kiinassa ilmestymään). Mut mä haluan nähdä miten ne esim. ton kolmannen kirjan juonen vääntää hollywood-menestysleffaksi :D
Lisää nopealukuisia "teinikirjoja", oon kindlelle lataillut Sookie Stackhouseja eli True Blood-sarjaa. Kaikki luettu, vikat kirjat kyl meni jo reilusti tylsyyden rajamaiden huonommalle puolelle toistamalla samaa miljoonatta kertaa, hyppelin välillä kappaleita mitä en ole ennen edes tehnyt lukiessa. Pari ekaa kannattaa lukea jos tuo vampy-genre kiinnostaa.
Itse asiassa Charlaine Harrisin "Grave"-murhasarja on pirun paljon mielenkiintoisempi ja sen hahmot ovat moniulotteisempia, ja sen kirjailija osasi laittaa kasaan muutaman kirjan jälkeen. Eli samaa asiaa ei vatvota kymmenen kirjan verran. Tätä voin suositella kaikille truth is out there-dekkarien ystäville (englanninkielinen ainoastaan).
Tällä hetkellä menossa kindlellä Emile Bronten Wuthering Heights, Bram Stokerin Dracula ja alottelen Charlaine Harrisin Real Murders-sarjaa. Ja Paul Austerin Näkymätön on paperbackina välillä mukana.
Ja aina lukupöydällä ehdottomasti kaikista maailman kirjoista suosikkini:
David Guterson: Snow Falling on Cedars / Lumi peittää setripuut. Alotan tän aina uudestaan kun pääsen loppuun, tässä kirjassa on aivan mieletön aamiaisensyönti-fiilis, joten luen tätä aina aamiaisella jos oon yksin. Ehkä noin 5 kertaa jo luettu läpi.