Työpaikasta valitusta

336 posts, 17 pages, 120,864 views

Slim_Jim

#201 • • Slim_Jim
Olen seurakunnalla hallintopuolella.
Tehtävänä hautarekisteröintiprojekti joka alkoi viimevuoden huhtikuussa ja jatkuu...ennaltamäärittelemättömään aikaan. 5 hautausmaata käytävä itse läpi, piirtää cadilla pohjakarttaa sun muuta -> pirusti hommaa yhdelle henkilölle.

Ei siinä, ihan kiintoisaa hommaa ja mukavaa mutta työilmapiiri on vähän meh :
Naisvoittoinen toimisto niin eihän rouvilla tunnu olevan muuta tekemistä kuin jauhaa paskaa toisista seläntakana, siis voi helvetti sitä juoruamisen ja paskanpuhumisen määrää täällä.

Itse en ota mihinkään juttuihin kantaa millään tavalla enkä osallistu, mumisen omia juttuja suu täynnä kuivaa heinää ja lueskelen omia lehtiä mitä tuon kahvitauolle.

Tiedotuskaan ei tässä talossa pelaa, kohta ollut vuoden täällä ja vain kaksi ihmistä tietää mitä minä täällä oikeasti teen, kellään muulla ei ole mitään hajua eikä kyllä muistikaan pelaa kun joka viikko saa olla ihmisille selittämässä hommaa. Minulle ei myöskään koskaan ilmoiteta mistään mitään edes sähköpostin kautta.

Ja sitten tuodaan jotain ihmeen laskuja ja raportteja ja kaikkea shaibaa minulle eikä minulla ole hommasta mitään hajua koska niiden lappujen laitteleminen ei kuulu minun hommiini, en minä tiedä mitään jostain rahastoista.

Tulisipa taas kesä, pääsisi ulos kuvailemaan.
Nauskiss

#202 • • Nauskiss

Miinapiina, 13.1.2009 14:23:
---
tiiplis, 13.1.2009 12:37:

Ei helvetti OIKEESTI *nauru* *whaat*

Onneksi pääsit sieltä pois.

Saattaisi muuten täyttää kunnianloukkauksen kriteerit, ei kun haastamaan oikeuteen vaan *pahis*

---

joo-o, arvaa olinko ite et *whaat* ku kuulin tosta... huh, ja ikää tällä henkilöllä 59, siitäki olin et *whaat* *nauru*

ja se naikkonen ei oo muuta tehnytkään ku loukannut mua siellä, se toinen nimitys sillon aikoinaan oli irtopirkko *nauru* *toktok*

JÄRKYTTÄVÄÄ!!!

(Mut pimeitä ihmisiä pimeine juttuineen löytyy myös meikkiksen duunipaikalta...)

tiiplis, 28.1.2009 09:41:
Muutenkin olen huomannut että jos ns. ylimääräisten (ansaittujen) vapaiden pitämisestä puhuu tai esittää toiveita asian tiimoilta niin se herättää hermostusta. Mielellään sitä haluaisi kyetä suunnittelemaan menojaan hyvissä ajoin jos haluaa vaikkapa reissuun lomallaan/vapaallaan ja sitä varten olisi kiva kiva tietää saako pitää lomaa/vapaata ja jos saa niin milloin.

Joo, kato työntekijä on työnantajansa omaisuutta, myös vapaa-ajallaan. *eiei* Ja loma on jotain sellaista, mistä kunnon työntekijä ei saisi edes haaveilla...

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

tomii

#203 • • tomii kallion herttua

mikko a, 28.1.2009 15:46:
olis mielenkiintoista tietää millasissa duunipaikoissa tähän topicciin avautuvat ihmiset on.. ei ehkä oo viisasta laittaa firman nimeä ja yhteystietoja mutta jonkunlainen viittaus työtehtäviin ja alaan vois olla kohdallaan..

Firman nimet vaan kehiin, että jengi tietää vältellä. :D Joskin näinä kovina aikoina ei tietty kaikilla ole varaa vältellä vittumaisiakaan työtovereita/esimiehiä sisältävää duunia.

--
reivaan kunnes kuolen

Neko

#204 • • Neko No äläpä kerro enempää
Meidän paskapulju ehdottaa, että lomarahat vaihdettaisiin lomaksi, mutta niitä saa pitää sitten kun työnantajalle sopii. Juuei. Kun tässä samalla on YT:t menossa, ja porukka vedetään minimiin, niin missä watussa niitä lomia taas ehtii pitämään. *ding*
Sallakat

#205 • • Sallakat jungle, baby !

Slim_Jim, 28.1.2009 15:56:

Ei siinä, ihan kiintoisaa hommaa ja mukavaa mutta työilmapiiri on vähän meh :
Naisvoittoinen toimisto niin eihän rouvilla tunnu olevan muuta tekemistä kuin jauhaa paskaa toisista seläntakana, siis voi helvetti sitä juoruamisen ja paskanpuhumisen määrää täällä.

*nauru* oon joka päivä vaan onnellisempi että olen miesvoittoisessa firmassa töissä (31 miestä ja 2 naista), ei tarvitse kuunnella paskanjauhantaa ja kahvitaukolässytyksiä YHTÄÄN *sydän*
ainii, tääl piti valittaa. poistun -->
-Kerttu-

#206 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Neko, 3.2.2009 14:23:
Meidän paskapulju ehdottaa, että lomarahat vaihdettaisiin lomaksi, mutta niitä saa pitää sitten kun työnantajalle sopii. Juuei. Kun tässä samalla on YT:t menossa, ja porukka vedetään minimiin, niin missä watussa niitä lomia taas ehtii pitämään. *ding*

Sama..*eiei*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

tiiplis

#207 • • tiiplis also available in sober

Olen vilpittömästi sitä mieltä että jos työnantaja katsoo tarpeelliseksi lomauttaa työntekijöitä niin on työnantajan tai työnantajan edustajan (esimiehen) tehtävä huolehtia miten työt järjestetään lomautuksen yms. poissaolon aikana, ei suinkaan työntekijän. Toki jonkinlainen yhteisymmärrys poissaolon ajankohdasta on hyvä olla olemassa, mutta ei sillä kannata päätään vaivata sen enempää.

Sama homma meillä täällä, lomautukset koskee koko pääkonttoria ja voi joko lomautua tai vaihtaa lomarahat vapaaksi. Henkilöstöpäällikkö lähetti meilin, että lomautukset tulee suunnitella siten että työtehtävät tulevat mahdollisimman vähin ongelmin hoidetuksi. Eiköhän sitä töiden sujumista olisi pitänyt ajatella vähän tarkemmin lomautuksista päätettäessä?

--
italia litania nainati lailati

RiD

#208 • • Edited RiD Nukemi
IBM dublin jatkaa työntekijän motivointia.

Maaliskuun eka päivä lähtee viimeisetki sairaspäivät. Enään ei makseta sairaspäiviä ilman lääkärin todistusta. (ennen niitä oli hulppea 6 kiintiö vuotta kohti). Tämä sinänsä ei ole niin paha ellei fakta olisi että jos tahdon lääkärin todistuksen, joudun joko a) menemään terveyskeskukseen odottamaan n. 3-4tunniksi ja maksaa siitä lystistä 50-60euroa vakiona (1päivästä tulee n. 80-100euroa käteen, joten jos olen vain 1 päivän kipeä, onko tässä järkeä?), oli tuomio mikä hyvänsä, tai sitten ottaa 45min bussimatkan kipeysaamuna työpaikalle jossa työpaikkalääkäri joka on ti ja to paikalla ottaa vastaan jos olet muistanut meediona varata lääkäriajan viikkoa ennen tälle yhtäkkiselle sairaudelle. Yleensä kaikki lekurinajat varattu viikkoa kahta ennen itse tapahtumaa ja ilman tapaamista voi olla että et pääse ollenkaan, -> ei lääkärintodistusta vaikka olisit kuinka kipeä.

Kyllä innostaa olla täällä.

edit: ainiin tosiaan.

Viimeviikolla alkoi sitten dresscodesta valitus. Jengi kiertää täällä välillä muistilehtiöiden kanssa ja merkkaa keillä ei ole dresscoden mukainen vaatetus. Dresscode muutenkin on varsin mielenkiintoinen. Esm. mun tummanharmaat siistit housut joissa on jotain ylim taskuntynkää eivät kelpaa koska manpower luettelee ne "reisitaskuhousuiksi", mutta esm mustat farkut ovat ok, kun taas minkään muun väriset farkut eivät. T-paidat eivät saa olla liian värikkäitä kauluspaidan alla ja nyt kaikennäköinen t-paita pukeutuminenkin on pannassa. Tällä on kovasti merkitystä, varsinkin kun tämä orjuuttaminen ei koske IBM:n sopimuksen alla olevia, heitä ei tämä tunnu hetkauttavan ja vaan ja ainoastaan me "orjatyöläiset" saamme varotuksia ko. asiasta. Kaiken kruunaa myös se että tietyillä tileillä tämä on höllempää ja täällä tuntuu olevan maan kaatava tärkein asia se että kun kaveri kävelee liian vaaleat tummansiniset farkut jalassa halliin sisään kun vieressä istuu kaveri kellä on vihreaäpunasininen irokeesi joka kuitenkin pukeutuu dresscoden mukaan mustiin farkkuihin. Tämä vituttaa varsinkin koska ei olla missään näköyhteydessä keneenkään asiakkaaseen kuin ehkä kerran vuodessa (puhutaan puhelimessa työksemme...)

--
*super* *possu*

provision

#209 • • Edited provision
Moi,

aina voi äänestää jaloillaan kuten itse tein.

Nokian HD on jo täällä HTC:n pyörittämänä ;)

Samoin ABB:n, Sammon ja tod näk Nordeankin.

Eiks Casual Friday´na saa laittaa päälle vaikka tutu´n?

Itse vikana työpäivänä halasin työkaveria, kun samaan aikaan Fazerin
asiakkaita oli paikalla. Tästä tuli myöhemmin valitusta, mutta mitä
sillä väliä. Fazerin moka jos ulkoistavat IBM:lle :D
Fakiiri

#210 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.

RiD, 3.2.2009 15:10:
IBM dublin jatkaa työntekijän motivointia...

*plur* The memories. Gotta' love IBM

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.

liikkuva muna

#211 • • liikkuva muna an egg on the move

Sam One, 11.9.2008 17:44:
---
RujoNic, 11.9.2008 17:04:
---
xl8r, 11.9.2008 16:37:
---
Sam One, 11.9.2008 16:21:
mä en saa palkkaa *igor*

---

No toi on kovin perseestä

---
mikä vitun duuni se sellanen on?!

---

Työharjottelu amiksessa :D

Amiksen työharjottelut rox, etenkin tietotekniikka/elektroniikkapuolella. *eiei* Joutuu johonkin teurashalliin juottamaan kaapeleita 1200 kappaletta päivässä. Sit jos kellokortti näyttää minuutinkin miinussaldoo tai puolentunnin safkis venyy ku kouluruokalaan pelkkä kävely kestää 20 minuuttia suuntaansa, ni alkaa himmee kitinä ja voivottelu.

No joo, mulle sana "työ" oli noiden harjottelujen jälkeen kirosana about seittemän vuotta, vasta nyt on alkanu taas saada vähän positiivisempaa asennetta taas. *nauru*
psydog

#212 • • psydog I’ve seen the Promised Land!
Hmm.... Hmmmmmmmm......... Hm... aaa.... ööö... ei... ei ei ei, ei löydy valittamista vaikka kuin piristelin.
Vertina

#213 • • Vertina
Työpaikalla jäätyy, tänään 14 astetta sisällä :/
Neko

#214 • • Neko No äläpä kerro enempää

tiiplis, 3.2.2009 14:57:
Olen vilpittömästi sitä mieltä että jos työnantaja katsoo tarpeelliseksi lomauttaa työntekijöitä niin on työnantajan tai työnantajan edustajan (esimiehen) tehtävä huolehtia miten työt järjestetään lomautuksen yms. poissaolon aikana, ei suinkaan työntekijän.

Kysymykseni siitä, missä välissä näitä lomarahoista lomiksi muutettuja lomia pystyy pitämään, olikin retorinen, ja kertoi vain sen että kokemuksesta tiedän kuinka vaikeaa lomaa on saada silloin kun sitä tarvitaan. Ja puhun siis nyt omasta työpaikastani.

Meillä on jo nyt liian vähän porukkaa, liian kiire, töitä myöhässä koko ajan, ja sieltä missä on eniten pulaa työntekijöistä (jälkikäsittely), supistetaan eniten (taas kerran). Johto ei tunnu tajuavan, että vaikka kuinka tehostettaisiin alkupäätä, homma kasaantuu loppupäähän kun siellä on liian vähän tekijöitä ja huonot tilat työskennellä. Mutta mitäs minä näistä tiedän, kyllä johto sen tietää, ei kai ne muuten olisi ylikomisari.. tarkoitan johtajiksi päässeet.

Btw. Meikäläinen sanoo itsensä irti.
tiiplis

#215 • • Edited tiiplis also available in sober

Neko, 4.2.2009 09:10:
---
Kysymykseni siitä, missä välissä näitä lomarahoista lomiksi muutettuja lomia pystyy pitämään, olikin retorinen, ja kertoi vain sen että kokemuksesta tiedän kuinka vaikeaa lomaa on saada silloin kun sitä tarvitaan. Ja puhun siis nyt omasta työpaikastani.

Meillä on jo nyt liian vähän porukkaa, liian kiire, töitä myöhässä koko ajan, ja sieltä missä on eniten pulaa työntekijöistä (jälkikäsittely), supistetaan eniten (taas kerran). Johto ei tunnu tajuavan, että vaikka kuinka tehostettaisiin alkupäätä, homma kasaantuu loppupäähän kun siellä on liian vähän tekijöitä ja huonot tilat työskennellä. Mutta mitäs minä näistä tiedän, kyllä johto sen tietää, ei kai ne muuten olisi ylikomisari.. tarkoitan johtajiksi päässeet.

Btw. Meikäläinen sanoo itsensä irti.

Niin mie ymmärsinkin että oli retorinen kysymys *hymy* Toi murina ei suoranaisesti ollut sinuun kohdistuva vaikka sua quottasinkin *piis*

Edit: olisi suotavaa että jos minun halutaan tekevän jotain tai osallistuvan johonkin niin siitä kerrottaisiin minulle. Oli aika kivaa kuulla että ensiviikon xx-myymälän xx-osaston katselmus siirtyy tiistailta keskiviikolle kun ei mistään katselmuksesta ole koskaan kuullutkaan. Työkaveri forwardoi meilin jossa pomo kirjoittaa että hän ja minä menemme laittamaan yhtä osastoa ensiviikolla, hassua vaan ettei pomo ole maininnut asiasta mitään minulle.

--
italia litania nainati lailati

ipe

#216 • • Edited ipe X-Rust / Holvi

Vertina, 3.2.2009 18:57:

Lämpötiloista ja ilmanliikkeestä on laadittu ohjearvoja työn kuormituksen mukaan:

Työn luokitus, Lämmön tuotto, Lämpötilasuositus, Ilman liike
kevyt istumatyö, alle 150 W, 21 - 25 °C, alle 0,1 m/s
muu kevyt työ, 150 - 300 W, 19 - 23 °C, alle 0,1 m/s
keskiraskas työ, 300 - 400 W, 17 - 21 °C, alle 0,5 m/s
raskas työ, 400 ->, 12 - 17 °C, alle 0,7 m/s

Suositeltava ilman suhteellinen kosteus on 30 - 70 %.

Lähde: http://www.tyosuojelu.fi/fi/lampoolot/80

Otappa yhteys työsuojelusta vastaavaan henkilöön työpaikallasi.

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

crissy

#217 • • Edited crissy

Vertina, 3.2.2009 18:57:

meil o oli viime kesänä ennätys +37,8°c sisätila ja aurinko paisto suoraan sisälle. Ilmastointi toimi kun huvitti.

"innolla" odotan tulevaa kesää kun duunipaikan remppakin on ohi et toimiiko hommat. Isot ikkunat jokapaikkaan ei paljoa auta
Elmiira

#218 • • Elmiira

Super-Kerttu, 3.2.2009 14:35:
---

---

Sama..*eiei*

Niin tuttua. YT:t päätty maanantaina. 43 sai kenkää. Jäljelle jääneet ei ilmeisesti saa lomarahoja tänä vuonna, koska niillä rahoilla säästettiin 10 työpaikkaa. Mut mistä sitä voi olla varma et niillä oikeesti säästettiin yhtään työpaikkaa?

Me työntekijät siis suostuimme "ehdollisesti" lomarahojen muuttamiseen vapaaksi, jos johto pystyy osoittamaan, että 10 työpaikkaa oikeasti säästyi. Mitään vahvistusta asialle ei siis ole tullut, joten en tiedä vielä tuleeko niitä lomarahoja ja jos ei tule, niin mitä mä teen kuudella viikolla lomaa ilman rahaa? (Toki palkka juoksee, mutta reissut on yleensä rahoitettu juuri lomarahoilla...) Ja millon ne lomat ylipäätään on mahdollista pitää, kun joka kuudes työntekijä irtisanottiin?

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

Jussi Soro

#219 • • Jussi Soro choon!

Elmiira, 4.2.2009 11:41:
Ja millon ne lomat ylipäätään on mahdollista pitää, kun joka kuudes työntekijä irtisanottiin?

Lomaksi muutetut lomarahat on pidettävä sen lomakauden aikana, jolloin ne oli tarkoitus maksaa, eli suurimmassa osassa firmoja 1.4.2009 - 31.3.2010. Jos lomarahavapaita ei saa tässä ajassa pidettyä, ne pitää maksaa palkkana. Lomarahavapaita ei tarvitse pitää lomakaudella (eli kesälomien / talvilomien aikaan) vaan niille voidaan pakottaa myös muina aikoina.

Tähän voi tietty olla eri aloilla eri säädöksiä, mutta ymmärtääkseni tää on aika perusdiili mitä noihin liittyy. Toki paikallisesti voidaan sopia ihan mitä vaan.
Elmiira

#220 • • Elmiira

JussiS, 4.2.2009 11:47:
---
Elmiira, 4.2.2009 11:41:
Ja millon ne lomat ylipäätään on mahdollista pitää, kun joka kuudes työntekijä irtisanottiin?

---

Lomaksi muutetut lomarahat on pidettävä sen lomakauden aikana, jolloin ne oli tarkoitus maksaa, eli suurimmassa osassa firmoja 1.4.2009 - 31.3.2010. Jos lomarahavapaita ei saa tässä ajassa pidettyä, ne pitää maksaa palkkana. Lomarahavapaita ei tarvitse pitää lomakaudella (eli kesälomien / talvilomien aikaan) vaan niille voidaan pakottaa myös muina aikoina.

Tähän voi tietty olla eri aloilla eri säädöksiä, mutta ymmärtääkseni tää on aika perusdiili mitä noihin liittyy. Toki paikallisesti voidaan sopia ihan mitä vaan.

Eli teoriassa mulle voidaan sanoa, että ensi viikolla pidät tiistain vapaana ja sitten myös kahden viikon päästä perjantaina voit olla lomalla? Eli voiko työnanataja määrätä milloin olen vapaalla esim. noin lyhyellä varoitusajalla?

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~