Colors Festival 2008 7.9.2008 @ Helsinki

219 posts, 11 pages, 75,327 views

ravec

Posts: 1,102

#161 • • ravec
Olihan kekkerit. *plur*
Töissä meni melkein koko aika. (2x30min taukoa) Jalat oli aika poikki seisomisesta. <-ja hetkumisesta samalla kun väänsi visual nupikoita.
Oli mukava nähdä tuttuja bileissä juhlimassa.

Kiitos Alex Kunnari & Colors poppoo.
Kiitos Acalle, Loopylle ja Handelle.

Kiitos bilettäjille.



Mietin että tälläinen tapahtuma jää samoihin muistin syövereihin...kuin
Weekender, Planet Of Love, Labyrinth 2000, Club Fantasy 3, Unity -summer of love 2000... ihanaa
jay mellin

Posts: 68

#162 • • jay mellin
Hieno tapahtuma - oikeasti. Ylivoimaisesti kovin dj kattaus Suomessa tähän asti jos sitä mittaa soittajien tunnettuuden mukaan. Erittäin monipuolinen myös. Palautteita lukiessa ymmärtää hyvin ettei eri musagenrejä tähän pakettiin voi enää lisätä.

Itse satun tykkäämään kuunnella oikeassa ympäristössä sekä Countryä että Westerniä.... eiku siis Trancea ja Housea. Meitsille menisi techno tai junkka tähän samaan pakettiin mutta sitten täällä olisi ollut helvetti irti ja kellään ei enää kivaa joten hyvä näin.

Kiitos myös palautteista ja jottei jäisi väärää kuvaa varsinkaan Alex Kunnarille niin en mä tahallaan mitään vaikeata musaa halunnut soittaa. Omasta mielestäni helvetin hyvää ja mä olen jo niin vanha Housen kummisetä että mulla on pokkaa tää todeta julkisesti - soitin sitä mistä itse tykkäsin kunnioituksesta hienoa tapahtumaa kohtaan.

Okei keikan aluksi olo oli sama kun Blues Brothers jätkillä siellä Country & Western kapakassa, mutta se johtui siitä että mun piti soittaa House huoneessa alkuillasta eikä siellä Friends areenalla myöhemmin missä oli Toukan toimesta jo hyvä meininki päällä - kunnes tulin minä ja tosiaan tyhjensin koko huoneen hetkeksi. Joku Eric Morillo niminen heppu aloitteli samaan aikaan joten tajusin että tulee muuten hyvä keikka :)

Toki Ame, Audiofly, Dennis Ferrer, Kerri Chandler jne siihen alkuun ei nyt ollut yleisön kosiskelua parhaimmillaan ... mutta omassa lajissaan musaa ihan kevyestä päästä. Kysykää vaikka Lil Tonylta:)

Nostin siihen loppuun kilttinä poikana vähän Mark Knightia ja parit klasarimmat tunet niin kyllähän se meininki siitä tokeni. Kokemus tuo varmuutta niinkuin mainoksessa todetaan.

Sitten kun pääsi pyörimään yleisön sekaan ja ihmettelemään pääsalia niin tuli kyllä hymy kasvoille. Vanhalle Screen isännälle tuli hyvä olo ettei vj kulttuuri ole kuollut vaan tekee selkeästi uutta tulemista - it is about time - hyvä jätkät hienoa kuvaa. Muistakaa että meidän Misko setitti VHS-kaseteilla joten siinä vähän perspektiiviä. Helvetin hieno Screeni jota kyllä fiilistelin kybällä - kehitys kehittyy.

Ja se joku Morillo vai mikä se nyt oli soitteli tuttuja ralleja jotka kyllä toimi - paremmin se soitti täällä ku monesti saarella. Kunnaria ehdin myös kuunnella ja hyvinhän äijä vetikin.
Valot ja soundi oli näihin aikoihin ihan kohdallaan - ei tinnitä enempää ku ennenkään:)
Taistoa ei pystynyt tää työmyyrä jäädä kuuntelemaan, mutta maybe next year.
C-Girl

Posts: 162

#163 • • C-Girl
Kenen aikana muuten se Hasselhof ilmesty screenille? Sai repeemään aika hyvin *nauru*
Hesus

Posts: 13

#164 • • Hesus

Ja kyllä mun mielestä bileiden asiakaskunta liittyy aika oleellisesti itse bileisiin. Tuolla pintaliitäjäteinittelyllä halusin lähinnä korostaa rehellistä mielipidettäni siitä, miltä se porukka näytti, ja miten se käyttäytyi (ainakin mua ja kavereitani kohtaan).




Kannattaa ennemmin etsiskellä sitä oman näköstä porukkaa tuolt puistoista ja pikkupubeista ku tällasist bileist ja veikkaisin että muiden käytös oli täysin ansaittua.

--
Hissit haisevat erilaiselle kääpiön nenään.

neuronaut

Posts: 121

#165 • • neuronaut

Hesus, 12.9.2008 15:57:
---
Ja kyllä mun mielestä bileiden asiakaskunta liittyy aika oleellisesti itse bileisiin. Tuolla pintaliitäjäteinittelyllä halusin lähinnä korostaa rehellistä mielipidettäni siitä, miltä se porukka näytti, ja miten se käyttäytyi (ainakin mua ja kavereitani kohtaan).



---


Kannattaa ennemmin etsiskellä sitä oman näköstä porukkaa tuolt puistoista ja pikkupubeista ku tällasist bileist ja veikkaisin että muiden käytös oli täysin ansaittua.



Onko täällä hyttysiä vai mikä inisee?
Avatar
#167 • • Equalizer Guest
nuudelit oli kyl aika*sars*
Foxmagon

Posts: 1,329

#168 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Nuudelit oli oikein hyviä (varsinki kanaversio) vaikka säikähtikin sitä et ne oli kylmiä. *joo*

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Hesus

Posts: 13

#169 • • Hesus

neuronaut, 12.9.2008 16:26:
---
Hesus, 12.9.2008 15:57:
---
Ja kyllä mun mielestä bileiden asiakaskunta liittyy aika oleellisesti itse bileisiin. Tuolla pintaliitäjäteinittelyllä halusin lähinnä korostaa rehellistä mielipidettäni siitä, miltä se porukka näytti, ja miten se käyttäytyi (ainakin mua ja kavereitani kohtaan).



---


Kannattaa ennemmin etsiskellä sitä oman näköstä porukkaa tuolt puistoista ja pikkupubeista ku tällasist bileist ja veikkaisin että muiden käytös oli täysin ansaittua.

---


Onko täällä hyttysiä vai mikä inisee?


Kyl ne taitaa kuitenkin kärpäsiä olla. Onko niillä kiiltävä selkä?

--
Hissit haisevat erilaiselle kääpiön nenään.

r0n

Posts: 2,258

#171 • • r0n d a n c e m a c h i n e s

Foxmagon, 12.9.2008 20:04:
Nuudelit oli oikein hyviä (varsinki kanaversio) vaikka säikähtikin sitä et ne oli kylmiä. *joo*



Oli kyl!
Ensivaikutelma paketin avattuani oli tosin vähän erikoinen ja tulihan siitä ensinäkemältä aikamoiset ennakkoluulot... Mut ihan kelpo murkinaahan se oli ja mun mielestä vei nälän hyvin. Ainakin sitä kanaa oli tarpeeks *joo*

--
6er reihe

Dinsku

Posts: 186

#172 • • Dinsku
Mahtaakohan olla kuvia tapahtumasta missään?
reno

Posts: 388

#173 • • reno Tero K
Got to love this hating.

Mikä vittu teitä ihmiset vaivaa? Joka tapahtumasta pitää jotain valittaa. OK, toki kaikilla ihmisillä on oikeus antaa palautetta sekä hyvässä ja pahassa. Mutta, ihmetyttää se että ikäänkuin järjestävän tahon pitäis jo bailatakin sun puolesta ja jotenkin antaa rahat takasin jos sulla ei olekaan kivaa.

Oppikaa pitämään hauskaa. Mun ei tartte mennä kun kavereitten kanssa lokaaliin pubiin ja on just niin hauskaa mitä itse saadaan aikaiseksi.

Kuunnelkaa mitä Jay tuossa aikaisemmin sanoo ja ottakaa oppia. Sitä soitetaan mistä tykätään. Tehkää myös itse samoin. Sitä mistä itse digataan.

Tän tapahtuman line-up oli niin törkee. Jos tosta voi valittaa niin mitä? Menkää kotiinne ja olkaa hiljaa.
darudevil

Posts: 427

#174 • • darudevil Darude

drifter, 10.9.2008 11:17:
---
Quip, 9.9.2008 17:57:
---
Naurettavaahan tässä on se että Kunnarihan oli lavalla joka viidesminuutti häiritsemässä kaikkia muita soittajia et "viittiks laittaa musaa vähä hiljemmalle".

---

Klipklipklip lyhennänpäs vähän ylipitkää viestiketjua...

Ei se ääni sieltä dj:n mikseristä lähde (toivottavasti ei, sillä silloin jossain mättää). Ja näistä kavereista tuskin kukaan on niin amatööri että soittaisi ääni ruvella tai liian lujaa,


En ollut paikalla, joten en tiedä asian todellista laitaa. En myöskään lähde laittamaan tähän nimiä, enkä syyllistämään ketään yhtä ammattilaista sormella, mutta sen sanon, että kummasti vaan ne ammattilaisetkin, joiden pitäis tietää ja ymmärtää äänestä ja miksereistä jne paljonkin, usein soittavat idioottimaisesti liian lujaa, nimenomaan mikseristä mittarit koko ajan punaisella. Joo, se potku on siellä PA-systeemin vahvistimissa, mutta se taso, jolla ääni menee niihin sisään, ja se taso jolla se lähtee dj-mikseristä vaikuttaa asioihin. Jos kaikki gainit on about täysillä esim. Pioneerin 800 mikseristä, niin olkoon vaikka kuinka kliini digimikseri, niin soundi menee yleensä jossain kohtaa ruvelle kun masteri on punaisena tippumatta edes yhtään lediä alaspäin. Jos soundcheck on tehty hyvillä leveleillä (esim. nollatasoa ulos mikseristä), ja sitten sieltä tuleekin mikserintäydeltä soundia, niin a) se on +10dB kovempaa eli korviin sattuu tai b) menee pari-kolme desibeliä yli sen nollan säädettyyn kompressoriin joka suojelee laitteita ja korvia ja lyttääntyy sen 7-8dB = soundi on dynaamikkaa vailla olevaa puuroa c) talon äänimies ottaa vaan kylmästi leveliä alas käsin ja antaa soittajan vetää hommat ruvelle mikserissä = soundi taas ruvella.

PA:n tasoa EI TODELLAKAAN säädetä sieltä dj-mikseristä. Mua vituttaa yli kaiken mennä soittamaan jonkun super-gain valopään jälkeen, kun mittari punaisella. Yleensä kerron äänimiehelle, että vedän kylmästi tasot takas ihmismäisille asteille, ja hän saa kompensoida ja laittaa talon soimaan tasan niin lujaa kuin on tarkoitus. Kärsin siitä muutaman ekan minuutin, koska soundi yleisölle hiljaisempi, joka tietenkin tarkoittaa, että olen huonompi dj... Mutta niin usein äänimies kiittää ja toteaa jotain "olispa kaikilla dj:lla tasot tällä tavalla ymmärryksessä" tms. Ja joojoo, nyt tuntus, että keulin taidoillani... En, vaan totean Suomessa ja ulkomailla yhtäläillä törmäämääni toistuvaan asiaan. Olen ollut paikoissa, joissa ei ole vakina Pioneerin mikseriä sen takia, kun sitä pystyy geinaamaan niin paljon, ja kompuroista ja limittereistä huolimatta kuulemma rikkomaan PA:n. Jossain mestoissa mikseriin on pultattu masteriin stopperi, ettei voi laittaa liian kovalle (esim. vanha DJM600). WTF? Uskomatonta. Olen todellakin nähnyt ilmeisen kuuroja ja hölmöjä Top10 dj:tä geinaamassa aina vaan kovempaa sitä mukaa mitä "bileet paranee", ja usein alkoholilla tai muilla nautintoaineilla on myös vaikutusta asiaan.

Eniwei, silti kaikesta päätellen bileet olivat massiiviset ja mahtavat, joten onnittelut Alexille ja kumppaneille. Tätä Suomi tarvitsee!
thomas

Posts: 5,618

#176 • • Edited thomas

darudevil, 14.9.2008 18:13:
---
drifter, 10.9.2008 11:17:
---
Quip, 9.9.2008 17:57:
---
Naurettavaahan tässä on se että Kunnarihan oli lavalla joka viidesminuutti häiritsemässä kaikkia muita soittajia et "viittiks laittaa musaa vähä hiljemmalle".

---

Klipklipklip lyhennänpäs vähän ylipitkää viestiketjua...

Ei se ääni sieltä dj:n mikseristä lähde (toivottavasti ei, sillä silloin jossain mättää). Ja näistä kavereista tuskin kukaan on niin amatööri että soittaisi ääni ruvella tai liian lujaa,

---

En ollut paikalla, joten en tiedä asian todellista laitaa. En myöskään lähde laittamaan tähän nimiä, enkä syyllistämään ketään yhtä ammattilaista sormella, mutta sen sanon, että kummasti vaan ne ammattilaisetkin, joiden pitäis tietää ja ymmärtää äänestä ja miksereistä jne paljonkin, usein soittavat idioottimaisesti liian lujaa, nimenomaan mikseristä mittarit koko ajan punaisella. Joo, se potku on siellä PA-systeemin vahvistimissa, mutta se taso, jolla ääni menee niihin sisään, ja se taso jolla se lähtee dj-mikseristä vaikuttaa asioihin...



Olet kyllä NIIN oikeassa etten olisi paremmin voinut itse sanoa. Hyvä hyvä ja vielä kerran hyvä Ville.
sapeli

Posts: 11,768

#179 • • sapeli jokukukamikä?

Caro², 15.9.2008 09:53:
---
Hipsutin, 14.9.2008 20:30:
Täältä löytyy jo kuvia www.weekend.ee
---
Haluuks laittaa suoran linkin (tai ohjeet) - helpottas varmaan monen elämää, ei ainakaan itelle o laisinkaan tuttu saitti :I



Ei se ollut kovin paha, ylhäältä joko "fotos" tai vastaava, sieltä colors, ja sitten ei kun selaamaan. *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Samu81

Posts: 1,224

#180 • • Edited Samu81 kokolihaa

JohnZ, 15.9.2008 09:40:
---

Respect ;)

Saakos udella millä kameralla nää videot on otettu??



Kaverin ihan bränikällä Ixus 860:llä. Eikä ole edes hinnalla pilattu; about 260e 4Gb:n SDHC muistikortteineen.

Videoiden (sekä varsinkin äänen) laatu oli meillekin kohtalaisen kova ylläri. Toki jollain Samsungin 720p -videota nauhoittavalla digipokkarilla saa varmasti sellaista liikkuvaa kuvaa, että kuola valuu pitkin suupieliä. Tommoisten hinnat vain pompsahtavat sinne 500e kehnommalle puolelle ja hyvä jos 8Gb:n muistikortti riittää :D
Nyt meilläkin tuli videota sekä kuvaa 2pv:n tapahtumasta 7,8 gigaa... Piti läksiä kesken Morillon setin Kaapelilta Itikseen muistikorttia tyhjäämään :D

--
Unelma ja toimistohommia *ding*