Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...)

533 posts, 27 pages, 291,686 views

Klabi

Posts: 1,423

#81 • • Klabi HUGC

Daniel Braun, 17.9.2008 17:35:

kyl.
matalaa bitratea pääasiassa.

En mä tota seraton boxia heikoksi sanois.
Jämäkkää tekoa, alumiinia (tms) koko kotelo.
Ehkä liittimet vois olla hieman järeemmät, mut järjen kanssa ku niit piuhui repii irti ja iskee kii ni kaikki toimii niinku pitää.
Mulla sama 2Ghz+2Gt muistilla oleva bookki, traktorista en voi sanoa mitään mut eiköhän se tässäkin skulaa.
Joskus demoversiota testasin, ylläri ei siis se aikakoodattu versio, ja toimi eikä ollu mitään havaittavaa ongelmaa.
Muuta kuin softan ulkoasu ja käytettävyys imo hieman kankea.
Toki voi uusimmat päivitykset tuonnu siihenkin toimivuutta lisää...

Mä odottelen oman koneeni kanssa mahdollisesti pian myyntiin tulevia uusia macbookkeja.
Ainakin kovast ollu huhut liikkeellä alumiinikuorisista bookeista, joten odotellaan :)



Itse soittelen 320 amppäreitä tai 256acc filuja iTunesista, joten ongelma ei tule koskettamaan mua.

En minäkään Seraton boxia heikoksi sanoisi. Mutta olen vain vakuuttuneempi Audio8 Dj boxista.
Ulkoasuun ja käytettävyyteen en voi ottaa millään tavalla vielä kantaa.
Mikäs Applen sykli oli uusin koneiden julkaisussa. Paljonkos macbookeista, tai niistä uusien versioiden julkaisusta on kulunut...? ei jaksa nyt ettii..
Toivottavasti uudessa macbookissa olisi valaistu näppis, olisi ainakin minulle tervetullut feature.





De Souza, 17.9.2008 19:52:

Sponssihehkutusta tai ei, mä olen täysin vakuuttunut, että en tule katumaan Traktor Scratchin hankkimista. Testien perusteella Traktorin softa miellytti Seratoa enemmän ja tietysti enempi ominaisuuksia ja sen myötä laajemmat midikontrollit myös kallistivat puntaria aika lailla Traktorin suuntaan.



Missä oot testaillu noita kumpaakin??? Olisi todella rapeeta päästä tyyppailemaan noita rinnakkain.
Mutta samoilla linjoilla ollaan, tulevaisuutta silmälläpitäen, Tractor on kyllä enemmän mua varten.


Traktor tutorial DVD:llä Chris Liebing jutteli 320 mp3:sen olevan aivan riittävä, eikä eroa waviin kuulisi normaalilla korvalla.



Samaista taisi Deep Dishin Sharam mainostaa


Noista NI:n multicore-kaapeleista olen ymmärtänyt, että ne sopisi käytettäväksi myös muiden valmistajien DVS-systeemien kanssa, eli myös Seraton kaapelit vois laittaa vaihtoon.



No mutta, toihan on helmi juttu!!
Daniel Braun

Posts: 1,626

#82 • • Daniel Braun wednesday?

Klabi, 17.9.2008 20:44:

En minäkään Seraton boxia heikoksi sanoisi. Mutta olen vain vakuuttuneempi Audio8 Dj boxista.
Ulkoasuun ja käytettävyyteen en voi ottaa millään tavalla vielä kantaa.
Mikäs Applen sykli oli uusin koneiden julkaisussa. Paljonkos macbookeista, tai niistä uusien versioiden julkaisusta on kulunut...? ei jaksa nyt ettii..
Toivottavasti uudessa macbookissa olisi valaistu näppis, olisi ainakin minulle tervetullut feature.


http://www.macblogz.com/2008/09/15/new-macbooks-confirmed-for-next-month-led-display-and-aluminum-casing/

Bookit pitäis ens kuussa uusiutua.
Ja Jobs on kovast uhkaillu et ny syksyn Apple tekee jotakin mihin muut ei pysty.
Joko laite tai hinnoittelu.
Macbookeille huhuissa pyörin hinnat 799,-/899,- tms...
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#83 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Klabi, 17.9.2008 20:44:
Missä oot testaillu noita kumpaakin??? Olisi todella rapeeta päästä tyyppailemaan noita rinnakkain.
Mutta samoilla linjoilla ollaan, tulevaisuutta silmälläpitäen, Tractor on kyllä enemmän mua varten.



Ilmaisin itseni hieman harhaanjohtavasti, koska itseasiassa Traktor Scratchia en valitettavasti ole päässyt testaamaan. Traktoria olen kuitenkin jonkun verran käyttänyt ja aika pitkälle samankaltainenhan tuo käyttöliittymä vaikuttais olevan TS:kin. Vielä Traktorin ja TS:n yhteiskäyttö lisää aika paljon mahdollisuuksia luovuudelle verrattuna Seratoon. Seratoa kokeilin Brasiliassa käydessä veljen kaverilla. Helppo käyttää, mutta käyttöliittymä ei jostain syystä miellyttäny mun silmää yhtään ja tuli vähän sama fiilis ku sullakin et oliks tää tässä.

En nyt uskalla taata niiden multicore-kaapeleiden yhteensopivuutta muiden valmistajien laitteiden kanssa, mutta vahvasti mulla on sellainen mielikuva, että ainakin jossain demovideossa olisi näin mainostettu. Ehkä agiprodj.com sivuilla?? Kannattaa varmistaa asian laita, ettei tarvitse osoitella mua syyttävällä sormella jos kaapelit ei sovikkaan :D
Klabi

Posts: 1,423

#84 • • Klabi HUGC

De Souza, 18.9.2008 00:21:


Ilmaisin itseni hieman harhaanjohtavasti, koska itseasiassa Traktor Scratchia en valitettavasti ole päässyt testaamaan. Traktoria olen kuitenkin jonkun verran käyttänyt ja aika pitkälle samankaltainenhan tuo käyttöliittymä vaikuttais olevan TS:kin. Vielä Traktorin ja TS:n yhteiskäyttö lisää aika paljon mahdollisuuksia luovuudelle verrattuna Seratoon. Seratoa kokeilin Brasiliassa käydessä veljen kaverilla. Helppo käyttää, mutta käyttöliittymä ei jostain syystä miellyttäny mun silmää yhtään ja tuli vähän sama fiilis ku sullakin et oliks tää tässä.

En nyt uskalla taata niiden multicore-kaapeleiden yhteensopivuutta muiden valmistajien laitteiden kanssa, mutta vahvasti mulla on sellainen mielikuva, että ainakin jossain demovideossa olisi näin mainostettu. Ehkä agiprodj.com sivuilla?? Kannattaa varmistaa asian laita, ettei tarvitse osoitella mua syyttävällä sormella jos kaapelit ei sovikkaan :D




Ei tässä ketään syyttelemässä olla... *vink*

Mullakin on tosta Tractorista demoversion koneella, on kyllä vähän kökkö räpellettävä pelkällä näppiksellä.
TS:n ja Tractorin yhteiskäyttö muakin kiehtoo. Faderfox voisi olla hauska "lelu" kotiin. Ei tarvitsisi roudata mikseriä mukana. Pelkkä läppäri ja pari pikku boxia pöydällä. Ai että kun tyttöystävä kiittelisi... *hymy*
Luonnollisesti Mikseri ja soittimet olisivat käyttövalmiina "reeniksellä"...
Olen jo pitkään kaipaillut kotisoittelu mahdollisuutta. Uusien biisien testailuun ja fiilistelyyn riitäisi pelkkä luurisoittelu ilman sen tukevampaa PA:ta (ja esim sen nauhoitus) varsin mainiosti.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#86 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Klabi, 18.9.2008 10:54:
---
De Souza, 18.9.2008 00:21:

-clips-

---

Ei tässä ketään syyttelemässä olla... *vink*

Mullakin on tosta Tractorista demoversion koneella, on kyllä vähän kökkö räpellettävä pelkällä näppiksellä.
TS:n ja Tractorin yhteiskäyttö muakin kiehtoo. Faderfox voisi olla hauska "lelu" kotiin. Ei tarvitsisi roudata mikseriä mukana. Pelkkä läppäri ja pari pikku boxia pöydällä. Ai että kun tyttöystävä kiittelisi... *hymy*
Luonnollisesti Mikseri ja soittimet olisivat käyttövalmiina "reeniksellä"...
Olen jo pitkään kaipaillut kotisoittelu mahdollisuutta. Uusien biisien testailuun ja fiilistelyyn riitäisi pelkkä luurisoittelu ilman sen tukevampaa PA:ta (ja esim sen nauhoitus) varsin mainiosti.



*nauru* Piti kuitenkin seivata oma selusta, ettei kukaan pääse sanomaan kaapeleista mutku prkl sä sanoit *vink*

Enpä ollut ennen tutustunutkaan tuohon faderfoxiin ja sehän vaikuttais varsin näppärältä vehkeeltä traktorin ohjailemiseen. Toinen vaihtoehto mitä nyt odotellaan on Stantonin uusi, huomenna julkaistava, kontrolleri: http://www.skratchworx.com/news3/comments.php?id=1035. Sit on tietysti vielä xone:1d ja monta muuta... Itsellä on hankinnassa Eclerin Nuo4 mixeri ja siinähän on jo midi-kontrollit itsessään, mutta ehkä sitä repertuaaria voisi laajentaa jollain erillisellä kontrollerilla. Täytyy selvitellä mikä olisi paras kombinaatio ton mikserin kanssa... *ding*

Mulla on levarit kotona ja varmasti pysyykin, kun ei ainakaan toistaiseksi ole "treenistä" näköpiirissä. Avovaimo ei ole ollut niin innoissaan tästä dj-harrastuksesta, kun rahaa palaa tolkuttomasti ja vinyylejä on kertynyt joka nurkkaan ja osan on joutunut jo roudaamaan kellariinkin. Siitä syystä hän jopa ilahtui kuullessaan suunnitelmista siirtyä digiaikaan, eipähän ainakaan vinyylejä keräänny entiseen malliin *nauru* Pitää vaan uuden mikserin kylkiäisenä hankkia vielä joku case laitteille, ettei muksut pääse räpläämään uutta mikseria, mikä koitui nykyisen mikserin kohtaloksi *nyyh*





Daniel Braun
Macbookeille huhuissa pyörin hinnat 799,-/899,- tms...


Vau, toi olis kyllä aika huippua jos sais tohon hintaan. Siitä vielä opiskelija-alennus pois, eikä enää tunnu niin pahalta jos nykyinen macbook alkais hyytymään Traktor käytössä ja joutuis hankkimaan uutta rautaa softan täysimittaiseen pyörittämiseen.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#87 • • Daniel Braun wednesday?
Toivottavasti noi veikkailut uusista Macbookeista pitää paikkansa.
Myös mielenkiinnolla odottelen jos se kosketusnäytöllinen bookki tulee julkaistavaksi.
Jos speksit sen osalta olis edes lähellekään tän nykyisen macbookin tasoa+ssd kovo niin olis kelpo kone... :)

Iselläni pyöri kontrollerina sivussa Akai MPD-32.
Hyvät padit, pystyy Abletonista paukutella perkkoja etc + hyvät liu'ut ja potikat.
Mutta, kylkeen meinasin hankkia ton Korg Nanopad http://www.thomann.de/fi/korg_nanopad.htm kontrollerin ohjaamaan seraton cuepisteitä ja looppeja.

Ongelma vaan on pöytätila.
Tossa pöydällä nököttää 2xteknarit, ecler nuo2 mikseri ja läppäritelineessä kone.
Mpd-32 ei mahdu pöydälle, joten se on oltava "jossain" sivussa tuolilla tms.
Toi Nanopad mahtuis kivasti vaik mikserin taakse tms.
Klabi

Posts: 1,423

#88 • • Klabi HUGC

De Souza, 18.9.2008 11:43

*nauru* Piti kuitenkin seivata oma selusta, ettei kukaan pääse sanomaan kaapeleista mutku prkl sä sanoit *vink*

Enpä ollut ennen tutustunutkaan tuohon faderfoxiin ja sehän vaikuttais varsin näppärältä vehkeeltä traktorin ohjailemiseen. Toinen vaihtoehto mitä nyt odotellaan on Stantonin uusi, huomenna julkaistava, kontrolleri: http://www.skratchworx.com/news3/comments.php?id=1035. Sit on tietysti vielä xone:1d ja monta muuta... Itsellä on hankinnassa Eclerin Nuo4 mixeri ja siinähän on jo midi-kontrollit itsessään, mutta ehkä sitä repertuaaria voisi laajentaa jollain erillisellä kontrollerilla. Täytyy selvitellä mikä olisi paras kombinaatio ton mikserin kanssa... *ding*

Mulla on levarit kotona ja varmasti pysyykin, kun ei ainakaan toistaiseksi ole "treenistä" näköpiirissä. Avovaimo ei ole ollut niin innoissaan tästä dj-harrastuksesta, kun rahaa palaa tolkuttomasti ja vinyylejä on kertynyt joka nurkkaan ja osan on joutunut jo roudaamaan kellariinkin. Siitä syystä hän jopa ilahtui kuullessaan suunnitelmista siirtyä digiaikaan, eipähän ainakaan vinyylejä keräänny entiseen malliin *nauru* Pitää vaan uuden mikserin kylkiäisenä hankkia vielä joku case laitteille, ettei muksut pääse räpläämään uutta mikseria, mikä koitui nykyisen mikserin kohtaloksi *nyyh*



Kattelin just että Faderfoxista joutus köyhtyy 250€/ laite... linjastoon kuuluu Ableton Liven ohjastelu rautoja (Daniel, vink vink...!)
En kyllä oo missään nimessä poissulkenut Xonen omia midikontrollereita. Niitä on hehkutettu "alan" foorumeilla enemmän kun tarpeeksi, tosin hinnat ovat tuttua A&H luokkaa.. *pepsodent*
Se on kyllä kummallista kuinka nuo avovaimot myöntyvät miesten teknisiin hömpötyksiin jos kodin ([li]oliksseny.[/li].) estettinen ilmapiiri paranee...
Meidän taloudessa levyhylly toimii "sisustus elementtinä" olohuoneessa. Erittäin toimiva tilanjakaja *vink*
Ressiv

Posts: 1,582

#89 • • Edited Ressiv
&feature=related

Livid Ohm w/ Ableton Live

&feature=related
-Ei helvetti tuo on nätin näkönen kontrolleri, hinta vaan on niin saatanan kova
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#90 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Klabi, 19.9.2008 10:22:
Kattelin just että Faderfoxista joutus köyhtyy 250€/ laite... linjastoon kuuluu Ableton Liven ohjastelu rautoja (Daniel, vink vink...!)
En kyllä oo missään nimessä poissulkenut Xonen omia midikontrollereita. Niitä on hehkutettu "alan" foorumeilla enemmän kun tarpeeksi, tosin hinnat ovat tuttua A&H luokkaa.. *pepsodent*


Kyllä tää dj-laitteiden hankkiminen on aiheuttanut paljon harmaita hiuksia, kun testimahdollisuuksia ei juurikaan ole (tai valikoima on hyvin tajoitettua) ja valinnat pitäis tehdä nettikirjoitusten ja demovideoiden perusteella *ding* *nauru* Yritä nyt niistä sitten päätellä mikä olisi loppupeleissä juuri omiin käyttötarkoituksiin/näppeihin/korviin sopivin...

Chemical-Records on tähän mennessä ollut edullisin Allen & Heath jälleenmyyjä, jonka olen löytänyt: http://www.chemical-records.co.uk/sc/servlet/Catalog?FC=False&All=True&must=xone%20mixer&wants=both&ND=-1&Category=EQ&Type=Equipment&Sort=PRD. Muutenkin hinnat ovat sieltä huokeimmasta päästä *vink*
Daniel Braun

Posts: 1,626

#91 • • Daniel Braun wednesday?

Klabi, 19.9.2008 10:22:


Kattelin just että Faderfoxista joutus köyhtyy 250€/ laite... linjastoon kuuluu Ableton Liven ohjastelu rautoja (Daniel, vink vink...!)


Joo, faderfoxit o tuttuja, mut ei kuitenkaan ihan sitä mitä haen.
+usb liitäntä uupuu joten pitää olla midille toinen keino saada sisään (mikä ny ei o ongelma varsinaisesti)
Hintansa puolesta, sekä kokonsa osalta kyllä kiehtovia.
Mut ei vaan mulle nappaa.

Toi Lividin Ohm o muuten nasta laite, mut mä ainakin kaipaisin ton padiviidakon kanssa valoihin ns on/off tyyppistä ratkaisua.
Ny ne palaa kokoajan.
Ja tosiaan on jo toi mpd-32 joten en kaipaa välttämäti tollaista kontrolleria.
+hinta/monipuolisuus on melko skeidaa.

Vestaxin VCM-600 myyntiintullessan vois olla pelkän abletonin ohjaamiseen ideaalein.
Mut o kohtuu iso :(
Hintakaan ei nähtävästi tuu olemaan ihan mikään järkytys.

Xonet irtoaa ihan tuolta kotosuomen dj-shopistakin kohtuu edukkaasti, tilattuna saa tuota 1d:täkin...
Klabi

Posts: 1,423

#92 • • Klabi HUGC

Daniel Braun, 19.9.2008 20:39:

Joo, faderfoxit o tuttuja, mut ei kuitenkaan ihan sitä mitä haen.
+usb liitäntä uupuu joten pitää olla midille toinen keino saada sisään (mikä ny ei o ongelma varsinaisesti)
Hintansa puolesta, sekä kokonsa osalta kyllä kiehtovia.
Mut ei vaan mulle nappaa.

Toi Lividin Ohm o muuten nasta laite, mut mä ainakin kaipaisin ton padiviidakon kanssa valoihin ns on/off tyyppistä ratkaisua.
Ny ne palaa kokoajan.
Ja tosiaan on jo toi mpd-32 joten en kaipaa välttämäti tollaista kontrolleria.
+hinta/monipuolisuus on melko skeidaa.

Vestaxin VCM-600 myyntiintullessan vois olla pelkän abletonin ohjaamiseen ideaalein.
Mut o kohtuu iso :(
Hintakaan ei nähtävästi tuu olemaan ihan mikään järkytys.

Xonet irtoaa ihan tuolta kotosuomen dj-shopistakin kohtuu edukkaasti, tilattuna saa tuota 1d:täkin...



Mulla ois ideana saada kotikäyttöön "minimikseri" tai all in one paketti. Faderfox voisi olla varteenotettava vaihtoehto juuri laajennettavuutensa sekä myös kokonsa puolesta. FF:n sivulla taisi olla kuva jossa kaks FF laitetta on läppärin näppäimien päällä ja mahtuu just näpsäkästi. Kokonsa puolesta olisi optimaalinen laite kotiin. FF DX2:n ois oiva ohjastin jos / kun tulee hankittua Traktor 3 vielä joskus Scratchin rinnalle.
Pitänee tiedustella djshopista 1D ja 2D:n hintoja...
Rich

Posts: 109

#93 • • Rich


En nyt uskalla taata niiden multicore-kaapeleiden yhteensopivuutta muiden valmistajien laitteiden kanssa, mutta vahvasti mulla on sellainen mielikuva, että ainakin jossain demovideossa olisi näin mainostettu.



Toimii. Seraton kanssa on testattu. Klubit ja baarit sais kyl panostaa noihin, ni ei enää tarvis kenenkää repiä piuhoja irti mikseristä. Sit myös vinyyli saundi kuuluu serato boksista ilman että siinä on virta päällä (soundi siis kiertää piuhoissa ennen boksia). Taitavat maksaakin alle kolmekymppiä.
thomas

Posts: 5,618

#94 • • thomas

Rich, 21.9.2008 12:44:
---

En nyt uskalla taata niiden multicore-kaapeleiden yhteensopivuutta muiden valmistajien laitteiden kanssa, mutta vahvasti mulla on sellainen mielikuva, että ainakin jossain demovideossa olisi näin mainostettu.

---


Toimii. Seraton kanssa on testattu. Klubit ja baarit sais kyl panostaa noihin, ni ei enää tarvis kenenkää repiä piuhoja irti mikseristä. Sit myös vinyyli saundi kuuluu serato boksista ilman että siinä on virta päällä (soundi siis kiertää piuhoissa ennen boksia). Taitavat maksaakin alle kolmekymppiä.



täytyy varmaan hommata torqille kans tommoset piuhat
Daniel Braun

Posts: 1,626

#95 • • Daniel Braun wednesday?

Rich, 21.9.2008 12:44:

Taitavat maksaakin alle kolmekymppiä.


Alle kolmekymppiä per yks setti.
Eli kuutisen kymppiä molempiin kanaviin...
Ja sen verta nois pitää olla tarkka että kahta settiä o näkyn markkinoil.
Sellasta missä on "mikseri+boxi" piuhat ja sit sellainen "2xmikseri" piuhat.

Kattelin tos jokinaika sitten chemical recordsin kautta seratoon pari uutta aikakoodattua vinyyliä, bookille se kumiskini näppiksen päälle (antaa suojaa ja seraton pikanäppäimistä merkit) seka noi kaapelit kans.
Siel saa edukkaast kyl...
drifter

Posts: 834

#99 • • Edited drifter RoadMonkey | K1

Daniel Braun, 30.9.2008 21:22:
---
De Souza, 30.9.2008 21:13:
---
drifter, 30.9.2008 18:59:
http://www.yeint.fi/index.php?main=64&productCat=1599&productID=16772

hintaakin tulee huimat 3,70€...

(Okok...eihän se nyt ihan sama ole, mut U get the point...)

---


I'm totally missing the point here *ding*

---

Sama...
Jos toi oli viittaus multicore kaapeliin, ollaan pahasti hakusessa... :D



Noh, kyllä se joskus vielä teillekkin aukeaa (pst pst. soittimesta kaks ulostuloa...)

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

Daniel Braun

Posts: 1,626

#100 • • Daniel Braun wednesday?

drifter, 1.10.2008 11:25:

Noh, kyllä se joskus vielä teillekkin aukeaa (pst pst. soittimesta kaks ulostuloa...)


Pst pst...
Sul o hukassa toi multicoren idea silti ;)
Vaikka miten olis soittimesta kaks ulostuloa niin ei se silti auta.
Multicoren idea lyhykäisesti on se että sulla on mikserisettejä 2 sarjaa, ja niitä seratoon/traktorin boxiin etc tulevia yks satsi.
Yks mikserisetti pysyy siinä mikserissä himassa aina kii ja toinen kulkee messis keikoille.
Äänikortin piuhat o aina boxissa kii.
Liittimellä heität ne vaan helposti mikseriin himassa ja keikalla sit enemmän säätöä.

Helpottais ainaki meikäläisen elämää helvetisti, kavereille kun lähtee etkoilemaan etc ja haluais soitella seratolta biisejä, on lähes raivostuttavan vituttavaa repiä levarit irti seratosta ja seron johdot irti mikseristä.
Kun tietää että koko paskan joutuu kuitenkin himassa sit kytkemään uudelleen kii.
Multicoren kanssa onnistuu kaksi liitintä iskeä kii ja se on siinä.