Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...)

533 posts, 27 pages, 291,837 views

drifter

Posts: 834

#101 • • drifter RoadMonkey | K1

Daniel Braun, 1.10.2008 19:30:
---
drifter, 1.10.2008 11:25:

Noh, kyllä se joskus vielä teillekkin aukeaa (pst pst. soittimesta kaks ulostuloa...)

---

Pst pst...
Sul o hukassa toi multicoren idea silti ;)



Eli kahden XLR:n sijasta kun joutuu kytkemään neljä rca:ta mun pointti katoaa tuuleen?

Right. No ei mulla enempää aiheesta, varmasti ihan hyvä systeemi toi multicore mutta musta silti tuntuu että investoin mielummin kahteen rca-splitteriin, vaikka k.o. kaapeli toimisikin hyvin seraton kanssa.

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

Daniel Braun

Posts: 1,626

#102 • • Daniel Braun wednesday?

drifter, 2.10.2008 12:45:

Eli kahden XLR:n sijasta kun joutuu kytkemään neljä rca:ta mun pointti katoaa tuuleen?

Right. No ei mulla enempää aiheesta, varmasti ihan hyvä systeemi toi multicore mutta musta silti tuntuu että investoin mielummin kahteen rca-splitteriin, vaikka k.o. kaapeli toimisikin hyvin seraton kanssa.


rca splitteri toimii kyllä, mutta ei ihan yhtä yksinkertaisesti kuin multicore.
Toki multicoren hinta on helvetin suolainen, mutta kyllä meikäläinen olis valmis investoimaan siihen mieluummin kuin pariin rca splitteriin.
Ressiv

Posts: 1,582

#103 • • Ressiv
Pätevän näköinen korvike Vestaxin VCM600:lle:


E-Noixer XLive One
Daniel Braun

Posts: 1,626

#105 • • Daniel Braun wednesday?
Mä väittäisin että toi Xlive ei tu koskaan näkemään päivänvaloa myyntirintamalla...
Kuitenkin toi "will be available next July" ollu toimitusaikana jo melko pitkään ;)
Tais olla viime toukokuun/kesäkuun vaihde ku tohon törmäsin ekan kerran ja silloin oli jo toi "available next July" toimitusaikana.
S-postiin ei o heebot vastaillu ja kotisivuja on heikonlaisesti päivitetty.
Ja ollakseen vain midikontrolleri, toi on IMO ihan vitun iso.
Ressiv

Posts: 1,582

#106 • • Edited Ressiv

Daniel Braun, 7.10.2008 23:33:
Mä väittäisin että toi Xlive ei tu koskaan näkemään päivänvaloa myyntirintamalla...
Kuitenkin toi "will be available next July" ollu toimitusaikana jo melko pitkään ;)
Tais olla viime toukokuun/kesäkuun vaihde ku tohon törmäsin ekan kerran ja silloin oli jo toi "available next July" toimitusaikana.
S-postiin ei o heebot vastaillu ja kotisivuja on heikonlaisesti päivitetty.
Ja ollakseen vain midikontrolleri, toi on IMO ihan vitun iso.



Ite ainakin tykkään just tällasista dj-mikseri tyylisistä kontrollereista, ja abletonilla kun soittelee niin sitä nappia, potikkaa ja liukua saa ollakin ihan vitusti käytettävissä, muille dj-ohjelmille riittänee kyllä mainiosti pienemmätkin ratkaisut.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#107 • • Daniel Braun wednesday?

T82, 8.10.2008 00:25:


Ite ainakin tykkään just tällasista dj-mikseri tyylisistä kontrollereista, ja abletonilla kun soittelee niin sitä nappia, potikkaa ja liukua saa ollakin ihan vitusti käytettävissä, muille dj-ohjelmille riittänee kyllä mainiosti pienemmätkin ratkaisut.


Ei siin, kyl mäkin diggaan dj-mikseri tyylisestä midikontrollerista.
Mut toi on ISO siis fyysiseltä kooltaan = ei helposti roudattava ja dj-koppeihin sijoitettava.
Kuitenkin esim toi vestaxin vcm-600 on toki sekin iso mut ei noin möhkö ja IMO kontrollerina toimivampi.
Toki ikuinen haave ja säästön kohde mulle on Jazzmutant Lemur, sais ainakin omaan setuppiin sopivan kontrollerin layoutin muokattua.
Miinuksena suolainen hinta ja fyysisten knobbien ja liukujen puute...
Klabi

Posts: 1,423

#108 • • Edited Klabi HUGC
UUUUuuuUUUhhhh!!

http://www.native-instruments.com/traktormicrosite/#/en/

Traktor Scratch Pro sekä Traktor Pro julkaistu. Hyvä ettei vielä tullut hätiköityä ostopäätöksessä.

Jos nyt en ihan väärin ymmärtänyt niin Scratch Prossa on 4:n dekin käyttömahdollisuus....

Ekaks uus Macbookki ja heti perään uus Traktor Scratch ai että kun ny dj:n retkua hellitään. *pepsodent* *sydän*



djtechtoolssin arvostelu

http://www.djtechtools.com/2008/10/16/traktor-pro-mini-review/

kylläpäs sitä voikin olla innoissaan..... *jiihaa*
Daniel Braun

Posts: 1,626

#110 • • Daniel Braun wednesday?
nyt meni mielenkiintoiseksi...
ableton ja serato uutisoi yhteistyöstä, mielenkiinnolla odottaen mitä tulee. :)
Apo

Posts: 1,574

#111 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Klabi, 16.10.2008 22:18:
UUUUuuuUUUhhhh!!

http://www.native-instruments.com/traktormicrosite/#/en/

Traktor Scratch Pro sekä Traktor Pro julkaistu. Hyvä ettei vielä tullut hätiköityä ostopäätöksessä.

Jos nyt en ihan väärin ymmärtänyt niin Scratch Prossa on 4:n dekin käyttömahdollisuus....

...

kylläpäs sitä voikin olla innoissaan..... *jiihaa*



Sori, en lämmennyt ihan noin kovaa. Ei ton PROn uudet toiminnallisuudet niin päräyttäviä olleet vanhaan verrattuna (ainakaan quick tourin perusteella). Käyttöliittymäkorjailut tuntuivat järkeviltä ja uudet efektitkin ovat varmaan ihan mukavia, mutta siihen hyödylliset muutokset tuntuivat rajoittuvan.

Pitänee tosin palailla asiaan kunhan saan audio 8 dj:n vihdoin toimimaan kunnolla himakoneella. Nykyisin Ableton sopii paremmin omaan käyttöön.
Klabi

Posts: 1,423

#112 • • Klabi HUGC

Apo, 17.10.2008 15:23:
---
Klabi, 16.10.2008 22:18:
UUUUuuuUUUhhhh!!

http://www.native-instruments.com/traktormicrosite/#/en/

Traktor Scratch Pro sekä Traktor Pro julkaistu. Hyvä ettei vielä tullut hätiköityä ostopäätöksessä.

Jos nyt en ihan väärin ymmärtänyt niin Scratch Prossa on 4:n dekin käyttömahdollisuus....

...

kylläpäs sitä voikin olla innoissaan..... *jiihaa*

---


Sori, en lämmennyt ihan noin kovaa. Ei ton PROn uudet toiminnallisuudet niin päräyttäviä olleet vanhaan verrattuna (ainakaan quick tourin perusteella). Käyttöliittymäkorjailut tuntuivat järkeviltä ja uudet efektitkin ovat varmaan ihan mukavia, mutta siihen hyödylliset muutokset tuntuivat rajoittuvan.

Pitänee tosin palailla asiaan kunhan saan audio 8 dj:n vihdoin toimimaan kunnolla himakoneella. Nykyisin Ableton sopii paremmin omaan käyttöön.



*nauru*

Vai että kovaa, ehkä "reaktio" oli hieman yliampuva. Voi johtua pääsykoeluvuista, ja kohtis üüberistä väsymyksestä. Mutta eniveis, näyttää hyvältä. Kylmettää Seraton ainakin minun kohdallani täysin. Abletoniin en ole perehtynyt vielä pätkääkään, olisikohan aika...?
villelope

Posts: 2,846

#113 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Klabi, 17.10.2008 15:56:
---
Mutta eniveis, näyttää hyvältä. Kylmettää Seraton ainakin minun kohdallani täysin. Abletoniin en ole perehtynyt vielä pätkääkään, olisikohan aika...?


Sun taustan tuntien, Ableton ei välttämättä ole ihan sun juttusi.

Harmi kuin tuosta Abletonin ja Seraton yhteistyöstä ei tullut sen tarkempaa tietoa vielä. Nyt jäi epäselväksi tulevatko tuotteet yhdistymään jollain tavalla, vai onko luvassa jokin täysin uusi softa.

Joka tapauksessa eletään mielenkiintoisia aikoja DJ-järjestelmien digitalisoitumisen suhteen. NI:ltä tulossa uusi järjestelmä, M-Audion Torq on saamassa päivityksen, Ableton ja Serato tekevät yhteistyötä, EKS Otus pitäisi ilmestyä kauppoihin piakkoin, muita uusia DJ-kontrollereita on tulossa jatkuvasti.

Mielenkiinnolla jään seuraamaan, odottamaan lisätietoja sekä demoversioita tulevista softista.
Apo

Posts: 1,574

#114 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Klabi, 17.10.2008 15:56:

Vai että kovaa, ehkä "reaktio" oli hieman yliampuva. Voi johtua pääsykoeluvuista, ja kohtis üüberistä väsymyksestä. Mutta eniveis, näyttää hyvältä. Kylmettää Seraton ainakin minun kohdallani täysin. Abletoniin en ole perehtynyt vielä pätkääkään, olisikohan aika...?



Joo ei mitään, ehdin vaan ite innostua aiheesta kun tuli tuo Audio 8 dj:kin hankittua pari viikkoa sitten :) Traktor on teknisesti tosiaan mahtava vekotin, mutta tähän mennessä sen käyttöliittymä on ollut vähän liian paska. Ulkoisen mikserin kanssa se on tietty paljon mukavampi käyttää.

Native Instrumentsin käyttöliittymät on kautta aikojen ollut aika ikäviä ja vaikka Traktor on ollut sieltä paremmasta päästä niin siinäkin on aika paljon parantamista. Ja on tosiaan hyvä että se paranee mutta ei noi muutokset mun mielestä siitä kovin paljoa enempää PROta tee kuin aikaisemmasta versiosta, korkeintaa ehkä yksi versio numero ylöspäin tms. :)

Ableton osuu omalla kohdalla hyvään saumaan sen suhteen, että aina ollut fiilis että biisejä ois kiva käsitellä vähän enemmän kuin "pelkästään" soittaa alusta loppuun. Omat levyskilssit eikä vapaa-aika riitä siihen että opettelisi pyörittelemään kolmella levarilla biisejä niin pienissä osissa kuin mistä setin käytännössä haluaisi koota. Nyt Abletonilla onnistuu näppärästi biisien palastelu sopiviin pätkiin joista on kiva koota livenä omaan makuun uusia yhdistelmiä *slurps*
Klabi

Posts: 1,423

#115 • • Klabi HUGC
Toissapäivänä tuli veistettyä uus Macbookki ja äsken UPS toi Traktor Scratch Pron ovelle...
AuralCandy.Net

Posts: 289

#116 • • AuralCandy.Net Premium House Music Podcast
Uusi Traktor Pro oli demon perusteella aika helmi.

Käyttöliittymä on mennyt rutkasti parempaan suuntaan. Erityisesti efektivalikoima ja niiden hallinta sekä yhdistely miellytti.

Suurin rutinan aihe on BPM:n laskenta, joka toimii lähes joka kolmannella kerralla aivan päin persettä - jopa karvalakki-4/4-housebiitillä! Luulisi, että saisivat jo vihdoin noin perusjutun vihdoin toimimaan.

Ei ehkä ihan vielä lähde Virtual DJ vaihtoon, mutta lupaavalta näyttää...
thomas

Posts: 5,618

#117 • • thomas

Klabi, 7.11.2008 12:22:
Toissapäivänä tuli veistettyä uus Macbookki ja äsken UPS toi Traktor Scratch Pron ovelle...



kerrotko kokemuksia ?
Klabi

Posts: 1,423

#118 • • Klabi HUGC

thomas, 10.11.2008 15:49:
---
Klabi, 7.11.2008 12:22:
Toissapäivänä tuli veistettyä uus Macbookki ja äsken UPS toi Traktor Scratch Pron ovelle...

---


kerrotko kokemuksia ?



Joo, kyllähän minä heti kun niitä tulee...
Minä, soittokamat, tietokone, ja traktori ei olla oltu vielä sekuntiakaan samassa tilassa.... siis yhtäaikaa....

*hmph**eiei**grr**toktok*

että näin meillä.

prkl...
thomas

Posts: 5,618

#119 • • thomas

Klabi, 10.11.2008 19:59:
---
thomas, 10.11.2008 15:49:
---
Klabi, 7.11.2008 12:22:
Toissapäivänä tuli veistettyä uus Macbookki ja äsken UPS toi Traktor Scratch Pron ovelle...

---


kerrotko kokemuksia ?

---


Joo, kyllähän minä heti kun niitä tulee...
Minä, soittokamat, tietokone, ja traktori ei olla oltu vielä sekuntiakaan samassa tilassa.... siis yhtäaikaa....

*hmph**eiei**grr**toktok*

että näin meillä.

prkl...



rassaavaa, on.
Klabi

Posts: 1,423

#120 • • Klabi HUGC
No niin..

Nyt ois muutamat tyypit takana ja tässä hieman mietteitä.

Ensinnäkin, aivan ihana laite, voihan hittolainen. Ei enää cd-casen pläräämistä ja kirjoilua "mit vit, missä se laulu on, missä se laulu on, pakko kerkee..." Laulut vaan löytyy heti, tai ainakin melkein, jos muistaa laulun nimen *pepsodent*.
Oli perjantaina keikka, traktori toimi moitteettomasti kun olin kotona, joten ilman cd-casea sitten Underbaariin mentyäni en saanut mokomaa "käynnistymään". Eli ääntä ei kuulunu vaikka ois päällään seissyt. Ensimmäinen "ulkoilutus" meni mönkään, mutta tekevällehän sattuu. Oli kyllä kohtis turhauttavaa yrittää etsiä vikaa, (onneksi en ollut yksin soittamassa!!!) mutta kyllä se sieltä sitten seuraavana päivänä löytyi.
En ymmärrä miten tämmöinen voi tapahtua (tai no itseni tuntien Murphyn laki meininki on enemmän itsestäänselvyys kun sattuma) mutta Audio8:n ajurit olivat vanhentuneet/hävinneet matkalla kotoa Underbaariin. Ei kyllä meikäläisen päähän mee että miten tämmöinen voi tapahtua, mutta ladattuani seuraavana päivänä NI:n sivuilta ajurit uudestaan ongelmat hävisivät ja sen jälkeen kaikki on toiminut moitteettomasti. '
Lauantaina taisin soitella 8h putkeen eikä minkäänsortin nikottelua. veri nais..
Katsotaan mitä huomenna Redrumissa käy, sinne kyllä joutuu ottamaan cd-casen mukaan, ihan varmuuden vuoksi....

Eipä tää ny kauheen "syväluotaava" fiilisraportti ollut, pitää katsoa jos semmoisen saisi tässä lähiviikkoina aikaan. Mutta alkutunnelmat ovat kyllä olleet mielyttävät, vaikka pe iltana oli hetken jo usko mennä...