Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...)

533 posts, 27 pages, 291,684 views

thomas

Posts: 5,618

#61 • • thomas

Illustrator, 6.9.2008 14:15:
Kellään kokemuksia Eks Xp-10 ohjaimista? Eipä nuo varsinaisesti final scratchin yms. kanssa samassa kastissa paini, mutta lähinnä kiinostaisikin myydä tarpeettomat/kalliit cd-soittimet pois ja hommata tuommoset tilalle niitä muutamia hetkiä varten kun kotona innostuu soittelemaan.



kantsii varmaan venailla otusta.. mut ainakin noi eks-xp5:t on turhan herkät, mut kyl niillä soittaa.
minomus

Posts: 137

#62 • • minomus Andy Piney

thomas, 6.9.2008 14:17:
---
Illustrator, 6.9.2008 14:15:
Kellään kokemuksia Eks Xp-10 ohjaimista? Eipä nuo varsinaisesti final scratchin yms. kanssa samassa kastissa paini, mutta lähinnä kiinostaisikin myydä tarpeettomat/kalliit cd-soittimet pois ja hommata tuommoset tilalle niitä muutamia hetkiä varten kun kotona innostuu soittelemaan.

---


kantsii varmaan venailla otusta.. mut ainakin noi eks-xp5:t on turhan herkät, mut kyl niillä soittaa.



soittelee niil ku tottuu keveyteen
Illustrator

Posts: 3,171

#63 • • Illustrator

thomas, 6.9.2008 14:17:
---
Illustrator, 6.9.2008 14:15:
Kellään kokemuksia Eks Xp-10 ohjaimista? Eipä nuo varsinaisesti final scratchin yms. kanssa samassa kastissa paini, mutta lähinnä kiinostaisikin myydä tarpeettomat/kalliit cd-soittimet pois ja hommata tuommoset tilalle niitä muutamia hetkiä varten kun kotona innostuu soittelemaan.

---


kantsii varmaan venailla otusta.. mut ainakin noi eks-xp5:t on turhan herkät, mut kyl niillä soittaa.

Otus ois tietty kova, mutta niin on hintaki. Tarkoituksena olisi tosiaan vaan hommata "halvat", mutta käyttökelpoiset vermeet vähäiseen kotikäyttöön.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1073
Daniel Braun

Posts: 1,626

#64 • • Edited Daniel Braun wednesday?
eihän toi otus ny ihan järjettömän hintainen ole, jos xp-10 maksaa t-kaupassa sen alle 300,- kipale ja eks:ltä suoraan verojen lisättynä sen about 270,-
Jos otus maksaa alta 700 ja on varmaan moninverroin parempi kuin xp-10.
Otus kuitenkin hoitaa kahta soitinta, xp-10 joudut ostamaan kaksi jos meinaat fiksusti soittaa...

edit:

oho, verkkokaupasta xp-10 alle 200,-
milo

Posts: 860

#68 • • milo Plaugenaut

Daniel Braun, 6.9.2008 18:38:
---
T82, 6.9.2008 18:29:
http://www.residentadvisor.net/feed-item.aspx?id=1840

Richie Hawtin ja Traktor setup video

---

:D
Toi tuli katottua eilen ku ableton foorumilla oli linkki.
Pahasti vaan tuntuu että toi on sponsoridiilien takia tehnty.
Toki varmaan soittaa keikalla tollasella setupilla, ei siinä, mut tovi sitten vielä vannotti abletonin nimeen.
Nopeesti vaihtuu...



Ableton on kai edelleen käytössä mutta Traktorin orjuuttamana. http://www.beatportal.com/feed/item/richie-hawtins-dj-setup/

--
We are, ultimately, all alone, and I am incapable of expressing emotion in any way, shape or form apart from through the medium of mix tapes. -Adam First

Daniel Braun

Posts: 1,626

#69 • • Daniel Braun wednesday?

milo, 7.9.2008 15:48:


Ableton on kai edelleen käytössä mutta Traktorin orjuuttamana. http://www.beatportal.com/feed/item/richie-hawtins-dj-setup/


On joo.
Mut toi edellä mainittu video oli lähinnä promovideon tyylinen, tollanen sponssia varten tehty.


Toi vcm-600 o kyl kovin kiehtovan näköinen kotrolleri, toki odotellaan ennenkuin se OIKEESTI on myynnissä, onhan sen pitän jo tovin aikaa tulla... :D
Hinta olis mielenkiintoista nähdä, muutamissa brittikaupoissa se on noussu ennakolta ilmoitetusta 399 punnasta jopa 599 puntaan...
Saas nähdä.
Klabi

Posts: 1,423

#73 • • Klabi HUGC

thomas, 16.9.2008 22:16:
---
Klabi, 16.9.2008 22:14:
Skratchworxin jäbien tractor scratch arvostelu

http://www.skratchworx.com/reviews/traktorscratch.php

---


joo joskus luinkin ton.. voi olla kova kilpailija (ja onkin) seratolle.




Tuon luettuani mulle ainakin kolahti Tractor huomattavasti enemmän kun Serato. Olisi kiva päästä räpeltämää Tractor Scratchia ennen lopullista ostopäätöstä. Seratoa on tullut räpellettyä vain kerran ja en löytänyt sen kummempaa valittamistä. Tractorissa kiehtoo laajennettavuus. Xone 92:n omistajana pistää mietityttämään että 1D:n tai 2D:n liittäminen pakettiin voisi räjäyttää tajunnan. Sen jälkeen voisi ehkä "unohtaa" CDJ-1000:t kokonaan...

Onkos pääkaupunkiseudulla Tractor Scratchin / Tractor Scratch + Tractor 3:n omistajia? Tai onko tietoa missä kyseisiä laitteita voisi koeajaa???
Daniel Braun

Posts: 1,626

#74 • • Edited Daniel Braun wednesday?

Klabi, 16.9.2008 22:28:

Tuon luettuani mulle ainakin kolahti Tractor huomattavasti enemmän kun Serato. Olisi kiva päästä räpeltämää Tractor Scratchia ennen lopullista ostopäätöstä. Seratoa on tullut räpellettyä vain kerran ja en löytänyt sen kummempaa valittamistä. Tractorissa kiehtoo laajennettavuus. Xone 92:n omistajana pistää mietityttämään että 1D:n tai 2D:n liittäminen pakettiin voisi räjäyttää tajunnan. Sen jälkeen voisi ehkä "unohtaa" CDJ-1000:t kokonaan...

Onkos pääkaupunkiseudulla Tractor Scratchin / Tractor Scratch + Tractor 3:n omistajia? Tai onko tietoa missä kyseisiä laitteita voisi koeajaa???


Mä uskaltaisin väittää että molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
Serato on simppeli, ilman mitään turhaa.
Traktor monipuolisempi laitos.
Seraton vahvoiksi puoliksi on ainakin nostettava vakaus ja varma toiminta.
Soittolistojen ja biisien selaus todella yksikertaista ja toi uusin 1.8.2 päivitys toi vielä tekstien zoomin jota ainakin meikäläinen paskan näön (ulkonäöstä viis) omistava on välil kaivannu.

Traktor kiehtois varsinkin ton neljän levarin kanssa + midiohjattavuus on plussa.
Onhan tosi Seratossakin midikontrollointimahdollisuus, mut rajoitetummin.

Koeajosta voin varmaan todeta että ei paljoa maailmaa räjäytä testi.
Mulle Serato oli vähän sellainen "ai tässäks tää oli" kun fiilis oli niin yks yhteen vinyylin kanssa.
Nyt ku pyörii Abletoni ns kolmantena levarina, on Serato ollut nopeuttava, helpottava ja luova lisä setuppiin.
thomas

Posts: 5,618

#75 • • thomas

Klabi, 16.9.2008 22:28:
---
thomas, 16.9.2008 22:16:
---
Klabi, 16.9.2008 22:14:
Skratchworxin jäbien tractor scratch arvostelu

http://www.skratchworx.com/reviews/traktorscratch.php

---


joo joskus luinkin ton.. voi olla kova kilpailija (ja onkin) seratolle.

---



Tuon luettuani mulle ainakin kolahti Tractor huomattavasti enemmän kun Serato. Olisi kiva päästä räpeltämää Tractor Scratchia ennen lopullista ostopäätöstä. Seratoa on tullut räpellettyä vain kerran ja en löytänyt sen kummempaa valittamistä. Tractorissa kiehtoo laajennettavuus. Xone 92:n omistajana pistää mietityttämään että 1D:n tai 2D:n liittäminen pakettiin voisi räjäyttää tajunnan. Sen jälkeen voisi ehkä "unohtaa" CDJ-1000:t kokonaan...

Onkos pääkaupunkiseudulla Tractor Scratchin / Tractor Scratch + Tractor 3:n omistajia? Tai onko tietoa missä kyseisiä laitteita voisi koeajaa???



tässä vielä yks video asiaan liittyen
&feature=user
Klabi

Posts: 1,423

#76 • • Klabi HUGC

Daniel Braun, 16.9.2008 22:48:

---

Mä uskaltaisin väittää että molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
Serato on simppeli, ilman mitään turhaa.
Traktor monipuolisempi laitos.
Seraton vahvoiksi puoliksi on ainakin nostettava vakaus ja varma toiminta.
Soittolistojen ja biisien selaus todella yksikertaista ja toi uusin 1.8.2 päivitys toi vielä tekstien zoomin jota ainakin meikäläinen paskan näön (ulkonäöstä viis) omistava on välil kaivannu.

Traktor kiehtois varsinkin ton neljän levarin kanssa + midiohjattavuus on plussa.
Onhan tosi Seratossakin midikontrollointimahdollisuus, mut rajoitetummin.

Koeajosta voin varmaan todeta että ei paljoa maailmaa räjäytä testi.
Mulle Serato oli vähän sellainen "ai tässäks tää oli" kun fiilis oli niin yks yhteen vinyylin kanssa.
Nyt ku pyörii Abletoni ns kolmantena levarina, on Serato ollut nopeuttava, helpottava ja luova lisä setuppiin.



Serato tyyppien jälkeen, oli kyllä tosissaan hieman "tässäkö tää ny oli" fiilis, mutta ymmärtääkseni sellainenhan laite on. Ei mitään turhaa, ei avuja vain systeemi joka helpottaa musiikin roudaamista ja selaamista.
Mitä vakauteen tulee, uskoisin että molemmat ovat vakaita. En usko että n. 600€ hankinnan tekijät olisivat foorumeilla hitusen hiljaa jos Tractor olisi huomattavan epävakaa. Tietenkin on kiinnitettävä hieman huomiota millaisella koneella sitä ohjastaa. Vakautta sekä äänenlaatua voi ymmärtääkseni parantaa käyttämällä mahdollisimman tehokasta konetta. Ja tämähän on tunnetusti "halpaa" lystiä *hymy*
Seraton ja Abletonin yhdistelmä on käynyt mielessä, mutta itseni tuntien yritän pitäytyä yksinkertaisemmassa yhdistelmässä eli pidättäytyä yhden valmistajan laitteissa.

thomas: kiitos linkistä!!
Daniel Braun

Posts: 1,626

#77 • • Daniel Braun wednesday?
toi thomaksen linkki oli pätevä.
kiitos.

Klabi->
Traktor varmaan myös on käytännössä yhtä vakaa, mutta itseäni ainakin "pelottaa" liiat ominaisuudet tuollaisessa softassa.
Ja toki mulle Traktor tarjoaa turhia ominaisuuksia...

Äänen laatua Traktorin kanssa on kehuttu, verraten seratoon, mutta sekin paljon riippuu audiotiedoston laadusta.
Tottakai paskasti pakattu mp3 soundaa huonolta.

Mulla tosiaan pyörii Serato Macbookilla, tää yhdistelmä ainakin on ollu idioottivarma.
Plus mahdollisuus pyörittää Abletonia rinnalla samalla koneella, joka käsittääkseni pc puolella ei suju ihan yhtä jouhevasti.
Klabi

Posts: 1,423

#78 • • Klabi HUGC

Daniel Braun, 17.9.2008 10:35:


Traktor varmaan myös on käytännössä yhtä vakaa, mutta itseäni ainakin "pelottaa" liiat ominaisuudet tuollaisessa softassa.



Toi on kyllä käynyt mullakin mielessä. Scratchworxin arvostelussa sanottiin että ei pitäisi olla pelkoa moisesta jos koneessa on tarpeeksi puhtia?!?. Tällä hetkellä mulla on koneena Macbook 2Ghz, 2Gt muistilla. Voipi olla että riittää, voipi olla että ei...
On kyllä käynyt mielessä että ostaisin toisen koneen pelkästään levyjen soittoa varten. Näin varmistaisin myös ettei paremman puoliskoni tarvitsisi olla huolissaan koneestamme keikkakäytössä.
Jos kone soittokäyttöön tulee hankittua se olisi Macbook linjastoin tehokkain maksimi muistilla, sekä kovalevyllä. Macbook Pro on käynyt myös mielessä, mutta en ole varma tarvitsenko niin tehokasta (hintavaa) konetta. Toisaalta pidemmällä tähtäimellä voisi kyllä olla ihan fiksu vaihtoehto.


Äänenlaatua Traktorin kanssa on kehuttu, verraten seratoon, mutta sekin paljon riippuu audiotiedoston laadusta.
Tottakai paskasti pakattu mp3 soundaa huonolta.



Saamaan olen kiinnittänyt huomiota, starat hehkuttavat Audio8 Dj:n soundia maista taivaisiin. Täytyy kuitenkin olla aina hieman skeptinen, kyseessähän voi olla esim. "sponssi" hehkutus!!
Mitä nyt on räpeltänyt seraton boxia ja katsellut kuvia Audio8 Dj:stä niin jälkimmäinen on kyllä huomattavasti tukevamman ja laadukkaamman olonen. Tractorin multicore-kaapeli vaikutta laadukkaammalta ratkaisulta XLR:ineen Seraton RCA:n verrattuna. Tottakai RCA:t saa vaihdettua järeämpiin / laadukkaampiin jos haluaa.
Mulla on mennyt formaatit öbaut 70/30 wav/mp3... kyllähän mp3:n ostaminen tulee halvemmaksi mutta on muutaman kerran joutunut niin katkerasti pettymään että ämppärit jäivät lähes kokonaan taka-alalle. Sharam hehkutti NI:n sivuilla että Audio8 Dj:n läpi ajettuna mp3:n soundi olisi senverta dynamiittia että soundin ei pitäisi kauheasti häpeillä verratessa waviin. Mene ja tiedä onko taas "sponssi" hehkutusta.... *justjoo*

Mulla meni vähän ohi mitä tarkoitit **skasti pakatulla mp3:lla... matalaa bitratea?
Daniel Braun

Posts: 1,626

#79 • • Daniel Braun wednesday?

Klabi, 17.9.2008 17:08:

Mulla meni vähän ohi mitä tarkoitit **skasti pakatulla mp3:lla... matalaa bitratea?


kyl.
matalaa bitratea pääasiassa.

En mä tota seraton boxia heikoksi sanois.
Jämäkkää tekoa, alumiinia (tms) koko kotelo.
Ehkä liittimet vois olla hieman järeemmät, mut järjen kanssa ku niit piuhui repii irti ja iskee kii ni kaikki toimii niinku pitää.
Mulla sama 2Ghz+2Gt muistilla oleva bookki, traktorista en voi sanoa mitään mut eiköhän se tässäkin skulaa.
Joskus demoversiota testasin, ylläri ei siis se aikakoodattu versio, ja toimi eikä ollu mitään havaittavaa ongelmaa.
Muuta kuin softan ulkoasu ja käytettävyys imo hieman kankea.
Toki voi uusimmat päivitykset tuonnu siihenkin toimivuutta lisää...

Mä odottelen oman koneeni kanssa mahdollisesti pian myyntiin tulevia uusia macbookkeja.
Ainakin kovast ollu huhut liikkeellä alumiinikuorisista bookeista, joten odotellaan :)
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#80 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Klabi, 17.9.2008 17:08:
Saamaan olen kiinnittänyt huomiota, starat hehkuttavat Audio8 Dj:n soundia maista taivaisiin. Täytyy kuitenkin olla aina hieman skeptinen, kyseessähän voi olla esim. "sponssi" hehkutus!!
Mitä nyt on räpeltänyt seraton boxia ja katsellut kuvia Audio8 Dj:stä niin jälkimmäinen on kyllä huomattavasti tukevamman ja laadukkaamman olonen. Tractorin multicore-kaapeli vaikutta laadukkaammalta ratkaisulta XLR:ineen Seraton RCA:n verrattuna. Tottakai RCA:t saa vaihdettua järeämpiin / laadukkaampiin jos haluaa.
Mulla on mennyt formaatit öbaut 70/30 wav/mp3... kyllähän mp3:n ostaminen tulee halvemmaksi mutta on muutaman kerran joutunut niin katkerasti pettymään että ämppärit jäivät lähes kokonaan taka-alalle. Sharam hehkutti NI:n sivuilla että Audio8 Dj:n läpi ajettuna mp3:n soundi olisi senverta dynamiittia että soundin ei pitäisi kauheasti häpeillä verratessa waviin. Mene ja tiedä onko taas "sponssi" hehkutusta.... *justjoo*

Mulla meni vähän ohi mitä tarkoitit **skasti pakatulla mp3:lla... matalaa bitratea?



Sponssihehkutusta tai ei, mä olen täysin vakuuttunut, että en tule katumaan Traktor Scratchin hankkimista. Testien perusteella Traktorin softa miellytti Seratoa enemmän ja tietysti enempi ominaisuuksia ja sen myötä laajemmat midikontrollit myös kallistivat puntaria aika lailla Traktorin suuntaan.

Traktor tutorial DVD:llä Chris Liebing jutteli 320 mp3:sen olevan aivan riittävä, eikä eroa waviin kuulisi normaalilla korvalla. Itse olen kuitenkin kallistunut waveihin ja konvertoimaan ne FLAC formaattiin sen vuoksi, että joskus saattais innostua tekemään omia edittejä/mash-uppeja niin tiedostoissa on sitten riittävästi headroomia sorvaamiseen.

Noista NI:n multicore-kaapeleista olen ymmärtänyt, että ne sopisi käytettäväksi myös muiden valmistajien DVS-systeemien kanssa, eli myös Seraton kaapelit vois laittaa vaihtoon.