Daniel Braun, 17.9.2008 10:35:
Traktor varmaan myös on käytännössä yhtä vakaa, mutta itseäni ainakin "pelottaa" liiat ominaisuudet tuollaisessa softassa.
Toi on kyllä käynyt mullakin mielessä. Scratchworxin arvostelussa sanottiin että ei pitäisi olla pelkoa moisesta jos koneessa on tarpeeksi puhtia?!?. Tällä hetkellä mulla on koneena Macbook 2Ghz, 2Gt muistilla. Voipi olla että riittää, voipi olla että ei...
On kyllä käynyt mielessä että ostaisin toisen koneen pelkästään levyjen soittoa varten. Näin varmistaisin myös ettei paremman puoliskoni tarvitsisi olla huolissaan koneestamme keikkakäytössä.
Jos kone soittokäyttöön tulee hankittua se olisi Macbook linjastoin tehokkain maksimi muistilla, sekä kovalevyllä. Macbook Pro on käynyt myös mielessä, mutta en ole varma tarvitsenko niin tehokasta (hintavaa) konetta. Toisaalta pidemmällä tähtäimellä voisi kyllä olla ihan fiksu vaihtoehto.
Äänenlaatua Traktorin kanssa on kehuttu, verraten seratoon, mutta sekin paljon riippuu audiotiedoston laadusta.
Tottakai paskasti pakattu mp3 soundaa huonolta.
Saamaan olen kiinnittänyt huomiota, starat hehkuttavat Audio8 Dj:n soundia maista taivaisiin. Täytyy kuitenkin olla aina hieman skeptinen, kyseessähän voi olla esim. "sponssi" hehkutus!!
Mitä nyt on räpeltänyt seraton boxia ja katsellut kuvia Audio8 Dj:stä niin jälkimmäinen on kyllä huomattavasti tukevamman ja laadukkaamman olonen. Tractorin
multicore-kaapeli vaikutta laadukkaammalta ratkaisulta XLR:ineen Seraton RCA:n verrattuna. Tottakai RCA:t saa vaihdettua järeämpiin / laadukkaampiin jos haluaa.
Mulla on mennyt formaatit öbaut 70/30 wav/mp3... kyllähän mp3:n ostaminen tulee halvemmaksi mutta on muutaman kerran joutunut niin katkerasti pettymään että ämppärit jäivät lähes kokonaan taka-alalle. Sharam hehkutti NI:n sivuilla että Audio8 Dj:n läpi ajettuna mp3:n soundi olisi senverta dynamiittia että soundin ei pitäisi kauheasti häpeillä verratessa waviin. Mene ja tiedä onko taas "sponssi" hehkutusta....
Mulla meni vähän ohi mitä tarkoitit **skasti pakatulla mp3:lla... matalaa bitratea?