Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...)

533 posts, 27 pages, 292,739 views

villelope

Posts: 2,846

#461 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Daniel Braun, 15.1.2010 18:45:
serato v2+live kombo voi olla melko kova setti hoitamaan monipuoliseen soittamiseen.
Saas nähdä mitä omassa käytössä nykyisin oleva serato itch tulee tarjoamaan 2.0 päivityksen myötä, kuhan toi 1.5 edes pääsis beta vaiheesta ohi :D


http://www.serato.com/scratchlive/2

Ranen hardista käytettäessa tuki neljään dekkiin saakka. ja tietty toi The Bridge -tuki Abletonille. No jaa. Ton dedikoidun kontrollerin vaatiminen on tavallaan aika nihkeä homma ja toi hinnoittelu on aika korkea.

Mut mitä mulla nyt tän Ableton-pettymyksen myötä pistänyt silmään on tuo uusi Xone:DX Itchin käskyttämiseen. http://www.serato.com/itch/allen-heath-xonedx

Hinta on T-kaupassa just alle 1400€:n.

Daniel, miten tuo Itch on taipunut sun käsittelyssä, onko se platform, jolla uskaltaa/jaksaa kikkailla, vai onko kontrollerin mukana raijaaminen jo rasite?
Daniel Braun

Posts: 1,626

#462 • • Daniel Braun wednesday?

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Loopy, 15.1.2010 22:35:

Daniel, miten tuo Itch on taipunut sun käsittelyssä, onko se platform, jolla uskaltaa/jaksaa kikkailla, vai onko kontrollerin mukana raijaaminen jo rasite?


Mä oon tykkäilly kombosta itch ja vestax vci-300 paljon enemmän kuin seratoa käskyttäen aikakoodatuilla vinyyleillä.
Toki vinyylin tatsi on aina vinyylin tatsi, mutta teknisesti tolla nykyisellä kombolla on paljon nastempi soitaa.
Koneeseen ei käytännössä tarvitse koskea, looppailut, cuepisteet, säätämiset, soittolistojen selaus etc sujuu hemmetin kivasti.
Lennossa voi nopiasti vaihtaa biisejä, kaikki skulaa niinkuin toivoa saattaa.
Vielä jos setin kasvattais tolla vfx-1 efektimodulilla niin vois olla vielä nastempi tatsi.
Toi abletonhässäkkä käsittääkseni pitäis skulata itch+mikä tahansa itchiin speksattu midiohjain joten mielenkiinnolla odottelen millaista hässäkkää saa aikaan... :)

Kontrollerin raijaaminen on yhtä kova rasite kuin läppärin.
Imo ton lennossa kytkentä on niin paljon lystimpää kuin seratoboxin.
Senkus tempasee yhdestä cd:stä rca:t ja iskee ne kii ton ohjaimen perseeseen.
Se on sit siinä.
Ei enää räpläämistä tiskin takana pelko perseessä...
Ja serato ei skulaa cd:llä ohjatusti yhtään niin kivasti kuin vinyyleillä.
Joten kun mestoista noi teknarit katoaa pelottavasti niin midikontrollointi on selkeä askel eteenpäin...

Mä en oo katunnu hetkeäkään vaihtoa kokonaan digitaaliseen settiin, fiilis ja tatsi on niin paljon mukavammat :)
DropIt

Posts: 66

#463 • • DropIt
Käytättekö iTunesia ja Traktoria yhtäaikaa? Keikalta tässä kirjottelen ja meinaa vastustaa. :)

Traktor + Otus kombo ei tunnu pysyvän pystyssä. 2 kertaa musat katkennu 25min sisään!

Nyt boottasin koneen, toivottavasti kaatumisen johtu iTunesin jäämisestä taustalle kummittelemaan!

Jos joku tietää miten iTunes EI haittaa traktoria niin kertokoot minulle.


Tämä on sitä luomisen tuskaa... :(

(Vista käytössä)
Ressiv

Posts: 1,582

#464 • • Ressiv

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

DropIt, 5.2.2010 23:40:
Käytättekö iTunesia ja Traktoria yhtäaikaa? Keikalta tässä kirjottelen ja meinaa vastustaa. :)

Traktor + Otus kombo ei tunnu pysyvän pystyssä. 2 kertaa musat katkennu 25min sisään!

Nyt boottasin koneen, toivottavasti kaatumisen johtu iTunesin jäämisestä taustalle kummittelemaan!

Jos joku tietää miten iTunes EI haittaa traktoria niin kertokoot minulle.


Tämä on sitä luomisen tuskaa... :(

(Vista käytössä)



Mulla teki Ableton samaa ennen viimeisintä päivitystä, sekin iTunesin takia.
DropIt

Posts: 66

#465 • • DropIt
iTunes on päivitetty tänään. Traktorissa on toiseksi uusin versio 1.2.3 taitaa olla. Uusinta en uskaltanut laittaa kun osalla on tuntunut olevan ongelmia sen kanssa.
Ressiv

Posts: 1,582

#466 • • Ressiv

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

DropIt, 5.2.2010 23:55:
iTunes on päivitetty tänään. Traktorissa on toiseksi uusin versio 1.2.3 taitaa olla. Uusinta en uskaltanut laittaa kun osalla on tuntunut olevan ongelmia sen kanssa.



iTunesin päivitys ei auta mitää, se on ihan traktorista kiinni, muakin vitutti niin saatanasti ku kesken setin iTunes kaataa Abletonin ja itseasias koko saatanan macin.
DropIt

Posts: 66

#467 • • Edited DropIt

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Ressiv, 6.2.2010 00:04:
---
DropIt, 5.2.2010 23:55:
iTunes on päivitetty tänään. Traktorissa on toiseksi uusin versio 1.2.3 taitaa olla. Uusinta en uskaltanut laittaa kun osalla on tuntunut olevan ongelmia sen kanssa.

---


iTunesin päivitys ei auta mitää, se on ihan traktorista kiinni, muakin vitutti niin saatanasti ku kesken setin iTunes kaataa Abletonin ja itseasias koko saatanan macin.



Ok. Eli ei oo tällä kertaa Pc vs Mac hommia.

Serato miehet ne pitää mitä ohjelmia päällä ne haluaa. Välillä minnuu vituttaa. :D

Ja traktori ei sinänsä kaatunu mutta itunes kait kaappas tuon äänikortin itselleen. Seratohan ei anna muiden vehkeiden käyttää sitä sen äänikorttia?

Edit: Ja TAAS KAATU! Nyt keittää... EIköhän se tuo otus nyt vaan vittuile, huoltoon huoltoon huoltoon...
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#468 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

DropIt, 6.2.2010 00:05:
---
Ressiv, 6.2.2010 00:04:
---
DropIt, 5.2.2010 23:55:
iTunes on päivitetty tänään. Traktorissa on toiseksi uusin versio 1.2.3 taitaa olla. Uusinta en uskaltanut laittaa kun osalla on tuntunut olevan ongelmia sen kanssa.

---


iTunesin päivitys ei auta mitää, se on ihan traktorista kiinni, muakin vitutti niin saatanasti ku kesken setin iTunes kaataa Abletonin ja itseasias koko saatanan macin.

---


Ok. Eli ei oo tällä kertaa Pc vs Mac hommia.

Serato miehet ne pitää mitä ohjelmia päällä ne haluaa. Välillä minnuu vituttaa. :D

Ja traktori ei sinänsä kaatunu mutta itunes kait kaappas tuon äänikortin itselleen. Seratohan ei anna muiden vehkeiden käyttää sitä sen äänikorttia?

Edit: Ja TAAS KAATU! Nyt keittää... EIköhän se tuo otus nyt vaan vittuile, huoltoon huoltoon huoltoon...



Mulla MacBook käytössä ja Traktorin uusimman päivityksen (1.2.4.) kanssa tosiaan ongelmia. Ääni kuulosti jotenkin sähköiseltä ja kolkolta ja efektit esim. delay sekoili ihan täysin. En siis suosittele päivittämään, jos ei päivityksessä korjattujen bugien kanssa ole ollut ongelmia. Palasin versioon 1.2.3. ja nyt kaikki toimii taas niinku pitääkin.

Kyllä mä olen mun Macilla pystynyt useampia ohjelmia pyörittämään samanaikaisesti ilman kaatumisia ja usein olen vielä kirjautunut sisään kahdella eri käyttäjällä. Mulla on erikseen käyttäjä Traktorille keikkailua varten ja tuolta käyttäjältä on karsittu kaikki ylimääräiset käynnistyksessä ladattavat ohjelmat pois. Keikoilla tosiaan kannattaa vetää ilman ylimääräisiä sovelluksia, jotta minimoisi mahdollisuudet erinäisille ongelmille...
speukka

Posts: 335

#469 • • speukka

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Ressiv, 6.2.2010 00:04:
---
iTunesin päivitys ei auta mitää, se on ihan traktorista kiinni, muakin vitutti niin saatanasti ku kesken setin iTunes kaataa Abletonin ja itseasias koko saatanan macin.



Ihan mielenkiinnosta. Miten iTunes voi kaataa Abletonin? Drag'n'droppaamalla iTunesista biisejä Abletoniin vai miten? Ei noilla ohjelmilla ole muuten mitään yhteyttä toistensa kanssa. Ja jos koko kone menee nurin niin sitten on varmaan joku ajuriprobleema tai hardware paskana.
Ressiv

Posts: 1,582

#471 • • Ressiv

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

speukka, 7.2.2010 10:08:
---
Ressiv, 6.2.2010 00:04:
---
iTunesin päivitys ei auta mitää, se on ihan traktorista kiinni, muakin vitutti niin saatanasti ku kesken setin iTunes kaataa Abletonin ja itseasias koko saatanan macin.

---


Ihan mielenkiinnosta. Miten iTunes voi kaataa Abletonin? Drag'n'droppaamalla iTunesista biisejä Abletoniin vai miten? Ei noilla ohjelmilla ole muuten mitään yhteyttä toistensa kanssa. Ja jos koko kone menee nurin niin sitten on varmaan joku ajuriprobleema tai hardware paskana.



"On Mac OS X 10.6.x, starting Live with a template set that contains audio clips, and with another CoreAudio client running at the same time (e.g. iTunes), would freeze Live. Also, changing sample rates in Live would not work properly."
speukka

Posts: 335

#472 • • speukka

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Ressiv, 7.2.2010 11:59:
---

"On Mac OS X 10.6.x, starting Live with a template set that contains audio clips, and with another CoreAudio client running at the same time (e.g. iTunes), would freeze Live. Also, changing sample rates in Live would not work properly."



Vaikuttaa joltain CoreAudio bugilta.. 10.6.2:lla oon nähny koneen vetävän vähän liiankin usein kyykkyyn (kernel panic) Traktoria käytettäessä. Todella epävakaa tuo Snow Leopard vielä, en suosittele kellekään sitä ammattikäyttöön... Leopardilla taas ei ole ollut yhtään mitään ongelmia.
Ressiv

Posts: 1,582

#473 • • Ressiv

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

speukka, 7.2.2010 12:05:
---
Ressiv, 7.2.2010 11:59:
---

"On Mac OS X 10.6.x, starting Live with a template set that contains audio clips, and with another CoreAudio client running at the same time (e.g. iTunes), would freeze Live. Also, changing sample rates in Live would not work properly."

---


Vaikuttaa joltain CoreAudio bugilta.. 10.6.2:lla oon nähny koneen vetävän vähän liiankin usein kyykkyyn (kernel panic) Traktoria käytettäessä. Todella epävakaa tuo Snow Leopard vielä, en suosittele kellekään sitä ammattikäyttöön... Leopardilla taas ei ole ollut yhtään mitään ongelmia.



No toi ongelma hävis viimesimmäs päivitykses, ei oo kaatunu enää kertaakaa vaikka iTunes siellä taustalla pyöriiki.
speukka

Posts: 335

#474 • • speukka

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Ressiv, 7.2.2010 12:07:
---
No toi ongelma hävis viimesimmäs päivitykses, ei oo kaatunu enää kertaakaa vaikka iTunes siellä taustalla pyöriiki.



Äh. Niin joo siis Livessä ollut joku bugi. Kuulosti oudolle vaan tuo asettelu. iTuneshan ei siis kaada mitään, vaan Live kaatuu johonkin itse, jos joku muukin ohjelma käyttää Core Audiota, mikä tahansa mikä puskee ääntä ulos.
DropIt

Posts: 66

#475 • • DropIt

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Klabi, 7.2.2010 11:33:
---
DropIt, 5.2.2010 23:40:

Käytättekö iTunesia ja Traktoria yhtäaikaa? Keikalta tässä kirjottelen ja meinaa vastustaa. :)


---


Miksi käytät Traktoria ja iTunesia yhtäaikaa?? Mä suljen kaikki muut ohjelmat sekä airportin. Tällä takaan että Traktori toimii moitteettomasti.



Eilisen soittelin läppärin omalla äänikortilla. En voinut ennakko kuunnella biisejä, mutta ihan sama rokkikeikalla.

Taustalla oli kokoajan päällä iTunes eikä ollut mitään ongelmia. Traktoria ja iTunesia voi jopa soittaa päällekkäin tuntikausia eikä tuntunut olevan mitään ongelmaa läppärin integroidulla äänikortilla (tämän tein testimielessä).

Perjantain ongelmat johtuvat nyt Otuksesta jossa ilmeisesti heiluva USB liitäntä aiheuttaa pahoja katkoksia ja musiikin loppumisen. Ja muutenkin se, että koneessa on 2 äänikorttia mikä voi aiheuttaa osalle ohjelmista valitsemisen vaikeuden.

Ja sen takia pidin iTunesia päällä jotta pystyin ostamaan toivebiisejä kesken keikan.
azure

Posts: 142

#477 • • azure plauge
onkos kellään kokemuksia numarkin v7:sta? toimintaperiaate tässä näyttäs olevan sama kuin otuksessa eli yhdellä soittimella voi kontrolloida kahta dekkiä ja myös serato (itch) integroituna. 7" levylautanen ja sama moottori kuin numarkin ttx:ssä ymmärtääkseni. sekin tietty plussaa että tällä laitteella voi soittaa muutakin kuin kiksua.


http://www.numark.com/v7
villelope

Posts: 2,846

#478 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

azure, 17.3.2010 11:13:
onkos kellään kokemuksia numarkin v7:sta? toimintaperiaate tässä näyttäs olevan sama kuin otuksessa eli yhdellä soittimella voi kontrolloida kahta dekkiä ja myös serato (itch) integroituna.


Piipahdin tuossa kuukausi sitten Seraton konttorilla, niin mulle näytettiin myös tuota laitetta.

Tuo on täyttää rautaa. Nimittäin todella painava laite on kyseessä. Vekotin integroituu suoraan ITCHiin.

Olen itse enemmän kiinnostunut ITCHistä A&H Xone:DX:llä kontrolloituna, joten en perehtynyt siihen sen enempää, mitä nyt koitin nostaa sitä kun esittelijä painosta mainitsi.
azure

Posts: 142

#479 • • azure plauge

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Loopy, 17.3.2010 11:28:
---
azure, 17.3.2010 11:13:
onkos kellään kokemuksia numarkin v7:sta? toimintaperiaate tässä näyttäs olevan sama kuin otuksessa eli yhdellä soittimella voi kontrolloida kahta dekkiä ja myös serato (itch) integroituna.

---

Piipahdin tuossa kuukausi sitten Seraton konttorilla, niin mulle näytettiin myös tuota laitetta.

Tuo on täyttää rautaa. Nimittäin todella painava laite on kyseessä. Vekotin integroituu suoraan ITCHiin.

Olen itse enemmän kiinnostunut ITCHistä A&H Xone:DX:llä kontrolloituna, joten en perehtynyt siihen sen enempää, mitä nyt koitin nostaa sitä kun esittelijä painosta mainitsi.



eipä ranen varmaan olis imagon kannalta edes järkee alkaa tekeen yhteistyötä minkään behringerin kanssa, kun laatu kuitenkin pitää olla hyvä... oon ite ollut vähän kahden vaiheilla, kun toisaalta on niin iso kasa vinyyleitä, joita tulee soitettua, eli sellanen all-in-one-kontrolleri ei välttämättä olis paras ratkasu, mut siinä allen & heathissa olis kyl ne phono-sisäänmenotkin, mutta hmmm taas se hinta...
villelope

Posts: 2,846

#480 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

azure, 17.3.2010 11:42:
---
Loopy, 17.3.2010 11:28:
---
azure, 17.3.2010 11:13:
onkos kellään kokemuksia numarkin v7:sta? toimintaperiaate tässä näyttäs olevan sama kuin otuksessa eli yhdellä soittimella voi kontrolloida kahta dekkiä ja myös serato (itch) integroituna.

---

Piipahdin tuossa kuukausi sitten Seraton konttorilla, niin mulle näytettiin myös tuota laitetta.

Tuo on täyttää rautaa. Nimittäin todella painava laite on kyseessä. Vekotin integroituu suoraan ITCHiin.

Olen itse enemmän kiinnostunut ITCHistä A&H Xone:DX:llä kontrolloituna, joten en perehtynyt siihen sen enempää, mitä nyt koitin nostaa sitä kun esittelijä painosta mainitsi.

---


eipä ranen varmaan olis imagon kannalta edes järkee alkaa tekeen yhteistyötä minkään behringerin kanssa, kun laatu kuitenkin pitää olla hyvä... oon ite ollut vähän kahden vaiheilla, kun toisaalta on niin iso kasa vinyyleitä, joita tulee soitettua, eli sellanen all-in-one-kontrolleri ei välttämättä olis paras ratkasu, mut siinä allen & heathissa olis kyl ne phono-sisäänmenotkin, mutta hmmm taas se hinta...


Mitä nyt sun soittoa tiedän, niin tuo Numark on sun käyttöön varmasti parempi, temmon muutokset, jne.

Omaan käyttöön DX vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta tällä hetkellä, ja eritoten tuleva ITCH-integraatio Abletonin kanssa kuumottelee. Sen ohjaamiseen ITCHin ohella nää nykyiset kontrollerit ei suorilta taivu, mutta en niin ole ajatellutkaan.

Toivottavasti pääset käpistelemään tuota v7:aa jossain, vaikutti kaikin puolin vakaalta ja luotettavalta peliltä.