Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):
stump, 9.11.2009 09:19:
---
Daniel Braun, 8.11.2009 20:37:
---
De Souza, 8.11.2009 19:56:
Joo, on kyllä aika surkuhupaisan näköistä dj-toimintaa heilua kahden wii-ohjaimen kanssa ja jengi on vieläpä ihan fileissä... wtf?!? Tosiaan vielä joku speden spelien juoksumatto kruunaamaan homma :D Mitä kovempaa juoksee sitä nopeampi tempo. Siihen viereen toinen matto ja ei muuta ku biitimiksaamaan :P
---
Mä en käsitä mitä surkuhupaista tuossa on?
Käytetään uutta tekniikkaa omalla tyyllillä...
Aikanaan pidettiin "fuskaamisena" cd:llä soittavia dj:tä, nyt varmaan 85% dj:stä bileissä/rafloissa soittaa pelkästään cd:llä.
Tekniikka menee eteenpäin.
Onko Jarren laserharppu surkuhupaisan näköistä?
Enemmän mä kokisin surkuhupaisan oloiseksi perus a+b biittimiksailun ja pousailun dekkien takana.
Bravetilla on tekemisen meininkiä IMO paljon enemmän kuin monella dj:llä...
Kokonaisuus on tärkein, ei se miten ja millä setin rakentaa.
Biisit ja se fiilis...
---
Samaa mieltä, mutta olihan se aika noloa kun Jarren laserharppu kaatui kesken soiton... :)
Juppiduu, "surkuhupaisa" oli sanavalintana hiukan väärä kuvamaamaan ajatuksiani, joten tarkennetaan:
Onhan toi wii-ohjaimen käyttäminen musiikin kontroilloimiseen oivallinen ja hauska idea ja propsit siitä idean kehittäjälle, käsittääkseni DJ Timskille. Ja kyllähän Bravetti otti yleisön haltuunsa, joten bravo myös siitä, sehän se loppupeleissä on mikä merkkaa. Mutta itse en kuitenkaan enää pahemmin lämpiä tuolle wii-ohjaimen kanssa heilumiselle ainakaan näin ruudun takaa (varmaankin hyvissä kaljoissa menisin flown mukana). Toi toiminee muutaman kerran, mutta jos tuolle wii-ohjaimen käytölle ei tule kivasti erilaisia variaatioita, niin tuskinpa jaksaa innostaa yleisöä kovin pitkään.
Kyllähän Bravetilla näyttää löytyvän repertuaarista muutakin kuin pelkän wii-ohjaimen kanssa heiluminen, kuten tuo rumpupadisessio osoittaa ja siinä olikin jo sitä tekemisen meininkiä. JOS wii-ohjaimen kanssa heiluminen olisi ainoa "trick in the sleeve", sitten se olisi surkuhupaisaa.
En missään nimessä pidä tälläisiä ideoita fuskaamisena. Kaikki tavanomaisesta poikkeavat toimintavat ilman muuta piristävät esiintymistä ja onkin toivottavaa, että tanssikansa otetaan haltuun jotenkin muuten kuin perus a+b biittimiksailulla ja tiskin takana poussailulla.