Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...)

533 posts, 27 pages, 292,807 views

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#421 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

stump, 9.11.2009 09:19:
---
Daniel Braun, 8.11.2009 20:37:
---
De Souza, 8.11.2009 19:56:

Joo, on kyllä aika surkuhupaisan näköistä dj-toimintaa heilua kahden wii-ohjaimen kanssa ja jengi on vieläpä ihan fileissä... wtf?!? Tosiaan vielä joku speden spelien juoksumatto kruunaamaan homma :D Mitä kovempaa juoksee sitä nopeampi tempo. Siihen viereen toinen matto ja ei muuta ku biitimiksaamaan :P

---

Mä en käsitä mitä surkuhupaista tuossa on?
Käytetään uutta tekniikkaa omalla tyyllillä...
Aikanaan pidettiin "fuskaamisena" cd:llä soittavia dj:tä, nyt varmaan 85% dj:stä bileissä/rafloissa soittaa pelkästään cd:llä.
Tekniikka menee eteenpäin.
Onko Jarren laserharppu surkuhupaisan näköistä?

Enemmän mä kokisin surkuhupaisan oloiseksi perus a+b biittimiksailun ja pousailun dekkien takana.
Bravetilla on tekemisen meininkiä IMO paljon enemmän kuin monella dj:llä...

Kokonaisuus on tärkein, ei se miten ja millä setin rakentaa.
Biisit ja se fiilis...

---

Samaa mieltä, mutta olihan se aika noloa kun Jarren laserharppu kaatui kesken soiton... :)



Juppiduu, "surkuhupaisa" oli sanavalintana hiukan väärä kuvamaamaan ajatuksiani, joten tarkennetaan:

Onhan toi wii-ohjaimen käyttäminen musiikin kontroilloimiseen oivallinen ja hauska idea ja propsit siitä idean kehittäjälle, käsittääkseni DJ Timskille. Ja kyllähän Bravetti otti yleisön haltuunsa, joten bravo myös siitä, sehän se loppupeleissä on mikä merkkaa. Mutta itse en kuitenkaan enää pahemmin lämpiä tuolle wii-ohjaimen kanssa heilumiselle ainakaan näin ruudun takaa (varmaankin hyvissä kaljoissa menisin flown mukana). Toi toiminee muutaman kerran, mutta jos tuolle wii-ohjaimen käytölle ei tule kivasti erilaisia variaatioita, niin tuskinpa jaksaa innostaa yleisöä kovin pitkään.

Kyllähän Bravetilla näyttää löytyvän repertuaarista muutakin kuin pelkän wii-ohjaimen kanssa heiluminen, kuten tuo rumpupadisessio osoittaa ja siinä olikin jo sitä tekemisen meininkiä. JOS wii-ohjaimen kanssa heiluminen olisi ainoa "trick in the sleeve", sitten se olisi surkuhupaisaa.

En missään nimessä pidä tälläisiä ideoita fuskaamisena. Kaikki tavanomaisesta poikkeavat toimintavat ilman muuta piristävät esiintymistä ja onkin toivottavaa, että tanssikansa otetaan haltuun jotenkin muuten kuin perus a+b biittimiksailulla ja tiskin takana poussailulla.
RakField

Posts: 97

#422 • • RakField
Oon jo pitempää pohtinu sopivaa systeemiä iTunesissa arkistoida vanhempia kipaleita. Kaikenlaista oon kokeillu. Nykyjäänku kirjasto päivittyy hyvinkin tiheään ja biisejä tulee osteltua todella paljon niin paljon jää myös "tyhjänpantiks" biisejä joita tekee ehkä mieli soitella vielä joskus.

Levyjen kanssa oli helppoa senku vaa nappas "vanhentuneen" levyn pois pakista ja lykkäs hyllyyn. Ydinjäte myyntiin tai laatikkoon. Toki on mahdollista säästää vaan kaikki kirjastossa ja päivitellä soittolistoja aktiiviseen, mut jotenki välil tuntuu sekavalta jos on ihan kaikki.

Yks vaihtoehto tietty olis backuppien lisäks poltella levyille "ylijäämät" ja sit tarpeen tullen selailla et mitä sitä sieltä löytyy. Mut onko muilla ollu samaa tilannetta ja jos niin mihin ootte päätyny?
Diego Marcelo

Posts: 227

#423 • • Diego Marcelo [Tanzanite Records, Wulongzu Records]

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

RakField, 20.11.2009 19:55:
Oon jo pitempää pohtinu sopivaa systeemiä iTunesissa arkistoida vanhempia kipaleita. Kaikenlaista oon kokeillu. Nykyjäänku kirjasto päivittyy hyvinkin tiheään ja biisejä tulee osteltua todella paljon niin paljon jää myös "tyhjänpantiks" biisejä joita tekee ehkä mieli soitella vielä joskus.

Levyjen kanssa oli helppoa senku vaa nappas "vanhentuneen" levyn pois pakista ja lykkäs hyllyyn. Ydinjäte myyntiin tai laatikkoon. Toki on mahdollista säästää vaan kaikki kirjastossa ja päivitellä soittolistoja aktiiviseen, mut jotenki välil tuntuu sekavalta jos on ihan kaikki.

Yks vaihtoehto tietty olis backuppien lisäks poltella levyille "ylijäämät" ja sit tarpeen tullen selailla et mitä sitä sieltä löytyy. Mut onko muilla ollu samaa tilannetta ja jos niin mihin ootte päätyny?


En kyllä ymmärrä mikä idea nähdä vaivaa poltella niitä levyille, cd-levy kun on kuitenki aika riskisaltis varastointitapa imo..Miksei sinne koneelle voi vaan luoda 'useless junk'-kansiota ja siirrellä biisejä sinne? Jos vieläkin häiritsee niin piilottaa se kansio niin on poissa silmistä, poissa mielestä?
iam

Posts: 3,085

#424 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

RakField, 20.11.2009 19:55:
Oon jo pitempää pohtinu sopivaa systeemiä iTunesissa arkistoida vanhempia kipaleita. Kaikenlaista oon kokeillu. Nykyjäänku kirjasto päivittyy hyvinkin tiheään ja biisejä tulee osteltua todella paljon niin paljon jää myös "tyhjänpantiks" biisejä joita tekee ehkä mieli soitella vielä joskus.

Levyjen kanssa oli helppoa senku vaa nappas "vanhentuneen" levyn pois pakista ja lykkäs hyllyyn. Ydinjäte myyntiin tai laatikkoon. Toki on mahdollista säästää vaan kaikki kirjastossa ja päivitellä soittolistoja aktiiviseen, mut jotenki välil tuntuu sekavalta jos on ihan kaikki.

Yks vaihtoehto tietty olis backuppien lisäks poltella levyille "ylijäämät" ja sit tarpeen tullen selailla et mitä sitä sieltä löytyy. Mut onko muilla ollu samaa tilannetta ja jos niin mihin ootte päätyny?


Mietin joskus samaa ja päädyin sitten tämmöiseen:

Arkistoin ulkoiselle kovalevylle, joka on "tarpeeksi iso" :) Tuolla ulkoisella levyllä on oma erillinen iTunes library, joten jos haluan selata arkistoani, laitan levyn kiinni ja käynnistän iTunesin alt näppäin pohjassa, jolloin voi valita mitä libraryä käyttää.

Jos luot ulkoiselle levylle uuden kirjaston ja preferenceissä siellä advanced tabissa kohdassa "Copy files to iTunes Media folder when adding to library" on ruksittu, voit vaan lisätä biisejä iTunesiin mistä tahansa, vaikka finderistä kaikki vuoden 2008 tiedostot, jolloin ne kopioituvat suoraan sinne ulkoiselle kovalevylle ja niihin tulee se hakemistorakennekin.

Jos et halua säilyttää hakemistorakennetta vaan pistää kaikki raidat samaan hakemistoon, niin voi tehdä iTunesissa smart folderin, joka poimii he halutut raidat jotka sitten voi raahata iTunesista ne sinne ulkoiselle levylle johonkin hakemistoon ja sitten lisätä ne iTunesiin niin ettei toi "copy files.." asetus ole päällä.

Mutta tosiaan tagien pitää olla ojennuksessa, muuten voi tulla itkua. Esim WAV tiedostojen kanssa tämä tapa hävittää kaikki niihin liitetyt infot, koska tiedosto itsessään ei pidä sisällään mitään muuta kuin audion. Se export library toiminto saisi olla kyllä vähän dynaamisempi.. Olisi kiva jos voisi vaan maalata musaa ja sanoa et "lisää nämä tonne arkistoon tuolla noin". Ehkä tätä voisi käydä toivomassa Appleltä :)

PS. Samalla tavalla voi hanskata valokuvien arkistointia iPhotolla
RakField

Posts: 97

#425 • • Edited RakField

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Diego R, 21.11.2009 07:02:
---
RakField, 20.11.2009 19:55:
Oon jo pitempää pohtinu sopivaa systeemiä iTunesissa arkistoida vanhempia kipaleita. Kaikenlaista oon kokeillu. Nykyjäänku kirjasto päivittyy hyvinkin tiheään ja biisejä tulee osteltua todella paljon niin paljon jää myös "tyhjänpantiks" biisejä joita tekee ehkä mieli soitella vielä joskus.

Levyjen kanssa oli helppoa senku vaa nappas "vanhentuneen" levyn pois pakista ja lykkäs hyllyyn. Ydinjäte myyntiin tai laatikkoon. Toki on mahdollista säästää vaan kaikki kirjastossa ja päivitellä soittolistoja aktiiviseen, mut jotenki välil tuntuu sekavalta jos on ihan kaikki.

Yks vaihtoehto tietty olis backuppien lisäks poltella levyille "ylijäämät" ja sit tarpeen tullen selailla et mitä sitä sieltä löytyy. Mut onko muilla ollu samaa tilannetta ja jos niin mihin ootte päätyny?

---

En kyllä ymmärrä mikä idea nähdä vaivaa poltella niitä levyille, cd-levy kun on kuitenki aika riskisaltis varastointitapa imo..Miksei sinne koneelle voi vaan luoda 'useless junk'-kansiota ja siirrellä biisejä sinne? Jos vieläkin häiritsee niin piilottaa se kansio niin on poissa silmistä, poissa mielestä?



Se kovalevy yksinään on sun mielestä riskitön vaihtoehto? =)

edit. kiitti iam vinkistä!
laite

Posts: 2,994

#426 • • laite MastahWankah

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

RakField, 21.11.2009 16:22:
---
Diego R, 21.11.2009 07:02:
---
RakField, 20.11.2009 19:55:
Oon jo pitempää pohtinu sopivaa systeemiä iTunesissa arkistoida vanhempia kipaleita. Kaikenlaista oon kokeillu. Nykyjäänku kirjasto päivittyy hyvinkin tiheään ja biisejä tulee osteltua todella paljon niin paljon jää myös "tyhjänpantiks" biisejä joita tekee ehkä mieli soitella vielä joskus.

Levyjen kanssa oli helppoa senku vaa nappas "vanhentuneen" levyn pois pakista ja lykkäs hyllyyn. Ydinjäte myyntiin tai laatikkoon. Toki on mahdollista säästää vaan kaikki kirjastossa ja päivitellä soittolistoja aktiiviseen, mut jotenki välil tuntuu sekavalta jos on ihan kaikki.

Yks vaihtoehto tietty olis backuppien lisäks poltella levyille "ylijäämät" ja sit tarpeen tullen selailla et mitä sitä sieltä löytyy. Mut onko muilla ollu samaa tilannetta ja jos niin mihin ootte päätyny?

---

En kyllä ymmärrä mikä idea nähdä vaivaa poltella niitä levyille, cd-levy kun on kuitenki aika riskisaltis varastointitapa imo..Miksei sinne koneelle voi vaan luoda 'useless junk'-kansiota ja siirrellä biisejä sinne? Jos vieläkin häiritsee niin piilottaa se kansio niin on poissa silmistä, poissa mielestä?

---


Se kovalevy yksinään on sun mielestä riskitön vaihtoehto? =)

edit. kiitti iam vinkistä!


Pari levyä joista toiselle menee automaattisesti backupit. Tai sit backupit lisäksi johonkin pilvipalveluun / serverille jos haluaa hifistellä tai suojautua esim. tulipalon varalta.
Yallu

Posts: 1,910

#427 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

laite, 21.11.2009 16:24:
---
RakField, 21.11.2009 16:22:
---
Diego R, 21.11.2009 07:02:
---
RakField, 20.11.2009 19:55:
Oon jo pitempää pohtinu sopivaa systeemiä iTunesissa arkistoida vanhempia kipaleita. Kaikenlaista oon kokeillu. Nykyjäänku kirjasto päivittyy hyvinkin tiheään ja biisejä tulee osteltua todella paljon niin paljon jää myös "tyhjänpantiks" biisejä joita tekee ehkä mieli soitella vielä joskus.

Levyjen kanssa oli helppoa senku vaa nappas "vanhentuneen" levyn pois pakista ja lykkäs hyllyyn. Ydinjäte myyntiin tai laatikkoon. Toki on mahdollista säästää vaan kaikki kirjastossa ja päivitellä soittolistoja aktiiviseen, mut jotenki välil tuntuu sekavalta jos on ihan kaikki.

Yks vaihtoehto tietty olis backuppien lisäks poltella levyille "ylijäämät" ja sit tarpeen tullen selailla et mitä sitä sieltä löytyy. Mut onko muilla ollu samaa tilannetta ja jos niin mihin ootte päätyny?

---

En kyllä ymmärrä mikä idea nähdä vaivaa poltella niitä levyille, cd-levy kun on kuitenki aika riskisaltis varastointitapa imo..Miksei sinne koneelle voi vaan luoda 'useless junk'-kansiota ja siirrellä biisejä sinne? Jos vieläkin häiritsee niin piilottaa se kansio niin on poissa silmistä, poissa mielestä?

---


Se kovalevy yksinään on sun mielestä riskitön vaihtoehto? =)

edit. kiitti iam vinkistä!

---

Pari levyä joista toiselle menee automaattisesti backupit. Tai sit backupit lisäksi johonkin pilvipalveluun / serverille jos haluaa hifistellä tai suojautua esim. tulipalon varalta.


Mä olen melko foliohattu näissä asioissa:
Mulla on tällähetkellä kokoelma kovolla + Omalla pannulla Backupit, missä peilaava raid hässäkkä + poltettuina CD-levyille.. *pepsodent*

Mut mun mielestä tuo peilaava RAID hässäkkä on jo itsessään melkoisen fool proof, meinaan millä todennäköisyydellä molemmat kovot kajahtaa saman aikaan?
laite

Posts: 2,994

#428 • • laite MastahWankah

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Yallu, 21.11.2009 18:12

Mut mun mielestä tuo peilaava RAID hässäkkä on jo itsessään melkoisen fool proof, meinaan millä todennäköisyydellä molemmat kovot kajahtaa saman aikaan?


Nii-i, tulipalo / virtalähteen laukeaminen / joku muu kiva syy. Eli siinä mielessä mä menisin foliohattuilun puolelle ja laittaisin kamat myös johonkin netin syövereihin. Tällä hetkellä näin ei kuitenkaan oo, eli luotan pariin eri kiintolevyyn kuvien ja ostettujen biisien backuppauksessa.
Yallu

Posts: 1,910

#429 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

laite, 21.11.2009 18:18:
---
Yallu, 21.11.2009 18:12

Mut mun mielestä tuo peilaava RAID hässäkkä on jo itsessään melkoisen fool proof, meinaan millä todennäköisyydellä molemmat kovot kajahtaa saman aikaan?

---

Nii-i, tulipalo / virtalähteen laukeaminen / joku muu kiva syy. Eli siinä mielessä mä menisin foliohattuilun puolelle ja laittaisin kamat myös johonkin netin syövereihin. Tällä hetkellä näin ei kuitenkaan oo, eli luotan pariin eri kiintolevyyn kuvien ja ostettujen biisien backuppauksessa.


Nojoo.. Mullakin on turvallisesti tuo palvelin ja pöytämylly vierekkäin *pepsodent*
Kamaa kun nyt on kertynyt muutama sata giga, niin en tuonne netseihin ole vielä tunkenut..
Yallu

Posts: 1,910

#430 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Kiitos Virtual DJ!

Oli utuinen ja märkä ilta.. Syysmasennus päissäni päätin kaivaa Hercules-merkkisen USB-ohjaimeni esiin ja pistää purkkiin vuoden viidennen setin, johon olin ostanut raidat jo reilu viikko takaperin. Käynnistin koneeni, kytkin ohjaimen kiinni ja liitin monitorit ohjaimeen. Käynnistän Virtual DJ:n ja lataan ykkös "dekkiin" raidan, ääni tulee läpi, nupit ja säätimet ovat oikeissa asennoissa, ei muuta kuin soittolista esiin. Rec-pohjaan ja eka raita tulille! Koska olen yksin kotona, eikä ole ketään huomauttamassa äänen tasoista, laitan monitorit "pikkasen" kovemmalle. Fiilis on hyvä ja soitto sujuu kuin tanssi. Pitkästä aikaa voi kunnolla soittaa monitorien kautta, eikä vain kuulokkeilla.

Setti saatiin purkkiin ja lähdin saba-reeneihin. Reenasin, tulin kotiin, söin, nukuin ja heräsin tänä aamuna. Siirsin setin aamulla tikulle ja poltin sen töissä levylle, jotta voin tarkastella sitä autossa. Lähden päivän ekalle keikalle, laitan levyn soimaan ja mitä vittua!!! Kakkosraita puskee täysillä läpi heti ekan raidan alkumetreiltä saakka!

Ohjaimen liu´ut ja nupit olivat nollilla, mutta Virtual DJ päättääkin, että default asento on 100%.. Monitorointi kun oli vedetty ohjaimen kautta, niin niistä ei kuulunut mitään.. Kiitos tästä, nyt on päivä piloilla ja vituttaa niin paljon, etten tiedä jaksanko soittaa kyseisiä ratoja enää uudelleen..

Kiitos Virtual DJ!
Yallu

Posts: 1,910

#432 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

mk-ultra, 25.11.2009 16:33:
---
Yallu, 25.11.2009 13:26:
Kiitos Virtual DJ!
---


Jep...tokihan se on softan vika, että konffasit sen päin persettä *eiei*



Default = oletus = tullut sellaisenaan. Ohjain kun on pre-mapped kyseiselle softalle. Tiärätkö pluk änt plei?

Se mikä vituttaa, on ettei softa automagic haistele missä asennossa nupit ovat..
speukka

Posts: 335

#433 • • speukka

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Yallu, 26.11.2009 10:02:
---
Se mikä vituttaa, on ettei softa automagic haistele missä asennossa nupit ovat..



En tiedä tarkkaan mikä tää case on, mutta jos Herkules ei tarjoa mahdollisuutta haistella nuppeja? Eli kontrollerin pitää lähettää event host softalle, että tämä tietää missä asennossa nupit on. Joissan vekottimissa tollanen event tapahtuu silloin kun vetäsee virrat kontrolleriin päälle.
m1kk3

Posts: 5,560

#434 • • m1kk3 no-life

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

speukka, 26.11.2009 13:13:
---
Yallu, 26.11.2009 10:02:
---
Se mikä vituttaa, on ettei softa automagic haistele missä asennossa nupit ovat..

---


En tiedä tarkkaan mikä tää case on, mutta jos Herkules ei tarjoa mahdollisuutta haistella nuppeja? Eli kontrollerin pitää lähettää event host softalle, että tämä tietää missä asennossa nupit on. Joissan vekottimissa tollanen event tapahtuu silloin kun vetäsee virrat kontrolleriin päälle.


En tiedä puhutaanko nyt samasta asiasta mut mulla tossa MK2:ssa Traktor 3 ainakin haistelee aina missä ne nupit on ja ne on heti alusta alkaen siis samoissa asennossa softassa ku on tos kontrollerissakin.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Yallu

Posts: 1,910

#435 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

speukka, 26.11.2009 13:13:
---
Yallu, 26.11.2009 10:02:
---
Se mikä vituttaa, on ettei softa automagic haistele missä asennossa nupit ovat..

---


En tiedä tarkkaan mikä tää case on, mutta jos Herkules ei tarjoa mahdollisuutta haistella nuppeja? Eli kontrollerin pitää lähettää event host softalle, että tämä tietää missä asennossa nupit on. Joissan vekottimissa tollanen event tapahtuu silloin kun vetäsee virrat kontrolleriin päälle.


Mikäli ohjain ei antaisi mahdollisuutta haistella vipstaakkeleita, niin miten se sitten alkaisi yhtäkkiä toimimaan? Kun laitteen kytkee, niin käyttöjärjestelmä tunnistaa laitteen. Eli se on softan homma haistella rautaa, ei toisin päin..
speukka

Posts: 335

#436 • • Edited speukka

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Yallu, 26.11.2009 13:30:
---

Mikäli ohjain ei antaisi mahdollisuutta haistella vipstaakkeleita, niin miten se sitten alkaisi yhtäkkiä toimimaan? Kun laitteen kytkee, niin käyttöjärjestelmä tunnistaa laitteen. Eli se on softan homma haistella rautaa, ei toisin päin..



Niin no se että rauta tunnistetaan ei kerro vielä mitään siitä tarjoaako rauta potikoiden asentojen sniffaamiseen jotain rajapintaa. Luulisi tietysti, että tollasessa laitteessa homma on hoidettu. Kaikissa ei ole. Mutta ylempänä mikke jo valaisikin asiaa, eli varmaan VDJ bugi tai puuttuva ominaisuus kyseessä.
Ozma

Posts: 867

#437 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi
En oo kyllä ite koskaan törmännyt siihen, että VirtualDJ "haistelisi" missä asennossa nupit on, vaan sen takia juuri käyn kaikki napit läpi varmuudeksi ennen kuin aloitan soittamaan. Voisi vaikka sanoa, että "kalibroin" laitteen kunnolla.
djlate

Posts: 101

#438 • • djlate
Itse kallistun traktoriin. Hyvät efektit, loistava käyttis. Tukee suoraan beatporttia, eikä kaatuile. Tukee myös suoraa Itunes kirjastoa.
dolphin dos

Posts: 174

#440 • • Edited dolphin dos
Hankkikaa nyt perkele se raktori ni ei vituta enää :D
En tosta Herculeksesta hirveesti tiiä, mut esim. tällä mimmillä Traktor + Hercules RMX setuppi.
Hyvin näyttäis toimivan :)