Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...)

533 posts, 27 pages, 292,805 views

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#442 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Klabi, 27.11.2009 16:37:
---
djlate, 26.11.2009 13:48:
Itse kallistun traktoriin. Hyvät efektit, loistava käyttis. Tukee suoraan beatporttia, eikä kaatuile. Tukee myös suoraa Itunes kirjastoa.

---


Miten se tukee beatporttia, selventäisitkö??

Tekee yhteistyötä??



Muistaakseni Traktor 3:ssa oli "sisäänrakennettu" Beatport eli softan sisällä pystyi selaamaan Beatrportin valikomaa, ostamaan raitoja ja raidat ladattiin suoraan Traktorin kirjastoon. Tämä ominaisuus poistui Traktor Pro -versioiden myötä...
hrdkvr

Posts: 3,929

#444 • • Edited hrdkvr KURGO
Kertokaapas nyt noobille mikä näistä eri valmistajan tuotteista ja versioista mulle sopisi parhaiten.

Olen siis jyrkkä vinyylimies eli en rupe pelleilemään milään kontrollereilla tai hiirillä. Se mitä haluaisin olisi se että voin soittaa mp3 tiedostoja käyttäen vinyylisoitinta controllerina. Ja vielä olisi kiva että ei tarttisi pitää setup1 ja setup2 virityksiä vaan että voisin soittaa virtuaalisella ohjelmalla niitä mp3 siä perus vinyylisoittelun sekaan. Käytössä vain 2 dekkiä ja mitä tulee efekteihin...ei niin tärkeitä tai jos on mukan aniin mahdollisimman helppokäyttöisiä, sillä tila on kortilla.

Vielä sekin pointti että oldschool kaverina haluisin pitää homman vanhana eli säätää pichin edelleen levysoittimesta..

--
-keep it hard-

Paperino

Posts: 458

#446 • • Paperino Sam-El

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

hrdkvr, 11.12.2009 11:48:
Kertokaapas nyt noobille mikä näistä eri valmistajan tuotteista ja versioista mulle sopisi parhaiten.

Olen siis jyrkkä vinyylimies eli en rupe pelleilemään milään kontrollereilla tai hiirillä. Se mitä haluaisin olisi se että voin soittaa mp3 tiedostoja käyttäen vinyylisoitinta controllerina. Ja vielä olisi kiva että ei tarttisi pitää setup1 ja setup2 virityksiä vaan että voisin soittaa virtuaalisella ohjelmalla niitä mp3 siä perus vinyylisoittelun sekaan. Käytössä vain 2 dekkiä ja mitä tulee efekteihin...ei niin tärkeitä tai jos on mukan aniin mahdollisimman helppokäyttöisiä, sillä tila on kortilla.

Vielä sekin pointti että oldschool kaverina haluisin pitää homman vanhana eli säätää pichin edelleen levysoittimesta..



Varmaan Traktor Scratch Duo olis hyvä vaihtoehto tuohon. Siinä ei ole neljää deckiä eikä auto-synciä. Serato on kans sellainen "karvalakkimalli", mutta hintaa on pari sataa Duoa enemmän. Äänenlaadultaan Native Instrumentsin äänikortit ovat parempia kuin Seraton, kokemusta on molemmista. Speukka tais olla tällä forumilla sellainen, jolla on toi Duo, se vois kertoilla varmaan tarkemmin, itselläni on se Pro-versio niin en kehtaa lähteä enempää Duon ominaisuuksista spekuloimaan :)
speukka

Posts: 335

#447 • • speukka

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Paperino, 11.12.2009 12:06:
---
hrdkvr, 11.12.2009 11:48:
Kertokaapas nyt noobille mikä näistä eri valmistajan tuotteista ja versioista mulle sopisi parhaiten.

Olen siis jyrkkä vinyylimies eli en rupe pelleilemään milään kontrollereilla tai hiirillä. Se mitä haluaisin olisi se että voin soittaa mp3 tiedostoja käyttäen vinyylisoitinta controllerina. Ja vielä olisi kiva että ei tarttisi pitää setup1 ja setup2 virityksiä vaan että voisin soittaa virtuaalisella ohjelmalla niitä mp3 siä perus vinyylisoittelun sekaan. Käytössä vain 2 dekkiä ja mitä tulee efekteihin...ei niin tärkeitä tai jos on mukan aniin mahdollisimman helppokäyttöisiä, sillä tila on kortilla.

Vielä sekin pointti että oldschool kaverina haluisin pitää homman vanhana eli säätää pichin edelleen levysoittimesta..

---


Varmaan Traktor Scratch Duo olis hyvä vaihtoehto tuohon. Siinä ei ole neljää deckiä eikä auto-synciä. Serato on kans sellainen "karvalakkimalli", mutta hintaa on pari sataa Duoa enemmän. Äänenlaadultaan Native Instrumentsin äänikortit ovat parempia kuin Seraton, kokemusta on molemmista. Speukka tais olla tällä forumilla sellainen, jolla on toi Duo, se vois kertoilla varmaan tarkemmin, itselläni on se Pro-versio niin en kehtaa lähteä enempää Duon ominaisuuksista spekuloimaan :)



Joo täältä löytyy Duo ja se on juuri vastaavanlaisessa setupissa mitä hrdkvr haki. Toimii aivan loistavasti. Pro:n ja Duo:n välillä ei oo käytännössä muuta eroa kuin että Pro:hon saa kaks levaria enemmän kiinni. Duo:n softan voi päivittää Pro:ksi, niin sitten onkin kaikki ne muut puuttuvat ominaisuudet Duossakin, jos niitä tarvitsee: http://co.native-instruments.com/index.php?id=4101&prid=38&redirected=1
twumpy

Posts: 94

#448 • • twumpy

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

hrdkvr, 11.12.2009 11:48:
Kertokaapas nyt noobille mikä näistä eri valmistajan tuotteista ja versioista mulle sopisi parhaiten.

Olen siis jyrkkä vinyylimies eli en rupe pelleilemään milään kontrollereilla tai hiirillä. Se mitä haluaisin olisi se että voin soittaa mp3 tiedostoja käyttäen vinyylisoitinta controllerina. Ja vielä olisi kiva että ei tarttisi pitää setup1 ja setup2 virityksiä vaan että voisin soittaa virtuaalisella ohjelmalla niitä mp3 siä perus vinyylisoittelun sekaan. Käytössä vain 2 dekkiä ja mitä tulee efekteihin...ei niin tärkeitä tai jos on mukan aniin mahdollisimman helppokäyttöisiä, sillä tila on kortilla.

Vielä sekin pointti että oldschool kaverina haluisin pitää homman vanhana eli säätää pichin edelleen levysoittimesta..



Itsellä käytössä Serato ja Behringering DDM4000. Kaikki toiminnot onnistuvat suoraan mikseriltä biisien hakua ja cue-pointteja myöten.
Jake

Posts: 792

#449 • • Jake saloUG
todella tyhmä kysymys varmaan, mutta mielessäni on tälläinen että
toimiiko ranen sl 1 äänikortti traktorin softan kanssa?
villelope

Posts: 2,846

#451 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Perjantaina 14.1.2010 julkistetaan vihdoin yli vuoden kestänyt pimittäminen ja tuotekehitys kun Abletonin ja Seraton yhteistyön hedelmä julkistetaan.
http://www.ableton-serato.com/

Mitä lie lopputulos oleman, jään odottamaan mielenkiinnolla. Itse tuotan Abletonilla musani, mutta en ole kokenut sitä hyväksi vaihtoehdoksi DJ-puolelle. Ehkä tää tuote korjaa senkin asian.
kosmo

Posts: 759

#452 • • kosmo TJH87

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Loopy, 8.1.2010 19:20:
Perjantaina 14.1.2010 julkistetaan vihdoin yli vuoden kestänyt pimittäminen ja tuotekehitys kun Abletonin ja Seraton yhteistyön hedelmä julkistetaan.
http://www.ableton-serato.com/



Kappas... mä tilasin tänään traktor scratch pron, ois ehkä pitäny venata viikko. Noh, saahan sen lähetettyä takas jos tuolta tulee jotain mullistavaa! :)
Daniel Braun

Posts: 1,626

#453 • • Daniel Braun wednesday?

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Loopy, 8.1.2010 19:20:
Perjantaina 14.1.2010 julkistetaan vihdoin yli vuoden kestänyt pimittäminen ja tuotekehitys kun Abletonin ja Seraton yhteistyön hedelmä julkistetaan.
http://www.ableton-serato.com/

Mitä lie lopputulos oleman, jään odottamaan mielenkiinnolla. Itse tuotan Abletonilla musani, mutta en ole kokenut sitä hyväksi vaihtoehdoksi DJ-puolelle. Ehkä tää tuote korjaa senkin asian.


tarkoitat varmaan 14.1 torstaina ;)

Kovasti odotellen, toivottavasti yhteistyön tulos pelaa myös yhteen serato itch järjestelmän kanssa, normaalista seratoboxista ja vinyylikontrolloinnista luovuin viime vuoden puolella ja siirryin kombinaatioon itch+vestax vci-300...

Jännä nähdä mitä ovat keittäneet kasaan, molemmat lafkat tosiaan kun on tunnettuja selkeistä ja käyttäjäystävällisistä ratkaisuista.
Imo itse eniten toivoisin näkeväni synkkausta seraton ja abletonin välillä, routtausta seraton kanavista abletoniin ja takaisin (efektejä varten) ja livelooppailumahdollisuutta synkin ja routtauksen ansiosta.
tumssi

Posts: 38

#455 • • tumssi
Terve

Osaisikohan joku neuvoa mistä löytäisin serato sl 1:seen tuollaisen verkkovirtalähteen. Ilmeisesti pitäisi olla "9 volts DC, 300 mA, using a P6 barrel type plug", mitä lie mahtaa sitten tarkoittaa?
breakaholic

Posts: 469

#456 • • breakaholic kapa :: djshop

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

tumnus, 9.1.2010 12:48:
Terve

Osaisikohan joku neuvoa mistä löytäisin serato sl 1:seen tuollaisen verkkovirtalähteen. Ilmeisesti pitäisi olla "9 volts DC, 300 mA, using a P6 barrel type plug", mitä lie mahtaa sitten tarkoittaa?


Ainakin gigantissa on ollu sellaisia myynnissä.
twumpy

Posts: 94

#457 • • twumpy
No niin, Serato 2.0 ominaisuudet ja Ableton yhteistyö on nyt julkaistu. SSL saa kaikenlaista pientä säätöä, tärkeimpänä efektit ja mahdollisuus neljään kanavaan.

Abletonia pääsee käyttämään Seraton sisältä. Dummy clipien käyttö kiinnostaa kovasti. Paljonkohan ohjelmien ajo yhtä aikaa mahtaa vaatia koneelta tehoja?

Detailit:
http://createdigitalmusic.com/2010/01/14/ableton-serato-the-bridge-fuses-dj-sets-live-sets-full-details/#more-9083

Itch vaikuttaa uusien laitteiden ja tulevien ominaisuuksien perusteella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta.
twumpy

Posts: 94

#459 • • twumpy

Replying to Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...):

Loopy, 15.1.2010 13:04:
15 kuukautta tätä Abletonin ja Seraton yhteistyön hedelmää odottaneena oon todella pettynyt lopputulokseen. Mun silmissä tää tuote ei tarjoa mitään uutta digitaaliseen DJ-soittamiseen, eikä tällaisenaan haasta Traktorin etumatkaa.

Naputtelin vähän tarkemmin asiasta Innotunen blogiin: http://innotune.net/2010/01/ableton-and-serato-present-the-bridge/



Ihan asiatekstiä. Itselle jäi myös jotenkin väljähtänyt fiilis julkistuksesta. Vuoden mittaisella hypetyksellä oli oma osansa. Toisaalta kun sen vuoden verran opetteli Abletonin käyttöä niin tuntuu että nuo vinyylit ovat itselle jäämässä vähän tarpeettomiksi (löytyykö ostajia? :D).

Olettaisin että kun tuota pääsee käyttämään niin mieli muuttuu. Muutenkin olen käyttänyt kahta kanavaa biiseihin ja sitten paria sampleihin etc.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#460 • • Daniel Braun wednesday?
Ei välttämäti ollut sitä mitä odotin, mutta silti ideana toimivan kuuloinen.
Mahdollisuudet kuitenkin hyvät ja integrointi suoraan Liveen kohtuu tiukka.
Aikaisemmin manuaallisynkka liven ja seraton välillä risoi, nyt pääsee ehkä mielekkäämmin yhdistelemään liven ominaisuuksia seraton "kokonaisten biisien soittamiseen"...

Avoimeksi jäi pystyykö integroinnilla routtaamaan biisejä lennossa seratosta liveen, live looppailu ja biisin rakentaminen siis mielessä...

Vaatis vaan päivittämisen seiskasta kasiin Livessä, jotan en oo tehnyt kun en oo kokenut sitä tarpeelliseksi.
Saas nähdä jos tän ansiosta lopulta päivittelis.

Loppupeleissä kuitenkin serato v2+live kombo voi olla melko kova setti hoitamaan monipuoliseen soittamiseen.
Saas nähdä mitä omassa käytössä nykyisin oleva serato itch tulee tarjoamaan 2.0 päivityksen myötä, kuhan toi 1.5 edes pääsis beta vaiheesta ohi :D