Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...)

533 posts, 27 pages, 292,772 views

Ressiv

Posts: 1,582

#201 • • Ressiv

Daniel Braun, 21.1.2009 14:08:
---
T82, 21.1.2009 13:58:
http://www.sonicstate.com/news/2009/01/20/wnamm09-akai-demo-the-new-controller/

En vittu malta odottaa! Euroopan hinta 449,-

---

Mä en tiedä, jotenkin ny on käynny mietityttämään toi konrollien "piilossaolo".
Eli paina shiftiä, valitse träkki, tee tätä, paina nappia etc.
Taitaapi olla vielä se Lemur ykkösenä meikäläiselle...

Toi vcm-600 olisi kans edelleen todella herkku, kontrolloitavaa riittävästi.
Ja esim Abletonin dj väännöissä skulais niin paljon paremmin.
Väännäppä tolla APC:llä kahden eri kanavan filttereitä yhtä aikaa ;)



No mä kyllä mappaan ton ihan omanlaiseks, kyl muakin edelleen vcm600 kiinnostais enempi mutta Vestax ylihinnoitteli niin pahasti että morjes, saas nähä tippuuko hinta kun tää julkaistaan ja vcm:n myynnit rupee kolisemaan alaspäin
Daniel Braun

Posts: 1,626

#202 • • Daniel Braun wednesday?

T82, 21.1.2009 14:14:

No mä kyllä mappaan ton ihan omanlaiseks, kyl muakin edelleen vcm600 kiinnostais enempi mutta Vestax ylihinnoitteli niin pahasti että morjes, saas nähä tippuuko hinta kun tää julkaistaan ja vcm:n myynnit rupee kolisemaan alaspäin


APC:n juttu mulle olis just toi instantmap, ei tarvis miettii.
Niin paljon diggailen tosta MPD:n automaattisesta mappauksesta ja siihen on tottun mut tossa APC:ssä se olis viety pidemmälle.
MUTTA, tarttenko mä kontrolleria jossa pääpaino just tossa täysin abletonille luodussa alustassa, vcm-600 joka on todella tukeva (jos on samallanen/parempi kuin vci-100, ni on helvtin laadukas) ja kontrolloitavaa riittää.
Vai Lemur mikä on ihan törkeen hintanen mut taipuis niin paljon enempään, varsinkin kuin toi Max ymmärtää osc:in päälle...
Ressiv

Posts: 1,582

#203 • • Ressiv
Q "So is there an easy editor for the controller mappings?"

A "No, if you want to change the default mapping you'll need to mess around under the hood with Max for Live."

.. ei vittu, eikö tota muka voi mapata niinku mitä tahansa muuta kontrolleria?
Daniel Braun

Posts: 1,626

#204 • • Daniel Braun wednesday?

T82, 21.1.2009 14:21:
Q "So is there an easy editor for the controller mappings?"

A "No, if you want to change the default mapping you'll need to mess around under the hood with Max for Live."

.. ei vittu, eikö tota muka voi mapata niinku mitä tahansa muuta kontrolleria?


Käsittääkseni Abletonin kanssa: EI, ellei hyödynnä ton Max:in loistavia puolia.
Muiden softien kanssa kyllä...
Ressiv

Posts: 1,582

#205 • • Ressiv

Daniel Braun, 21.1.2009 14:22:
---
T82, 21.1.2009 14:21:
Q "So is there an easy editor for the controller mappings?"

A "No, if you want to change the default mapping you'll need to mess around under the hood with Max for Live."

.. ei vittu, eikö tota muka voi mapata niinku mitä tahansa muuta kontrolleria?

---

Käsittääkseni Abletonin kanssa: EI, ellei hyödynnä ton Max:in loistavia puolia.
Muiden softien kanssa kyllä...



Jaha... hinta just pompsahti sit... ja mielenkiinto laski samantien, toi peruslayoutti kun ei omaan käyttään sovi ei sitten mitenkään..
Daniel Braun

Posts: 1,626

#206 • • Daniel Braun wednesday?

T82, 21.1.2009 14:29:


Jaha... hinta just pompsahti sit... ja mielenkiinto laski samantien, toi peruslayoutti kun ei omaan käyttään sovi ei sitten mitenkään..


Perusleiska skulaa ihan törkeen hyvin siihen mihin se on tarkoitettu.
Mulle just tuotantojutuissa tosta olis iloa...
MUTTA, monipuoliseksi en tota sanois.
Köyhän miehen Monomeksi taipuis maxin kanssa kivasti, ja noi potikoitten automaattiset mappaukset on tietyissä jutuissa ihan hemmetin jees.
Harkinnan arvoinen toi on, mut vaatii kyl ton Maxin kaveriksi.
Toki muutenkin 8 päivityksen yhteydessä MFL on otettava, ellei hinta on ihan törkeen kallis...
darudevil

Posts: 427

#207 • • Edited darudevil Darude

T82, 21.1.2009 14:21:
Q "So is there an easy editor for the controller mappings?"

A "No, if you want to change the default mapping you'll need to mess around under the hood with Max for Live."

.. ei vittu, eikö tota muka voi mapata niinku mitä tahansa muuta kontrolleria?


Voi mapata kait normi midi-learnin kans, tsekkaa linkki > APC40 FAQ thread, kolmannella tai neljännellä sivulla tosta, mutta itse kontrollerit laitteessa on kiinteitä, jos oikein ymmärsin.

Customoinnista Abletonin omilta sivuilta.
dB

Posts: 1,317

#208 • • dB Digital Beat Music

Daniel Braun, 15.1.2009 16:49:
---
d_b, 14.1.2009 20:06:

Tavallaan muutenkin ollaa vain "jäljillä" koska levyille ei ole tallennettu
audiota. Ja levyillä vaan simuloidaan skrätsäystä kuten oikeilla. Ääni on kovalevyllä vaan mp3 muodossa tms. digitaalisena audiona. Eli dj interface kontrolleri on nuo "vinyylilevyt". Ehkä siinä mielessä tuntuma että levyt muistuttavat oikeita vinyylilevyjä ja soittotapa on kuten perinteisessä vinyylien soittotavassa. Mun mielestä Seraton vinyylit ovat hyvä lisämauste. Se on kai makukysymys.

---

Luoja mitä mutuilua.
Soitappas levyjä muutama vuosi vähintään, eri formaateilla ja tule sitten esittämään mielipiteesi uudestaan...

---

En osaa oikein verrata tavalliseen vinyyliin kun en ole käyttänyt muita kuin cd-soittimia
dj-harjoituksissa.

---

Nonni, ja silti päätit analysoida Seraton/muun aikakoodivinyylisysteemin toimivuutta ja fiilistä verrattuna vinyyliin.
Hyvä hyvä... *aplodit*


Tosiaan olen melko jäävi vastaamaan tuohon. (dj experience needed)
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#209 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
Teoston osalta uusi DJ-sopimus oli ihan kohtuullinen, mutta en kyllä voi ymmärtää Gramexin puolelta uutta sopimusta. Varsinkin tämä kohta pisti aika pahasti silmään:

-6.13. Vuosilisenssin voimassaolon päätyttyä ei sen nojalla lisenssoituja ja valmistettuja tallenteita saa enää käyttää ja tallenteet tulee hävittää vuosilisenssin päättymispäivän kuluessa.

Siis mitä vi**a??
Daniel Braun

Posts: 1,626

#210 • • Daniel Braun wednesday?

De Souza, 1.2.2009 12:27:
Teoston osalta uusi DJ-sopimus oli ihan kohtuullinen, mutta en kyllä voi ymmärtää Gramexin puolelta uutta sopimusta. Varsinkin tämä kohta pisti aika pahasti silmään:

-6.13. Vuosilisenssin voimassaolon päätyttyä ei sen nojalla lisenssoituja ja valmistettuja tallenteita saa enää käyttää ja tallenteet tulee hävittää vuosilisenssin päättymispäivän kuluessa.

Siis mitä vi**a??


Kohta mun pitää lapata kaikki vinyylit kaatsille kun niihinkin varmaan paukahtaa joku lisenssivero :D
Pete Input

Posts: 454

#212 • • Pete Input Asiantuntija

De Souza, 1.2.2009 12:27:

-6.13. Vuosilisenssin voimassaolon päätyttyä ei sen nojalla lisenssoituja ja valmistettuja tallenteita saa enää käyttää ja tallenteet tulee hävittää vuosilisenssin päättymispäivän kuluessa.



Toi tarkoittaa käytännössä sitä, että sun pitää maksaa se lisenssi uudestaan, mikäli haluat ne levyt jälleen käyttöösi laillisesti. Ei niitä oikeesti pidä tuhota. Et vaan saa käyttää niitä julkisesti, ennenkuin olet maksanut asianmukaiset maksut, eli tässä tapauksessa lisenssin uudestaan.

--
Input Sessions

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#213 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Pete Input, 1.2.2009 14:51:
---
De Souza, 1.2.2009 12:27:

-6.13. Vuosilisenssin voimassaolon päätyttyä ei sen nojalla lisenssoituja ja valmistettuja tallenteita saa enää käyttää ja tallenteet tulee hävittää vuosilisenssin päättymispäivän kuluessa.

---

Toi tarkoittaa käytännössä sitä, että sun pitää maksaa se lisenssi uudestaan, mikäli haluat ne levyt jälleen käyttöösi laillisesti. Ei niitä oikeesti pidä tuhota. Et vaan saa käyttää niitä julkisesti, ennenkuin olet maksanut asianmukaiset maksut, eli tässä tapauksessa lisenssin uudestaan.



Ja sekö tekee tästä sopimuksesta yhtään järkevämmän? Alkaa olla aika kallista pitää yli 10 000 tallenteen kokoelmaa (sen verran tulis jos digitoisin vinyylit koneelle) ja maksaa siitä joka vuosi uudestaan. Ihan niin kuin se ei olisi jo kerrankin maksettuna liikaa...

edit: Teostolle sentään riittää, kun maksaa kerran yhdestä tallenteesta ja sen jälkeen saat käyttää sitä ikuisesti ilman lisämaksua. Ja yli 3000 kappaleen kokoelmasta Teostolle maksetaan ylimenevistä tallenteista 0,01 euroa/kpl, kun vastaava maksu on Gramexilla 1,16 euroa/kpl!!!!!. Eli yli 10 000 kappaleen kokoelman pitäminen maksaisi mulle yli 10 000 euroa vuodesssa!!!!!!!!!! Voi kun pääsisi keikkatuloissa edes lähelle tuota summaa, ihan kuin sekään tekisi sopimuksesta yhtään järkevämpää...
dolphin dos

Posts: 174

#214 • • dolphin dos
Mulla on mennyt rispekti molempiin jo aikoja sitten. Etenkin digitaalisen musiikin saralla. Rahanahnetta touhua, mutta alakulttuuri pysyy hengissä ja pistää kampoihin :)
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#215 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

phAntominE, 1.2.2009 17:26:
Mulla on mennyt rispekti molempiin jo aikoja sitten. Etenkin digitaalisen musiikin saralla. Rahanahnetta touhua, mutta alakulttuuri pysyy hengissä ja pistää kampoihin :)



Beatportista tai vastaavasta digitaalista musiikkia tarjoavasta paikasta ostetuista kappaleista ei tarvitse maksaa teostolle tai gramexille mitään, paitsi siinä tapauksessa jos siirrät niitä tietokoneen kovalevyltä toiselle tallennusmedialle esim. cd:lle. Tämä on tarkistettu molemmilta tahoilta eli siinä mielessä ei siis ole mitään hätää Teoston tai Gramexin kanssa, mutta oman vinyyli/cd kokoelman siirtäminen on näemmä ainakin Gramexin osalta tehty mahdottomaksi. Täytyy varmaan huomenna soitella sinne, prkle...
semi-o

Posts: 15

#216 • • semi-o
Tarviiko Torq Connectiv-pakettiin ostaa johtoja, vai tuleeko kaikki riittävät johdot mukana?
thomas

Posts: 5,618

#217 • • thomas

semi-o, 2.2.2009 18:10:
Tarviiko Torq Connectiv-pakettiin ostaa johtoja, vai tuleeko kaikki riittävät johdot mukana?



tarvitsee ostaa johdot. pelkästään usb-kaapeli tulee mukana