Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...)

533 posts, 27 pages, 291,850 views

milo

Posts: 860

#242 • • Edited milo Plaugenaut

Loopy, 22.3.2009 11:03:
---
Jos Traktoria meinaa käyttää midiohjattuna ja äänikortille ei ole tarvetta, niin Scratch Pro menee tavallaan hukkaan.

Joku voi toki vahvistaa vielä tämän.



Meneehän se vähän kyllä mutta Traktoria voi onneksi ostaa osina. :) Eli Traktor Scratch Pro on vain Traktor Pro, jota on mahdollista ohjata myös vinyylillä (tai ceedeillä) ja dvs-plugarinkin voi ostaa erikseen. Tosin jos 4D:n aikoo hankkia, niin silloinhan ei ole tarvetta Audio8:lle, joten ei ole järkevääkään ostaa koko TSP-pakettia, jossa tulee Audio8:kin mukana.

--
We are, ultimately, all alone, and I am incapable of expressing emotion in any way, shape or form apart from through the medium of mix tapes. -Adam First

lilius

Posts: 719

#243 • • lilius

milo, 22.3.2009 11:20:
---
Tosin jos 4D:n aikoo hankkia, niin silloinhan ei ole tarvetta Audio8:lle, joten ei ole järkevääkään ostaa koko TSP-pakettia, jossa tulee Audio8:kin mukana.



..juuri noinhan se on. Riippuu paljon setupista sekä mitä tarvitsee.. jostain se audio interface on kuitenkin olvata, kun midiä käyttää 'deckien' ohjaamiseen. On se sitten Audio 8 DJ tai A&H mallit..

- jussi
dolphin dos

Posts: 174

#244 • • Edited dolphin dos
Hommasta tekee mielekästä juuri se, että käyttää vinyyliemulaatiota ja samalla on loistava midikontrolleri + huippumixeri. Voi pitää 4 deckiä auki ja ohjata tarvittaessa kahta deckiä CD:n tai Midin voimalla :)

Itse tykkään et on monipuolisesti pelivaraa, ei mee homma tylsäksi. Oldscool meets Newschool all in one.

Ja lisättäköön vielä et Xone 4:D analog meets digital :) LFO:t sun muut löytyy...
lilius

Posts: 719

#245 • • lilius
Itelle noi CD't on ollut jo kauan kuollut.. ja ei tarvetta moisille.. tollanen on aika kätsy. =)

http://eks.fi/product.php?p=products&id=34

Monipuolisuus tosiaan on tarkeetä myös mullekin.


- jussi

ps. pitääkin päivittää hieman tuota omaa setuppia tuolla.. ;)
milo

Posts: 860

#246 • • milo Plaugenaut

Jussi Lius, 22.3.2009 11:37:
---

..juuri noinhan se on. Riippuu paljon setupista sekä mitä tarvitsee.. jostain se audio interface on kuitenkin olvata, kun midiä käyttää 'deckien' ohjaamiseen. On se sitten Audio 8 DJ tai A&H mallit..

- jussi



Mmmm, ei? Audio interface tarvitaan ainoastaan jos haluaa ohjata Traktoria aikakoodeilla, midihän menee sisään vaikka usbista. Jotta sitten saadaan ääntä ulos, silloin tarvitaan jonkinmoinen äänikortti, eikä senkään välttämättä tarvitse olla Soundblasteria kummallisempi, ellei sitten halua kaikkia neljää kanavaa erikseen mikserille. :)

phAntominE, 22.3.2009 11:55:

---

Ja lisättäköön vielä et Xone 4:D analog meets digital :) LFO:t sun muut löytyy...



Löytyvät muuten ihan sisäänrakennettuinakin Traktorista, kuten löytyy Xonen ihana nelialueinen EQ:kin.

--
We are, ultimately, all alone, and I am incapable of expressing emotion in any way, shape or form apart from through the medium of mix tapes. -Adam First

lilius

Posts: 719

#247 • • lilius

milo, 22.3.2009 12:17:
---
Jussi Lius, 22.3.2009 11:37:
---

..juuri noinhan se on. Riippuu paljon setupista sekä mitä tarvitsee.. jostain se audio interface on kuitenkin olvata, kun midiä käyttää 'deckien' ohjaamiseen. On se sitten Audio 8 DJ tai A&H mallit..

- jussi

---


Mmmm, ei? Audio interface tarvitaan ainoastaan jos haluaa ohjata Traktoria aikakoodeilla, midihän menee sisään vaikka usbista. Jotta sitten saadaan ääntä ulos, silloin tarvitaan jonkinmoinen äänikortti, eikä senkään välttämättä tarvitse olla Soundblasteria kummallisempi, ellei sitten halua kaikkia neljää kanavaa erikseen mikserille. :)



Mulla menee siis midi USBista (EKS Otus).. ja sitten audio mikserille erillisinä kanavina A&H 92:lle.. tuohon tarvitsee 4 kanavalle.. tuon Audio 8 DJ interface raudan. Voihan tuossa toki muitakin setuppeja käyttää. =)

Tossa etu se, että saa A&H:n filterit kanava kohtaisiks.. 'master' filtereiks, kun EKS Otus pystyy ohjaa Traktorin efektejä. Itelle toi on toimiva ratkasu.. =)

- jussi
dolphin dos

Posts: 174

#248 • • dolphin dos
Traktorissa on hyvät efektit kyllä, mutta ulkoinen mikseri on must. Sen takia 4d, vinyylit, traktor scratch pro ovat hyvä yhdistelmä miinus tuo traktorin äänikortti tietenkin.
lilius

Posts: 719

#249 • • lilius
..juu itelläkin oli vaihtoehdot suunnilleen.. nää..

- vaihtaa A&H 92 mikseri juuri tuohon 4D:hen.
- ostaa A&H 1D 'palikka' A&H 92:sen kaveriks.
- joku finger pad.
- EKS Otus.

Käännyin oikeastaan tuohon viimeiseen ihan suomalaisuuden sekä käytettävyyden vuoksi. Ei ehkä paras,.. mut toi mahdollistaa soittamisen hieman monipuolisemmin (eri setupeilla).

Toiseksi ehkä noissa A&H malleissa ja sitten figer pad ratkaisuissa Akai/M-audio.. sun muut.. tökkii itelle toi ajatus että nappulat voivat olla mitä vain (ts. UserInterface on parempi EKS Otuksessa). 4D:n etu tosiaan on toi et kaikki on sisäisesti ja mitään ulkoista rautaa ei tarvi lisäks.. mut se vaan on sellainen avaruusaluksen ohjauskeskus ('mitäs tuosta napista tapahtukaan').. eikä oikein tunnu mikseriltä mulle. :)

Mut tosiaan ulkoinen mikseri on kyl must.


- jussi

ps. onhan toi mun setuppi aika 'härdelli'.. jos jollain on jokin hyvä vinkki niin otetaan vastaan mielellään. =)
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#251 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

mk-ultra, 22.3.2009 17:26:
Mulle on jäänyt hieman epäselväksi...toimiiko Traktor Scratch Pro millä tahansa äänikortilla jossa on sopivat liitännät, vai ainoastaan "Traktor ready" -sertifioidulla raudalla (Audio8, Ecler EVO5, Mackie D.4, jne.)?



Kyllä sä Traktor Scratch aikakoodien soittelemiseen tarvitset joko Audio 8/Audio 4 -boksin tai "Traktor ready" -sertifioidun raudan. Näin minä olen ymmärtänyt, joten korjatkaa jos olen väärässä.

phAntominE, 22.3.2009 14:28:
Traktorissa on hyvät efektit kyllä, mutta ulkoinen mikseri on must. Sen takia 4d, vinyylit, traktor scratch pro ovat hyvä yhdistelmä miinus tuo traktorin äänikortti tietenkin.


Mut jos meinaat keikkaa vetää aikakoodatuilla levyilla, niin saattaisi Audio8/Audio4 boksi olla tarpeen. Harvassa mestassa on "Traktor ready" -sertifioituja tiskejä tai NI bokseja valmiina ja on toi boksi hieman helpompi ottaa mukaan kuin Xone 4D:n kokoinen tiski, saati sitten sovittaa sinne dj-koppiin *vink*
lilius

Posts: 719

#252 • • lilius

De Souza, 22.3.2009 18:10:
---
Mut jos meinaat keikkaa vetää aikakoodatuilla levyilla, niin saattaisi Audio8/Audio4 boksi olla tarpeen. Harvassa mestassa on "Traktor ready" -sertifioituja tiskejä tai NI bokseja valmiina ja on toi boksi hieman helpompi ottaa mukaan kuin Xone 4D:n kokoinen tiski, saati sitten sovittaa sinne dj-koppiin *vink*



Toi on kans niin totta. Toi 'purkki' piuhoineen menee hyvin matkassa..

- jussi
akiapina

Posts: 2,729

#253 • • akiapina apinaki
Pistin eilen Cortex HDC-1000:n tilaukseen, hintaa oli recordcase.de:ssä 249e, kirjoittelen kokemuksia sit kun vehje saapuu. Vaikuttaa ainakin ihan passelilta kotikäyttöön: www.cortex-pro.com
kosmo

Posts: 759

#254 • • kosmo TJH87
Oliko täällä kellään kokemusta Numark Omni controllista? Vestaxin 300:n on liian kallis, joten olen arponut tässä Omnin ja Herculesin rmx:n välillä. Suurin plussa ensin mainitun puolelle on mukana tuleva traktor LE jonka voi upgradee alle huntilla pro:hon.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#255 • • Daniel Braun wednesday?

kosmo, 23.3.2009 12:19:
Oliko täällä kellään kokemusta Numark Omni controllista? Vestaxin 300:n on liian kallis, joten olen arponut tässä Omnin ja Herculesin rmx:n välillä. Suurin plussa ensin mainitun puolelle on mukana tuleva traktor LE jonka voi upgradee alle huntilla pro:hon.


Se vaan tuntuu jos ei o varaa maksaa :D
Ok, onhan se kallis, mutta täysin integroitu serato itchin kanssa.
Ja se "alle huntin" panostus kans uupuu, käsittääkseni toi traktor le on lähinnä demoversioon verrattava....

Kokemuksia ei o, mut tolla hinnalla en usko sen olevan mikään loistava kapistus.
Midikontrollerina ok, mut äänikortista en menis takuuseen.
Varmaan kuitenkin budjettiratkaisuna ok.
AuralCandy.Net

Posts: 289

#257 • • Edited AuralCandy.Net Premium House Music Podcast

Juki, 28.3.2009 12:47:
Olen soitellut Virtual DJ:llä jo jonkin aikaa ja kaipasin ohjainta pelkän hiiren kaveriksi. Eli onko mikään seuraavista kokoonpanoista yhteensopiva Virtual Dj:n kanssa ja tarvitsevatko jotain muuta vielä lisäksi.



Jos vaan budjetti kestää, niin suosittelen hankkimaan ennemmin erillisen mikserin, äänikortin ja kontrollerin. Noi kaikki-yhdessä-laitteessa vehkeet on IMHO aika leluja.

Itse käytän myös Virtual DJ:tä, ja mulla on mikserin ja äänikortin kaverina Numark DMC2 -kontrolleri. Kohtuuhintainen laite ja hemmetin hyvä. Löytyy kaikki mahdolliset toiminnot Virtual DJ:lle, eikä tarvi sohia läppäriä enää ollenkaan.

Mutta vastaus kysymykseesi...Virtual DJ tukee natiivisti EKS:ää ja Hercules RMX:ää.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#259 • • Daniel Braun wednesday?
Testailin tota Traktor Pro:n demoa ja IMO se on sekavan oloinen jos vertaa Seratoon.
Onhan siinä kivoja ominaisuuksia, on monipuolisempi ja varmaan soundaa erilaiselta kuin Serato mut ei välttämäti oo kuitenkaan ihan mun makuinen softa.
Ainut mikä on käynyt houkuttamaan on luopua aikakoodatusta 12"/cd:stä ja siirtyä Otukseen+Traktoriin.
Helpottais ton johtopelin kannalta, Seratoboxin asentaminen ei ole vaikeaa mut risoo välillä...
Antais tiettyä joustavuutta ja uutta näkökantaa juttuun.
Epäilyttää vaan toi Otus, pitäis päästä testailemaan kombinaatiota Traktorin kanssa.
Tai lähinnä epäilyttää se pitchin tarkkuus...
Klabi

Posts: 1,423

#260 • • Klabi HUGC

Daniel Braun, 29.3.2009 22:20:

Helpottais ton johtopelin kannalta, Seratoboxin asentaminen ei ole vaikeaa mut risoo välillä...
Antais tiettyä joustavuutta ja uutta näkökantaa juttuun.



Ei se helpota johtohelvettiä pätkän vertaa jos dj-kopissa on jo valmiiksi "helvetti valloillaan"
Idea multicore kaapeleleiden elämää helpottavasta vaikutuksesta on täydellinen. Käytäntö on valitettavasti aivan samanlainen kun kaikissa muissa aikakoodi systeemeissä. Toimiakseen myös käytännössä olisi mikserissä tarkoitus olla valmiiksi asennettuna multicoren mikseriin menevä osa. Keikalle tultaessa napsauttaisi vain XLR:n kiinni ja virittely olisi siinä...
Serato boxeja rupeaa löytymään valmiiksi asennettuina dj-kopeista, mutta Traktorin kanssa joutuu vielä odottelemaan.