Digital DJ Systems (Serato vs. Traktor vs. Torq vs. Numark VV vs. Final Scratch vs. etc...)

533 posts, 27 pages, 291,103 views

lilius

Posts: 719

#281 • • lilius
OK. Toihan selittää homman osaltaa.. mut jos sen NRPN sais pois Akaista noille knopeille.. niin oisko se sitten mahdollista?

Oot varmaan jo kokeillut 'opettaa' Traktoriakin..

Tälläset asetukset mul on Otuksella.. List Select Up/Down esim. CC 65;OMNI;Direct;Rotary (3Fh;41h);Global

- jussi
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#282 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Jussi Lius, 26.4.2009 11:03:
OK. Toihan selittää homman osaltaa.. mut jos sen NRPN sais pois Akaista noille knopeille.. niin oisko se sitten mahdollista?

Oot varmaan jo kokeillut 'opettaa' Traktoriakin..

Tälläset asetukset mul on Otuksella.. List Select Up/Down esim. CC 65;OMNI;Direct;Rotary (3Fh;41h);Global

- jussi



Täytyypä kokeilla jos onnistuisin virittelemään vastaavilla asetuksilla tai jos sen NRPN sais jotenkin pois??

Viime keskiviikkona oli MPD mukana ensimmäistä kertaa keikalla ja tällä hetkellä kaikki mappaukset samassa pankissa eli toiminnot määritelty active/global Traktorissa, ei dekkikohtaisesti eri pankkeihin. Ihan hyvin toimii noinkin, kunhan muistaa varmistaa, että oikea dekki on aktiivisena :D Muutaman kerran tuli hakattua hotcuet väärälle dekille... No, tekemällä oppii ja kaikin puolin todella positiivisin mielin ensimmäisen todellisen käytön jälkeen, joten tästä on hyvä jatkaa :)
lilius

Posts: 719

#283 • • lilius
Tuli tos hieman tutkittua tuota ongelmaa.. ja voipi olla, että ei sitä NRPN:ää saa poijes Akaista..

Toisaalta jollain tubla mappauksellakin sitä vois koittaa kiertää.. jos homman saa toimimaan esim. yhteensuuntaan.. niin kuin Nativen foorumeilla joku kirjoitteli (olitko sinä??).


- jussi
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#284 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Jussi Lius, 5.5.2009 15:17:
Tuli tos hieman tutkittua tuota ongelmaa.. ja voipi olla, että ei sitä NRPN:ää saa poijes Akaista..

Toisaalta jollain tubla mappauksellakin sitä vois koittaa kiertää.. jos homman saa toimimaan esim. yhteensuuntaan.. niin kuin Nativen foorumeilla joku kirjoitteli (olitko sinä??).

- jussi



Joo voipi olla, että minä olin kirjoitellut. Tosiaan yhteensuuntaan homma toimii ja tupla mappaustakin on kokeiltu, mutta ei ainakaan ensi yrittämällä toiminut toivotulla tavalla. Nyt olen mapannut biisien selauksen napeille, joten joutuu naputtelemaan yhden biisin kerrallaan eteenpäin eikä selaus ole ihan niin sulavaa kuin se olisi knobilla rullatessa...

Mutta tosiaan ei ole ollut riittävästi aikaa paneutua asiaan ja ehkäpä eri asetuksia kokeilemalla saattaisi löytyä sujuvampi tapa biisien selaukseen.
lilius

Posts: 719

#285 • • lilius

De Souza, 5.5.2009 19:50:
---
Tosiaan yhteensuuntaan homma toimii ja tupla mappaustakin on kokeiltu, mutta ei ainakaan ensi yrittämällä toiminut toivotulla tavalla. Nyt olen mapannut biisien selauksen napeille, joten joutuu naputtelemaan yhden biisin kerrallaan eteenpäin eikä selaus ole ihan niin sulavaa kuin se olisi knobilla rullatessa...



Mul oli samantyylinen ongelma tuon Otuksen kanssa, kun olin tekemässä uusia mappauksia Otuksen knobeille.. ongelman sain ratkaistua jokseenkin näin (..jos nyt muistan oikein):

Esimerkiksi Traktorissa, kun opetin knobia ja sain vaikka C#3 (ch1).. ja tämänjälkeen kun koitin ohjata jotain toiminnallisuutta tuolla knobilla.. se toimi vain yhteensuuntaan (tai vastakkaiseen suuntaan invertillä).

Noh ratkaisuksi löysin, että vaihdoin tuon C#3:n sitä vastaavaan arvoon CC59.

Huom. noi C#3 ja CC59.. on hatusta, kun en nyt muista oikeita arvoja. Mut jos Akaissa pystyt kattoon tuon CCxx arvon knobille ja laitat sen suoraan sitten Traktoriin halutulle toiminnolle 'manuaalisesti'..

Eli oikea 'kompinaatio' oli jotain CC59;Direct;Omni;Global..


- jussi
Mustajake

Posts: 12

#286 • • Mustajake
Olen hommaamassa itselleni macin ja traktor pro:n. Onko teillä mitään suosituksia siitä mikä kontrolleri olisi hyvä tuohon kaveriksi, budjetti on mitä tahansa nollasta kuuteensataan? Ideana on, että haluan saada vietyä kykyjäni uudelle tasolle, sillä olen aika pitkälti opetellut cdj satasilla sen minkä niillä saa opeteltua (omasta mielestäni) ja suoraan sanoen kaipaan hieman uusia ulottuvuuksia soitteluun (efektit, cuedroppaukset, loopit, kikkailu).

Olen miettinyt aika pitkälti, että joko haluan EKS:in XP 5 controllerit tai Otuksen ja käytän niitä sitten ulkoisen mikserin kanssa. Olen myös pohtinut vestaxin VCI satasta, mutta jostain syystä idea mikseristä kontrollerissa kiinni on luotaantyöntävä.
dolphin dos

Posts: 174

#289 • • Edited dolphin dos

Mustajake, 10.5.2009 13:18:
Olen hommaamassa itselleni macin ja traktor pro:n. Onko teillä mitään suosituksia siitä mikä kontrolleri olisi hyvä tuohon kaveriksi, budjetti on mitä tahansa nollasta kuuteensataan? Ideana on, että haluan saada vietyä kykyjäni uudelle tasolle, sillä olen aika pitkälti opetellut cdj satasilla sen minkä niillä saa opeteltua (omasta mielestäni) ja suoraan sanoen kaipaan hieman uusia ulottuvuuksia soitteluun (efektit, cuedroppaukset, loopit, kikkailu).

Olen miettinyt aika pitkälti, että joko haluan EKS:in XP 5 controllerit tai Otuksen ja käytän niitä sitten ulkoisen mikserin kanssa. Olen myös pohtinut vestaxin VCI satasta, mutta jostain syystä idea mikseristä kontrollerissa kiinni on luotaantyöntävä.



Käytä sitä ulkoista mikseriäs! :D
Kaiken muun voit sitten Vestaxilla räplätä.
Han Solo

Posts: 27

#290 • • Han Solo
Etsin ja etsin,mutta en löytänyt valmista vastausta,joten toivottavasti jollain on täällä tietoo..
Eli onko olemassa/tulossa serato-versio mitä pystyy käskyttämään otuksella.
Ollaan tekemäsä baariin uus dj-booth ja soittimiks ajateltiin otuksia ja koska melko monella reejiillä on nykyjään toi serato,ni aattelin vielä kysellä et käykö yhteen serato & otus.

Piis!
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#291 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Han Solo, 14.5.2009 20:30:
Etsin ja etsin,mutta en löytänyt valmista vastausta,joten toivottavasti jollain on täällä tietoo..
Eli onko olemassa/tulossa serato-versio mitä pystyy käskyttämään otuksella.
Ollaan tekemäsä baariin uus dj-booth ja soittimiks ajateltiin otuksia ja koska melko monella reejiillä on nykyjään toi serato,ni aattelin vielä kysellä et käykö yhteen serato & otus.

Piis!



Käy.

Jussi Lius, 6.5.2009 12:30:
Mul oli samantyylinen ongelma tuon Otuksen kanssa, kun olin tekemässä uusia mappauksia Otuksen knobeille.. ongelman sain ratkaistua jokseenkin näin (..jos nyt muistan oikein):

Esimerkiksi Traktorissa, kun opetin knobia ja sain vaikka C#3 (ch1).. ja tämänjälkeen kun koitin ohjata jotain toiminnallisuutta tuolla knobilla.. se toimi vain yhteensuuntaan (tai vastakkaiseen suuntaan invertillä).

Noh ratkaisuksi löysin, että vaihdoin tuon C#3:n sitä vastaavaan arvoon CC59.

Huom. noi C#3 ja CC59.. on hatusta, kun en nyt muista oikeita arvoja. Mut jos Akaissa pystyt kattoon tuon CCxx arvon knobille ja laitat sen suoraan sitten Traktoriin halutulle toiminnolle 'manuaalisesti'..

Eli oikea 'kompinaatio' oli jotain CC59;Direct;Omni;Global..

- jussi



Nyt on kokeiltu, mutta huonolla menestyksellä... Knobit toimii kyllä esim. efekteissä (dry/wet/fx amount) niin kuin pitääkin, mutta listojen selaamiseen niiden mappaaminen ei MPD32:ssa näytä onnistuvan :( Täytyy siis edelleen pitäytyä nappiselauksessa.
Paperino

Posts: 458

#292 • • Paperino Sam-El

Han Solo, 14.5.2009 20:30:
Etsin ja etsin,mutta en löytänyt valmista vastausta,joten toivottavasti jollain on täällä tietoo..
Eli onko olemassa/tulossa serato-versio mitä pystyy käskyttämään otuksella.



En nyt mene varmaksi vannomaan, mutta käsittääkseni Seratoon voi mapata midi-kontrollit. Joten koska Otus on midi-ohjain, niin tuolle käytölle tuskin on mitään esteitä. Joku paremmin asiaan tutustunut voi korjata jos olen väärässä, itse käytän Seratoa vinyylien kanssa.
JuBe-Q

Posts: 111

#294 • • JuBe-Q

Paperino, 14.5.2009 20:39:
---
Han Solo, 14.5.2009 20:30:
Etsin ja etsin,mutta en löytänyt valmista vastausta,joten toivottavasti jollain on täällä tietoo..
Eli onko olemassa/tulossa serato-versio mitä pystyy käskyttämään otuksella.

---


En nyt mene varmaksi vannomaan, mutta käsittääkseni Seratoon voi mapata midi-kontrollit. Joten koska Otus on midi-ohjain, niin tuolle käytölle tuskin on mitään esteitä. Joku paremmin asiaan tutustunut voi korjata jos olen väärässä, itse käytän Seratoa vinyylien kanssa.



Joo midin perään voi kytkeä, mutta miinuspuolena tässä on, että scratchaaminen ei onnistu puhtaasti midimappauksella. Eli joku ihan oikea tuki tuohon pitäisi saada, jotta saisi täydellisesti käyttöön. Denonin räkkivehkeet ja Pioneerin nelisatku tuon hallitsevat, eli teknisesti tuo on täysin mahdollista toteuttaa =)
mange

Posts: 1,913

#295 • • mange Terrorcraft
Kuinka tehosyöppö Traktori on?
Mietin vaan semmoista että toimiiko softa moitteettomasti/sulavasti esim. näillä miniläppäreillä jossa Intelin Atom N270 1.6 GHz prossu ja 1 Gb muistia?
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#296 • • Edited Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

mange, 19.5.2009 18:52:
Kuinka tehosyöppö Traktori on?
Mietin vaan semmoista että toimiiko softa moitteettomasti/sulavasti esim. näillä miniläppäreillä jossa Intelin Atom N270 1.6 GHz prossu ja 1 Gb muistia?



Kyllä se aika tehosyöppö on ja suositus onkin vähintään 2Gb muistia. Itse päivitin muistin juuri 4 gigaan, kun 4 dekin, looppien ja efektien pyörittäminen ei sujunut ilman pätkimistä.

Ihan minimiasetuksilla 2 dekin pyörittäminen saattaisi mahdollisesti pyöriä tuolla miniläppärillä, mutta onko se sitten sen arvoista, jos ei pysty ottamaan irti kuin murto-osan softan potentiaalista?

edit: Tässä minimivaatimukset NI:n sivuilta: Windows® XP (SP2, 32 Bit)/Vista (SP1, 32 Bit, 64 Bit), Pentium IV or Athlon 1.4 GHz (SSE1), 1 GB RAM

Eli toiminee, mutta aika hikisesti... Osta omena ;)
juu-zo

Posts: 577

#297 • • juu-zo *KoneHuone*
Mikäs olisi hyvä dj controlleri aloittelevalle tiskijukalle? Ajattelin hommata erillisen mikserin ja controllerit. softana olen käyttänyt jo pidemmän aikaa virtual dj:tä mutta olen pikkuhiljaa kypsynyt hiiren kanssa sohlaamiseen ja haluaisin oppia näitä saloja vähän enemmän. Budjetti ei ole mikään hirveän suuri mutta olen ajatellut hommata kerralla kohtuulliset vehkeet joilla sitten jaksaisi soitella kaveirporukassa yms jo vähän aikaa.

--
Respect is not given, it is taken

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#298 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
Jos kertoisit haarukan euroissa, niin olisi helpompi lähteä suosittelemaan jotain. Sellainen kysymys myös tuli mieleeni, että jos sulla ei ole cd/vinyyli-soittimia, onko erilliselle mikserille todella tarvetta? En tunne Virtual DJ softaa, mutta jos siinä olisi sisäänrakennettu mikseri eikä sulla ole aikomustakaan hankkia cd/vinyylisoittimia, olisi varmasti järkevämpää sijoittaa ne mikseriin varatut rahat kunnon kontrolleriin.

http://www.musicstore.de/en_EN/FIM/DJ/Controllers-Software/cat-DJ-DJECONT
juu-zo

Posts: 577

#299 • • juu-zo *KoneHuone*
aikomusta ei ole kyllä niinkään cd-pyörittimiä tai vinyylejä hommata. Täysin digitaalisella pohjalla mennään. Eli suositukset kääntyisi sitten mielummin tuollaiseen All In One laitteeseen kuin erilliseen mixeriin ja ohjaimiin? En ole ajatellut ns tarkkaa määrää budjetissa. Ajatuksena on että sitä halvinta en ota vaan yrittäisin etsiä hinta-laatu suhteelta hyvän pelin jolla jaksaisi soitella jonkin aikaa. NOh sanotaanko sen verran että johonkin 300€ luokkaan voisin panostaa.

--
Respect is not given, it is taken

Sami de Sousa

Posts: 1,221

#300 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

juu-zo, 24.5.2009 11:24:
aikomusta ei ole kyllä niinkään cd-pyörittimiä tai vinyylejä hommata. Täysin digitaalisella pohjalla mennään. Eli suositukset kääntyisi sitten mielummin tuollaiseen All In One laitteeseen kuin erilliseen mixeriin ja ohjaimiin? En ole ajatellut ns tarkkaa määrää budjetissa. Ajatuksena on että sitä halvinta en ota vaan yrittäisin etsiä hinta-laatu suhteelta hyvän pelin jolla jaksaisi soitella jonkin aikaa. NOh sanotaanko sen verran että johonkin 300€ luokkaan voisin panostaa.



No tässä muutama:

http://www.musicstore.de:80/en_EN/FIM/Vestax-VCI-100-DJ-Midi-Controller-inkl.-Traktor-LE-Software/art-DJE0002093-000R

http://www.musicstore.de:80/en_EN/FIM/Reloop-Digital-Jockey-USB/MIDI-Controller/art-DJE0002560-000

http://www.musicstore.de:80/en_EN/FIM/Reloop-Digital-Jockey-2-Controller-Edition/art-DJE0003110-000

Reloopin laadusta en tiedä, joten itse kyllä panostaisin Vestaxiin...