aada, 25.6.2008 22:34:
limppari on! Jos sitä juo semmonen 3 l per päivä, niin se maksaa enemmän kun mun kaikki muut kuukauden ruoat yhteensä.
(niin ja mä siis juon sen kolme litraa päivässä)
Kolme litraa päivässä????
124 posts, 7 pages, 20,314 views
limppari on! Jos sitä juo semmonen 3 l per päivä, niin se maksaa enemmän kun mun kaikki muut kuukauden ruoat yhteensä.
Siinä olet ihan oikeassa että se on oma vika. Kyllähän terveelliseen ruokavalioon kuuluu olennaisesti aminohapot? Veganismi on vaan helvetin monimutkainen tapa elää verrattuna monipuoliseen normi ruokavalioon. Mun mielestä lapsia ei saisi pakottaa kasvismössöihin..Leppäkerttu, 25.6.2008 22:30:
Oon eläny sellasessa pienipalkkaisessa perheessä. Se on ihan oma moka jos kakarat on nirsoja, eikä syö sitä mitä eteen laitetaan (=muuta ku mäkkipaskaa).
Meinaatko kreatiinintarvetta jollain urheilijoilla tai kehonrakentajilla? Normi-ihminen ainakin pystyy syntetisoimaan tarvittavan kreatiinin muista aminohapoista, joita taas saa tarpeeksi monipuolisesta ruokavaliosta. Tiedän yhden vegaanikehonrakentajan kyllä, täytyykin ottaa selvää saako hän tarvitsemansa kreatiinin purkista vai ruoasta. Menee jo aika hifistelyks alkaa miettimään jotain kehon aminohapposynteesejä, ei ehkä liity aiheeseen ihan...
Wov! Sul ei oo koht hampait...aada, 25.6.2008 22:34:
ville, 25.6.2008 21:44:
---
Zapa, 25.6.2008 21:14:
Oon kyllä ihan pihalla ruuan hinnasta, en seuraa hintoja. Ostan välttämättömät ja lempiruuat maksoi kympin tai kaks. Hyvästä ruuasta en tingi.
---
monet ei tingi, mutta katsoo entistä tarkemmin mitä merkkiä ostaa ja mistä. jos tarvii vaikka maitorahkaa, ostaa ehrmannia, eikä valiota ja jos haluaa lihaa halvemmalla, ostaa lidlistä.
esim me ei vaavun kanssa haluta tinkiä laadusta, mut hinnasta kyllä :)
REivaaja, Kyllähän terveelliseen ruokavalioon kuuluu olennaisesti aminohapot? Veganismi on vaan helvetin monimutkainen tapa elää verrattuna monipuoliseen normi ruokavalioon. Mun mielestä lapsia ei saisi pakottaa kasvismössöihin..
Väittäisin kuitenkin että vegaani ei voi puhtailla pusseilla olla maailman vahvin.
Heitin ton kreatiini jutun ihan vaan, koska mielestäsi lihaa ei voi pitää millään tasolla terveellisenä. Näin siis ymmärsin...
Ok. Gorillat on vahvoja, mutta ne käyttää koko elämänsä ruuan etsimiseen ja syömiseen, joka jo elintapana hidastaa (no en parempaa muotoa keksi) meemien evoluutiota. Jää liian vähän aikaa lööbailuun.
Leppäkerttu, 25.6.2008 23:22:
-clips-
Syce, 25.6.2008 22:37:
---
---
Kolme litraa päivässä????
La Petite, 25.6.2008 22:09:
---
phanatic, 25.6.2008 19:46:
---
La Petite, 25.6.2008 19:35:
---
Kaikki mun mittapuun mukaan terveellinen on kallista, paitsi ehkä rahka ja puuro, mut ei niitäkään jaksa koko ajan särpiä.
---
Perunat, pavut, riisi, pasta, linssit, porkkana, sipuli, valkosipuli, kaali, leipä (itse tehty)... Halpaa ja terveellistä.
---
Tuo peruna-riisi-pasta-leipä ei kuulu tämän neidon ruokavalioon, thanks vinkistä anyways.. (terveellisyys kun ei ole enää nykyisin niin yksiselitteistä)
Ruokavalioon kuuluu erittäin tärkeänä osana kana-kala-liha + tuoreet vihannekset, hedelmät ja marjat jotka kaikki ovat valitettavasti hintavia, mutta mulle elinehto.
nomic, 26.6.2008 00:05:
Mitään en ole syönyt! En ole syönyt mitään! Se joka väittää muuta, niin - *ajatuskatkos ja jatkaa omia yksinkertaisia asioita -hymiö*
Ruoka on kallista, mutta pennusta asti oppinut katsomaan hintoja ja laatua. Ja eipä se ole paha tehdä niitä sämpylöitä välillä, maistuu paremmalta kuin kaupasta ostetut valmissuperuihme-sämpylät ja on halvempia -> enemmän.
Kaikenlaista sitä on tullut syötyä, mutta ihan mukavaa, että yksi omista suosikeistani on perunat ruskeakastikkeessa. Halvaksi tulee. :)
Zapa, 25.6.2008 23:16:
Joo mut tohon kuluu enemmän rahaa kun käyt ostamassa eri kaupoista eri juttuja, missä nyt mikäkin sattuu halvempaa olemaan. Ainakin jos siis joutuu käyttämään autoa/julkisia tai muita maksullisia (kulkivälineitä that is :D)). Isoissa kaupungeissa tietty voi kävellen hoitaa nuo asiat ja rahaa ei kulu sen enempää, mutta aikaa ja vaivaa se vaatii. Mä käytän aikani vaikka mielummin intterneeetin ihmeellisessä muailmassa :)
Leppäkerttu, 25.6.2008 20:13:
Mä en ymmärrä terveellisen ruuan kalleudesta itkemistä. Itse syön terveellisesti ja mahdollisimman halvalla, kun köyhä opiskelija olen. Kaikki epäterveelliset einespaskat jäävät kaupanhyllylle. Halvempi, terveellisempi ja maukkaampi tapa on ite duunata omat safkansa.
phanatic, 26.6.2008 06:48:
---
La Petite, 25.6.2008 22:09:
---
phanatic, 25.6.2008 19:46:
---
La Petite, 25.6.2008 19:35:
---
---
---
---
Mutta puuro kuuluu, mikäs logiikka tuossa on? Tottakai ruokaan saa menemään rahaa sitä enemmän, mitä nirsommat ruokailutottumukset on.
Musta tuntuu et ttoi menee enemmänki sinne kategoriaan ''Ei siin ollu roskista''ville, 26.6.2008 09:42:
Summa summarum: ei tervellinen ole kallista, tervellinen vaan usein myydään suuremmissa annospakkauksissa, joten safkaa pitää kerralla tehdä suurempia määriä.
MissKoo, 26.6.2008 07:36:
---
Rasvaa ja hiilihydraatteja sun lemppariruokas Missä proteiinit?
Ei kyllä se sano perunat ja ruskeakastike...MissKoo, 26.6.2008 07:36:
Rasvaa ja hiilihydraatteja sun lemppariruokas
noemi, 25.6.2008 16:20:
---
Anselmi, 25.6.2008 12:00:
--paljon juttua--
---
Ihan hyviäkin pointteja, mutta mielestäni se että Suomessa moni on lihava ja elintarvikkeita heitetään roskiin ei todellakaan suoraan tarkoita että ruoka olisi liian halpaa - itse en ainakaan ole ylipainoinen ja safkaa menee poistoon ehkä kerran kahdessa kuussa.
Luulen että suhde ruokaan, sen kulutukseen ja arvostukseen (varsinkin arvostuksen puutteeseen) liittyy vahvasti lompakon paksuuteen.
Joillakin on varaa shoppailla ja tuhlata, mutta minimituloilla (siivoojaan, kassamyyjän tms. palkka, Kelan/Sossun tuet) elävä joutuu kaupassa jatkuvasti tinkimään ostoksien määrästä ja laadusta.
Itse olen kasvissyöjä, joten älyttömän kalliiseen lihaan ei onneksi tarvitse rahoja käyttää, mutta silti kauppalasku on n. 50 e viikossa; maitotuotteet ovat hinnakkaita ja maksaahan ne vihanneksetkin varsinkin kun suosii luomua ja kotimaista. Vuokranmaksu ja kauppareissut yhdessä vievätkin sitten joka kuukausi tilin lähes nollille.
Haitok, 25.6.2008 21:36:
---
soittele miulle, niin käydää yhessä kaupassa
tarjoon vaikka kympin pullan ja kahvin... markoissa tietty