Konemusiikkiylistys klubi keravalla

203 posts, 11 pages, 51,122 views

pululu

Posts: 1,102

#161 • • pululu .jemmutti.
Aika mielenkiintoista on ollut seurata tätä keskustelua.

Itse uskovaisessa perheessä kasvanut ja edelleen lapsen uskon omaavana voisin sanoa, että minkä ihmeen takia teidän pitää vääntää tästä asiasta. Multa on usein kysytty että uskonko joka sanan mitä Raamatussa sanotaan. Joka ikinen kerta olen vastannut, että mitä ihmeen väliä sillä on, onko Mooses pistänyt Punaisen Meren kahtia, se ei vaikuta mitenkään siihen mistä luterilaisuudessa on kysymys. Tärkein pointti uskossani on, että nimenmaan USKON siihen että Jeesus on kuollut syntieni takia, ja armosta mä pääsen joskus Taivaaseen, paikkaan, mikä on niin makee ettei sitä voi edes kuvitellakaan eikä mitään Maan kolkkaa voi siihen verrata.

Ja tosiaan PLUR. Olen "maallikoille suunnatuissa bileissä" käynyt vuosia, mutta perusperiaatteisiini kuuluu toisten ihmisten kunnioittaminen ja sen mukaan eläminen, sekä arkena että pyhänä. Myönnettäköön, että peppua tykkään pyöritellä, enkä sitä "sääntöä" pidäkään oleellisena tuossa järjestyssääntölistassa, mutta ymmärrän mihin sillä säädöksellä yritetään pyrkiä ja siihen nyt on takerruttu hieman liikaa. Mutta itse haluan seota musiikista, en huumeista. Enkä pidä pepunpyörittämistä läheskään niin haitallisena kuin huumeiden käyttämistä.

Toivotan kaikkea hyvää tälle klubille, vaikken todellakaan tiedä missä suhteessa siellä kuullaan Sanaa ja musiikkia, ja miten se ohjelma illalle koostuu, mutta keskittykää enemmän musiikilliseen antiin ja antakaa Yläkerran Sedän hoitaa loput.

PLUR.

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

Avatar
#162 • • REivaaja Guest

pululu, 17.6.2008 22:02:
Aika mielenkiintoista on ollut seurata tätä keskustelua.

Itse uskovaisessa perheessä kasvanut ja edelleen lapsen uskon omaavana voisin sanoa, että minkä ihmeen takia teidän pitää vääntää tästä asiasta.
PLUR.


Koska noi on tehnyt siitä syntiä. Ei mun mielestä kellään ole oikeutta ruveta Jumalan nimeen dissaamaan ketään/mitään. Jos dissaa, tehkööt sen omien näkemystensä pohjalta, ei Jumalan.
Kiva jos pääset taivaaseen, mutta armosta ei raamatun mukaan ole kyse. Kyse on Jumalalle antautumisesta joka ainakin mun korvaan kuulostaa samalta kuin orjuus.

Uskovaiset on niin järkyn peräänantamattomia mielipiteissään että raivostuttaa kuunnella ahdasmielistä kakkaa siitä kuinka muut joutuvat helvettiin.
Ja kun perustelut on edellisen viestini kaltaisia, raivostuttaa enemmän.
Sun uskosi ei mua ärsytä, koska se ei muhun/muihin vaikuta.
pululu

Posts: 1,102

#163 • • pululu .jemmutti.

REivaaja, 17.6.2008 22:12:
---
pululu, 17.6.2008 22:02:
Aika mielenkiintoista on ollut seurata tätä keskustelua.

Itse uskovaisessa perheessä kasvanut ja edelleen lapsen uskon omaavana voisin sanoa, että minkä ihmeen takia teidän pitää vääntää tästä asiasta.
PLUR.

---

Koska noi on tehnyt siitä syntiä. Ei mun mielestä kellään ole oikeutta ruveta Jumalan nimeen dissaamaan ketään/mitään. Jos dissaa, tehkööt sen omien näkemystensä pohjalta, ei Jumalan.
Kiva jos pääset taivaaseen, mutta armosta ei raamatun mukaan ole kyse. Kyse on Jumalalle antautumisesta joka ainakin mun korvaan kuulostaa samalta kuin orjuus.

Uskovaiset on niin järkyn peräänantamattomia mielipiteissään että raivostuttaa kuunnella ahdasmielistä kakkaa siitä kuinka muut joutuvat helvettiin.
Ja kun perustelut on edellisen viestini kaltaisia, raivostuttaa enemmän.
Sun uskosi ei mua ärsytä, koska se ei muhun/muihin vaikuta.



a)No kerro mulle mitä käsität sanalla armo? Ja miten se ei liity Raamattuun?
b)Missä näet tekstissäni lauseen "vain mä muiden uskisten joukossa pääsen Taivaaseen ja muut joutuu Helvettiin"?

Kyse on nimenomaan USKOSTA. Koska mä USKON että pääsen näillä eväin parempaan paikkaan kuoleman jälkeen, se hermostuttaa muita. Toki voit sanoa että "älä usko, se on turhaa", mutta mulla ei ole tarvetta uskoa sinua :)

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

Avatar
#164 • • REivaaja Guest

pululu, 17.6.2008 22:17:
a)No kerro mulle mitä käsität sanalla armo? Ja miten se ei liity Raamattuun?
b)Missä näet tekstissäni lauseen "vain mä muiden uskisten joukossa pääsen Taivaaseen ja muut joutuu Helvettiin"?

Kyse on nimenomaan USKOSTA. Koska mä USKON että pääsen näillä eväin parempaan paikkaan kuoleman jälkeen, se hermostuttaa muita. Toki voit sanoa että "älä usko, se on turhaa", mutta mulla ei ole tarvetta uskoa sinua :)

No nyt huitastaan taas metsään. Tosin mun vikahan se on kun en paremmin selittänyt.
a)en tajua kysymystä.
b)Ei mua ärsytä se että sä pääset ehkä taivaaseen. Mua ärsyttää se että mua sanotaan pakanaksi ja että mä en pääse taivaaseen. Samoin jos joku sanoo että joku ei pääse taivaaseen. Kuka hän on sitä päättämään/toista tuomitsemaan?
Tää on niin turhauttavaa...
pululu

Posts: 1,102

#165 • • pululu .jemmutti.

REivaaja, 17.6.2008 22:27:
---
pululu, 17.6.2008 22:17:
a)No kerro mulle mitä käsität sanalla armo? Ja miten se ei liity Raamattuun?
b)Missä näet tekstissäni lauseen "vain mä muiden uskisten joukossa pääsen Taivaaseen ja muut joutuu Helvettiin"?

Kyse on nimenomaan USKOSTA. Koska mä USKON että pääsen näillä eväin parempaan paikkaan kuoleman jälkeen, se hermostuttaa muita. Toki voit sanoa että "älä usko, se on turhaa", mutta mulla ei ole tarvetta uskoa sinua :)

---
No nyt huitastaan taas metsään. Tosin mun vikahan se on kun en paremmin selittänyt.
a)en tajua kysymystä.
b)Ei mua ärsytä se että sä pääset ehkä taivaaseen. Mua ärsyttää se että mua sanotaan pakanaksi ja että mä en pääse taivaaseen. Samoin jos joku sanoo että joku ei pääse taivaaseen. Kuka hän on sitä päättämään/toista tuomitsemaan?
Tää on niin turhauttavaa...



;D
Edelleen, mis kohtaa sanoin ettet sä tai joku muu pääsisi taivaaseen... huoh. Todellakin turhauttavaa :D

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

Avatar
#166 • • REivaaja Guest

pululu, 17.6.2008 22:28:
;D
Edelleen, mis kohtaa sanoin ettet sä tai joku muu pääsisi taivaaseen... huoh. Todellakin turhauttavaa :D


Huoh. Oonko mä väittänyt sellaista? Mä puhuin uskovaisista yleensä. Sanoinhan että uskosi ei mua ärsytä.
DJuiceD

Posts: 652

#167 • • Edited DJuiceD Club destination promouter.

REivaaja, 17.6.2008 19:19:
---
DJuiceD, 17.6.2008 17:28:
...ja nyt joidenki on turha änkee hernettä nessuun...ku vastasin kysymykseen.

---

No kyllä mua ottaa pannuun kun väität tietäväsi Herramme tahdon, vaikka hänen tiensä ovat tutkimattomat. Ihan kuin sä olisit niin fiksu, että ymmärtäisit maailmankaikkeuden perimmäisen mysteerin, eli mitä Herra haluaa meistä.


Itse asias Jumala kyl ilmoittaa itsensä raamatus...*pepsodent*

pululu, 17.6.2008 22:02:
Tärkein pointti uskossani on, että nimenmaan USKON siihen että Jeesus on kuollut syntieni takia, ja armosta mä pääsen joskus Taivaaseen, paikkaan, mikä on niin makee ettei sitä voi edes kuvitellakaan eikä mitään Maan kolkkaa voi siihen verrata.


Totta.
Kelaa ny magein mesta mis oot käynny,ja silti et oo lähelläkään siint kuin magee mesta taivas on.
Usko toisaalt kyl myös tuottaa tekoja jotka suuntautuu ihmisiin...ja näkyy ihmisist välittämisenä (ei suinkaan niin et klaarattais kaikki teot...vaan et pyrimme rakastaa ihmisiä parhaamme mukaan).

pululu, 17.6.2008 22:02:
Ja tosiaan PLUR. Olen "maallikoille suunnatuissa bileissä" käynyt vuosia, mutta perusperiaatteisiini kuuluu toisten ihmisten kunnioittaminen ja sen mukaan eläminen, sekä arkena että pyhänä.


x2.


pululu, 17.6.2008 22:02:
Mutta itse haluan seota musiikista, en huumeista.


Mä en halua...se vaan tapahtuu...*nauru*

pululu, 17.6.2008 22:02:
PLUR.


PLUR!
(kiitos positiiviseen suhtautumisesta...lämmitit sydäntäni!)


=========================
Mut en henk.koht. täst jaksa hirveest meuhkata...niimpä feidaan täst topicista ihan just...*piis*

--
club destination will chill your week, once in a month!

sts

Posts: 7,969

#169 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

pululu,
-clips-



Olet ymmärtänyt ehkä uskonnot niinkuin ne pitää valitettavasti 99.9999999% uskovista eivät olet tajunneet sitä niin.

mm. raamatussa ei kehoiteta rakastamaan lähimmäistä KRISTITTYÄ vaan lähimmäistäsi oli se kuka tahansa.

Jota Jeesuskin tuon raamatuksi nimetyn kirjan mukaan koitti todistaa kohtelemalla hyvin mm. maailman vanhinta ammattia harjoittanutta maria magdalenaa.

Typeräksi uskonnot valitettavasti tekee se että ne ovat myös poliittisia liittoutumia ja ihmiset ovat valmiita ampumaan toisiaan vaikka ovat samasta uskonnon haarasta lähtöisin ja ovat nyt jossain pienemmässä ryhmittymässä (vrt. ev. lut) jopa euroopassa.

Paras tapa uskoa on unohtaa se kirkko ja ne hömpötykset välistä. Tälläistä uskoa vastaan minulla ei ole mitään vastaan, mutta ryhmittymiset jonkun "nimikkeen" alle pitäisi kieltää.

Propsit ekasta jokseenkin järkevästi uskoa käsitelleestä postauksesta joka tulee uskovalta(?).
DJuiceD

Posts: 652

#170 • • Edited DJuiceD Club destination promouter.

sts, 18.6.2008 21:21:
mm. raamatussa ei kehoiteta rakastamaan lähimmäistä KRISTITTYÄ vaan lähimmäistäsi oli se kuka tahansa.


Totta.
Se on sitä USKOA JOKA NÄKYY TEOISSA.
Ja se ei erottele ateistia uskovasta...*piis*

sts, 18.6.2008 21:21:
Jota Jeesuskin tuon raamatuksi nimetyn kirjan mukaan koitti todistaa kohtelemalla hyvin mm. maailman vanhinta ammattia harjoittanutta maria magdalenaa.


Se osoitti sitä mitä Jeesus teki.
Mut ku tsekataan Marian tulevaisuutta (sitä muuten raamattu ei sano,et Maria olis ollu huora,vaan et Maria krhm...well you know...yritän pelata uskovien säännöil...so please te ateistit sallikaa se,koska minäkin sallin ateisminne) Marian elämä muuttui.


sts, 18.6.2008 21:21:
Paras tapa uskoa on unohtaa se kirkko ja ne hömpötykset välistä. Tälläistä uskoa vastaan minulla ei ole mitään vastaan, mutta ryhmittymiset jonkun "nimikkeen" alle pitäisi kieltää.


Tämä riippuu ihan mitä ajat ideal.
Esim. kirkko on alunperin uskovien yhteen kokoontuminen,missä samoin uskovat tulee yhteen.
Vastaava kuvitus leikki voidaan ottaa,et tanssimisest tykkäävät kasaantuu bileisiin...

sts, 18.6.2008 21:21:
Propsit ekasta jokseenkin järkevästi uskoa käsitelleestä postauksesta joka tulee uskovalta(?).


Kyllä,olen uskova,TUNNUSTAVA USKOVA.
Mut en jaksa pakol painaa uskooni kaikille ja kaikkialla.
Voin ystäville olla ihan ystävä,oon melko paljon ihminen.*vink*
Joskus kyllä saatan pukeutua uskostani kertoviin paitoihin bileis...mut sen teen vaan six,et must on hauskaa joskus bileis iha vaan saada muutaman ateistin nenään herneet...*pahis*

REivaaja, 18.6.2008 21:19:

---
DJuiceD, 18.6.2008 21:02:
-clips-

---

Eipäs!!!!


Juupas...täähän onkin mielenkiintoinen ajatus...en edes tiedä mihin tää liittyy...mut en tykkää mansikka hillost hernekeitossani...*nauru*

--
club destination will chill your week, once in a month!

Epailija

Posts: 5,636

#171 • • Epailija Physicist, 2nd class.

sts, 18.6.2008 21:21:
Olet ymmärtänyt ehkä uskonnot niinkuin ne pitää valitettavasti 99.9999999% uskovista eivät olet tajunneet sitä niin.



Nyt iskee kyllä vähän vastakarvaan. Ettäkö olisi jokin oikea tapa ymmärtää _kaikki_ uskonnot? Enemmänkin tuntuu siltä, että ei ole yhtäkään oikeaa tapaa ymmärtää yhtäkään uskontoa, vaan kaikki ovat joltain kantilta katsottuna vääriä.

mm. raamatussa ei kehoiteta rakastamaan lähimmäistä KRISTITTYÄ vaan lähimmäistäsi oli se kuka tahansa.



Puhut nyt uudesta testamentista. Vanhassa testamentissa neuvotaan rakastamaan lähimmäistäsi, mutta tappamaan vääräuskoiset (tai ketkä ikinä nyt vanhan testamentin jumalan mukaan ansaitsivatkaan kuolla). Ei siinä tarvitse nero olla tajutakseen, että esim. kymmenen käskyä on tarkoitettu kristittyjen sisäpiirin säännöstöksi, eikä miksikään yleismaailmallisiksi ohjenuoriksi. Kristittyjä ei saa tappaa, mutta kummasti muiden elämällä ei ole niin väliä. Uudessa testamentissa Jumala on kuitenkin kääntänyt kelkkansa (Jumalahan oli yhtä kuin Jeesus) ja kaikki armahdetaan (paitsi ne, jotka joutuvat helvettiin - lääkitys ei siis vieläkään ihan osunut kohdalleen).

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

sts

Posts: 7,969

#172 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

DJuiceD, 18.6.2008 21:49:
-clips-



Tota dude, mä taisin quotee Pulua enkä sua, korjaa jos oon nyt iha vääräs. Ja tuo propsit tunnustuksesta ja järkevästä postauksesta ei ollu sulle suunnattu. Vaan juurikin pululle.

Vai näetkö että koko threadi koskee vain sinua? Tai oletko nyt kaikkien uskovien klubbarilaisten oma sanansaattaja. Kuin teknopiirien uusi valo pimeydessä, joka loistaa kirkkaampana kuin Tieston markkinakoneisto.

Ps. Maria oli ammatiltaan mitä oli, se miksi se muuttui ei tarkoita sitä ettei hän ollut ammatiltaan mitä oli kun hänen jalkansa pestiin
sts

Posts: 7,969

#173 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

Epailija, 18.6.2008 22:42:
-clips-



Totta mutta täällä on puhuttu lähinnä kristillisistä menoista.

Ei mikään saa uskomaan niin hyvin kuin miekka kurkulla! Ja pari inkvisiittoria!
sts

Posts: 7,969

#174 • • Edited sts Sama pyynti aitta!

Epailija, 18.6.2008 22:42:
-clips-



Uskomispointtisi on myös oikeassa, mutta en silti nää järkevänä tappaa ketään mistään ideologiasta tai uskonnosta. Ja vielä vähemmän näiden yhdistelmistä.
Epailija

Posts: 5,636

#175 • • Epailija Physicist, 2nd class.

sts, 18.6.2008 22:52:
Totta mutta täällä on puhuttu lähinnä kristillisistä menoista.



Mutta vanha testamenttihan on osa kristinuskoa. Se on Raamatun ensimmäinen osa. Nykyiset luterilaiset eivät vain pidä sen sisällöstä ja keskittyvät sen takia uuteen testamenttiin. ;)

Ei mikään saa uskomaan niin hyvin kuin miekka kurkulla! Ja pari inkvisiittoria!



:D

Niin ja uskonnot ovat tosiaan IMO se kaikista typerin syy tappaa ketään. Jännää, että uskonnot (myös kristinusko) ovat kautta historian olleet syypäitä aika hiton moneen verenvuodatukseen. Kertonee jotain meistä ihmisistä. x)

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#176 • • Edited REivaaja Guest

DJuiceD, 18.6.2008 21:49:

Juupas...täähän onkin mielenkiintoinen ajatus...en edes tiedä mihin tää liittyy...mut en tykkää mansikka hillost hernekeitossani...*nauru*


Tähän.



&feature=related

&feature=related


Ekat 2 naurattaa. Vika jo alkaa vituttaa huolella.
Avatar
#177 • • Edited REivaaja Guest
Se on kyllä jännää miten empatia oli olemassa ennen kuin oli edes kahta yksilöä.
Ja miten Aatami olisi voinut olla yksinäinen? Paratiisissa ei voi olla tylsääkään.
Ihme aikajana kyllä kun eka tekee miehen jolla on kikkeli ja sitten keksii et hei! Sil kikulil vois varmaa tehäkki jotain! Ja vääntää naisen. Aika rajoittunut logiikka äijäl.

Vai oisko sittenkin ihmisellä? Katso pätkät myös ylemmästä postauksesta.

Jumalasta tuli myöhemmin sitten kaikkivoipa koska muuten kreationismissa olisi liikaa aukkoja.
Ben Moroder

Posts: 63

#178 • • Ben Moroder
En oo varma liittyykö tähän järjestäjään, mutta mulla on työpisteen vieressä talteenotettuna seuraavanlainen lehti-leike, tais olla peräisin 100:sesta tai Metrosta...

"tanssia kyllä saa, mutta ei sillä tavalla eroottisesti, kuten usein klubimaailmassa näkee."
-Keravan Cityseurakunnan klubijärjestäjä Nyt-liitteessä.

EIPÄ!!!