Konemusiikkiylistys klubi keravalla

203 posts, 11 pages, 51,125 views

Timce

Posts: 5,381

#61 • • Timce
ot:
Ja vielä yks mainitsemisen arvoinen, Sphinx - What hope have I. Ajalta, joilloin house oli housea, ei electroa. :)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Kiralia

Posts: 16

#62 • • Kiralia
Njoo, tanssiminenhan on joskus ollut kirkon mukaan syntiäkin*vink* ja seuraavassa kirkolliskokouksessa mietitään että pitäisikö naisDJ:t bannata.

Tosiaan kuten täällä nähdään tapahtuma herättää keskustelua. Varmasti myös seurakunnan puolella konservatiivisimmat ihmettelevät.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#63 • • Jussi Soro choon!

Caro², 4.6.2008 16:05:
Pystyisitkö näkemään asiaa siltä kannalta, että nyt on mahdollisesti tuotu (tosin "vain yhdessä pikkukylässä") elektronisen musiikin tapahtumaa sellaiselle kohderyhmälle, joka ei aikaisemmin moisissa ole käynyt - ja saattaisivat vaikka tältä pohjalta eksyä "ihan oikeisiinkin tapahtumiin" ?


No siis.

Ottaen huomioon tanssimusiikin juuret jotka on todella syvällä kuitenkin underground homokulttuureissa, täysin erilaisissa arvomaailmoissa, niin en mä kyllä juur kaukaa haetumpaa tapahtumaa keksi kuin kristilliset reivit. Tanssimusiikkihan sinänsä ei oo mitenkään uskonnollista, ja mä oon sitä mieltä että mä en ainakaan haluais että sitä yritetään uskontoon yhdistääkään. Ennemmin sitten tuodaan ihmisiä yhteen, under one kickdrum kuin yritetään eriyttää jotenkin kristillinen tapa bilettää.

Mun 2 centtiä, jokainen uskokoon mihin haluaa.
hemuz

Posts: 2,178

#64 • • hemuz kätevä emäntä

Kiralia, 4.6.2008 17:27:
Njoo, tanssiminenhan on joskus ollut kirkon mukaan syntiäkin*vink*



hiukan ot. mutta olin taannoin häissä missä viimesemmätkin sulhasen sukulaiset lähti livohkaan, ku rupes bändi soittaa ja jengi tanssahdella. olivat jotain uskovaisia ja ruuan kanssa ei ois saanu olla viiniä.
Caro²

Posts: 5,301

#65 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

JussiS, 4.6.2008 17:38:
Ottaen huomioon tanssimusiikin juuret jotka on todella syvällä kuitenkin underground homokulttuureissa, täysin erilaisissa arvomaailmoissa, niin en mä kyllä juur kaukaa haetumpaa tapahtumaa keksi kuin kristilliset reivit.


Miten olis vaikka huumeidenvastaiset reivit?


Tanssimusiikkihan sinänsä ei oo mitenkään uskonnollista, ja mä oon sitä mieltä että mä en ainakaan haluais että sitä yritetään uskontoon yhdistääkään. Ennemmin sitten tuodaan ihmisiä yhteen, under one kickdrum kuin yritetään eriyttää jotenkin kristillinen tapa bilettää.


Tätä topikkia kun seuraa, voisi melkein saada käsityksen siitä, että tanssimusiikki olisi uskonnonvastaista.

Käsittääkseni tässä ei ole kukaan tekemässä uutta elektronisen musiikin sukupolvea, ainoastaan järjestämässä konemusajuttua kristilliseltä pohjalta. En millään pysty näkemään siinä mitään väärää, paheksuttavaa, tai dissaukseen oikeuttavaa. Ihan sama jos joku poliittinen järjestö haluaa pitää reivit oman puolueensa porukalle, niin siinähän pitää.

Huolimatta siitä, että konemusakulttuuriin ei kuulu uskonto, politiikka, tms, niin siitä huolimatta voisi noin äkkiseltään vielä heittää, että kristilliset arvot (outcluding uskonto) ei ihan kauheasti poikkea konemusakulttuurin arvoista, u know: love, peace, respect, jne...
Jussi Soro

Posts: 6,385

#66 • • Edited Jussi Soro choon!

Caro², 4.6.2008 18:10:
Miten olis vaikka huumeidenvastaiset reivit?


Lähes yhtä kaukana, mut ei ihan.

Tätä topikkia kun seuraa, voisi melkein saada käsityksen siitä, että tanssimusiikki olisi uskonnonvastaista.


Ei se musiikki, vaan kulttuuri. Ja nimenomaan uskonnonvastaista, ei henkilökohtaisen uskon vastaista. Ja tää on se, joka tässä mua ehkä jopa hiukan riepoo. Kun on jo olemassa kulttuuri, joka on ainakin alkuaikoinaan (ja nykyäänkin vielä todella suuressa määrin) ollut kaiken erilaisuuden hyväksyvä kulttuuri, niin mun mielestä sen liittäminen kristinuskoon on ehkä ihan hiukan erikoista.

Huolimatta siitä, että konemusakulttuuriin ei kuulu uskonto, politiikka, tms, niin siitä huolimatta voisi noin äkkiseltään vielä heittää, että kristilliset arvot (outcluding uskonto) ei ihan kauheasti poikkea konemusakulttuurin arvoista, u know: love, peace, respect, jne...


Naispappien vastustus, ehkäisy, homouden vastustus... Ennenkaikkea kaiken ei-kristillisen vastustus, myös siten, että järjestettäessä tätäkin tapahtumaa kristillisyys tuodaan esille muita parempana olotilana, että kun ihminen tulee tänne reivaamaan niin saa "uuden ja eheämmän elämän".

Kuten sanoin, niin jokainen uskokoon mihin uskoo, en dissaa kenenkään uskoa. Uskontoja kylläkin.
xl8r

Posts: 2,227

#67 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

JussiS, 4.6.2008 18:32:
Ei se musiikki, vaan kulttuuri. Ja nimenomaan uskonnonvastaista, ei henkilökohtaisen uskon vastaista. Ja tää on se, joka tässä mua ehkä jopa hiukan riepoo. Kun on jo olemassa kulttuuri, joka on ainakin alkuaikoinaan (ja nykyäänkin vielä todella suuressa määrin) ollut kaiken erilaisuuden hyväksyvä kulttuuri, niin mun mielestä sen liittäminen kristinuskoon on ehkä ihan hiukan erikoista.



Eipä musta kyllä konemusiikkikulttuuri ole kovinkaan uskonnonvastaista, varsinkin tuolla psyken puolella viitataan todella paljon eri uskontojen pyhiin teksteihin. Musta on aika turhaa osoitella että kulttuuri olis jotenkin uskonnonvastainen, kun varsinaista päälinjaa minkään suhteen rave-kulttuurilla ei enää tunnu olevan vaan kulttuurin päälinjaukset osoittaa ennemminkin alakulttuurien virtaukset kuin yhteinen yleinen mielipide. Voisimpa väittää että pelkästään hc bileissä käyvillä ihmisillä on hieman erilainen maailmankatsomus kuin housebileissä käyvillä (noin yleensä, poikkeuksia toki on)

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Caro²

Posts: 5,301

#68 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

JussiS, 4.6.2008 18:32:
Naispappien vastustus, ehkäisy, homouden vastustus...


Nää onkin nyt sitä ääripäätä tässä maassa, jota vieläkin valitettavasti löytyy :(

Suurin osa tuntemistani uskonnon kanssa tekemisissä olevista ihmisistä (nuorisotyöntekijöitä, nuorisopastoreita, kanttoreita jnejne) on hyvinkin homomyönteisiä, naispappimyönteisiä, käyttävät jopa itse ehkäisyä ja taitaa ainakin yhdellä (miehellä) olla jopa poikaystävä ;)


Ennenkaikkea kaiken ei-kristillisen vastustus, myös siten, että järjestettäessä tätäkin tapahtumaa kristillisyys tuodaan esille muita parempana olotilana, että kun ihminen tulee tänne reivaamaan niin saa "uuden ja eheämmän elämän".


No, toivottavasti vapauttava tanssi ja nouseva kiinnostus koneelliseen musiikkiin tuo ihmiset sitten vielä vapaampiin ja vielä enemmän erilaisuutta hyväksyviin tapahtumiin - vaikkapa Danceteriaan *hihu*

PS. Enkä kyllä tuohon uskontovastaisuuteen mene. Omastakin levypakista löytyy vaikka kuinka monta konemusabiisiä joissa sanotukset on, jos nyt ei virsikirjatasoa, niin ainakin hyvin lähellä :)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#69 • • Jussi Soro choon!

xl8r, 4.6.2008 18:42:
Eipä musta kyllä konemusiikkikulttuuri ole kovinkaan uskonnonvastaista, varsinkin tuolla psyken puolella viitataan todella paljon eri uskontojen pyhiin teksteihin. Musta on aika turhaa osoitella että kulttuuri olis jotenkin uskonnonvastainen, kun varsinaista päälinjaa minkään suhteen rave-kulttuurilla ei enää tunnu olevan vaan kulttuurin päälinjaukset osoittaa ennemminkin alakulttuurien virtaukset kuin yhteinen yleinen mielipide. Voisimpa väittää että pelkästään hc bileissä käyvillä ihmisillä on hieman erilainen maailmankatsomus kuin housebileissä käyvillä (noin yleensä, poikkeuksia toki on)


Ah, toi on hiukka huonosti muotoiltu.

Ravekulttuuriin on aina kuulunut erilaisuuden kunnioittaminen, niin hyvässä kuin pahassa, mutta samalla tietynlainen anarkismi juurikin politiikkaa ja uskontoja kohtaan. Ja ehkä se, että oltaisiin jotain uskontoa vastaan on hiukan karrikoidusti sanottu, mutta kyllä nuo lähtöarvot vaan poikkeaa niin historiallisesti, kuin nykypäivänäkin kristinuskon vastaavista ettei noita kyllä oikein samalle viivalle voi asettaa - siksi mun mielestä on kovin vaikeaa perustella kristillisiä reivejä.

Se, että konemusiikki valjastetaan kristillisten arvojen käyttöön (tai ihan minkä vaan ristiriitaisen viitekehyksen käyttöön) on mun mielestä aika mautonta, jos taas joku kristillisesti uskossa oleva haluaa nauttia konemusiikista, hän voi sen tehdä jo nytkin.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#70 • • Jussi Soro choon!

Caro², 4.6.2008 18:46:
Nää onkin nyt sitä ääripäätä tässä maassa, jota vieläkin valitettavasti löytyy :(


Harmi vaan että nää kaikki on sen verran johtavassa asemassa, ettei edes naispappeutta saada kirkon toimesta tuomittua. Tottakai kirkon parissa työskentelee myös järkeviä ihmisiä, erilaisia ihmisiä ja suvaitsevaisia ihmisiä, mutta se kirkko ja uskonto ei sitä ole. Kuten olen tässä koittanut jo sanoa, usko ei mua häiritse, vaan uskonto.
dj upi

Posts: 1,835

#71 • • dj upi
Olisko seuraavaks uskonnottomat reivit?
Juhgu

Posts: 7,921

#72 • • Edited Juhgu Virnistelijä

xl8r, 4.6.2008 18:42:
---
Eipä musta kyllä konemusiikkikulttuuri ole kovinkaan uskonnonvastaista, varsinkin tuolla psyken puolella viitataan todella paljon eri uskontojen pyhiin teksteihin.



Ja mikäs sen pahempaa kunnon kristitylle. Ihaillaan muita jumalia! Otetaan osaa kulttuuriin, jossa kaikki uskonnot sallitaan. Uh-oh.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

xl8r

Posts: 2,227

#73 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

JussiS, 4.6.2008 18:56:

Ravekulttuuriin on aina kuulunut erilaisuuden kunnioittaminen, niin hyvässä kuin pahassa, mutta samalla tietynlainen anarkismi juurikin politiikkaa ja uskontoja kohtaan. Ja ehkä se, että oltaisiin jotain uskontoa vastaan on hiukan karrikoidusti sanottu, mutta kyllä nuo lähtöarvot vaan poikkeaa niin historiallisesti, kuin nykypäivänäkin kristinuskon vastaavista ettei noita kyllä oikein samalle viivalle voi asettaa - siksi mun mielestä on kovin vaikeaa perustella kristillisiä reivejä.



Mitähän vuotta sä elät? Näin oli tosiaan ennen, mutta eipä enää tunnu juurikaan niin olevan. Omissa silmissä noi aatteet on kuolleet ja kuopattu jo vuosia sitten, tanssilattian puolella vallittee turhan baarimeininki tänä päivänä. Suvaitsevaisuus on valikoivaa, kaikkea (esim. "turisteja") ei bileissä katota hyvällä. Puhun toki nyt omasta näkökulmastani, mutta se perustuu huomioihin mitä olen tehnyt. Aattellisuus on kadonnu bilekulttuurissa (ainakin täällä Suomessa) lähes olemattomiin ja tilalle on tullut entistä ahdasmielisempi sisäsiittoisuus. Ei toki päde kaikkeen ja kaikkin.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Jussi Soro

Posts: 6,385

#74 • • Jussi Soro choon!

xl8r, 4.6.2008 19:54:
Mitähän vuotta sä elät? Näin oli tosiaan ennen, mutta eipä enää tunnu juurikaan niin olevan. Omissa silmissä noi aatteet on kuolleet ja kuopattu jo vuosia sitten, tanssilattian puolella vallittee turhan baarimeininki tänä päivänä.


No jaa.

Kyllä mun mielestä edelleen käydessäni bileissä siellä on aivan eri meininki kuin perusrafloissa. Edelleen vaikka kuinka kävisin "vanhempien ihmisten" bileissä, joka jopa naureskelee sille turhalle pluristelulle, niin se yleinen suvaitsevaisuuden meininki on ainakin omasta mielestä läsnä, jopa puhtaampana kuin sillloin kuin sama jengi reivasi hameissaan essot suussa.

Suvaitsevaisuus on valikoivaa, kaikkea (esim. "turisteja") ei bileissä katota hyvällä.


Suvaitsevaisuus on eri asia kuin perseilyn sietäminen, jos joku rikkoo juurikin tuota alkuperäistä etiikkaa käyttäytymällä kuin Onnelassa, ei sitä tarvitse sietää. Eri asia tietty on jos turisteiksi lasketaan kaikki jotka ei oo pukeutuneet kiksukarvaan, siinä taas eletään itse vastoin perusperiaatteita. Toikin seuraa luonnollista kehityskaarta, alussa omaksutaan helposti kaikki lieveilmiöt ja pidetään niitä tärkeämpinä kuin itse perusperiaatteita, mutta yleensä iän myötä tuokin karisee.
xl8r

Posts: 2,227

#75 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

JussiS, 4.6.2008 20:24:

Suvaitsevaisuus on eri asia kuin perseilyn sietäminen, jos joku rikkoo juurikin tuota alkuperäistä etiikkaa käyttäytymällä kuin Onnelassa, ei sitä tarvitse sietää. Eri asia tietty on jos turisteiksi lasketaan kaikki jotka ei oo pukeutuneet kiksukarvaan, siinä taas eletään itse vastoin perusperiaatteita. Toikin seuraa luonnollista kehityskaarta, alussa omaksutaan helposti kaikki lieveilmiöt ja pidetään niitä tärkeämpinä kuin itse perusperiaatteita, mutta yleensä iän myötä tuokin karisee.



Empä mäkään tuota perseilyä tarkoittanu, tahtoo vaan aika useesti kuulla ihmisten suusta "toikin on selkeesti ihan väärässä paikassa" eikä hyvän sävyisesti, kun vastaan tulee selkeesti joku "ulkopuolinen" vaikka mitään perseilyä ei olis tapahtunu.

Toki meininki on eri kun perusbaareissa, mutta paljon lähempänä sitä kuin oli esim. 5 v sitten. Voi toki olla että aika on kullannut muistot ja musta on tullu jurottava wanhaparta. Mutta eipä mulle ainakaan tullu esim. uskontoon kohdistuvaa dissaamista vastaan (mitä tässä topicissa nyt harrastetaan isolla kädellä), vaikka mukanani matkasi useasti avoimesti uskovainen ihminen.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Avatar
#76 • • astaroth Guest

xl8r, 4.6.2008 20:30:
Empä mäkään tuota perseilyä tarkoittanu, tahtoo vaan aika useesti kuulla ihmisten suusta "toikin on selkeesti ihan väärässä paikassa" eikä hyvän sävyisesti, kun vastaan tulee selkeesti joku "ulkopuolinen" vaikka mitään perseilyä ei olis tapahtunu.


omiin kokemuksiini perustuen tuo on yksilötasolla esiintyvä ilmiö, a.k.a spede

näillä tapauksilla on vaan yllättävän hyvät lahjat saada aivopierunsa kaikkien kuultavaksi
xl8r

Posts: 2,227

#77 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

astaroth, 4.6.2008 20:41:
---
xl8r, 4.6.2008 20:30:
Empä mäkään tuota perseilyä tarkoittanu, tahtoo vaan aika useesti kuulla ihmisten suusta "toikin on selkeesti ihan väärässä paikassa" eikä hyvän sävyisesti, kun vastaan tulee selkeesti joku "ulkopuolinen" vaikka mitään perseilyä ei olis tapahtunu.

---

omiin kokemuksiini perustuen tuo on yksilötasolla esiintyvä ilmiö, a.k.a spede

näillä tapauksilla on vaan yllättävän hyvät lahjat saada aivopierunsa kaikkien kuultavaksi



Tjooh, totta, mutta noita lausahduksia kuulee valitettavan usein.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

Caro²

Posts: 5,301

#78 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

dj upi, 4.6.2008 19:01:
Olisko seuraavaks uskonnottomat reivit?


Sehän oiskin itseasiassa varmaan alkuperäisen teknokulttuurin puhtain ilmenemismuoto. Mäkit ja Peeceet sulassa sovussa lattialla hurisemassa *joo*
mastream

Posts: 549

#79 • • mastream
Kuvien perusteella tapahtumasta tuli mieleen lähinnä joku kilttien ihmisten tränsedisko eikä mitkään hiton reivit.

Joten mitään ei siis oikeastaan ole pilattu. Siinähän tanssivat, ei ole keneltäkään pois.

Ja tämä kai on vielä kevyttä, kun muistelee esim. ihan kirkon kanssa yhteistyössä tehtyjä Ambient Amen ja Praise-tapahtumia 90-luvulta. Tosin noissahan taisi soida jopa hyvä musa.