Jone, 1.10.2008 11:05:
Stencil-Mikki:
"Mikki"-piissi:
Eks vois maalata vaikka jotain kukkasia ilman mitään sloganeita? ;). Katsoisin myös mieluusti hyvin maalattua maalaismaisemaa meluaidassa :).
367 posts, 19 pages, 283,431 views
Jone, 1.10.2008 11:05:
Stencil-Mikki:
"Mikki"-piissi:
Umbala, 1.10.2008 12:28:
hukkuiko se vihan alle?
Jone, 1.10.2008 12:32:
---
Umbala, 1.10.2008 12:28:
hukkuiko se vihan alle?
---
Hukkui. Otetaanko kissanomistajalle vähän etäisempi esimerkki, niin se ottaa paremmin osaa keskusteluun.
hallucinogen, 1.10.2008 12:30:
Eks vois maalata vaikka jotain kukkasia ilman mitään sloganeita? ;). Katsoisin myös mieluusti hyvin maalattua maalaismaisemaa meluaidassa :).
Umbala, 1.10.2008 12:33:
Okei, my bad.
No entäs kakan levittäminen seinälle? Nätteihin ympyröihin tjms?
Jone, 1.10.2008 12:39:
---
Umbala, 1.10.2008 12:33:
Okei, my bad.
No entäs kakan levittäminen seinälle? Nätteihin ympyröihin tjms?
---
No musta kakka on vähän hassua matskua taiteen harjoittamiseen, koska se yleensä haisee pahalle ja on vähän ällöä kaikessa kuona-aineisuudessaan, mutta mikä ettei. Jos tosta syttyy sellainen määrä jengiä, että on pelkästään pääluku huomioiden perusteltua antaa niille erikseen harrastelumestoja, niin totta helvetissä pitää antaa. Jonkun kakka on toisen konvehti.
Umbala, 1.10.2008 12:53:
Hmm, no entäs jos se "taide" loukkaa osaa katsojista, mutta sille löytyy kuitenkin kannattajansa. Pitäisikö se saada julkaista julkisella paikalla?
Hmm, no entäs jos se "taide" loukkaa osaa katsojista, mutta sille löytyy kuitenkin kannattajansa. Pitäisikö se saada julkaista julkisella paikalla?
Jone, 1.10.2008 12:35:
No mut hei, kun nää vastaa sun esteettistä näkemystä, niin eikö sun silloin kannattais lähteä toteuttamaan sitä itse? Mä mä haluan nähdä kukkasia, niin meen kedolle. Kun haluan nähdä maalaismaiseman, niin meen pöndelle (kuten usein teenkin). Kumpaakaan noista maalaamaan musta ei vaan ole. Ei siksi etten periaatteessa osaisi vaan siksi, että se olis mun mielestäni banaalia.
sapeli, 1.10.2008 12:59:
---
---
Tästä mulle tulisi mieleen alastomat patsaat, onhan niitä.
Jone, 1.10.2008 13:00:
---
---
Define "julkinen paikka."
Ei, mun mielestäni kakan heittelemistä tai pyörittelemistä näyteikkunoihin Manskulla ei tule sallia sen takia, että se edustaa jonkun tietyn ryhmän näkemystä "eloisasta kaupunkikuvasta" tai "taiteesta." Kyllä, tolle pitäisi antaa yhteiskunnan toimesta tilat mikäli sille on tarpeeksi kannatusta ja tarvetta. Ne tilat voi ihan hyvin olla vaikka jossain Sorsakorvessa kaukana kakasta pitämättömistä ihmisistä kunhan ne täyttävät tarpeen.
Sama koskee graffiteja. Olis absurdia vaatia niitä Manskulle kaikkien pällisteltäviksi pysyvänä osana kaupunkikuvaa, mutta musta ei ole mitenkään absurdia pyytää käyttöön esim. sitä Vuosaaren sataman seinän kääntöpuolta, jolla ei muuten ole mitään muuta käyttöä kuin seisoa rapautumassa siellä keskellä ei mitään.
Jone, 1.10.2008 08:43:
Kromissa
"töhryjä"
Anselmi, 1.10.2008 09:01:
---
hallucinogen, 1.10.2008 08:54:
Tästä kommentista saa varmaan Jonen kiroukset niskaansa mutta sori nyt vaan, mä en kattois yhtäkään noista yleisessä seinässä :(. En oo koskaan pitänyt noista tylsistä kirjainhärpäkkeistä mutta niistä sun mainitsemista mikki hiiristä voisin ehkä diggaakin siellä alikulkutunnelissa.
---
Mä allekirjoitan tän. Aionastaan keskimmäinen "stayup" seinä oli sellainen joka edes vähän mielytti
silmää. Mut tosiaan kans "mikki hiiriä" sun muuta kans voisin diggailla. Nokkela taide vetoaa.
Noiden katujen hieroglyyfien ymmärtäminen vaati sen kulttuurin tuntemusta sen verran että suurimmalle osalle ei avaudu. Siksi olis kivempaa et julkinen tila täytettäis sellaisilla kuvilla joita kaikki voisi ymmärtää ja nauttia, edes tietyssä määrin.
hallucinogen, 1.10.2008 13:02:
Lähinnä hain sitä, että kun voi kerran maalata ihan mitä tahansa, Mona Lisan, hedelmävadin, maalaismaiseman, eläimiä, siis ihan mitä vaan niin miksi siinä pitäis olla jotain sloganeita mukana?
Parissa sun postaamassa piissisä on ollut ihan hienoja kuvia mutta sitten mun mielestä sen on pilannu ne kirjoitelmat.
Makuasioita mutta kuten Anselmikin totes niin siihen massaan iskee varmasti paremmin ne perinteiset kuvat. Noista sun postaamisa piisseistä mulle tulee semmoinen ghettoutunut fiilis :/.
Jone, 1.10.2008 12:39:
Jonkun kakka on toisen konvehti.
Umbala, 1.10.2008 12:13:
Jone, 1.10.2008 11:52:
Musta erityisesti se luova osuus ja uniikkius on aika relevantteja juttuja kuitenkin.
Ei. Kumpikaan noista ei myöskään tee siitä biisistä parempaa "taidetta", mutta eipä huonompaakaan ellei kyseessä nyt sitten ole ihan kategorisesti huono biisi.
Ei ole ei, mutta tosta paremmasta onnistumisesta en ole samaa mieltä. En muuten myöskään siitä, että webistä kopsailu tekisi jostain taiteilijan saati sitten onnistunutta sellaista.
Kaikkien ei tarvitse ymmärtää kaikkea ja kaikkea ei tarvitse yksikertaistaa ja vesittää mahdollisimman helposti purtavalle tasolle. Sehän olis ihan hemmetin tyhmää.
Ei suurimman osan tarvitse ymmärtää jotain asiaa, jotta sille olis kohtuullista vaatia omaa tilaa ja onneksi suurin osa ihmisistä tuntuu myös ymmärtävän tämän esim. Hesarin asiasta suorittaman gallupin mukaan.
En tiedä ymmärrätkö sä oopperan päälle, mutta mä voin ihan suoraan sanoa etten juurikaan ymmärrä. Karskisti sanottuna mun mielestäni se on meteliä, jossa läskit ämmät ja äijät hoilaavat käsittämättömällä tavalla pienelle porukalle pikkurilli pystyssä kulkevia tärkeilijöitä. Veikkaan, että jotakuinkin tältä tuntuu suurimmasta osasta muutakin tätä verkkarikansaa ja musta se on ihan oikeutettu mielipide. Tästä huolimatta Oopperan tukemiseen korkeakulttuurin yhtenä muotona syydetään vuosittain hiton iso pinkka seteleitä ja musta sekin on aika oikeutettua, hyväksyttyä ja suositeltavaa vaikka en ehkä olekaan ihan hyväksyvillä linjoilla sen pinkan koosta.
"Puhutteleminen" on naurettavan helppoa. Kuka tahansa pystyy vetämään päästään minuuteissa laskelmallista tavaraa, jolla on "jotain sanottavaa" suurelle ihmisjoukolle. Jos et usko, niin koita vaikka.
Tota paljon vaikeampaa on tehdä omaa juttuaan jos se oma juttu sattuu olemaan sellainen, joka ei puhuttele suurinta osaa ihmisistä millään tavalla. Musta keskustelu siitä onko joku suhteellisen pienen minoriteetin ymmärtämä asia taidetta vai ei on oikeastaan aika yhdentekevää, koska aika todennäköisesti tämä porukka ei kuitenkaan loppupeleissä välitä penniäkään siitä mitä mieltä "ulkopuolelta" asiasta ollaan sen lisäksi, että "ulkopuolisten" kanssa olisi kiva pystyä olemaan olemassa samassa yhteiskunnassa ilman loputonta riitelyä omasta jalansijasta.
RiD, 1.10.2008 13:22:
Noi kromin maalailut kelpais meitsin katukuvaan.
Anselmi, 1.10.2008 13:27:
FreeJazz*lmao*
Jussi ja kuokka, 1.10.2008 13:24:
---
Umbala, 1.10.2008 12:13:
---
Muakin loukkaa aika iso osa mainoksista, ja se kuinka niissä esinellistetään ihmisiä, ja siltä niitä näkyy julkisella paikalla. Pitäiskö kaikki joka saattaa loukata jotain kieltää, ja korvata se masennuksenharmaalla. Vai olisiko hieman kehittävämpää pyrkiä suvaitsemaan sellaisia asioita, joista ei itse välttämättä diggaa.
Jussi ja kuokka, 1.10.2008 13:15:
Esimerkiksi Helsingissä olisi hyvä ja perusteltua järjestää tilaa kaupunkikuvasta graffititaiteelle, kun kerran noin neljäviidesosaa sitä haluaa ympäristössään nähdä.
Julkisessa tulissa tulisi olla sellaisia seiniä, johon kaikki voivat tehdä mitä haluavat. Ja tämähän tarkoittaa sitä, että jos ihmiset tykkävät taiteilla mikkihiiriä, niin he voivat näin halutessaan tehdä, ja jos he vastaavasti haluavat maalata graffiteja, eli näitä kirjainyhdistelmiä, niin myös se onnistuu.
Tämän lisäksi olisi myös mukava nähdä tilattuja isoja tilataideteoksia.
Miksi katukuvaan tulisi kuulua pelkästään masennuksenharmaata, ja mainoksia?