Caro², 21.2.2008 22:50:
Onks kukaan ikinä miettiny mitä tapahtuu, kun hiekkalaatikolla on kasapäin liikaa jengiä ja lisää pyrkii samalle laatikolle 24/7. Kaikilla on lumilapio jolla halutaan leikkiä ja rakentaa se oma hiekkalinna hiekasta, joka ei määrällisesti riitä edes kolmelle tyypille.
Ehdotatko siis, että klubbarista tehtäisiin kutsufoorumi? Vai mikä tuossa oli pointtina?
Täälläkin on esitelty tuota toimivaa lätkäfoorumia, jossa perseilyä ei juurikaan ole. (En ole itse lukenut kyseistä foorumia, joten en sen enempää voi sitä kommentoida.) Sielläkin uskoisin käyttäjiä olevan suhteellisen paljon. Joten miksi klubituksesta ei saisi toimivampaa, myös tällä ja mahdollisesti kasvavalla käyttäjämäärällä?
Todellisuus kuitenkin on se, että konemusiikin harrastajia löytyy Suomesta tuhansia. Itse pidän tästä "alakulttuurista" juuri siksi, että edelleen tapaan uusia ihmisiä ja se on kaikille luontaista. Tässä kulttuurissa ovat kaikki kukat saaneet kukkia, mutta tällä hetkellä en koe, että tuo toteutuisi klubituksella kovinkaan hyvin. Perseilyä suuntaan ja toiseen on luvattoman paljon.
Ainahan porukkaan mahtuu se "totuuden torvi", jonka suusta odottaakin möläytyksiä, mutta klubituksella niitä alkaa olla jo liikaa. Moneen asiaan kuuluu pieni pilke silmäkulmassa vittuilu, mutta kun se pieni ja pilke on jäänyt johonkin unholaan, niin keskusteluiden seuraamisesta on tullut suoranaista tuskaa. Pahinta tässä on se, että vittuilun kierre ruokkii itse itseään. Esimerkiksi minäkin olen sortunut viimeaikoinan suoraan haistatteluun, koska se nyt vaan on klubituksella ihan normaalia.
Suosittelisin itselleni ja muille noudatettavaksi ohjetta: "jos sinulla ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin älä sano sitä". Se on raaka toinen pää "mä sanon kaiken aina ääneen" ajattelusta. Lähinnnä ajatuksena se, että jos sanomisella ei ole tarkoitus muuta, kuin tölväistä tai satuttaa toista ihmistä, niin kysyä itseltä miksi sitä toista haluaa tölväistä ja satuttaa. Siitä voi olla itselle se hetken huvi, mutta jos toinen pahoittaa mielensä, niin onko se todella sen arvoista.