Putte, 21.2.2008 17:47:
Idiootteja ei tarvitse taputella päähän, mutta uusille käyttäjille pitäisi antaa edes mahdollisuus. Yritetään ensin neuvoa, mutta jos vaan on niin tyhmä, ettei tajua, niin "samat tyypit" vittuilkoot sitten kaverin pihalle.
Eiks nykyisin tehdä juuri näin? [pieni](En ota kantaa siihen onko se hyvä vai huono juttu)[/pieni]
Odotan sitä päivää, kun Internetissä tulee vastaan 30 sivuinen vääntö kahden henkilön välillä, joista toinen lopuksi kirjoittaa: "Olin väärässä. Hyvien perustelujesi johdosta olen valmis muuttamaan mielipidettäni."
Joo, minäkin edelleen odotan lottovoittoa vaikken ole ikinä edes jättänyt kuponkia.
Peppi, 21.2.2008 19:49:
Mua *piip*uttaa, että jonkun random-kirjoittelun sisältöä joutuu selittelemään kaiken maailman lähdeviitteillä
Ei kukaan vaadi lähdeviitteitä jos muuten vaan juttelet, postaat omia mielipiteitäsi tai kerrot mututietoa ja mainitset sen olevan mututietoa. Lähdeviitteitä kysellään yleensä silloin, kun joku vetää "tutkimus"-kortteja hihoistaan ("tutkimusten mukaan jo ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa") tai esittää
faktoina omia mielipiteitään tai "tietoaan" joka ei pohjaudu mihinkään. (Joka on muuten varsin typerää myös irlissä). Jos sinulta kysellään lähdeviitteitä ihan jatkuvasti, niin vika voi olla paskamaisen mulkeroforumin lisäksi ehkä osittain myös omassa keskustelutyylissä.
Ei paljon huvita ottaa osaa ihan mielenkiintoisiinkaan keskusteluihin, vaan pidättäydyn enemmän "Päivän hjymiö" tai "Mitä kuuntelet just nyt" -tasoisissa aiheissa.
Kukin tyylillään. Mä en puolestani jaksa ymmärtää, ketä tuollaisten aiheiden lukeminen kiinnostaa. Lukeeko niitä edes kukaan, vai onko yleensä tapana vain möläyttää sinne aihetta lukematta omat 2 senttiänsä ja siirtyä seuraavaan? Veikkaan jälkimmäistä (tosi hedelmällistä keskustelua). Olen joskus yrittänyt testatakin teoriaa kirjoittamalla em. kaltaisiin aiheisiin jotain mahdollisimman provosoivaa. Kukaan ei vastannut, yhyy :(
Ehkä moderaattoreiden lisääminen auttaisi asiaa?
Moderaattoreita on useita, ja tuskin on sellaista päivää etteikö joku niistä olisi online. Ongelmana on vaan se, että henkilöt jotka kokevat suurta henkistä hätää jossain ketjussa tapahtuvasta epäkohdasta, eivät kuitenkaan viitsi vaivautua ilmoittamaan siitä moderaattorille. Mode ei huomaa, epäkohta jatkuu, ja sit voidaan taas valittaa kuinka maailma ja etenkin klubitus on niin epäoikeudenmukainen paikka :)
---
Ja mitä tuohon huoleen PLURin katoamisesta tulee, niin kyseessä lienee enemmän Internetin kuin tosielämän ongelma? Toivottavasti? Itse en ole viimeaikoina ehtinyt käydä bileissä juuri lainkaan, mutta silloin harvoin kun olen ehtinyt, niin yhtä hyvin ja huonosti ihmiset käyttäytyivät kuin aina ennenkin.
Teoria: Minusta laittomia päihteitä ei kehdata enää käyttää
ihan yhtä avoimesti kuin joskus (mutua!!1 oisko lähdeviitteitä?!), joten ehkä sen myötä ihmiset eivät enää kehtaa samalla lailla rakastaa toisiaan avoimesti :D Ei voi halailla tuntemattomia kun ihmiset paheksuu ja portsari heittää kadulle. Yyy!
Enivei, netissäkin tuo anti-plur taitaa olla sitä, että kun joku käyttäytyy kuin aasi, niin ei sille sit jakseta plurahdella takaisinkaan. Homman pitää toimia molempiin suuntiin, että olis jeejee ja ihku ja sydän ja plut ja Jeesus ja MDMA ja vähänxootteihaniikaikkihei