Peep Show

175 posts, 9 pages, 64,013 views

Apo

Posts: 1,574

#121 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Zeratul, 21.2.2008 23:57:
Mun eka yritys katos bittiavaruuteen joten nyt vaan lyhyesti toteen et tossaki systeemissä ois rutkasti kehitettävää. Vai mitä mieltä ootte näistä pisteytyksistä:

"i was hoping for some hidden satanic messages" +186

"Brilliant! I always wondered who the folks were speeding past... Which season is this from? I notice that Maude Flanders is there... and she's been "dead" a while now. Also, how about doing one of the folks that Bart skateboards by?" +25

"If you look closely, you will see that the person that made this panorama needs to get a life. frame by frame, geez!" -117

Ainoo asiallinen kommenti on saanu 25 pojoo, ku taas kaks ihan yhtä vajaata läppää on haarukan eri päissä. Loppupeleissä toi pisteytys ei siis imo ratkase kovinkaa paljoa.



Veikkaisin että tuo +186 saanut postitus perustuu johonkin sisäpiirin läppään mikä ei aukene satunnaiselle lukijalle (*). Karmassa plussan puolella ovat yhteisön hyväksymät viestit (joista toinen ei välttämättä meille aukea) ja negatiivinen viesti on poissa näkyvistä. Mun silmiin tuo pisteytys näyttäisi toimivan juuri niin kuin pitääkin.

Miten tuota voisi parantaa?

*) Läppiä on paha yrittää jälkikäteen selittää, varsinkin jos se ei ole itselle auennut, mutta tässä vähän arvailuja tuosta: Keskusteluaiheen kuvat on saatu yhdistämällä videokuvasta erilliset framet. Samaa tekniikka käytetään subliminaalisten viestien metsästykseen ja monissa yhteyksissä tuollaiset alitajuntaan vaikuttavat viestit yhdistetään saatallisiin viesteihin. Simpsoneista etsitään kätkettyjä juttuja suht. paljon, joten ->

Simpsons leffasta löydetystä välähdyksestä freeze frame-tekniikalla kerättyjen kuvien yhteydessä voi heittää heittää läppää saatanallisista viesteistä.

Kaukaa haettu? Jep. Huonosti aukeava läppä? Jep. Yhteisöä haittaava? Ei.
maiu

Posts: 328

#122 • • maiu ..miau..
hihi. Ootte te hassui. muutamat tyypit tääl vaan tappelee, rauhaa hei! *piis*

Ottakaa muutama askel koneistanne pois päin ja katsokaa ikkunasta ulos. menkää vaikka ulkoilemaan hetkeks. auttaa ihan oikeesti.

Koskaa en o ite saanu klubbaris paskaa niskaan, tosin en o itekkään koskaan mitään paskaa täällä kelleen sanonu. Mut hei mitä mä tietäisin, kun oon näin vasta-alkaja. Mut näin ulkopuolisen silmin vaikuttaa kyl aika oudolle nää kähinät täällä. ottakee vähä iisimmin, elämässä on isompiaki asioita! *plur*

..tämä mun avautuminen vaan siitä, että oon yövuorossa, eikä o parempaakaan tekemistä ku notkua netissä.. SORI.

--
sitä saa, mitä tilaa

Lyylikki

Posts: 2,975

#125 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

ezzy, 22.2.2008 07:09:
---
Lyylikki, 21.2.2008 23:40:
---
Joten miksi klubituksesta ei saisi toimivampaa, myös tällä ja mahdollisesti kasvavalla käyttäjämäärällä?

---

Kysyppä anqqalta miksi.



Ennemminkin voisi kysyä käyttäjiltä miksi. Klubbarin keski-ikä nousee = klubbarin taso laskee *ding*

Olisi mukava, jos jokainen omaa postaustaan lähettäessä miettisi, että onko se ennemminkin "bensaa liekeille" ja voisiko joskus "öljyä laineille" olla mahdollinen vaihtoehto.
Anu

Posts: 158

#126 • • Anu
Ohhoh.... Luin tätä topicia ja totesin, että joskus on ihan hyvä olla onnellisen tietämätön joistain asioista... Tieto lisää tuskaa??

Ja mä kun aattelin, että tää klubbari on sellanen konemusaa kuuntelevien ja bileissä käyvien ihmisten "one big happy family", johon en oo oikein päässy sisälle -syystä että käyn bileissä äärimmäisen harvoin ja tunnen enemmän ihmisiä, jotka ei ymmärrä konemusan päälle yhtään mitään, tai pitää näitä bileitä vaan piripäiden ja muiden hörhöjen kokoontumisajoina!

Olis varmaan aika hengittää hetki syvään ja ottaa iisisti... On ollu aika tulikivenkatkuisia keskusteluja lähiaikoina...
Caro²

Posts: 5,301

#127 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Lyylikki, 21.2.2008 23:40:
---
Caro², 21.2.2008 22:50:
Onks kukaan ikinä miettiny mitä tapahtuu, kun hiekkalaatikolla on kasapäin liikaa jengiä ja lisää pyrkii samalle laatikolle 24/7. Kaikilla on lumilapio jolla halutaan leikkiä ja rakentaa se oma hiekkalinna hiekasta, joka ei määrällisesti riitä edes kolmelle tyypille.
---
Ehdotatko siis, että klubbarista tehtäisiin kutsufoorumi? Vai mikä tuossa oli pointtina?


*iloinen*

En ihan aikuisten oikeesti, rehellisesti, todellakaan ehdottanut yhtään mitään *iloinen*

Aika jännää, että joku pystyi tuon heittoni ymmärtämään noin *iloinen*
Individual

Posts: 10,942

#128 • • Individual HYPNO!

Caro², 22.2.2008 08:55:
---
Lyylikki, 21.2.2008 23:40:
---
Caro², 21.2.2008 22:50:
Onks kukaan ikinä miettiny mitä tapahtuu, kun hiekkalaatikolla on kasapäin liikaa jengiä ja lisää pyrkii samalle laatikolle 24/7. Kaikilla on lumilapio jolla halutaan leikkiä ja rakentaa se oma hiekkalinna hiekasta, joka ei määrällisesti riitä edes kolmelle tyypille.
---
Ehdotatko siis, että klubbarista tehtäisiin kutsufoorumi? Vai mikä tuossa oli pointtina?

---

*iloinen*

En ihan aikuisten oikeesti, rehellisesti, todellakaan ehdottanut yhtään mitään *iloinen*

Aika jännää, että joku pystyi tuon heittoni ymmärtämään noin *iloinen*



Oletkos huomannut, ystäväni, että täällä pystytään ymmärtämään asiat mitä ihmeellisimmillä tavoilla? Eikä oo ees vaikeeta. *iloinen*
Lyylikki

Posts: 2,975

#129 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Caro², 22.2.2008 08:55:
---
Lyylikki, 21.2.2008 23:40:
---
Caro², 21.2.2008 22:50:
Onks kukaan ikinä miettiny mitä tapahtuu, kun hiekkalaatikolla on kasapäin liikaa jengiä ja lisää pyrkii samalle laatikolle 24/7. Kaikilla on lumilapio jolla halutaan leikkiä ja rakentaa se oma hiekkalinna hiekasta, joka ei määrällisesti riitä edes kolmelle tyypille.
---
Ehdotatko siis, että klubbarista tehtäisiin kutsufoorumi? Vai mikä tuossa oli pointtina?

---

*iloinen*

En ihan aikuisten oikeesti, rehellisesti, todellakaan ehdottanut yhtään mitään *iloinen*

Aika jännää, että joku pystyi tuon heittoni ymmärtämään noin *iloinen*



Ei kun minua kiinnosti tietää, että mitä tuolla viestillä tarkoitit. Että pitäisikö asialle mielestäsi tehdä jotakin? Pitäisikö hiekkalaatikkoa suurentaa? Jakaa vuoronumeroita? Rajoittaa tulijoita? Vai mitä...
Unik

Posts: 4,117

#130 • • Edited Unik

-Fuzzy-, 22.2.2008 01:05:
---
^Petunia, 22.2.2008 00:57:
En voi nyt muuta sanoa kuin lainatakseni erittäin hyvän näyttelijän Jack Nicholsonin sanoja elokuvassa Marsilaiset Hyökkää:
"Emmekö voisi vaan tulla toimeen keskenämme" *plur*


---

Ei ole todellista. Rupes iteeni harmittaa tossa päivemmällä ku en pistäny oman viestini perään juuri tätä nimenomaista lausetta: "Can't we all just get along!" Mullekin jäänyt toi lause niin pahasti mieleen.


"People, I just want to say, you know, can we all get along? Can we get along? Can we stop making it, making it horrible for the older people and the kids?...It’s just not right. It’s not right. It’s not, it’s not going to change anything. We’ll, we’ll get our justice....Please, we can get along here. We all can get along. I mean, we’re all stuck here for a while. Let’s try to work it out. Let’s try to beat it. Let’s try to beat it. Let’s try to work it out"

Eli yksi mies kuka noin on sanonut oli Rodney King vuonna 1992 ja itselleni tuosta jäänyt parhaiten päähän tuo sanonta : "Can’t We All Just Get Along?"

http://en.wikipedia.org/wiki/Rodney_King
Kon-tiki

Posts: 1,936

#131 • • Kon-tiki The Unsinkable

Peppi, 21.2.2008 19:49:
Mua *piip*uttaa, että jonkun random-kirjoittelun sisältöä joutuu selittelemään kaiken maailman lähdeviitteillä (---) Ei paljon huvita ottaa osaa ihan mielenkiintoisiinkaan keskusteluihin, vaan pidättäydyn enemmän "Päivän hjymiö" tai "Mitä kuuntelet just nyt" -tasoisissa aiheissa. Joku tulee kuitenkin aina a) saivartelemaan, b) pätemään tai c) vaatimaan niitä fakin viitteitä.



Aika erikoista, että itseään "Journalistiksi" väittävä ihminen ällöää lähdeviitteitä ja preferoi "random-kirjoittelua" ja "Päivän Hjymiöitä". Tästä on pakko "saivarrella" nyt, tosin myönnän etten tunne sua ja voihan toi "Journalist" olla pelkkä huumoriläppäkin jolla sä "pädet" *ding*

Ei mua huvita lukea kymmeniä sivuja parin kolmen tyypin lapsellista kinastelua, jossa pahimmillaan vajotaan kilpagooglettaa termejä ja niiden merkityksiä. Mitä järkeä siinä on? Ja joo, kyl multa huumorintajua löytyy.



Täällä joku taisi mainita, ettei klubbarista vielä löydy bannausominaisuutta. Niin kauan kuin sitä ei löydy, meidän muiden pitää osata jättää sellaiset keskustelut lukematta, lisätä ne keskustelijat ignoreen, pyyttää modeja lukitsee topicci...

Itse en ole vielä pistänyt ignore-listalle ketään ja ne lähdeviittaukset on musta oikein hyvä juttu niin kauan kuin ne viittaukset on esim. wikipediaan tms. lähes varmasti suht luotettavaan lähteeseen. Kauhuesimerkkiviittaukset asia erikseen.
ville

Posts: 3,780

#132 • • ville olen oikeasti ujo

Lyylikki, 22.2.2008 08:06:
Ennemminkin voisi kysyä käyttäjiltä miksi. Klubbarin keski-ikä nousee = klubbarin taso laskee *ding*



En mä tiedä onko keski-ikä hirveästi noussut, mutta imo ongelmana on:

- laadukasta tekstiä suoltava jengi vanhenee ja siirtyy osittain muihin aktiviteetteihin ja siten eivät kirjoittele forumille

- laadukasta tekstiä suoltavaa jengiä ei ehkä tule samalla tavalla lisää kun aiemmin

- jos jotakuta kiinnostaisi suoltaa laadukasta tekstiä, käy hommia äkkiä tylsistyttämään, kun kukaan ei vastaa laadukkaalla tekstillä.

ja sitten ihan sellainen puhdas mutufiilis, joka imo on aika hyvin paikkaansapitävä.

Joskus vuosia sitten muistan kun katselin crasherkidkuvia jenkkilästä ja kuvista jotenkin loisti sellainen poor white trash-fiilis. Jos vielä luki jotain jenkkiforumia, niin tuli sellainen fiilis, että "klubbailu" saattoi olla ehkäpä asteen "huono-osaisimpien" harrastus. Silloin kun katsoi suomen skeneä, niin homma näytti jotenkin ihan erilaiselta: suuri osa porukasta tuntui olevan todella fiksua porukkaa, järki kädessä koko ajan, mukavan sosiaalista ja ystävällistä. Voisin jopa väittää, että konemusiikkiskenen takia opin tuntemaan ne kaikkein fiksuimmat ihmiset, joita olin koskaan tavannut. Tästä porukasta edelleen monet käyvät bileissä ja ovat edelleen samanlaisia... lyhyesti sanottuna loistotyyppejä. Suurin osa kuitenkin jo niin vanhoja, että bileet ovat jääneet sivuosaan...

Nyt kuitenkin tässä viimevuosina on tullut fiilis, et bileissä liikkuu ehkä vähän erilaista jengiä kun aiemmin. Mun oma teoria on, että sedun huippuunsaviritetyt yökerhot tyydyttää jengin biletarpeen niin hyvin, että porukka ei yksinkertaisesti kaipaa muuta..... sitten samaan aikaan konemusiikkitapahtumat yhdistetään mediassa yhä enemmän huumeisiin, eikä suomessa varmaan ole yhtään ihmistä, joka ei tietäisi, että reiveissä vedetään hUUmeita.

Tästä koko hommasta syntyy kierre: Monet fiksut nuoret ei edes lähde "konemusiikkibileisiin" koska ei näe, että ne tarjotavat mitään uutta ja fiksua. Samaan aikaan ovesta kuitenkin tuntuu lappaavan jengiä sisälle, joka on valinnut konemusiikkibileet doussin takia ts. käyttö+musiikki kulkee 1:1. Tämä porukka liikkuu bileissä ehkä vuoden tai kaksi ja sen jälkeen kuherruskuukausi on ohi ja bileet jää kokonaan pois. Tällaista porukkaa liikkuu imo bileissä suhteellisesti enemmän kuin koskaan ja sen näkyy: porukka on enemmän sekaisin eikä edes häpeä sitä.

Nyt kun skeneä katsoo niin imo se on paljon lähempänä jenkkien crasherkid menoa nyt kuin vaikkapa 5v sitten.

Jos nyt sitten oletettaisiin, että skenee ei ylipäätään tule niin paljoa jengiä ja ne jotka tulee, ei ehkä ole sitä kaikkein välkyintä jengiä, ei ole ihme, että tällaisen forumin taso laskee.
akir0

Posts: 2,554

#133 • • akir0 idleRPG champion 2009

ville, 22.2.2008 11:09:
---
- laadukasta tekstiä suoltava jengi vanhenee ja siirtyy osittain muihin aktiviteetteihin ja siten eivät kirjoittele forumille
- laadukasta tekstiä suoltavaa jengiä ei ehkä tule samalla tavalla lisää kun aiemmin
- jos jotakuta kiinnostaisi suoltaa laadukasta tekstiä, käy hommia äkkiä tylsistyttämään, kun kukaan ei vastaa laadukkaalla tekstillä.



Joskus vuonna ernesti ennustin Klubituksen hiipumista seuraavaan melko väistämättömään ilmiöön:
- Lähes kaikki klubiympäristössä tapahtuva asia on jo keskusteltu läpi, uusia tuoreita näkökulmia ei ole tarjolla, tai sitten ne tyrmätään täysin
- Plattarillahan tuohon ilmiöön törmättiin jo aikaa sitten, että lähes kaikki topikit oli jo käyty lävitse
-> Aletaan keskustelemaan ihan muusta kuin itse konemusiikkiin liittyvistä asioista, joiden ympärillä mielipiteet luonnollisesti vaihtelevat paljon radikaalimmin.
ville

Posts: 3,780

#134 • • ville olen oikeasti ujo

akir0, 22.2.2008 11:20:
-> Aletaan keskustelemaan ihan muusta kuin itse konemusiikkiin liittyvistä asioista, joiden ympärillä mielipiteet luonnollisesti vaihtelevat paljon radikaalimmin.



IMO plattarin ja klubituksen parhaita keskusteluja ovat aina olleet nämä muut keskustelut. Uskoisin myös, että esim klubbarin tapauksessa ne riittäisivät enemmän kuin hyvin pitämään yllä aktiivista keskustelua.

Mielipiteiden eroavuus on imo vain hyvä asia. Eihän keskustelusta tule mitään, jos kaikki on samaa mieltä. Eroja pitää olla ja hyvän kirjoittajan kanssa on mukava väitellä näistä eroista. Klubbarilla ei vaan viitsi väitellä, koska täällä erimielisyydet käsitellään vastauksella: "vitun nuija"
ezzy

Posts: 8,060

#135 • • ezzy Droid-pappa

ville, 22.2.2008 11:09:
---

Nyt kun skeneä katsoo niin imo se on paljon lähempänä jenkkien crasherkid menoa nyt kuin vaikkapa 5v sitten.



Meillä on vissiin vähän eri näkemys crasher kidistä.
akir0

Posts: 2,554

#136 • • akir0 idleRPG champion 2009

ville, 22.2.2008 11:37:
---
Mielipiteiden eroavuus on imo vain hyvä asia. Eihän keskustelusta tule mitään, jos kaikki on samaa mieltä. Eroja pitää olla ja hyvän kirjoittajan kanssa on mukava väitellä näistä eroista. Klubbarilla ei vaan viitsi väitellä, koska täällä erimielisyydet käsitellään vastauksella: "vitun nuija"



Juuri näin. Ilmaisin asian vaan virheellisesti. Kyse oli siitä, että kun mielipide-erot ovat suuria niin kynnys ylilyönteihin tuntuu olevan huomattavasti pienempi.
ville

Posts: 3,780

#137 • • ville olen oikeasti ujo

ezzy, 22.2.2008 12:40:
Meillä on vissiin vähän eri näkemys crasher kidistä.



Koko ilmiöstä sinänsä pitäisi ehkä katsoa vähän enemmän kuin sitä pelkkää vaatetusta. Eihän tollasta candyvaatetetusta nykyisin paljoa näy, mutta imo mentaliteetti jatkaa erittäin vahvana edelleen.
Caro²

Posts: 5,301

#138 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Lyylikki, 22.2.2008 09:32:
Ei kun minua kiinnosti tietää, että mitä tuolla viestillä tarkoitit. Että pitäisikö asialle mielestäsi tehdä jotakin? Pitäisikö hiekkalaatikkoa suurentaa? Jakaa vuoronumeroita? Rajoittaa tulijoita? Vai mitä...


Ei sillä viestillä oikeastaan sitä haettu, pikemminkin vihjailtiin siitä, onko ihmiset miettineet kuinka pieni tämä hiekkalaatikko (niemeltään Suomen klubiskene) oikeastaan on :)
Zeratul

Posts: 1,170

#139 • • Zeratul Captain miserable

Apo, 22.2.2008 02:01:
Veikkaisin että tuo +186 saanut postitus perustuu johonkin sisäpiirin läppään mikä ei aukene satunnaiselle lukijalle (*). Karmassa plussan puolella ovat yhteisön hyväksymät viestit (joista toinen ei välttämättä meille aukea) ja negatiivinen viesti on poissa näkyvistä. Mun silmiin tuo pisteytys näyttäisi toimivan juuri niin kuin pitääkin.


Ehkä taas ilmasin mielipiteeni jotenki kieroutuneesti, pointtini oli siis just se et inside läpät jotka ei kaikille aukee varmaan sais kuminki kannatusta, enkä täten yhtään ihmettelis vaik näkyviin jäävät viestit sisältäis spin.giffiä, pedobeariä, replykuvia sun muuta materiaalia mikä tuskin jokasen makuun sopii. Sitä ei tietty voi kokeilematta tietää mitä moisen systeemin käyttö klubituksessa sais aikaan, kyllä toi mun mielestä ois kuitenki kokeilemisen arvonen.

Ehkä esimerkkiniki sit oli huono, kyllähän noi piiloviestit sinällään voi olla hauskoja, esim. täältä löytyvä Stairway to Heaven läppä on melkosen legendaarinen. http://jeffmilner.com/backmasking.htm

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Apo

Posts: 1,574

#140 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Zeratul, 22.2.2008 19:26:
Ehkä taas ilmasin mielipiteeni jotenki kieroutuneesti, pointtini oli siis just se et inside läpät jotka ei kaikille aukee varmaan sais kuminki kannatusta, enkä täten yhtään ihmettelis vaik näkyviin jäävät viestit sisältäis spin.giffiä, pedobeariä, replykuvia sun muuta materiaalia mikä tuskin jokasen makuun sopii. Sitä ei tietty voi kokeilematta tietää mitä moisen systeemin käyttö klubituksessa sais aikaan, kyllä toi mun mielestä ois kuitenki kokeilemisen arvonen.



Juu, ei voi tosiaan tietää miten tuollainen yhteisöllinen moderointi toimii ennenkuin sitä kokeilee. Nythän ainoa vaikuttamisen mahdollisuus on postitus, mutta tuollainen karma-systeemi antaisi yhteisölle enemmän vaikutusmahdollisuuksia siihen mitä se oikeastaan haluaa nähdä. Replykuvafloodi voi nykyisin aiheuttaa ehkä yhden vastalauseen, mutta karman kanssa vaikuttamisen kynnys on sopivasti pienempi. Painopiste siirtyy mukavasti sinne yhteisön puolelle.