Asvaltti-intiaanit. Oikein vai väärin?

349 posts, 18 pages, 81,981 views

Individual

#161 • • Edited Individual HYPNO!

Morrowe, 14.2.2008 00:49:
---
Individual

No eikö sitten nuo protesti-iskut kannattaisi suunnata autotehtailijoita ja isojen autofirmojen johtoryhmiä vastaan, eikä loppukäyttäjiä. Yhden autoilijan renkaista ilmat pois, pisara meressä sekin imo.

---

No ei se ihan pisaralta näytä, tästäkin keskusteltu jo 10 sivun verran pelkästään klubbarissa.

Joo, no mulla muistuu kyllä ensimmäisenä mieleen se Vuoden turhake-valinta mikä City-maasturilla oli kyseenalainen kunnia pokata. Tää kyseinen toiminta aiheuttaa vaan negatiivisia viboja, mutta kaippa sekin sitten riittää, kunhan on niitä viboja, eli keskustelua edes jossain muodossa käydään Mutta suomeksi sanottuna ihan vitun hankalaksi kyllä nämä aktivistitahot tekevät tämän heidän asiansa omaksumisen, ku oikeammin savua nousee korvista ja se blokkaa sitten kaiken muun tieltään.

edit2: itse olen tehnyt paljon ja teen par´aikaa mainontaa koskien jäteasioita, kierrätystä ja lajittelua. Jotenkin mä koen sen paljon tehokkkaammaksi keinoksi kuin, että menisin paskantamaan jonkun onnettoman, sottaavaan perusperheen keittiön roskakoriin.
Juhgu

#162 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Morrowe, 14.2.2008 00:55:
---
Selitin tos edellisessä, että vandalismi kuluttajien kautta muuttaa kuluttajien asenteita tuotetta kohtaan. Ehkäpä renkaat tyhjennetyn auton naapuri miettiikin autoa ostaessaan, ettei hän halua samaa kohtaloa osakseen, tajuaa mistä tuo vandalismi on lähtöisin, ja ostaakin jonkun pienemmän auton seuraavaksi autokseen?

No äh. Jos mä väännän sun polkupyörän solmuun, ni kumpaa sä kelaat:

a) Aika mulkku jätkä toi Juhgu. :(
b) Hmm! Onkohan pyörässäni jotain epäekologista kun tuollaisen reaktion Juhgussa aiheutti, taidanpa olla jatkossa ostamatta polkupyöriä.

Huomattavaa myös, että vaikka itse et näin ajattelekaan, niin monelle ihmiselle tulee hyvin luontaisena reaktiona myös vaihtoehto:
a2) Mitä vittua. Juhgu vääns mun polkupyörän solmuun! Vedän sitä poijuun niinku nyt nyt nyt.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

ezzy

#163 • • Edited ezzy Droid-pappa

---
en tiedä autoista ...and I'm proud of it!

Huutelet täällä tota ja sitten tuomitset miten autotyyppi x kuluttaa ja on valmistuskustannuksiltaan pahis ja sen reitti suomeen on saastuttava ja kuitenkaan et tiedä sen historiasta, kulutuksesta tai valmistuksesta yhtään mitään. What a way to get your facts straight *lmao*

Juhgu, 14.2.2008 01:02:
---
---
Selitin tos edellisessä, että vandalismi kuluttajien kautta muuttaa kuluttajien asenteita tuotetta kohtaan. Ehkäpä renkaat tyhjennetyn auton naapuri miettiikin autoa ostaessaan, ettei hän halua samaa kohtaloa osakseen, tajuaa mistä tuo vandalismi on lähtöisin, ja ostaakin jonkun pienemmän auton seuraavaksi autokseen?
---

No äh. Jos mä väännän sun polkupyörän solmuun, ni kumpaa sä kelaat:

a) Aika mulkku jätkä toi Juhgu. :(
b) Hmm! Onkohan pyörässäni jotain epäekologista kun tuollaisen reaktion Juhgussa aiheutti, taidanpa olla jatkossa ostamatta polkupyöriä.

Ja senhän voi vääntää solmuun, jos sen valmistuksessa ja kuljetuksessa on käytetty haitallisia keinoja tai materiaaleja *ding*
Mellu-

#164 • • Mellu-
Kyl pistää nauruks osa postauksista täällä,hyvä ku jotku ei tosiaan tajua autoista juurikaan mitään tai saatika mitä seuraa tilanteesta kun ne kumit tyhjennetään. Kuinkahan monellaki näistä puollustajista o kuiteskin suurien tehtaiden valmistamia vaatteita,kenkiä,meikkejä yms (niiden valmistushan ku on niin ympäristöystävällistä kanssa) ? Itellä ei oo autoa tällähetkellä mutta meinasin ostaa,ja kyllä PÄTKÄSTYN pajeron (citymaasturikuntaa kans???),ihan oman turvallisuuteni/tilan/ajo-kilometrien ja ajoreittieni takia,ja ainakin mitä itse olen kattonut ni eipä tuo paljon kuluta (vähemmän ku mun edellinen auto).

Lähinnä sitä vaan et kyllähä noissa uudemmissa autoissa se päästöt-kysymys o otettu huomioon jne.Se että miksi joku hommaa sitymaasturin o luultavimmin sen OMA asia,eikä hänen omaisuuttaan tarvitse kenenkään mennä tärvelemään tai hukkaamaan kallisarvoista aikaa (esim.lääkärit jne).

Jos haluu vaikuttaa niin kannattais tosiaan purkaa se kiukkusa sinne teollisuuteen/johtoportaaseen jne eikä käyttäjille.Ja mitä tohon turkisten käyttöön tulee ni kyllähän niitä edelleen on ja niitä käytetään (tosin ei niin paljon enää, ei oo kato IN), mutta kellään ei vaan ole pakkomiellettä vissii enää hyppää niskaa spraypurekin kanssa ja huutaa ku villi-ihminen "turkis on murha! eläinrääkkääjä!!!1 joudut mordoriin!!!"

että hei sun heiluvilles *plur*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Sjel

#165 • • Sjel Apprentice.

Mellu-, 14.2.2008 01:05:
Kyl pistää nauruks osa postauksista täällä,hyvä ku jotku ei tosiaan tajua autoista juurikaan mitään tai saatika mitä seuraa tilanteesta kun ne kumit tyhjennetään. Kuinkahan monellaki näistä puollustajista o kuiteskin suurien tehtaiden valmistamia vaatteita,kenkiä,meikkejä yms (niiden valmistushan ku on niin ympäristöystävällistä kanssa) ? Itellä ei oo autoa tällähetkellä mutta meinasin ostaa,ja kyllä PÄTKÄSTYN pajeron (citymaasturikuntaa kans???),ihan oman turvallisuuteni/tilan/ajo-kilometrien ja ajoreittieni takia,ja ainakin mitä itse olen kattonut ni eipä tuo paljon kuluta (vähemmän ku mun edellinen auto).

Lähinnä sitä vaan et kyllähä noissa uudemmissa autoissa se päästöt-kysymys o otettu huomioon jne.Se että miksi joku hommaa sitymaasturin o luultavimmin sen OMA asia,eikä hänen omaisuuttaan tarvitse kenenkään mennä tärvelemään tai hukkaamaan kallisarvoista aikaa (esim.lääkärit jne).

Jos haluu vaikuttaa niin kannattais tosiaan purkaa se kiukkusa sinne teollisuuteen/johtoportaaseen jne eikä käyttäjille.Ja mitä tohon turkisten käyttöön tulee ni kyllähän niitä edelleen on ja niitä käytetään (tosin ei niin paljon enää, ei oo kato IN), mutta kellään ei vaan ole pakkomiellettä vissii enää hyppää niskaa spraypurekin kanssa ja huutaa ku villi-ihminen "turkis on murha! eläinrääkkääjä!!!1 joudut mordoriin!!!"

että hei sun heiluvilles *plur*

Mellu tuli, luki, tiivisti ja lopetti. *syrän*

--
Will work for bandwith. :)

Supersonicways

#166 • • Supersonicways
Pistäis kyllä vituttamaan aika huolella, jos aamulla löytäis autonsa renkaat tyhjinä kadun varresta. Jos se katumaasturi ei autovalintana näitä asvaltti-inkkareita miellytä, niin sanokoot sen suoraan, ettei tarvi salaa käydä renkaita tyhjentämässä. Jos tuollainen intiaani löytyisi autoni vierestä itse teossa, niin saisi kyllä alkaa etsiskelemään toteemipaalua perseestään *dissaa*

Ja mitä tuohon yleiseen katumaasturi keskusteluun tulee, niin olo on kyllä huomattavasti turvallisempi Audi Q7:n kyydissä verrattuna johonkin pikku-Toyotaan. *joo*

--
There are reasons for things that a casual observer might not understand.

Jone

#167 • • Edited Jone Archibald Haddock

T3k, 13.2.2008 22:31:
Tätä keskusteluu seuratessa alkaa tekeen mieli katumaasturia!

Tätä keskustelua seuratessa alkaa tekemään mieli syanidikapselia. Joskus mun on vaikea uskoa kuuluvani samaan lajiin kaiken maailman täydellisen itsekeskeisten pallinaamojen kanssa, joita tuntuu olevan yhä kasvava osa porukasta. Vittu, oikein luomakunnan kruunuja juu.
Sjel

#168 • • Sjel Apprentice.

Morrowe, 14.2.2008 01:08:
---
ezzy, 14.2.2008 01:03:
---
---
en tiedä autoista ...and I'm proud of it!

---

Huutelet täällä tota ja sitten tuomitset miten autotyyppi x kuluttaa ja on valmistuskustannuksiltaan pahis ja sen reitti suomeen on saastuttava ja kuitenkaan et tiedä sen historiasta, kulutuksesta tai valmistuksesta yhtään mitään. What a way to get your facts straight *lmao*

---

No, tiedän kyl ekologisuudesta, taloustieteistä ja tuotteiden valmistuksesta sekä niitä sääntelevästä ympäristölainsäädännöstä yhen yliopistotutkinnon verran, että en mä tässä ihan lämpimikseni puhu. Se, että en tiedä miten joku auto viedään korjaamolle (nostetaanko se lavalle vai vedetäänkö hinausauton perässä), ei varmaankaan vähennä mun tietoani esmes ympäristökemiassa tai tuotteiden kysyntään vaikuttavista tekijöistä paljoakaan?

Mut hei, laitatko viel pari taulukkoa jostain keskimääräisistä kulutuksista automerkeittäin ni sit sä osoitat tietämystäs autoista vielä vähän korkeemmalle :)

http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/typesearch/public/search.jsp

Tuolta löytyy keskimääräiset kulutukset eri automerkeille ja wikipediasta löytyy lista citymaastureista

--

Individual

#169 • • Edited Individual HYPNO!
Lisätään tähän nyt vielä se, että itselläni ei ole korttia, tiedä häntä tuleekokaan koskaan ja mikroautoa isompaan ajokkiin en ole koskenut. Matkaaminen menee suurimmilta osin joko julkisilla tai kävellen, mutta itse uskon vain siihen, että tuollaiset messaget menis paremmin perille tietoiskuilla ja tiedotuksella, ei protesti-iskuilla ja vandalismilla.

Ja Morrove, sun kanssa olis varmasti ihmisten ihan mielenkiintoista vaihtaa mielipiteitä, ellet sä sortuis joka toisessa viestissä tuollaiseen naurettavaan itkuun ja jeesusteluun. Tässä meinaa nimittäin viulut ja nenäliinat loppua tätä menoa sen onnettoman jalankulkijan kovaa kohtaloa surkutellessa. *nyyh*
Mellu-

#171 • • Edited Mellu-
se että jos o iso auto ja ei osaa ajaa sillä se tuskin on sen auton vika? vai?
se että jos kulkee pyörällä/kävellen/ mopolla/moottoripyötällä jne niin ainakin mulle pärräkorttiajettaessa sanottiin että on AINA otettava huomioon se että kun kohtaat auton (on se minkä kokoinen vain) sinulle ne pahimmat vammat tulee.

Lisätään nyt sekin että jos on fiksu pyörilijä, käyttää kypärää,heijastimia,käsimerkkejä yms jos meinaa kääntyä jne (vähä niiku autossa vilkut ja jarruvalot ju nou)..toimii ainakin täällä saksassa oikein hyvin, ei tarvii pelätä vaikka ois bussi takana,ku ilmoittaa vaan omista aikeistaan ajoissa.se että vahinkoja/onnettomuuksia sattuu.. sille ei voi minkään...se van ns. kuuluu asiaan valitettavasti.

edit: typot

edit2: Nojoo, kaikki varmaan nauttii lapsiperheiden lahtaamisesta liikenteessä.Hassua vaan et yleensä lapsiperheillä (nykyään) on tila-autot/maasturit/farmarit juurikin tuon turvallisuuden takia (eikö?) onhan niissä omat huonot puolesa toki (massa + talvi = pysähtyminen kestää pitempää yms) mutta aika kaukaa haettua että kaikki ketkä omistaa/hankii isomman auton (syystä X) on köyhienlapsiperheiden tappajia liikentees *sydän*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Aziz Combat Fighter

#172 • • Aziz Combat Fighter
Noniin, pikku hippiäiset, Antti-sedällä onkin ehdotus seuraavaksi aktivistin tehotempuksi!

Kaikkihan me tiedämme, että ihmiset aiheuttavat maailmassa kaiken pahan, mm. ilmastonmuutoksen, tsunamit, nihkeän pienet kalsarit ja vanteen lailla otsaa puristavat neulepipot. Ihmisten syytä on mm. nihkeys toisia ihmisiä kohtaan, parisuhdeväkivalta, rasismi, sodat, kuolema, taudit, uskontojen ristiriidat sekä sammakoiden katoaminen niin sademetsistä kuin tanskan moottoriteiltäkin.

Ekologisena tekona ihmisten hankkiminen on suorastaan epäeettistä. Ensimmäisten kilometrien aikana ihminen tuottaa runsaasti jätettä muun muassa paskomalla vaippoihin ja syömällä niin naurettavan pieniä annoksia, että ylimääräistä lasipurkkijätettä ilmestyy maailman tonnikaupalla. Ihmiset on huijattu tähän ihmisten tekemiseen tekemällä ihmisten tekemisestä ihmeellisen hienoa touhua. Tähän ei kuitenkaan pidä alistua, sillä kyse on muslimisiionistien salajuonesta, jolla pyritään syrjäyttämään harvainvalta ja tekemään tasa-arvoisesta perustyömallisesta väliinputoojayhteiskunnasta proletariaatin temmellyskenttä.

Siksi ehdotankin seuraavaa, että pysäytetään ilmastonmuutos heti alkutekijöihinsä eliminoimalla yhtälöstä kuluttaja, jonka takia minä ja ystävämme olemme perustaneet kansanliikkeen nimeltä PUUKOTA VASTAANTULIJAA. Jokainen voi osallistua! Et tarvitse muuta kuin pienen tai keskisuuren keittiöveitsen ja auttavan asiantuntemuksen kehon suonistosta. Puukottamalla vastaantulijaa voit varmistaa, että kyseinen henkilö ei mahdollisesti enää koskaan kuluta, mikäli osut oikeaan kohtaan! Mikäli ehdit puukottaa useampaa vastaantulijaa kuolettavasti kurkkuun, olet tehnyt enemmän ilmastonmuutoksen torjumiseksi kuin jos vaihtaisit kertakäyttökumisaappasi aitonahkaisiin malleihin!

Hienointa tässä on se, että jokainen voi osallistua! Rekrytoi naapurisikin tähän huumorimielellä suunniteltuun pikku ympäristötempaukseen, ja kanna oma kortesi kekoon ja kroppasi kuopanreunalle! Muista, jokainen on potentiaalinen ympäristörikollinen!

Eli siis eikun hymy naamalle, pieni pahanilkinen virne silmään ja mora kahvaa myöten vastaantulijan aataminomenan yläpuolelle!
Sjel

#173 • • Sjel Apprentice.

Jone, 14.2.2008 01:09:
---
T3k, 13.2.2008 22:31:
Tätä keskusteluu seuratessa alkaa tekeen mieli katumaasturia!

---

Tätä keskustelua seuratessa alkaa tekemään mieli syanidikapselia. Joskus mun on vaikea uskoa kuuluvani samaan lajiin kaiken maailman täydellisen itsekeskeisten pallinaamojen kanssa, joita tuntuu olevan yhä kasvava osa porukasta. Vittu, oikein luomakunnan kruunuja juu.

Heh, olen hieman pettynyt ettet ole ottanut tämän enempää kantaa keskusteluun johtuen pokeri-illastasi.

Seuraavalla kerralla sitten ^^

--

Verottaja

#174 • • Verottaja no-life / luuviulu

Morrowe, 14.2.2008 01:14:
Ja polkupyöräilijät sekä jalankulkijat tykkääki tosi paljon ku on kunnolla massaa törmäävässä autossa takana! Ei tartte jäädä kitumaan, lähtee se henki saman tien :)

<ot> Oli se jyräävä auto sitten perus sedani tai (city)maasturi, niin
kyllä itse mieluummin "heittäisin lusikan nurkkaan" kuin jäisin
sängynpohjalle neliraajahalvauksen kanssa tai vihannekseksi. </ot>

--
You´ve changed things, forever. There´s no going back.
See to them, you´re just a freak... like me.

Individual

#176 • • Individual HYPNO!

Morrowe, 14.2.2008 01:27:
---
Individual, 14.2.2008 01:18:
Lisätään tähän nyt vielä se, että itselläni ei ole korttia, tiedä häntä tuleekokaan koskaan ja mikroautoa isompaan ajokkiin en ole koskenut. Matkaaminen menee suurimmilta osin joko julkisilla tai kävellen, mutta itse uskon vain siihen, että tuollaiset messaget menis paremmin perille tietoiskuilla ja tiedotuksella, ei protesti-iskuilla ja vandalismilla.

Ja Morrove, sun kanssa olis varmasti ihmisten ihan mielenkiintoista vaihtaa mielipiteitä, ellet sä sortuis joka toisessa viestissä tuollaiseen naurettavaan itkuun ja jeesusteluun. Tässä meinaa nimittäin viulut ja nenäliinat loppua tätä menoa sen onnettoman jalankulkijan kovaa kohtaloa surkutellessa. *nyyh*

---

Mut onneks kukaan muu ei oo jeesustellut, esmes vaikka siinä kohtaa, kun se lääkäri ei päässytkään töihin sairaalaan, kun kumit oli tyhjänä, ja kaikki potilaat kuoli hoidonpuutteeseen. *joo*

No sitten ei muuta kuin jeesustellaan menemään. *joo*
Claquesous

#177 • • Claquesous viidettä kolonnaa

Morrowe, 13.2.2008 21:39:
ajatelkaa joskus sydämellä, älkää rahalla.

Epailija, 13.2.2008 21:48:

Vielä parempi idea: Mitä jos ajateltaisiin järjellä? Sitä tuntuu olevan liikkeellä vähän turhan vähän.

Vulkanisoidaan itsemme!

--
32. of December

Jka

#178 • • Edited Jka Harder.fi
Olen vandalismia vastaan. Ei kenenkään omaisuutta tule tärvellä. Renkaiden tyhjentäminen aiheuttaa ihmiselle vitutuksen, ihan sama onko tätä henkilökohtaisesti haluttu loukata vai ei.

Seurauksena ihminen tilaa sen monesti mainitun hinaajan, joka tekee moninkertaisesti enemmän päästöjä, kuin citymaasturi.

On muitakin tapoja lähestyä asiaa, kuin toisten omaisuuden tärveleminen, edes hetkellisesti.

Pieniä kommentointeja yleisesti asiaan liittyen:

Hyödyllisyys:
+ Maastoauto on hyödyllinen, jos omistat esimerkiksi asuntovaunun tai jonkun muun vedettävän vempeleen, joka tarvitsee isomman menopelin, jossa on vääntöä. Jos on huomattavan suuri lapsiperhe, joka matkustelee, maastoautosta voi löytyä ominaisuudet tällaiseen.

- Kaupungissa menevä "citymaasturi" on sangen hyödytön. Sen parkkeeraaminen voi olla hankalaa ja maastoauto mahtuu muutenkin huonosti kulkemaan liikenteessä. Lyhyillä matkoilla pieni auto on kulutuksen kannalta paljon kätevämpi.

Kulutus
+ Ostaisitko mieluummin dieselillä pörräävän, upouuden citymaasturin, kuin ajaisit 90-luvun kieppeillä valmistetulla henkilöautolla, jonka moottori on vähintään 1.8 litraa? Päästöt ovat isommat luultavasti tuossa henkilöautossa, siinä on huonompi suodatus päästöille ja se on kaiken lisäksi riskialtis hajoamaan helpommin käytössä. Eihän sillä koolla ole yhtikäs mitään väliä, jos auto kuluttaa siedettävästi polttoainetta?

- Ostaisin mieluummin normaalin henkilöauton tai farmarin, jos käyttötarkoituksena on tehdä kauppareissuja ja ajaa kaupungissa. Päästöjen takia.

Painottaisin vielä tässä ekologista ajamista. Ihmisillä on yleensä oma tyylinsä ajaa ja monikaan ei välitä, miten menee eikä halua vaihtaa ajotapaansa. Tämä on sääli, sillä ajotyylin vaihtamisella egologisempaan ihminen voi säästää satoja, jopa tuhansia euroja vuodessa pelkästään periaatepäätöksen tekemisellä ja pienellä harjoittelulla. Ei ole niinkään kyse siitä, paljonko auton keskikulutus satasella on, jos erot eivät ole merkittäviä. 1,5 litraisen smart forfourin kuski voi hyvinkin kuluttaa reilusti enemmän polttoainetta vuodessa, kuin citymaasturin omistaja.

On hyvä, että verot kasvavat ja isomman kulutuksen omaavasta autosta joutuu myös maksamaan enemmän. Ihmiset ovat kautta aikain olleet idiootteja, eikä mikään vandalismi tee heistä "parempia", vähemmän egoansa pönkittäviä tai ympäristöstä välittäviä ihmisiä. Päinvastoin.

Suosin joukkoliikennettä ja kimppakyytejä. Maailmasta voi tehdä paremman paikan parantamalla asioita yhteisvoimin. Ilkivalta ja yksittäisiä ihmisiä vastaan käyminen ei auta sellaiseen. Se luo vain negatiivisia tunteita kaikille ja se koetaan pahantekona, mitä se onkin. Tuollaisesta saa sakot ja parhaassa tapauksessa tärvelijä laitetaan vielä kaupan päälle sairaalakuntoon.
Jusna666

#179 • • Jusna666 Diablo

Jka, 14.2.2008 01:31:
1,5 litraisen smart forfourin kuski voi hyvinkin kuluttaa reilusti enemmän polttoainetta vuodessa, kuin citymaasturin omistaja.

Mit vit!! Saaks noita yksvitosenaki!?yks

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Jone

#180 • • Jone Archibald Haddock

Sjel, 14.2.2008 01:26:
Heh, olen hieman pettynyt ettet ole ottanut tämän enempää kantaa keskusteluun johtuen pokeri-illastasi.

Seuraavalla kerralla sitten ^^

Hävisin senkin muuten.

Mut joo, paskaako tähän kantaa ottamaan. "Meidän puolella" on kantamme, jota "teidän puoli" ei joko aidosti ymmärrä tai ei halua ymmärtää. "Teidän puolella" taas on kanta, jota mä ainakin koitan ihan kauheasti ymmärtää mutten pysty. Ei siitä muuksi muutu vaikka tätä samaa jauhettais 30 sivua lisää. Ei mulla oo tän takia esim. mitään sua tai Domia vastaan, mutta teidän jutut ei mee mulle jakeluun vaikka miten selittäisitte ja mä voin selkeästi ihan hyvin jauhaa skeidaa vihreistä arvoista ja ajattelun ulottamisesta pelkän oman mielihyvän ulkopuolelle, mutta vaikka tekisin sitä kunnes delaan itujen puutteeseen niin tuskin teidän asenteet siitä mihinkään muuttuis.