Skenemursu, 14.2.2008 05:36:
---
Itse ajattelin kuitata omat päästöni olemalla lisääntymättä. Pannaan mun menot mun potentiaalisen penskan kuluiksi sillä tavoin. Keh.
---
second that...
ja en kannata inkkareiden toimintaa... periaate hyvä, mutta toisen omaisuus on toisen omaisuutta... valtio vallan puolesta pitäisi veroratkaisulla saada päästöt kurii... tosin en näy tätä ihan heti tapahtuvan ikävä kyllä
Tässä on kyllä yks tän hetken päästöpolitiikan kompastuskivistä: poliittisen päätöksenteon ja asenteiden muutoksen hitaus. Harmittaa, kun tarvittaisiin nopeita päätöksiä ja vieläpä kansainvälisellä tasolla, mutta poliittisen koneiston byrokratiasta johtuva hitaus jarruttaa muutosta. Mielestäni jokaisen vastuu yksityisenä kuluttajana korostuukin siksi juuri nyt, kun valtiot eivät ole vielä ehtineet asettaa teollisuudelle reunaehtoja, joilla päästöjä ja energinkulutusta rajattaisiin. Yksityinen ihminen voi kuitenkin omassa elämässään tehdä joitain muutoksia heti samana päivänä (vaihtaa energiansäästöpolttimoihin, kulkea työmatkan kävellen/pyörällä/julkisilla etc.)
On ehdottoman tärkeää että valtioiden politiikassa ryhdytään toimenpiteisiin päästöjen leikkaamiseksi, mutta sitä odotellessa voi vaikuttaa myös yksityisenä kuluttajana sen minkä kykenee.