Suurmielenosoitus hoitajien puolesta!

434 posts, 22 pages, 130,138 views

-V-

Posts: 587

#301 • • -V-

josbe, 15.11.2007 15:26:
---
Annakins, 15.11.2007 13:33:
En mä ainakaan koe, että korostomalla sitä ihmishenkien pelastamista sairaanhoitajat jotenkin alentais muita ammatteja.

---

No mutta eiväthän sairaanhoitajat haluaisi samoja korotuksia edes lähihoitajille! *vink*



Myös lähihoitajat, lastenhoitajat ym jotka kuuluvat tehyyn saavat korotukset...

Super ei halunut samoja korotuksia kuin tehy...

Huomioi, ettei Tehy ole pelkästään sairaanhoitajien liitto...
Cloud

Posts: 2,162

#302 • • Cloud Game Freak

violet_angel, 15.11.2007 23:33:
---
josbe, 15.11.2007 15:26:
---
Annakins, 15.11.2007 13:33:
En mä ainakaan koe, että korostomalla sitä ihmishenkien pelastamista sairaanhoitajat jotenkin alentais muita ammatteja.

---

No mutta eiväthän sairaanhoitajat haluaisi samoja korotuksia edes lähihoitajille! *vink*

---


Myös lähihoitajat, lastenhoitajat ym jotka kuuluvat tehyyn saavat korotukset...

Super ei halunut samoja korotuksia kuin tehy...

Huomioi, ettei Tehy ole pelkästään sairaanhoitajien liitto...



Ei mutta ei myöskään kaikki sairaanhoitajat kuulu tehyyn tai edes tue sitä kuten annat aika selvästi olettaa useissa viesteissäsi.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

m1kk3

Posts: 5,560

#303 • • m1kk3 no-life

violet_angel, 15.11.2007 23:33:
Myös lähihoitajat, lastenhoitajat ym jotka kuuluvat tehyyn saavat korotukset...


Ja ne ketkä ei kuulu, ei saa ? Reilu meininki. Eiks täällä ollu puhettakin joskus että samasta työstä pitää maksaa sama palkka, riippumatta siitä kuuluuko liittoon vai ei ?

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

-V-

Posts: 587

#304 • • -V-

Cloud, 15.11.2007 23:32:
---
violet_angel, 15.11.2007 23:29:
---
Cloud, 15.11.2007 15:05:


Aika isojakin heittoja sitten on varmaan palkoissa, Kun tuolla 400-600nostolla ainakin muutamalla tutulla nousi palkka 1890 (vähimmäispalkka) +600 niin 2490 eikä 2190 niinkuin tuossa näkyy..

Aika reiluja eroja näyttää hoitajillakin olevan suomessa.. pistää mietityttämään tuota tehyn laskelmaa..

---


1890 x 1,24% = 2343.6 eli 453,6 euron korotus. (24% on tavoite, euromääräinen 400-600 riippuu peruspalkkatasosta, eli osastonhoitajat saa korkeamman, lastenhoitajat pienemmän...)

Kässäätkö???

---


Minä kässään sen, että katsoin sen antamasi listan ja huomasin, että siinä se palkkataso oli eri kuin mitä kyseiset ihmiset oikeasti saavat. Joten se tulos oli ainakin siltä suhteen väärä.

Kässäätkö sinä sitä?



Minkäköhän listan oon antanu sulle???
-V-

Posts: 587

#305 • • -V-

Cloud, 15.11.2007 23:35:
---
violet_angel, 15.11.2007 23:33:
---
josbe, 15.11.2007 15:26:
---
Annakins, 15.11.2007 13:33:
En mä ainakaan koe, että korostomalla sitä ihmishenkien pelastamista sairaanhoitajat jotenkin alentais muita ammatteja.

---

No mutta eiväthän sairaanhoitajat haluaisi samoja korotuksia edes lähihoitajille! *vink*

---


Myös lähihoitajat, lastenhoitajat ym jotka kuuluvat tehyyn saavat korotukset...

Super ei halunut samoja korotuksia kuin tehy...

Huomioi, ettei Tehy ole pelkästään sairaanhoitajien liitto...

---


Ei mutta ei myöskään kaikki sairaanhoitajat kuulu tehyyn tai edes tue sitä kuten annat aika selvästi olettaa useissa viesteissäsi.



En ole kyllä kertaakaan väittänyt tai antanut edes olettaa, että kaikki sairaanhoitajat kuuluisivat Tehyyn jne...
Cloud

Posts: 2,162

#306 • • Cloud Game Freak

violet_angel, 15.11.2007 23:45:

En ole kyllä kertaakaan väittänyt tai antanut edes olettaa, että kaikki sairaanhoitajat kuuluisivat Tehyyn jne...



selvä, sitten olen ymmärtänyt väärin. Pahoitteluni.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

-V-

Posts: 587

#307 • • -V-

mikke, 15.11.2007 23:35:
---
violet_angel, 15.11.2007 23:33:
Myös lähihoitajat, lastenhoitajat ym jotka kuuluvat tehyyn saavat korotukset...

---

Ja ne ketkä ei kuulu, ei saa ? Reilu meininki. Eiks täällä ollu puhettakin joskus että samasta työstä pitää maksaa sama palkka, riippumatta siitä kuuluuko liittoon vai ei ?



Eiköhän se ole sitten työnantajan päätös... Tänään oli Tehyn tilaisuudessa puhe, että jos työnantaja ei nosta palkkaa kaikille, niin sitä tullaan joka tapauksessa lain mukaan tasoittamaan. Nyt jo aletaan sairaaloissa maksamaan ns. tehtäväkohtaista palkaa, jossa otetaan huomioon työntekijän koulutus, ja taidot, eli kaikki eivät saa samaa palkkaa... Tosin siinä puhutaan sitten jo tehtäväkohtaisista lisistä.

Ja mikä estää liittymästä tehyyn, jos ei korotusta muuten saa.
Cloud

Posts: 2,162

#308 • • Cloud Game Freak

violet_angel, 15.11.2007 23:43:

Minkäköhän listan oon antanu sulle???



Ah anteeksi. ethän sinä sitä listaa antanutkaan. Pahoittelen erhettäni.
Tosin siinä tapauksessa herää kysymys. Kässäsitkö sinä mitä minä alkuperäisellä lauseellani tarkoitin tai mihin asia yhteyteen ylipäätänsä.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

m1kk3

Posts: 5,560

#309 • • m1kk3 no-life

violet_angel, 15.11.2007 23:47:
Ja mikä estää liittymästä tehyyn, jos ei korotusta muuten saa.


Eiköhän moni ole liittymättä Tehyyn sen takia vaikkapa että ei kannata liiton toimintamalleja, eli vaikkapa ihan periaatteellinen syy. Ja eiks sun mielestä ihmisellä pitäis olla vapaus valita haluaako kuulua liittoon, ilman rahallista kiristystä ? Minusta se on aivan perseestä, jos ei samoja korotuksia suoda kaikille. Ja mun käsittääkseni on lakiinkin kirjattu että _samasta työstä ON MAKSETTAVA sama peruspalkka_, oli ihminen liiton jäsen tai ei. Joku paremmin tietävä vois tarkentaa vielä.

Hyvin tehyllä tuntuu tuota rahaa olevan muutenkin, kun on varaa maksaa lakko-avustuksia 700 000 euroa päivässä. Saas nähä kauanko perse kestää.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

enrg

Posts: 2,040

#310 • • enrg
Pahasti pelkään että liian kovat ovat korotuksen ja mahdollisen lakon kokonaiskustannukset. Kohta sairaalassa ei saa edes sitäkään vähää palvelua, ja mitenhän tämä mahtaa vaikuttaa esimerkiksi Superin jäsenten motivaatioon? Pitääkö tosiaan vaihtaa liittoa sen mukaan kenellä on paras sopimus sisällä? Lisäksi kiinnostaisi tietää että millä tavalla tämä auttaa terveydenhuollon laatuun, koska lisää käsiä tuskin kenellekkään kasvaa.
Hyvältä alkaa perusansiot kuulostamaan, pitäisiköhän vaihtaa alaa ja tietenkin liittoa samalla.
-V-

Posts: 587

#311 • • -V-

Cloud, 15.11.2007 23:49:
---
violet_angel, 15.11.2007 23:43:

Minkäköhän listan oon antanu sulle???

---


Ah anteeksi. ethän sinä sitä listaa antanutkaan. Pahoittelen erhettäni.
Tosin siinä tapauksessa herää kysymys. Kässäsitkö sinä mitä minä alkuperäisellä lauseellani tarkoitin tai mihin asia yhteyteen ylipäätänsä.



Tajusin tajusin, mutta kun laittamasi palkka ei voi nousta sitä 600:a, koska korotus jota tehy hakee on se 24%, eli silloin maksimikorotus kyseiselle palkalle on se 453,6...

kyse oli tästä laskutoimituksestasi:

Cloud, 15.11.2007 23:49:

Aika isojakin heittoja sitten on varmaan palkoissa, Kun tuolla 400-600nostolla ainakin muutamalla tutulla nousi palkka 1890 (vähimmäispalkka) +600 niin 2490 eikä 2190 niinkuin tuossa näkyy..

-V-

Posts: 587

#312 • • -V-

mikke, 15.11.2007 23:56:
---
violet_angel, 15.11.2007 23:47:
Ja mikä estää liittymästä tehyyn, jos ei korotusta muuten saa.

---

Eiköhän moni ole liittymättä Tehyyn sen takia vaikkapa että ei kannata liiton toimintamalleja, eli vaikkapa ihan periaatteellinen syy. Ja eiks sun mielestä ihmisellä pitäis olla vapaus valita haluaako kuulua liittoon, ilman rahallista kiristystä ? Minusta se on aivan perseestä, jos ei samoja korotuksia suoda kaikille. Ja mun käsittääkseni on lakiinkin kirjattu että _samasta työstä ON MAKSETTAVA sama peruspalkka_, oli ihminen liiton jäsen tai ei. Joku paremmin tietävä vois tarkentaa vielä.

Hyvin tehyllä tuntuu tuota rahaa olevan muutenkin, kun on varaa maksaa lakko-avustuksia 700 000 euroa päivässä. Saas nähä kauanko perse kestää.



On se munki mielestä perseestä, että HUS maksaa nykyselläänkin uusille hoitajille parempaa peruspalkkaa kuin vanhemmille hoitajille...

Mutta jos tehyläisenä saa tietyn summan enemmän kun ei tehyläisenä, niin silloin pitää itse päättää mitä haluaa... se on jokaisen oma ratkaisu se... Mulle on ihan sama tulisiko korotus kaikille vai vain tehyläisille, samaa hommaa tehdään ja samalla asialla silleen ollaan, että lisää hoitajia kaivataan!!!
Cloud

Posts: 2,162

#313 • • Cloud Game Freak

violet_angel, 15.11.2007 23:59:


Tajusin tajusin, mutta kun laittamasi palkka ei voi nousta sitä 600:a, koska korotus jota tehy hakee on se 24%, eli silloin maksimikorotus kyseiselle palkalle on se 453,6...

kyse oli tästä laskutoimituksestasi:



Mutta kun kyse ei varsinaisesti ollut siitä laskutoimituksesta kyse tai siitä nouseeko ne palkat sen 400 vai 600 vai siltä väliltä, Vaan noista palkka eroista niiden kahden lähtö "peruspalkan" kohdalla.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

-V-

Posts: 587

#314 • • -V-

Cloud, 16.11.2007 00:05:
---
violet_angel, 15.11.2007 23:59:


Tajusin tajusin, mutta kun laittamasi palkka ei voi nousta sitä 600:a, koska korotus jota tehy hakee on se 24%, eli silloin maksimikorotus kyseiselle palkalle on se 453,6...

kyse oli tästä laskutoimituksestasi:


---


Mutta kun kyse ei varsinaisesti ollut siitä laskutoimituksesta kyse tai siitä nouseeko ne palkat sen 400 vai 600 vai siltä väliltä, Vaan noista palkka eroista niiden kahden lähtö "peruspalkan" kohdalla.



jaap... okei...
enrg

Posts: 2,040

#315 • • Edited enrg

Jone, 15.11.2007 15:18:
---
Annakins, 15.11.2007 13:31:
Miten sä määrittelet työn vaativuuden? Kyllä mun mielestä mun työ on vaativaa, mutta oon silti sitä mieltä, että sairaanhoitajan työ on vaativampaa, koska vastuulla on ihmisten henkiä. Jos mä teen virheen, ni siitä voi syntyä lähinnä poliittista tai rahallista tuhoa, mutta jos hoitaja tekee virheen, ni siinä saattaa olla jo ihmishenki kyseessä ja mä ainakin arvostan elämää enemmän kuin rahaa.

---


Absoluuttisestihan tota ei pysty määrittelemään mitenkään, mutta voidaan toki koittaa jotenkin mittailla vaikkapa työn vaatimaa koulutustasoa sekä henkistä ja fyysistä rankkuutta. Sairaanhoitajaksi valmistuminen ei edellytä sen suurempaa älyllistä kapasiteettia tai isompaa panostusta omaa koulutukseen kuin moneen muuhunkaan hommaan. Työ on varmasti osin varsin raskasta sekä henkisestä että fyysisesti, mutta niinpä on moni muukin.

Musta on äärimmäisen naiivia puhua näistä ihmishengistä tässä nyt koko ajan. Sairaanhoitajat eivät ole mitään supersankareita, jotka päivittäin viitta hulmuten puhaltavat eloa kuoleviin ihmisiin. Pääsääntöisesti se homma on käsittääkseni aikalailla normaalia ja puuduttavaa arkista aherrusta, jossa toki huolehditaan ihmisten sairauksista, mutta mitä sitten - kysyn vaan?

Totta kai mäkin arvostan ihmiselämää yli rahan, mutta joku raja nyt siihenkin kuinka paljon pitää rahallisesti yli muiden vastaavan vaatimustason hommien arvostaa ammattia, jossa hieman karrikoidusti kuitenkin lähinnä ojennetaan ihmisille disperiiniä, pestään perseitä ja kirjoitellaan saitsulappuja.

Vai oletko sitä mieltä, että vain ja ainoastaan sen takia, että sairaanhoitajien hommalla on kuin onkin tekemistä ihmisten hyvinvoinnin ja elämien kanssa heidän tulisi olla todella korkeasti palkattuja? Jos ihmishenki on korkein arvo ja sitä voidaan tässä tilanteessa käyttää järkeenkäypänä argumenttina sivuuttaen tasan tarkkaan kaikki muut, niin sairaanhoitajien (ja muiden verrattavissa olevien ammattikuntien) pitäisi siis olla siellä korkeapalkkaisimpien johdossa. Saisko olla vielä sädekehät kaupan päälle ja ikuinen kiitollisuus?

Loppukaneettina vielä: Mulla ei ole mitään sairaanhoitajien palkkojen nostamista vastaan. Miksi olisi? Ei edes vaikka en näekään niiden olevan siinä ammottavassa kuopassa, josta tässä nyt koko ajan puhutaan. Mua vaan riipoo tän keskustelun taso ja siinä käytetyt "sisaret hennot valkoiset ikuisessa armon valossa jakavat meille elämää - osoittakaamme nyt kaikki arvostuksemme nostamalla kädet ilmaan, huutamalla 'hallelujaa' ja antamalla heille jumalallinen palkankorotus ettemme vaan vaikuta epäkiitollisilta paskiaisilta"-perustelut. Ne osoittavat musta tylsäpäisyyttä.



Otetaas tää vielä tuolta jostain välistä ja allekirjoitetaan..


En jaksanut lukea tätä koko viestiketjua, mutta olisi kiva kuulla Tehyläiseltä vastaus seuraavaan:
Mitä korotusten jälkeen? Toimiiko terveydenhuoltomme paremmin tai onko työnne edes jatkossa henkisesti helpompaa? Tokihan palkka tuo helpotusta elämään, mutta miten töissä..
Olisiko ollut mahdollisuutta lakkoilla parempien työolosuhteiden takia? Sen takia että jokaisella hoitajalla ja "asiakkaalla" olisi parempi olla.
m1kk3

Posts: 5,560

#316 • • Edited m1kk3 no-life

enrg, 16.11.2007 00:14:
---
Jone, 15.11.2007 15:18:
---
Annakins, 15.11.2007 13:31:
Miten sä määrittelet työn vaativuuden? Kyllä mun mielestä mun työ on vaativaa, mutta oon silti sitä mieltä, että sairaanhoitajan työ on vaativampaa, koska vastuulla on ihmisten henkiä. Jos mä teen virheen, ni siitä voi syntyä lähinnä poliittista tai rahallista tuhoa, mutta jos hoitaja tekee virheen, ni siinä saattaa olla jo ihmishenki kyseessä ja mä ainakin arvostan elämää enemmän kuin rahaa.

---

--klipeti--

---


Otetaas tää vielä tuolta jostain välistä ja allekirjoitetaan..


Allekirjoitetaan täälläkin, yksi mielenkiintoisimmista kirjoituksista täällä.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

ipe

Posts: 1,845

#317 • • ipe X-Rust / Holvi

enrg
Otetaas tää vielä tuolta jostain välistä ja allekirjoitetaan..


En jaksanut lukea tätä koko viestiketjua, mutta olisi kiva kuulla Tehyläiseltä vastaus seuraavaan:
Mitä korotusten jälkeen? Toimiiko terveydenhuoltomme paremmin tai onko työnne edes jatkossa henkisesti helpompaa? Tokihan palkka tuo helpotusta elämään, mutta miten töissä..
Olisiko ollut mahdollisuutta lakkoilla parempien työolosuhteiden takia? Sen takia että jokaisella hoitajalla ja "asiakkaalla" olisi parempi olla.



Tehyläinen vastaa:

Uskallan väittää että työmotivaatio kummasti lisääntyisi kunnollisten palkankorotusten myötä. Esimerkiksi kehno palkkaus on ollut eräitä keskeisimpiä syitä sille että alalla ei viihdytä. Reilu palkankorotus merkitsisi että valtiovaltakin lopulta ehkä arvostaa hoitajia ja haluaa siten työn vastuullisuuden ja vaativuuden huomioon ottaen korjata palkkojen jälkeenjääneisyyttä.

On kuitenkin totta että varmaankin suurempi parannus olisi jos työoloja parannettaisiin panostamalla henkilökunnan määrään ja palkkaamalla muuta avustavaa henkilökuntaa hoitajien rinnalle. Nythän hoitajat suomessa tekevät hyvin paljon sellaista työtä varsinaisen hoitotyön ohella joka voitaisiin tehdä jonkun vähemmän koulutetun tai jopa vain peruskoulun käyneen henkilön toimesta, kunnon perehdytyksellä. Tarkoitan tällä nyt erilaisia tarviketilauksia ja varastojen ylläpitoa, lääketilauksia, siivousta ynnä muuta.

Ja kyllä vain! Meillä esim. joutuu osallistumaan tutkimushuoneiden normaaliin perussiivoukseen, kiitos Varsinais-Suomen kuvantamiskeskuksen johdon joka on solminut sellaiset sopimukset osastojen siivouksesta että hyvä jos lattiat lakaistaan pari kertaa viikossa. Saiturit!

Ei raha autuaaksi tee tässä asiassa mutta palkkoja on nostettava rutkasti jo pelkästään sen takia että alalle saadaan jatkossakin motivoituneita, hyviä työntekijöitä! Valitettavasti hoitajapula on jo arkipäivää ja pahenee jatkuvasti.

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Jone

Posts: 8,258

#318 • • Jone Archibald Haddock

violet_angel, 15.11.2007 23:32:
Täytyy vain mainita, että aika kaukana on sun kuvas sairaanhoitajan työstä siitä mitö se todellisuudessa on...



Miksi luulet, että sanoin "karrikoidusti?" Tunnen monia sairaanhoitajia ihan henkilökohtaisesti, joten luulen kyllä ymmärtävän heidän työnkuvansa jotakuinkin yhtä hyvin kuin he ymmärtävät omani.
-V-

Posts: 587

#319 • • -V-

Jone, 16.11.2007 02:34:
---
violet_angel, 15.11.2007 23:32:
Täytyy vain mainita, että aika kaukana on sun kuvas sairaanhoitajan työstä siitä mitö se todellisuudessa on...

---


Miksi luulet, että sanoin "karrikoidusti?" Tunnen monia sairaanhoitajia ihan henkilökohtaisesti, joten luulen kyllä ymmärtävän heidän työnkuvansa jotakuinkin yhtä hyvin kuin he ymmärtävät omani.



Miksi sitten viitsit edes mainita "karrikoidusti" tollaista jos tiedät mitä työ on. En ole vielä sellaista osastoa nähnyt jossa vain jaetaan Disperiiniä, saikkulappuja ja pestään pyllyjä. Kyllä työhön kuuluu Helvetin paljon muutakin, kuten vastuu nimen omaan siitä ihmishengestä. Vai kenen luulet olevan se joka yli puolet vuorokaudesta on ilman lääkäriä siellä osastolla ja valvoo potilaan vointia ja tarkkailee mahdollisia muutoksia, jotka on kuitenkin tärkeä huomata ajoissa, että niistä kerkiää sitten ilmoittamaan sille lääkärille, joka ei välttämättä ole ihan lähelläkään...

Ja jos se on mielestäsi naiivia kertoa faktoja siitä työstä mitä sairaanhoitaja tekee, niin sitten se sitä sinun mielestäsi on. Ei se tietty sitä akuuttia juoksemista ole ihan joka paikassa tai joka hetki. Ja sillä onkin sitten osuutta niihin palkkaeroihin, helpommalla pääsevä yleensä saa sen pienemmän palkan, kun taas tehohoitoista potilasta, tai valtakunnallista vastuuta kantava hoitaja saa sitä suurempaa luokkaa...

Ja joku mainitsi siitä kahvihuoneessa istumisesta, niin kyllä se lähinnä ainakin lastenklinikalla on sitä että 12,5 tunnin työvuoron aikana kerkee just sen aamukahvin käydä juomaan ja jossain kolmen aikaan seuraavan kerran pikaisesti jotain syömässä. Muuten siellä kyllä saa tehdä töitä ihan hyvällä tahdilla, ja silti monesti joutuu jäämään ylitöihin.

Nyt sen hädän huomaa jo osastonhoitajista, kun ei oma henkilökunta suostu vaihtamaan vuoroja tai tekemään ylitöitä. Ja kun mistään EI saa hoitajia!!! Osastot meinaa kaatua jo nyt, miten sitten jos irtisanoutumiset realisoituvat???

Ja tänään kuulin sellaisen asian, joka saa minut entistä vakuuttuneemmaksi realisoitumisesta. Kuntatyönantaja on mennyt ennen työtaistelun lakkomallin päätöstä lupaamaan muille aloille saman korotuksen minkä tehy meinaa itselleen puhua. Ellei tehy saa haluamaansa korotusta pitkällä lakolla. Kuntatyönantaja ei edes voi tulla vastaan keskusteluissa tämän vuoksi. En sitten tiedä miten KT meinaa pyörtää puheitaan, koska kyseessähän ei varsinaisesti ole lakko...
jUSSi

Posts: 1,377

#320 • • jUSSi äkäinen vanhus

Jone, 15.11.2007 19:16:
Koita asua pääkaupunkiseudulla 2 lapsen kanssa ja tienata vain 2000e/kk.
Tällaisten pohjaltako nyt ihan oikeasti pitäisi ruveta tuntemaan enemmän sitä myötätuntoa? "OMG, pelastetaan ihmishenkiä ja samalla ollaan kahden lapsen yksinhuoltajia kaikki ja yksinhuoltajasairaanhoitajien ainoa tulo on työstä saatu palkka. Mistä yhteiskunnan tuista ja elatusmaksuista sä nyt puhut. Hyshys, älä spoilaa traagista stoorii hei."



Ihan miten haluat.

Siteeraamaasi lauseeseen ei sisältänyt väittämää, että kukaan muu ei tienaa liian vähän tai että vain hoitajilla menee taloudellisesti heikosti. Eikä, kas kummaa, edes sitä väittämää, että ei voisi olla olisi hoitajia, jotka tienaavat mielestään tarpeeksi. Itseasiassa, kaikki nuo oletuksesi kumpusivat omasta päästäsi.

Pääkaupunkiseudun asumiskustannukset ovat oikeasti kovia, siihen sinullakaan ei taida olla vastsaansanomista? Ja olet jo todennut, että hoitajat saisivat saada enemmän vastiketta työstään, joten missä nyt palaa? Onko site down?

Jone, 15.11.2007 19:16:
Keskustelu alkaa saavuttamaan naurettavan pisteen. Tähän threadiin puhalletaan fiilispohjalta lähes mitä tahansa suoraan perseestä.



Onneksi sinun kontribuutiosi pelastaa taas päivän.