Käenpoika, 9.10.2007 13:39:
LEL. Joo enpä tässä mitään puolustele, vaan sanoin vain ettei kaikkia ihmisiä (EI NÄYTTELIJÄT) joiden piti tehdä asioita tulleet edes paikalle, vaikka näin oli sovittu.
Näin tapahtuu usein tämänkaltaisissa proggiksissa.
Joo hmmm mitäpä tähän sanoisi... 200e:n kameralla tuskin ton näköstä saa itse videokuvasta?
Studiossa oli sen verta valoa, etten usko, että perus kameralla, millä et saa säädettyä aukkoja olisi voinut kuvata siellä.
DV kameroilla saa kyllä todella hyvää kamaa ulos ja toinen kysymys onkin, että oliko koko studio idea ajatuksena kovinkaan järkevä.
Ok jos pinnaclella saa aikaseks tollasta niin pitää tutustua tarkemmin... hmmm leikkelin jonkun verran kyllä layereitä ja käytin maskeja... jos katsot tarkkaan niin ehkä sen huomaa, ja parempi laatusesta videosta näkee paremmin tuon kuvan?
Joo kyllä valoja käytettiin aika paljon studiossa, en nyt tiedä mikä sinua häiritsee tuossa videossa, mutta vertaappa sitä noihin muihin suomituotantoihin joissa on ollut matala budjetti.
Minun mielipiteeni videosta on se, että se meni minusta pieleen jo suunnitteluvaiheessa eikä tuotantovaiheessa - jolloin mikään kalusto maanpäällä ei olisi pelastanut videota. Sinulla taas videon parannus alkaisi juuri kalustosta. Ymmärtäisin nurinan kalustosta jos kalusto olisi se tässä ollut ongelman ydin, mut vielä kun ollaan todella kaukana siitä mitä käytössä olevilla kalustoilla voidaan tehdä niin voi unohtaa täys ammattitason laitteet.
Jotenkin tästä tuli mieleen keskustelu rosessa jossa tyttö tuli kyselemään kameroista millä kuvailin ja vähän karrikoidusti näin:
x: "5D ja toinen on 40D"
y: "5D - se ihan huippu, oon ihan kade"
x: "aijaa, miks?"
y: "no se on FF ja niin paljon parempi"
x: "jaa, no studio kuvissa en huomaa kovinkaan paljoa eroa tai itseasiassa en mitään eroa ellei kuvia printata todella isoina ulos"
y: "ei mut se on niin hyvä"
x: "ahas, no milläs linssillä olet 5D:tä kokeillu kun se oli niin hyvä?"
y: "en mä tiie, joku L sarjan putki - tosi hyvä ja tarkka"
...ja tyttö opiskeli kuvaamista jossain koulussa
![*piis* *piis*](/smiley/piis.gif)
Jos tyttönen itsensä tästä pätkästä tunnistaa niin mielellään keskustelisin vähän lisää. No jokatapauksessa pointti oli et on helppo kipata syyt kaluston niskaan jos ei niitä osata käyttää "kunnolla" - mut siihen ei auta kyl yhtään se kalliimpi kalusto. Pitää tietää tarkalleen käytössä olevat kalustot ja niiden rajat - vasta näiden rajojen tultua vastaan voi syyttää kalustoa. Tästä nyt ei tämän videon suhteen ole ollut.
Tulee sanomisistasi, että tuo on hirvein video mitä olet nähnyt ja päiväsi on pilalla. Asiaa en voi enää korjata... =)
Minusta se on kiva et väännetään videoita ja muita proggiksia. Ärsyttää vain ylläolevat asiat - eikä päiväni ole pilalla
Toinen asia on sit vastuu, olet kait johtaja tässä koko projektissa - eikö? Johtaja valitsee väen ja ottaa koko vastuun koko hommasta. Nyt on hassua syytellä muita et kun jotkut jätti tekemättä jne. se on arkipäivää kaikissa asioissa ja varsinkin tämmösissä "ilmais" jutuissa ja sen kanssa on vain osattava elää. Sitten jos saa negatiivista palautetta niin miettii mikä meni pieleen ja parantaa niitä asioita sitten seuraavalla kerralla.
Valokuvien suhteen itse tykkään kuulla oikeastaan vain negatiivista palautetta kun silloin monesti voi tajuta asioita jotka itseltään on mennyt ohi.