KONEMETSÄ - Open Air 2007 (Official) 6.7.2007 @

1,028 posts, 52 pages, 210,587 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#961 • • Aziz Combat Fighter

toma, 11.7.2007 13:34:
---
Ana-5000, 11.7.2007 13:29:
26 paljastettua ja syyteharkintaan saatettua rikosta. Mun mielestä kuulostaa aika tehokkaalta operaatiolta kahdelle päivälle. Ja tosta oli vaan osa käyttörikoksia.

---

Uutisessa puhuttiin kylläkin rikkeistä, eli suomeksi niin pienistä määristä, että ne ovat käyttörikoksia. Tosin en tiedä mikä on menettely isompien nalkkien suhteen, ehkä ne pidetään salassa tutkinnallisista syistä. Mene ja tiedä.

Mutta mun mielestä sä oot kyllä totaalisen ulalla jos oot sitä mieltä et 26 kiinnijäänyttä käyttäjää (joka siis on kaikki mistä meillä on tietoa) tolla operaatiolla on jotenkin hyvä tulos.



Uutisten mukaan 26 rikoksesta oli vaan osa käyttörikoksia - 26 käyttörikosta oiski vähä kurja luku, mut tuolla on kyl seassa sit diilereitäki sun muita. Noita diilailujuttuja selvitellessä tuppaa sit selviimään usein muitakin rikoksia.

Mutjoo, kansa ei varmaan koskaan tuu tästä asiasta mitään sen tarkempia selvityksiä kuulemaan.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#962 • • Aziz Combat Fighter

Mark, 11.7.2007 13:42:
---
Eh, ei jaksa saivarrella, luku on tietty suhteellisen iso populaan verrattuna, mutta piskit eivät tunnetusti kaikkia vaarallisimpia / voimakkaimpia kemioita (ekstaasi, lsd, tutkimuskemikaalit, lakka, jne) haista -> ne ganjahipit jäi suuremmalla todennäkösyydellä kiinni. Onnistunutta? Tehokasta? Onks joku pilviveikko joskus syöny sun lihiksen? :(

-M



Tossa on osittain tavoteltu myös varmasti tuleville vuosille pelotevaikutusta, että porukka jättäis ne kuosivuoret kotiin ja tulis tonne esim. viinipullon kanssa niinku tavalliset ihmiset. Mua ei henkkoht ne ganjaveikot kiinnosta vittuakaan, mut kyl mua surettaa lukee palautetopikista osaanottoja menehtyneen omaisille.

Tänä vuonna ei tarvinnut, ja toivottavasti ei tarvii ensi vuonnakaan.
toma

Posts: 2,009

#963 • • Edited toma Tototoototo

Ana-5000, 11.7.2007 13:44:
Uutisten mukaan 26 rikoksesta oli vaan osa käyttörikoksia - 26 käyttörikosta oiski vähä kurja luku, mut tuolla on kyl seassa sit diilereitäki sun muita. Noita diilailujuttuja selvitellessä tuppaa sit selviimään usein muitakin rikoksia.


"Valvonta paljasti 26 huumausainerikettä, joista valtaosa oli huumausaineiden käyttörikoksia."

Miksiköhän tossa puhutaan "huumausainerikkeistä" jos missään niistä on kyse jostain diilereistä ja merkittävistä määristä aineita? Käyttörikosten lisäksi rikkeitä käsittääkseni ovat pienien määrien hallussapidot. Mutta ehkä tuo sanamuoto on vaan pielessä tms.

Ja "valtaosan" nyt voi tulkita monella tapaa, mutta reilustikin tulkiten se tarkoittaa ehkä korkeintaan viittä noista 26:sta. Mikä on edelleen mun mielestä täysin naurettava määrä.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#964 • • Aziz Combat Fighter

toma, 11.7.2007 13:46:
---
Ana-5000, 11.7.2007 13:44:
Uutisten mukaan 26 rikoksesta oli vaan osa käyttörikoksia - 26 käyttörikosta oiski vähä kurja luku, mut tuolla on kyl seassa sit diilereitäki sun muita. Noita diilailujuttuja selvitellessä tuppaa sit selviimään usein muitakin rikoksia.

---

"Valvonta paljasti 26 huumausainerikettä, joista valtaosa oli huumausaineiden käyttörikoksia."

Miksiköhän tossa puhutaan "huumausainerikkeistä" jos missään niistä on kyse jostain diilereistä ja merkittävistä määristä aineita? Käyttörikosten lisäksi rikkeitä käsittääkseni ovat pienien määrien hallussapidot. Mutta ehkä tuo sanamuoto on vaan pielessä tms.

Ja "valtaosan" nyt voi tulkita monella tapaa, mutta reilustikin tulkiten se tarkoittaa ehkä korkeintaan viittä noista 26:sta. Mikä on edelleen mun mielestä täysin naurettava määrä.



Joo, mä en ihan luota noihin lehtiin et ne osais sanamuodot laittaa kondikseen, niin monta juttua lukenu jossa menee sekasin vartijat, järjestyksenvalvojat, rikokset, rikkeet, syytteet, tuomiot, syytetyt ja koirankeksit.

Mutjoo, se siitä. Mä en koe, että poliisin toiminta tuolla ois ollu haaskausta ja väärin ja perseestä. Tosin itse en ollut paikanpäällä, joten se varmaan siitä sitten. Kuhan nyt työnsin näppini tähänkin soppaan kun täällä itketään et mihis ne meidän verorahat menee ku poliisi tekee työtään yhyy.
Mark

Posts: 7,311

#965 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Ana-5000, 11.7.2007 13:46:

Tossa on osittain tavoteltu myös varmasti tuleville vuosille pelotevaikutusta, että porukka jättäis ne kuosivuoret kotiin ja tulis tonne esim. viinipullon kanssa niinku tavalliset ihmiset. Mua ei henkkoht ne ganjaveikot kiinnosta vittuakaan, mut kyl mua surettaa lukee palautetopikista osaanottoja menehtyneen omaisille.

Tänä vuonna ei tarvinnut, ja toivottavasti ei tarvii ensi vuonnakaan.



Varmasti. Sen takia otinkin kantaa vaan ja ainoastaan siihen omasta mielestäni poliisin tehottomuuteen sen kaman ratsaamisessa. En edes jaksa takertua tohon 'tavallinen ihminen' termiin, menee liian OT:ks. Mutta varmasti kapteeni hapon edesottamuksia seuranneena tiedät itekin että idealismia on ajatus, ettei joku tulis ton kokoseen tapahtumaan spedeilemään, oli ne turvatoimet millaset tahansa :/

IMO hyvä että ratsia siisti ihmisten kuntoa tapahtumassa, joten pelotteena tuo toimi hyvin. Muista tuloksista en ole niin vakuuttunut.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

dubious

Posts: 158

#966 • • dubious ribidim
Humm. Eihän se poliisi päätä mikä on laki. Ne vaan toimivat mahdollisuuksiensa mukaan tavalla, joka ehkäisee lainvastaista toimintaa, ja pyrkivät ottamaan kiinni sen rikkojia.

Oli meistä täällä nyt kuka vaan ihan mieltä vaan siitä että missämäärin joku ituhipin kukkapussukka on vaarallinen tai yhteiskunnalle uhaksi, niin laki määrittelee sen kielletyksi aineeksi. Hajun perusteella löydettävissä olevat huumeet ovat tehokkuuden kannalta varmaankin helpoimpia ottaa kiinni (koirat), joten niitä jää haaviin eniten. Kuitenkin mä olettaisin, että nykyisen sekametelikulttuurin keskellä kukkanyytin löytäminen voi hyvinkin johtaa monen muunkin mömmön löytämiseen.

Ja ainakin sillä saadaan aikaiseksi lukuja. Kukkahattutätien maailmassa on ihan sama saiko poliisi kiinni 26 lapsille koksua diilaavaa linnakundia, vai 26 ganjapäätä - niille ne on huumausainerikollisia. Eli siltä osin tuloksia saatiin paljon.


(niijaa - ja ite oon laillistamisen kannalla, mutta nähdäkseni sillä ei oo asian kanssa mitään tekemistä)
Mellu-

Posts: 4,006

#967 • • Mellu-
meneeks vähä ot ny.

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

toma

Posts: 2,009

#968 • • toma Tototoototo
Menee kyl, vois laittaa sitä oikeaakin palautetta.

Aivan vitun loistavaa. Konemetsä alkaa kyl olemaan niin ainutlaatuinen ja toimiva festari, että UMF ja Flow:kin jäävät - ainakin fiiliksen puolesta - jälkeen. Ehkä suurin syy on se, että metsässä tanssiminen on niin antoisaa verrattuna johonkin hikiseen huoneeseen. Järjestelyjen osalta kaikki toimii epätodellisen hyvin tuossa ympäristössä, ja tämän vuoden lineup oli mielestäni reilusti tasapainoisin tähän mennessä. Psykeä oli paljon joo, mutta aina myös valinnanvaraa.

Musiikillisesti mulle kolisivat eniten Blamstrain (aika pitkälle on tultu parissa vuodessa siitä 808-masturboinnista), Lackluster (hienoa ja yllättävän monipuolista soundia), Vishnudata (erityismaininnat viulusta ja lennelaukkos-lookalike-habituksesta) sekä Zentex, jota tosin en kovin kauaa malttanut kuunnella. Yleisesti kyllä tuli lähinnä mentyä fiiliksen mukaan vähän sinne tänne stressaamatta kauheasti juttujen näkemisestä tai missaamisesta. Jesuksen chillisetti su-aamuna oli myös todella kaunis ja totisesti osui ja upposi. Pahoittelut nimenuteluhuudoista mutta lineuppeja ei ollut enää lähistöllä :)

Pakettiauto patjatakaosan ja jääkaapin kera oli kyl luksus, täytynee tehdä siitä perinne. Mukavan vähän siellä tuli onneksi hengailtua, tosin nukkua olisi voinut enemmän kun sen 2 tuntia la-aamuna, mutta näemmä sillä pärjää kuten viime vuonnakin. Suurin syy viikonlopun superlatiiviseen upeuteen toki menee ihanille tyttöystävilleni <3

Erästä skenen suurmiestä lainatakseni: kaikki on täydellistä ikuisesti.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Duukkis

Posts: 627

#969 • • Duukkis dj PoikkiTieteellinen

Lionel Tiger, 11.7.2007 11:47:
Oma keikka oli kanssa paras mitä on tullut tähän asti vedettyä ..Ollille iso käsi siitä.


Juu. Hienolta näytti ja kuulosti! Olisi pitäny varmaan tulla aikaisemmin paikalle kuin vain muutaman vikan biisin ajaksi.
Android

Posts: 3,908

#970 • • Android

Mark, 11.7.2007 13:42:
piskit eivät tunnetusti kaikkia vaarallisimpia / voimakkaimpia kemioita (ekstaasi, lsd, tutkimuskemikaalit, lakka, jne) haista -> ne ganjahipit jäi suuremmalla todennäkösyydellä kiinni.

-M



Pilkunusssimista, tiedän, muttei ole parempaakaan tekemistä; koirat haistavat hyvinpä ekstaasin ja muutkin amfetamiinijohdannaiset. Tutkimuskemikaaleja ja lakkaa ne voivat haistaa jos ne koulutetaan siihen. LSD on ainoa jota ne eivät pysty haistamaan, koska on täysin hajuton, ja vaikuttava määrä LSD:tä on niin mikroskooppisen pieni.

Muitakin vaarallisia huumeita, kuten kokaiinia ja heroiniia koirat haistavat oikein hyvin.

Kannabis lienee toki se, jota koirat haistavat helpoiten, koska sillä on niin voimakas haju.
Keskiyon Keisari

Posts: 643

#971 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]

Zenni, 10.7.2007 13:54:
---
Bileilehänminä, 10.7.2007 13:37:
Omg... *nauru* lopettakaa nyt jo.

---


Ei helvetis, tää on parasta viihdettä :D

No joo jos hauskuuden kannalta katotaan nii jatkakaa jatkakaa!!!! *nauru*

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

Avatar
#972 • • opmdevil Guest
Eikös sienet periaatteessa ole täysin laillisia vai onko jossain laissa kielletty, että sientä joka aiheuttaa halluja tai oloja ei saa syödä, olettaen siis, että sieni on suomen metsässä kasvavaa sorttia. Sitä en sitten tiedä, että onko suomessa yhtään sientä josta tulisi oloja. Kaveri ala-asteella veti kärpässieniä ja meni ihan sakaisin ja oksenteli sitten joka paikkaan ja joutu teho-osastolle.
Android

Posts: 3,908

#973 • • Android

opmdevil, 11.7.2007 14:22:
Eikös sienet periaatteessa ole täysin laillisia vai onko jossain laissa kielletty, että sientä joka aiheuttaa halluja tai oloja ei saa syödä, olettaen siis, että sieni on suomen metsässä kasvavaa sorttia. Sitä en sitten tiedä, että onko suomessa yhtään sientä josta tulisi oloja. Kaveri ala-asteella veti kärpässieniä ja meni ihan sakaisin ja oksenteli sitten joka paikkaan ja joutu teho-osastolle.



Psilosybiini on laissa kiellettyä, eli psilosybiiniä sisältävien sienien hallussapito, käyttö tai myyntö on rikollista.

Kärpässienet eivät ole laittomia, vaikka niillä psykoaktiivisia vaikutuksia onkin.
zeuzz

Posts: 526

#974 • • zeuzz digital punk
parasta kesässä: konemetsä ja sen jälkipyykki *iloinen*
lay

Posts: 54

#975 • • lay the Barbababa

`Ҡӫ, 10.7.2007 15:54:
---
Kolera, 8.7.2007 16:16:
bajamajois kyl pitäis olla käsimiehen opaskirja et miten se huuhtelu toimii =P oli kiva käydä sunnuntaiaamuna kurkkaamas et mikä niistä on vähiten täynnä et voi vetää omansa siihen päälle sit .
---


Bajanaja toimii eri tavalla.


---
yks parhaimmista keskustelunpätkistä kyl tuli ku istu bajamajassa "Milla! missä sä oot?!" "Vessassa"(no shit sherlock) siinä sitte hihittelee yksinää vieressä tuota.
---


Ootko sä Milla?


---
mitäpä epäoleellista viel keksis. ainii perkele en tajunnu vasta ku liian myöhää et sitä puuroo sai siitä leirintäalueen viereltä ku en huomannu ku kojun oikeen puolimmaisen kyltin.
---


Huorat syö puuroa.


---
niijoo KUKA KUOLI!?
---


Meikä aivokuoli.


---
ÖLÖLÖÖÖ
---


Röö ja höö.


---
ainii. missä oli pullosorsat?! näin vasta sunnuntaiaamuna niitä ekan kerran
---


Missä oli hiekat? Perseessä? Onks sul turbia? Maxia?

Ei midis sluibundeils!!


niijoo ja kuin vitun lujaa se chillimusa oikeesti soi joskus päivällä? vai kuulostiko se ulospäin vaan ihan helvetin kovalta?

"HANNU MEE POIS SIELTÄ!"
"JANNE KIRNUAS VÄHÄN VOITA!"

ja paskaa sakkii desertil oli ku ei ees tulleet mukaa Jos sun lysti on niin kädet yhteen lyö lauluu mukaa *nyyh*


---
Bylsing machine
---


>¦Þ




haha.
vittu.
nyt repesin.

--
- im not a vegetarian coz i like animals -
- im vegetarian coz i hate plants -

AleXI

Posts: 114

#976 • • AleXI Wormrider

Android
Psilosybiini on laissa kiellettyä, eli psilosybiiniä sisältävien sienien hallussapito, käyttö tai myyntö on rikollista.

Kärpässienet eivät ole laittomia, vaikka niillä psykoaktiivisia vaikutuksia onkin.



Tietääkseni on sekin, jos sen kerää itselleen päihtymystarkoituksessa.

--
Home can be anywhere, for it is part of one´s self.

-Zensunni Fire Poetry

lay

Posts: 54

#977 • • lay the Barbababa
minä se saatana tahdon öyskätä
*ökkö**ökkö**ökkö**ökkö*

--
- im not a vegetarian coz i like animals -
- im vegetarian coz i hate plants -

Mark

Posts: 7,311

#978 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

lay, 11.7.2007 15:32:
minä se saatana tahdon öyskätä
*ökkö**ökkö**ökkö**ökkö*



VEDÄ TÄÄ TOPIKKI NENÄÄS SIT! <3

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

NoPope

Posts: 27

#979 • • NoPope
Tulin, näin, koin. *piis*

Toinen konemetsä takana, tällä kertaa työnteonkin merkeissä. Kiitos joustavan työnkuvan *hymy* ehti tanssaamaan ihan riittämiin. Fiilispohjalta tuli jorailtua kaikilla muilla lavoilla paitsi sillä mikä oli siellä kauempana (?). Harmittaa kun missasi joitain ilmeisesti hyviä settejä... Noo, ensi vuonna paremmalla onnella. Kahdessa päivässä ei ehtinyt näköjään kaikkialle, välillä piti yrittää levätäkin, tosin huonoin lopputuloksin; unenpäästä sain kiinni vasta la-su aamuyöstä. Mutta enpä vissiin ollut ainoa joka siellä meni samoilla silmillä. Ehkä tuo unettomuus osaltaan teki reissusta vielä mielenkiintoisemman, aika outoja viboja tuli välillä aistittua siellä heiluessa.

Mitähän kiinnostavaa sanottavaa sitä keksisi, mitä ei ole vielä sanottu...?

Vittu siellä oli niitä poliis... Ei vaa!! *nauru*

Itseä eivät henk. koht. häirinneet sattuneista syistä, mutta ymmärrän kyllä jos joku näin kokee.

Musa ja tanssailu oli mahtavaa, metsä hieno, työporukka *sydän* ja muutki kivat ihmiset joiden kanssa keskustelin, roskat oli paskaa jne.

Spöö, ensi vuonna mahdollisesti uudestaan. Tänä vuonna meinasi jo jäädä väliin mutta onneksi ei.

--
Sinä olet pää, minä olen jalat.
Minä olen pää, sinä olet jalat.
Minä vien sinua.
Sinä viet minua.
Oli miten oli, tänä yönä kaviomme
kopajavat iloisesti,
silmämme näkevät maan.

djsoma

Posts: 116

#980 • • djsoma
Konemetsä playlist

Keskityin uuteen materiaaliin. Paljon jäi hyvää soittamatta, etenkin kun olin varautunut enemmän aurinkoiseen kuin tihkusateiseen aamuun. Saundi sään mukaan.

Chillout la aamu 06:00-09:00

1. Yagya: Wind and Thunder [Will I Dream During the Process?, 2006, Sending Orbs]
* Between Interval: Wishful Thinking [Albedo, 2005, Ultimae]
* Ishq: Sundive [Intermittent Memories, 2007, Celestial Dragon]
* Maitreya: Azure [.74, 2005, Council of Nine]
* Pete Namlook & Tetsu Inoue: Hear the Sun [2350 Broadway 4, 2007, Fax]
* Sync24: Walk on Spheres [Source, 2007, Ultimae]
* Legion of Green Men: Letters Never Sent [Bliminal, 2007, Interchill]
* Banco de Gaia: Kara Kum (Bombay Dub Orchestra's Spaghetti Eastern Mix) [Eden: A Collection of Global Chill, 2007, Six Degrees]
* Marsen Jules: 4 [Les Fleurs, 2006, City Centre Offices]
* MNO: Julia [Backspin: 10 Years Anniversary Project, 2007, Six Degrees]
11. Western Rebel Alliance feat. Osho: Spaniard [Western Rebel Alliance, 2006, Backroom Beat]
* Maneesh de Moor: Namaste (Sadhana Mix) [Sadhana - An Ethno-Ambient Journey into Oneness, 2006, Sounds True]
* Cybervixen: The Mists of Time [Kundal My Lini, 2006, Geomagnetic.tv]
* DJ Disse: Ramadan [When I'm Bored I Change Colour, 2007, Music for Dreams]
* Irina Mikhailova & Michael Emenau: 1000 Pieces [Miditation 2: Binary Chill, 2003, Ceiba]
* Solar Quest: Tolker's Dream (Samothraki in Dub Mix) [Polymorphic Convolutions, 2006, Electrik Soundscapes]
* Solar Fields: Air Song (Androcell Remix) [Intermittent Memories, 2007, Celestial Dragon]
* [dunkelbunt]: Wellenreiter [Morgenlandfahrt, 2007, Chat Chapeau] / Dave Oshana: Kali Yuga Has Arrived [Enlightenment for the Sake of Others, 2006]
* Felix Laband: Crooked Breath [Dark Days Exit, 2005, Compost]
* Shen: Cold Bones [Outlines, 2006, Native State]
21. Omnimotion feat. Aleah: Days of Silence [Dream Wide Awake, 2006, Aleph Zero]
* Rena Jones: Aurora Borealis [Driftwood, 2006, Native State]
* Jaïa: Gate II [Fiction, 2005, Digital Structures]
* Entheogenic: Walk on Air [Quality Relaxation, 2005, Chill Tribe]
* Kuba: Mura [Illuminations, 2006, Liquid Sound]
* Altitudes: Altitude II [Relaxed Journeys, 2006, Chill Tribe]
* Sounds from the Ground: Modo [High Rising, 2006, Waveform]
* Naked Rhythm: Sundinavia [Frequency, 2006, Caravan]
* Sound Tribe Sector Nine: Possibilities (Collective Efforts Remix) [Artifact: Perspectives, 2005, Just Sector]
* Spiral System feat. Precise: U Again [In Your Dreams, 2006, Macro]
31. Banco de Gaia: Farewell Ferengistan [Farewell Ferengistan, 2006, Disco Gecko / Six Degrees]

Back 2 Back w/ DJ Leijona, Sat 14:30-15:00

* Karsh Kale feat. MC Napoleon & Vishal Vaid: Manifest (Rara Avis Remix) [Manifest Remixes, 2007, Six Degrees]
* MNO (aka Michael Emenau): Che [Sessions des Rosiers EP, 2007, Six Degrees]
* Zeb feat. Carla Alexander: Preto [Stop the Earth, I Want to Get Off!!, 2007, Wonderwheel]
* The Dub Pistols feat. Rodney P & Terry Hall: Runnin' from the Thoughts [World Dub Pastry 2, 2007, Music for Dreams] julkaistu myös [Speakers & Tweeters, 2007, Sunday Best]