IDOLS-tukilinja

1,311 posts, 66 pages, 278,220 views

AnderS

Posts: 470

#441 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika
Täytyy sanoa että eilisen voittajan veto oli sellainen joka sai mut hiljaiseksi ja karvat pystyyn. Upea ääni joka jätti mun mielestä alkuperäisen esittäjän varjoonsa : D
Sallakat

Posts: 2,220

#442 • • Sallakat jungle, baby !

AnderS, 12.2.2007 12:32:
Täytyy sanoa että eilisen voittajan veto oli sellainen joka sai mut hiljaiseksi ja karvat pystyyn. Upea ääni joka jätti mun mielestä alkuperäisen esittäjän varjoonsa : D



no makuasioistahan ois kyl paras kiistellä... äänessä oli paljon epäpuhtauksia, eikä suoritus/ääni yltänyt mun mielestä edes hanna pakarisen tasolle. valinta tuollaisesta biisistä oli vähän arvelluttava, koska laulaja itse ei osaa laulaa ilmeisesti ollenkaan hyvin hiljaa. Tuo biisi vaatii, että osaa osan aikaa biisiä laulaa myös hiljaa ja laulaa sen hyvin. Laulajan ääni perustuu lähinnä rokimpaan, kovempaan laulantaan.
Esitys oli kyllä paras muuten kaikista eilisistä, mutta silti TAAS oli liikaa painoarvoa biisivalinnalla kuin laulutaidoilla. Olihan tuo biisi nyt kaikkein säväyttävin noista neljästä jo lähtökohtaisesti. Vielä siihen päälle pieni johdatus ystävän kuolemaan jne jne.

Seuraavassa ryhmässä taitaa olla Ruslanas. Voisin henkilökohtaisesti sanoa, että ei jatkoon mikäli Suomen kieli ei vieläkään suju TAI hän laulaa englanninkielisen biisin. Kyllä Suomessa järjestettävissä Idolsseissa pitää olla jotain suomalaisuutta mukana jos kerran Suomen markkinoille halutaan. Oon kyl melkein satavarma ett se vetää jonkun über juustoisen helmut lotti balladin. Sitte tulee oksennus *eiei*
nethr

Posts: 763

#443 • • nethr !!
Pitääks sen Jonen saada joka lähetykseen ängettyä sen "toi on paskaa musaa, mut hyvin sä vedät"-kommentti? *nauru*

--
xD

Zapa

Posts: 1,393

#444 • • Zapa Mr Wrangler
ekan jaksoin katoin eilen kokonaan ja Piret oli niin IHQU *kuolaa*
bubbelgum

Posts: 2,477

#445 • • bubbelgum ~sylikissa~

LooPy, 9.2.2007 11:32:
Jos palataan viime sunnuntain tyttöjen karsintaan, niin siellä osoittautui hyvin biisivalinnan merkitys. Ei tuollaista Alanis Morrisette -tyyppistä mättöraitaa voi soittaa tuolla tulkinnalla akustisesti. Ei se vaan toimi.



Tää saattaa kuulostaa turhalta selittelyltä, koska kaikki täällä jo tietääkin että Mia on mun tuttava, ja alusta lähtien oon toivonu sen vievän kisaa ihan kuusnolla. Mutta sanottakoon nyt kuitenkin, että kilpailijoille oli kerrottu että semifinaalissa esiinnytään bändin kanssa, mutta vasta paikan päällä harjotuksissa osottautu että bändi onkin akustinen. Tätä siis ei oltu kerrottu, eli sitä ei voinut ottaa huomioon biisiä valitessa.

Ja joo joo, tiedän, turha selitellä jälkikäteen, ja mä oon vaan katkera ku kamu ei pärjänny ja bla bla blaa...

Kaikki olkoon Mian suorituksesta mitä mieltä haluaa, itteä vaan sylettää toi touhu, koska tiiän kuin paljo ois ittee vituttanu jos on valinnu biisin joka on menevä ja repäsevä ja sit heitetäänki jonku akustisen poppoon kans esittämään sitä.

--
Hullu ku pullosta tullu.

Neko

Posts: 943

#446 • • Neko No äläpä kerro enempää

bubbelgum, 12.2.2007 15:31:
kilpailijoille oli kerrottu että semifinaalissa esiinnytään bändin kanssa, mutta vasta paikan päällä harjotuksissa osottautu että bändi onkin akustinen. Tätä siis ei oltu kerrottu, eli sitä ei voinut ottaa huomioon biisiä valitessa.


Harmillista. Ja harmitti se Mian tippuminen, on ollut paras naispuolinen esiintyjä tänä vuonna, teatterivkl (muistaakseni) revitteli meikäläisen suosiksi.

No, toinen suosikki, Ari voittaa :)
villelope

Posts: 2,846

#447 • • villelope Lope of Lope & Kantola

bubbelgum, 12.2.2007 15:31:
---
Mutta sanottakoon nyt kuitenkin, että kilpailijoille oli kerrottu että semifinaalissa esiinnytään bändin kanssa, mutta vasta paikan päällä harjotuksissa osottautu että bändi onkin akustinen. Tätä siis ei oltu kerrottu, eli sitä ei voinut ottaa huomioon biisiä valitessa.


Arvelinkin jotain tommosta.

No, finaalissa sitten sähkön kanssa, ja onhan tuossa vielä saumat jatkoon "keräilyerien" kautta.
Avatar
#448 • • Annakins Guest

Sallakat, 12.2.2007 09:46:
Oikeasti en tajua Jonea yhtään kun se hehkutti sitä the Best biisin laulajaa. Se oli ehkä intohimottomin esitys koko ohjelmassa ja Jone senkun heittelee superlatiiveja. käsittämätöntä. Miinuksia!



Mä kuuntelin noi biisit eilen ns. sokeana, eli en nähnyt esityksiä ja siinä kyllä huomas (lue: kuuli) sen The Best -biisin laulaneen tytön tylsyyden. Ei säväyttänyt millään lailla.
Epailija

Posts: 5,636

#450 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Sallakat, 9.2.2007 11:14:
Nyt vaan voisin toivoa, ettei hän tee samaa virhettä kuin Mia teki pienryhmässään eli valitse jotain lempibiisiään, mikä ei laulutaitoja tuo esille.



I beg to differ. Nyt kun olen tuon esityksen tubesta kuullut, niin vika ei tosiaan ollut biisivalinnassa. Morisette on itsekin tehnyt kyseisestä biisistä akustisen version, joka omasta mielestäni on vähintään yhtä hyvä kuin alkuperäinenkin, eikä biisin aikana mitenkään jää epäselväksi osaako Morisette laulaa vai ei. Lisäksi akustisena biisi antaa erityisen hyvän mahdollisuuden laulaa herkästi sen lisäksi, että kertosäkeessä voi halutessaan revitellä, joten biisi itse kyllä antoi Mialle kaikki edellytykset. Mia aloittikin ihan hyvin, mutta ekan kertosäkeen kohdalla alettiin mennä metsään. Välissä oli kivaa yritystä, mutta kokonaisuudessaan suoritus oli niin epätasaisen, että ei sitä ilokseen kuuntele, vaikka biisistä satttuu pitämäänkin. Lisänaputuksena pitää todeta, että kuulostaa ikävältä kun englantia lausutaan tönkösti (tähän tosin on tosin syyllistynyt moni muukin Ari mukaan lukien) ja lauletaan välillä ihan suoranaisesti lyriikat väärin.

Harmi sinänsä. Mialla oli hyvä asenne ja näkemystä sekä taitoakin tuntui löytyvän, mutta tuolla vedolla kokonaisuus ei vain toiminut. Akustisuutta tai biisivalintaa siitä on ihan turha syyttää.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Freja

Posts: 8,775

#451 • • Freja Sihteeri
Meneeks täs ny si sillee, et ne, jotka omissa karsinnoissaan tuli kakkoseksi, kilpailevat vielä sitten yhdessä viimeisestä paikasta semifinaaleissa?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

akir0

Posts: 2,554

#452 • • akir0 idleRPG champion 2009

Freja, 13.2.2007 21:03:
Meneeks täs ny si sillee, et ne, jotka omissa karsinnoissaan tuli kakkoseksi, kilpailevat vielä sitten yhdessä viimeisestä paikasta semifinaaleissa?



Ei. Tuomaristo valitsee semifinaaliryhmistään suosikit.
Freja

Posts: 8,775

#453 • • Freja Sihteeri

akir0, 13.2.2007 21:08:
Ei. Tuomaristo valitsee semifinaaliryhmistään suosikit.



Siis.. Noista pienoisryhmistä vai siis.. nii.

?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

kamomilla

Posts: 31

#454 • • kamomilla

H3li, 12.2.2007 12:01:
---
k1mm0, 12.2.2007 11:07:
*haukottel*

mut jos muistan, ni ruslanaksen erän vois kattoo...
kunpa se laulais suomeksi! <3

---


älä muuta viserraaaa sen tuton huulet oli mustat jne



...ja pojan kilmat sii... ööh....
Sallakat

Posts: 2,220

#455 • • Sallakat jungle, baby !

Epailija, 13.2.2007 18:13:
---
Akustisuutta tai biisivalintaa siitä on ihan turha syyttää.


itse en ole ikinä akustisuutta syyttänyt Mian tapauksessa. Biisivalintaa sen takia, että naisella kun on ääntä laulaa vaikka aretha franklinia vakuuttavasti niin miksi sitten vetää fiilistelyn takia jonkin rääkymisrokkibiisin. Sitä en ymmärrä.
bubbelgum

Posts: 2,477

#456 • • bubbelgum ~sylikissa~
Tähän väliin ois kiva tietää millanen musiikki/laulutausta Sallakatilla on, kun se täällä niin "asiantuntevasti" on kommentoimassa joka ikistä asiaa, ja näyttää tietävän kaikesta kaiken.

(kuulostaa ehkä vittuilulta, mutta se ei oo tarkotus. ois vaan mielenkiintosta tietää millanen tausta ihmisellä on joka kokee voivansa puuttua joka asiaan ja huomauttaa kaikesta ja antaa neuvoja.)

--
Hullu ku pullosta tullu.

Heli

Posts: 1,489

#457 • • Heli vai kuka se oli

kamomilla, 13.2.2007 23:22:
---
H3li, 12.2.2007 12:01:
---
k1mm0, 12.2.2007 11:07:
*haukottel*

mut jos muistan, ni ruslanaksen erän vois kattoo...
kunpa se laulais suomeksi! <3

---


älä muuta viserraaaa sen tuton huulet oli mustat jne

---


...ja pojan kilmat sii... ööh....



sen pojan kiimasuuu-u-uuuu....

--
ei se väärin ole.

Epailija

Posts: 5,636

#458 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Sallakat, 14.2.2007 09:32:
itse en ole ikinä akustisuutta syyttänyt Mian tapauksessa.



Ok. En jaksanut toistamiseen lukea kaikkia vanhoja viestejä. Muistin, että jotkut tarjosivat sitä selityksenä.

Biisivalintaa sen takia, että naisella kun on ääntä laulaa vaikka aretha franklinia vakuuttavasti niin miksi sitten vetää fiilistelyn takia jonkin rääkymisrokkibiisin. Sitä en ymmärrä.



Minä taas en osaa yhdistää tuota biisiä rääkymisrokkiin sitten millään, mutta olen tosiaan kuunnellut lähinnä sitä akustista versiota (löytyy levyltä "Jagged Little Pill Acoustic"). Mialta löytyy kyllä ääntä silloin kun palaset loksahtavat kohdalleen ja hän osaa ilmeisesti tehdä biiseistä omansa sen sijaan, että vain matkisi alkuperäistä tulkitsijaa. Valitettavasti tuolla kertaa suoritus jäi oman tason alapuolelle enkä usko, että Aretha Franklinin tuotantokaan olisi vakuuttanut tuon Ironicin tasoisena suorituksena.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Lyylikki

Posts: 2,975

#459 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Olin valmistanut dipin ja leikannut vihannekset. Tulin koneelle ja avasin telkku.com:in...ihan kun en muka tietäisi, mitä sieltä tulee. Jei...Idolsia ja hyvät mässyt.

muttamutta..MIT VIT...

Sieltä tuleekin jotku helekatin poliittiset iltamat. Nyt joo hämärästi muista, että jossain näin, että Idols perjantaina. Tällä viikolla en ole kuitenkaan telkkaria kattellu, että eipä ole sitä kautta silmään sattunut, jos on hehkuteltu jotain poikkeavaa lähetysaikaa.

Saamarin saamarin saamari. Ei sitte. Kai mä sitten tukehdun näihin vihanneksiini ja onanoin itseni uneen.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#460 • • Edited Kon-tiki The Unsinkable

kamomilla, 13.2.2007 23:22:
---
H3li, 12.2.2007 12:01:
---
k1mm0, 12.2.2007 11:07:
*haukottel*

mut jos muistan, ni ruslanaksen erän vois kattoo...
kunpa se laulais suomeksi! <3

---


älä muuta viserraaaa sen tuton huulet oli mustat jne

---


...ja pojan kilmat sii... ööh....



Ja se erähän käydään tänään alkaen klo 20! Teatteriviikonlopun jälkeen Ruslanas on piileksinut hirsimökissä Savossa, ajanut pois viikset ja käynyt hiustensuoristuksessa. Mä ainakin aion äänestää Ruslanan nallea ihan ilman saldorajoituksia *nauru*

edit: hirsimäkissä -> hirsimökissä