Minkä leffan katsoit viimeksi ?

7,277 posts, 364 pages, 2,456,711 views

KooKie

#401 • • Edited KooKie aka. Petress Pan

Epailija, 22.1.2007 11:03:

Ihan eri tasoa merkityksessä huonompia, totta. Ovathan nuo vanhat Disney-pätkät ihan mukavia musikaalisatuja, mutta mistään haastavuudesta, monitasoisuudesta tai erityisestä nokkeluudesta ei niitä kovin usein pääse syyttämään. Uudemmat viihdyttävät niin lapsia kuin aikuisiakin ja tarjoilevat silmäkarkkia, viittauksia populaarikulttuuriin ja ajankohtaisiin asioihin plus sitten niitä pakollisia kasvutarinoita. Parempaan suuntaan ollaan siis yleisesti ottaen menossa, vaikka esim. Pixarin Cars onkin ilmeisesti aikamoinen askel taaksepäin.

P.S. Disneyn piirretyistä parhaimmat ovat Herkules (feat. Hades, kaikkien aikojen paras Disney-pahis), Keisarin uudet kuviot ja Aladdin (pitkälti Loirin ansiosta), senkin vääräuskoinen. =P

Kuten viestissäni mainitsin, mielestäni piirroselokuvat ja animaatiot ovat kokonaisuudessaan hyvin erityyppisiä ja jopa vaikeasti keskenään vertailtavia. Mielestäni vanhat piirroselokuvat ovat selvästi naiiveja ja lapsille tarkoitettuja perinteisiä "prinssi ja prinsessa rakastuivat ja he elivät elämänsä onnellisena loppuun saakka" -satuja häviävin variaatioin, mutta nykyanimaatiot (ja tietyissä määrissä esimerkiksi Aladdin) sisältävät kaksimielistä läppää ja muita elementtejä, jotka eivät varmasti pienille lapsille aukene.

Olen täysin samaa mieltä, että parempaan suuntaan ollaan menossa.

Animaatioista vannon itse Shrekien ja Madagaskarin nimiin. *sydän*

Edit. Jaadijaadiläpälässynblaablaa! Miksi h*lvetissä mä kirjoitin uudestaan lähes kaiken, mitä sä just kirjoitit? :D

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

#402 • • ALIEN Guest

Ihan eri tasoa merkityksessä huonompia, totta. Ovathan nuo vanhat Disney-pätkät ihan mukavia musikaalisatuja, mutta mistään haastavuudesta, monitasoisuudesta tai erityisestä nokkeluudesta ei niitä kovin usein pääse syyttämään. Uudemmat viihdyttävät niin lapsia kuin aikuisiakin ja tarjoilevat silmäkarkkia, viittauksia populaarikulttuuriin ja ajankohtaisiin asioihin plus sitten niitä pakollisia kasvutarinoita. Parempaan suuntaan ollaan siis yleisesti ottaen menossa, vaikka esim. Pixarin Cars onkin ilmeisesti aikamoinen askel taaksepäin.

Indeed.
Eihän Kummelinkaan tai varsinkaan Bulttiboisin huumori ole lähelläkään Ketosen ja Myllyrinteen tasoa. Ne eivät enää ole ajankohtaisia tai ole todellakaan niin "nokkelia" sekä pitkälle mietittyjä sketsejä. Ei se niiistä (mielestäni) silti huonoja tee, mutta huonompia tälle ajalle kyllä, koska se ei enää vain yksinkertaisesti toimi samalla tasolla.

btw. kyllä ne vanhat disneyn piirretyt viihdyttivät myös aikuisia. Lähde: wanhukset.

Tosin mitä itse olen katsonut näiti uusimpia animoituja piirrettyjä niin ei yksikään ole päässyt leijonakuninkaan tasolle. Lähelle pääsi Tarzan. Mut tääkin vain makuasia yadayada..
Epailija

#403 • • Epailija Physicist, 2nd class.

KooKie, 22.1.2007 12:28:
Animaatioista vannon itse Shrekien ja Madagaskarin nimiin. *sydän*

Shrekit ovat kyllä kovia, Madagaskar ei yllä mielestäni ihan samaan liigaan esim. Toy Story 2:n kanssa, joka vei sydämen star wars-viittauksen myötä ("I am your father! NOOOOOOOO!" :D). Ei se Madagaskarkaan toki mikään huono pätkä ole. ^^

Muun muassa seuraavat animaatiot ovat muuten jääneet näkemättä:

Aarresaari
Brother Bear
Cars
Chicken Little
Happy Feet
Shark Tale

Kokemuksia, kommentteja, ehdotuksia?

Edit. Jaadijaadiläpälässynblaablaa! Miksi h*lvetissä mä kirjoitin uudestaan lähes kaiken, mitä sä just kirjoitit? :D

Koska sä olet nainen ja naisilla on tapana toistaa miesten järkiargumentit yrityksenä muuttaa nämä omiksi argumenteikseen. ;)

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

KooKie

#404 • • KooKie aka. Petress Pan

Epailija, 22.1.2007 13:19:
---

---

Koska sä olet nainen ja naisilla on tapana toistaa miesten järkiargumentit yrityksenä muuttaa nämä omiksi argumenteikseen. ;)

Niin no mähän olen nainen ja naisilla on tapana toistaa miesten järkiargumentit yrityksenä muuttaa nämä omiksi argumenteikseen. :D

--

#405 • • ALIEN Guest

KooKie, 22.1.2007 15:05:
---
Epailija, 22.1.2007 13:19:
---

---

---

Niin no mähän olen nainen ja naisilla on tapana toistaa miesten järkiargumentit yrityksenä muuttaa nämä omiksi argumenteikseen. :D

hmm.. maybe I should try to use a jedi-trick on her..

Carl Cox on jumala!1
Epailija

#406 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ALIEN, 22.1.2007 12:51:
---
Tosin mitä itse olen katsonut näiti uusimpia animoituja piirrettyjä niin ei yksikään ole päässyt leijonakuninkaan tasolle. Lähelle pääsi Tarzan. Mut tääkin vain makuasia yadayada..

Oletko nähnyt tämän:

--

#407 • • ALIEN Guest

Epailija, 22.1.2007 15:20:
---
ALIEN, 22.1.2007 12:51:
---

---

Oletko nähnyt tämän:

joskus darrassa. Ei itkettänyt :)
Epailija

#408 • • Epailija Physicist, 2nd class.

ALIEN, 22.1.2007 15:22:

Oletko ihan varma? Luepas tuo titteli oikein ajatuksella. :D

--

#409 • • Edited ALIEN Guest

Epailija, 22.1.2007 15:23:
---
ALIEN, 22.1.2007 15:22:
---

Oletko ihan varma? Luepas tuo titteli oikein ajatuksella. :D

no se oli sit varmaan kakkonen :D

edit: mut ykkönen se ei ainakaan ollut eikä timon ja bumban seikkailut.
Apo

#411 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

KooKie, 18.1.2007 10:32:
Aidosti outoa (Stranger than Fiction)

Mukava leffa ja osuva & tyhjentävä arvostelu.

Leffa on suhteellisen kevyt, romanttinen komedia mihin on sekoitettu mukavasti juonellista & filosofista kikkailua. Kerronta siirtyilee sujuvasti eri tarinankerrontatasojen välissä eikä kikkailussa mennä liian pitkälle. Lopussa leffa tosiaan lipsuu vähän, mutta toisaalta tuleepahan se lopetus harvinaisen hyvin pohjustettuna & perusteltuna.

Mutta, pitäneepä leffan innoittamana joskus selvittää että kummalle puolelle oma elämä menee, tragedian vai komedian :)
asdf

#412 • • asdf
Viime yönä tuli kyylättyä Troija pitkästä aikaa ja oli kyllä paras yö vähään aikaan, kiitos Brad Pittin olkalihasten. *sydän*
KooKie

#413 • • KooKie aka. Petress Pan

Zenni, 22.1.2007 16:06:
Viime yönä tuli kyylättyä Troija pitkästä aikaa ja oli kyllä paras yö vähään aikaan, kiitos Brad Pittin olkalihasten. *sydän*

"Mua itkettää... Mua vaan vituttaa niin paljon." "Niin muakin..." :DDD Tyttöparat.

--

KooKie

#414 • • KooKie aka. Petress Pan

Apo, 22.1.2007 15:58:

Mutta, pitäneepä leffan innoittamana joskus selvittää että kummalle puolelle oma elämä menee, tragedian vai komedian :)

Mun elämä on ehdottomasti sellainen huonoa huumoria sisältävä komedia kuin American Pie, missä on kaveriläppiä, (epä)romantiikkaa ja perhesuhteita omalla typeryydellä höystettynä. :D

--

paupau

#415 • • paupau Tuhma Bambi
Snakes on a plane.. Vähän överiks oli menny. Samuel L. Jackson on loistava, mut ei se leffaa pelastanu.
Janisa

#417 • • Janisa vaikeasti kesytettävä
Alpha Dog... Karua todellisuutta...? *ding*

--
Maailma ei pelastu nalkuttamalla...

#418 • • ALIEN Guest

Epailija, 22.1.2007 16:40:
---
ALIEN, 22.1.2007 15:25:
http://www.imdb.com/title/tt0120131/

tää se oli.

edit: jooo ja tosiaan tota kolmosta en olekaan nähnyt. Aivan liian freshi

http://www.imdb.com/title/tt0318403/

---

Nyt skarppausta. Pointti oli siinä, että leffan nimi on Loin King. Get it? Saa nauraa. x)

usko mä teen kaikkeni skarpatakseni. ei woi vovitaakaan kunnolla... mut joo kappas. Harvemmin nykypäivänä katselee noita kansiakaan joten ei edes osunut silmään toi piraattitaideteos =)
Jutu

#419 • • Jutu Blondi
Sunnuntaina katottiin Mr. ja Mrs. Smith. Oli aika hauska pätkä. Ja lauantaina tuli katottua telkkarista Bond Istanbulissa, joka on tosin nähty jo monta kertaa. Silti ihan hyvä pätkä.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Jinx

#420 • • Jinx Superfeminine
Hollyday:n ihanan romanttinen komedia! *plur*

--
Pyllykkä