75 posts, 4 pages, 15,233 views
Progress, 29.11.2006 15:31:
Hinta on lähes kaksinkertainen. Eihän tämä voi olla tottakaan. Menin päivällä ostamaan matkakorttia, mutta olisin joutunut maksamaan miltei tupla-hinnan, koska en ole helsinkiläinen. Ja syy siihen on, etten voi vielä siirtää kirjoja tänne, kun opiskeluasuntoa ei saa suoraan jos on helsinkiläinen.
Sanoin tiskillä vain että kävelen mieluummin kuin maksan "turhasta". Ei tukholmassa mitää tuollaisia sääntöjä ole. Eikä varmaan missään muuallakaan. Alkaa pikku-hiljaa tuntumaan siltä, että pitäs muuttaa takas tukholmaan.
Kävin siitä suuttuneena eduskuntatalossa kyselemässä kuluttaja-asiamiestä. Heittivät minut pihalle, koska sinne ei kuulemma saa mennä ilman lupaa. Eipä lukenut ovessa mitään ei.
Progress, 29.11.2006 15:43:
---
...musta vaan tuntuu, että ei toi oikein voi olla, että ihmiset "pakotetaan" muuttamaan kirjat hesaan vaatimalla korkeampaa hintaa ulkopaikkakuntalaisilta. Törkeetä sanon mä!
Timce, 29.11.2006 15:48:
Kuinka tämä tuntuu niin tutulta? Oletko sä ennenkin hehkuttanut asuneesi Tukholmassa ja kehunut sen erinomaisuutta?
Progress, 29.11.2006 15:51:
Toki esim. sosiaalipuoli toimii paremmi täällä, mut en mä niitä tarvitsekaa, koska käyn töissä jne.
Progress, 29.11.2006 15:56:
mä luulin, että ihmisiltä sais täällä tukea asiaan...mutta ei niin ollutkaan.
Hinta on lähes kaksinkertainen. Eihän tämä voi olla tottakaan. Menin päivällä ostamaan matkakorttia, mutta olisin joutunut maksamaan miltei tupla-hinnan, koska en ole helsinkiläinen. Ja syy siihen on, etten voi vielä siirtää kirjoja tänne, kun opiskeluasuntoa ei saa suoraan jos on helsinkiläinen.
Eikä varmaan missään muuallakaan. Alkaa pikku-hiljaa tuntumaan siltä, että pitäs muuttaa takas tukholmaan...
Progress, 29.11.2006 15:56:
mä luulin, että ihmisiltä sais täällä tukea asiaan...mutta ei niin ollutkaan.
Progress, 29.11.2006 16:02:
sillä lipulla siellä on enemmän hyötyä...mielelläni maksan siellä sen hinnan. Ja ei siellä mitää yötaksojakaan ole...eikä hintaa ku ottaa kortin. tääl se 8egee...
Epailija, 29.11.2006 16:07:
---
Progress, 29.11.2006 16:02:
sillä lipulla siellä on enemmän hyötyä...mielelläni maksan siellä sen hinnan. Ja ei siellä mitää yötaksojakaan ole...eikä hintaa ku ottaa kortin. tääl se 8egee...
---
Kun jaat tuon 8e koko kortin käyttöajalle, on summa ihan mitätön, ja vaikka vetäisit joka viikonloppu yödösällä kotiin, niin taitaa hinta silti jäädä alhaisemmaksi jopa maksamallasi tuplahinnalla. Lipun hyödyllisyys taas riippuu ihan omista tarpeista, eikä HKL taikka SL ole vastuussa siitä, miten ahkerasti käytät lippuasi. Voihan sitä aina matkustaa kertalipuilla tai kävellä, jos tuntuu siltä, etteivät hinnat ole järkeviä suhteessa omiin tarpeisiin.
Norb, 29.11.2006 16:07:
Muutenkin keskustalaisilla on kovemmat vuokrat ym. niin voisi edes joku etu olla!
Norb, 29.11.2006 16:07:
Ehkä vähän asian vierestä. Mutta mua ärsyttäisi maksaa 2 metropysäkin välistä 40e kuukausi(työmatka). Hkl vois kehittää vyöhykesysteemin niin ostaisin sitten esim. keskustalipun..Ärsyttää ajatella, että ne jotka kuluttavat huomattavasti enemmän kalustoa kuin minä maksavat saman hinnan! Parhaimmillaan joku voi käyttää junaa,bussia ja metroa. Mitä minä en tee, koska ei ole syytä poistua keskustasta.Muutenkin keskustalaisilla on kovemmat vuokrat ym. niin voisi edes joku etu olla!
uana, 29.11.2006 16:13:
kortin hinta johtuu taysin kortin toimittajasta joka rahastaa tuolla. silla ei ole YTVn tai HKL kanssa mitaan tekemista muutoinkuin toimittajaa ja korttiratkaisua tehdessa tuli tehtya tuollainen moka jossa yksi toimittaja paasee melko hyvin vetamaan valista kun vaihtoehtoa ei ole.
nyttenhan tuohon ollaan valitsemassa korvaavaa korttia jossa korttin on sen verran avoin etta sen toimittajaa voidaan kilpailuttaa ja tuo kortin hinta saadaan tiputettua alas.
Progress, 29.11.2006 16:18:
hemmetin hyvä homma olis. Sanoisin vielä, että ko. 600kr:n lipun voi ostaa tukholmassa mistä tahansa pressbyranista tai 7elevenistä...ja taitaa niitä muuallaki olla myynnis. Ja siis sehän ei ole mikän ladattava kortti, vaan lappu, jonka ostat joka kuukausi uuden. Ja tää ei nyt liity asiaan, mutta saisivat hommata tonne metroihin asemille puomit, jossa lippu käytetään laitteessa ennen alasmenoa. Ei tarttis olla niin paljon tarkastajiakaan, jotka ovat aika kalliita kaupungille.