matkalippu

75 posts, 4 pages, 14,504 views

yana

Posts: 877

#41 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Progress, 29.11.2006 17:39:
---
Porsas04, 29.11.2006 17:37:
---
mayah, 29.11.2006 17:21:
---
Progress, 29.11.2006 17:18:
tää keskustelu meni kyl taas NIIN overiksi, etten jaksa enää vastailla, vaikka itse tämän aloitin.

---


Eli siis överiksi tää meni siksi, kun ihmiset alkoivat keskustelemaan matkalipuista, hinnoista, hintojen syistä jne. sen sijaan, että olisivat kirjoitelleet sulle *lohduttel*-hymiöitä ja kironneet perkeleen HOOKOOÄLLÄÄ porukalla?

---

se meni siinä heti överiks ku ilmoitti julkisesti et olis mieluummin Tukholmassa kuin Helsingissä!!

---


no todellaki. Suomi on junttien luvattu maa. Ei täällä osata katsoa ku omaan napaan.



eika oikein ajatella. ja kummallakin olet kylla osottautunut oikein hyvaks esimerkiks koko threadin ajan taytyy kyl sanoa
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#42 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
tää threadi on pelastanut mun huonon ja tylsän
päivän tääl mutsin luona maalla, kiitos! <3

onneksi huomenna pääsee takas ranta-TUKHOLMAAN!!!1

--
dasinoaisnvs

xandra

Posts: 281

#43 • • xandra bambi
Jos Helsinki on niin perseestä niin minkä ihmeen takia tänne pitää muuttaa..? *ding* On sitä lääniä muuallakin.

mut joo, kiitos nauruista *hih*

--
“Imagination is the highest kite one can fly”

Lauren Bacall

Tapi

Posts: 1,437

#44 • • Edited Tapi Dreamstate
Nyt kun matkaliput otettiin esille, niin en malta olla mainostamatta Plattarilta löytyvää HKL:ään liittyvä hulvatonta klassikkotopiikkia, joka kannattaa lukea. *aplodit*

Progress, 29.11.2006 15:31:
Kävin siitä suuttuneena eduskuntatalossa kyselemässä kuluttaja-asiamiestä. Heittivät minut pihalle, koska sinne ei kuulemma saa mennä ilman lupaa. Eipä lukenut ovessa mitään ei.


Tosta voit laittaa meiliä Tiitisen Sepelle, joka on eduskunnan pääsihteeri ja mun hyvä frendi: [email protected]

Progress, 29.11.2006 15:31:
Sanoin etteihän se mun vika ole jos taloon voi kävellä ilman korttia. Olisi kuulemma pitänyt mennä läpivalaisun kautta ja pyytää lupa etukäteen. Mutta ovi oli auki, marssin sisään jne. Asiallisesti puhuin, en korottanut ääntäni ollenkaan. Sitten passittivat mut ulos ja sanoivat että mene siihen uuteen lisärakennukseen.



Eduskunnan tehtävä on lakien säätäminen. Sulle ei sitten tullut mieleen, että se ei ole mikään yhteiskunnan asiakaspalvelu, jonne voi mennä louskuttamaan leukojaan milloin tahtoo ja mistä tahtoo. Eduskunnan vahtimestarien tehtävä on mm. valvoa, ettei eduskunnassa liiku asiattomia henkilöitä - heidän ei tarvitse tietää kuinka kuluttajan tulee toimia havaitessaan mahdollisen epäkohdan valtion/kaupungin ylläpitämässä palvelussa.

Progress, 29.11.2006 15:31:
Menin, mutta ei siellä ollu mulle mitää. Neuvoivat menemään virastotaloon Haapaniemenkadulle. Soitin sinne varatakseni ajan. Siellä nainen vastasi, sitten kun aloin tiedustelemaan asiasta, sanoi kuin olisi ollut nauhoite, että soita 9-12 arkisin. Sitten kun kysyin ystävällisesti että eikö tästä numerosta muuta infoa saa, sanoi saman uudestaan. Mitää muuta ei tuosta saanut irti. Numero oli siis kuluttaja-asiamiehen. Miten täällä suomessa voi kukaan valittaa asioista, jos kaikkialla vaan neuvotaan muualle???


Juurihan sut neuvottiin ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, jolla puhelinpalveluaika on kaikesta päätellen arkisin klo 9-12, aivan kuten sinulle neuvottiin. Tämä tarkoittaa sitä, että sinun tulee puhelinpalvelua halutessasi olla heihin yhteydessä nimenomaan tuona aikana. Ilmaisetko närkästyksesi paikalliselle kauppiaalle, kun hänen klo 8-21 auki oleva kauppansa ei palvele sinua klo 02 yöllä?

***

Just tällaisten urpojen, paskantärkeiden ja muka valveutuneiden kansalaisten takia byrokratian rattaat tökkivät ja oikeiden ongelmien käsittelyajat venyvät. Seuraavalla kerralla mahdollisen ongelman kohdatessassi avaa intter netti ja eti sieltä apua. Myös tää Lupitus on ihan verraton tietopalvelu.

Epailija, 29.11.2006 16:16:
Miten valvottaisiin sitä, että kukin keskustalipun käyttäjä poistuu liikennevälineestä aina keskusta-alueen rajalla?


Miten valvotaan sitä, että sisäisen lipun omistavat matkustajat poistuvat julkisen liikenteen kulkuneuvosta vyöhykkeen vaihtuessa? *vink*

Valvonnan pystyy hoitamaan tarkastajilla, mutta mielestäni suurempi ongelma olisi lisääntynyt matkalippujen valikoima. Pari pysäkin väliä sisältävä lippu palvelisi käsittääkseni niin pientä käyttäjäryhmää kaikki joukkoliikenteen matkustajat huomioiden, etten näe moiselle erityistä tarvetta. Lisäksi jos markkinoille tulisi ns. "keskustalippu", niin yhdenvertaisuuden nimissä vaadittaisiin pian myös "Itä-Helsinki-lippua" ja pian nykyinen lippujärjestelmä olisi toivottoman sekava kaikkien osapuolien kannalta.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#45 • • Lost-Soul los pallos
Mutta mitä ovat 1.1.2007 (jos muistan päiväyksen oikein) tulevat uudet alueet. Ainakin junissa jo näkyy kaksi uutta mahdollisuutta siinä laitteessa.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Avatar
#48 • • Norb Guest

uana, 29.11.2006 16:18:
eiks se etu oo lahinna se et esim ton kaks metropysakkia lyhyen matkan voi.

a) kavella
b) pyorailla

tai se etta kauppa on siina talon kivijalassa. postiin ei oo matkaa 5km. jne



Ömp, kesäsin kyllä pyöräilen.Tarkoitus hankkii nastat, et pääsee talvellakin. Eli nää loskapaskavesisateet meen metrolla pummilla. Uskon että hkl kehitettyään edullisen "keskustalipun" saa myöskin paljon kyseisen lipun ostajia. Sitä odotellessa en rupee maksamaan "mitättömästä" kahden metropysäkin matkasta, paitsi jos en jaksa kytätä tarkastajia xD
Individual

Posts: 10,942

#49 • • Individual HYPNO!

Progress, 29.11.2006 17:39:
---
Porsas04, 29.11.2006 17:37:
---
mayah, 29.11.2006 17:21:
---
Progress, 29.11.2006 17:18:
tää keskustelu meni kyl taas NIIN overiksi, etten jaksa enää vastailla, vaikka itse tämän aloitin.

---


Eli siis överiksi tää meni siksi, kun ihmiset alkoivat keskustelemaan matkalipuista, hinnoista, hintojen syistä jne. sen sijaan, että olisivat kirjoitelleet sulle *lohduttel*-hymiöitä ja kironneet perkeleen HOOKOOÄLLÄÄ porukalla?

---

se meni siinä heti överiks ku ilmoitti julkisesti et olis mieluummin Tukholmassa kuin Helsingissä!!

---


no todellaki. Suomi on junttien luvattu maa. Ei täällä osata katsoa ku omaan napaan.


What a load of bull, mutta mielipiteen vapaus ja sillee.
yana

Posts: 877

#50 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Norb, 29.11.2006 18:29:

Ömp, kesäsin kyllä pyöräilen.Tarkoitus hankkii nastat, et pääsee talvellakin. Eli nää loskapaskavesisateet meen metrolla pummilla. Uskon että hkl kehitettyään edullisen "keskustalipun" saa myöskin paljon kyseisen lipun ostajia. Sitä odotellessa en rupee maksamaan "mitättömästä" kahden metropysäkin matkasta, paitsi jos en jaksa kytätä tarkastajia xD



hmm my bad. ihan paassyt unohtumaan noi ihanat saaolosuhteet :/

hyvin rakennettu vyohykejarjestalma voisi olla tarpeen. tosin tieda sitten saako vyohykkeita jarkevasti tarpeeksi pieniksi etta siita olisi sitten todellista hyotya. pitaa huomioida kuitenkin samalla se etta kokonaisuudessan perityt matkalipputulot eivat oikein saisi pudota, riippuen asiakkaiden kaytosta voi olla etta hinta keskimaarin saattaisi nousta.

matkalippua alunperin kaytettassa seutumatkalla siten etta kaudella maksoi ensimmaisen vyohykkeen ja arvolla toisen, kutistuivat YTV tulot liikaa kun saannollisen satunnaiset matkustajat eivat enaa ostaneet seutukautta, joten sekaan ei sitten enaa sopinut ja tuo mahdollisuus lopetettiin.
Jocular

Posts: 1,359

#51 • • Jocular Janni

Norb, 29.11.2006 16:07:
Ehkä vähän asian vierestä. Mutta mua ärsyttäisi maksaa 2 metropysäkin välistä 40e kuukausi(työmatka). Hkl vois kehittää vyöhykesysteemin niin ostaisin sitten esim. keskustalipun..Ärsyttää ajatella, että ne jotka kuluttavat huomattavasti enemmän kalustoa kuin minä maksavat saman hinnan! Parhaimmillaan joku voi käyttää junaa,bussia ja metroa. Mitä minä en tee, koska ei ole syytä poistua keskustasta.Muutenkin keskustalaisilla on kovemmat vuokrat ym. niin voisi edes joku etu olla!



Nii tai niinku minä! 80e/kk ja tuun junalla yhen pysäkin helsingin puolelle. Ja ny joku alkaa mussuttaa et mee pummilla. MENE ITE.

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

pirpeli

Posts: 5,533

#52 • • pirpeli
Kerrankin Helsingin kaupunki tulee vastaan ja antaa duunareilleen matkalippuun helpotusta, mä saan sen ens vuonna kolmella kympillä*jiihaa*
Ai niin, musta on ihan oikein, että ulkopaikkakuntalaiset maksaa enemmän.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Jusna666

Posts: 1,447

#53 • • Jusna666 Diablo

Maailman paras Tapi, 29.11.2006 18:17:
Nyt kun matkaliput otettiin esille, niin en malta olla mainostamatta Plattarilta löytyvää HKL:ään liittyvä hulvaton klassikkotopiikki, joka kannattaa lukea. *aplodit*



OT: Tämä topik piti sisällään niin suuren uskomattoman viisauden, että meinasin aivan liikuttua kyyneliin.

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

Avatar
#54 • • Norb Guest

pirpeli, 29.11.2006 19:08:
Kerrankin Helsingin kaupunki tulee vastaan ja antaa duunareilleen matkalippuun helpotusta, mä saan sen ens vuonna kolmella kympillä*jiihaa*
Ai niin, musta on ihan oikein, että ulkopaikkakuntalaiset maksaa enemmän.



Joo, kävin lukasee tyosuhdelippu.fi Joo, ottaisin jos ilmaseksi saisin xD Sain just kaupungilta "huomattavan" palkankorotuksen, mut kappas vuokra nousee ensvuoden alussa ja sinne meni se palkankorotus.

Huoh, en jaksa enää valittaa, kun rupee vaan vituttaa xD
domi

Posts: 7,069

#55 • • domi Työn sankari.

Jusna666, 29.11.2006 19:30:
---
Maailman paras Tapi, 29.11.2006 18:17:
Nyt kun matkaliput otettiin esille, niin en malta olla mainostamatta Plattarilta löytyvää HKL:ään liittyvä hulvaton klassikkotopiikki, joka kannattaa lukea. *aplodit*

---


OT: Tämä topik piti sisällään niin suuren uskomattoman viisauden, että meinasin aivan liikuttua kyyneliin.


Suuria viisauksia ja vielä suurempia ihmisiä.
Jone

Posts: 8,258

#56 • • Edited Jone Archibald Haddock

Norb, 29.11.2006 18:29:
Eli nää loskapaskavesisateet meen metrolla pummilla. Uskon että hkl kehitettyään edullisen "keskustalipun" saa myöskin paljon kyseisen lipun ostajia. Sitä odotellessa en rupee maksamaan "mitättömästä" kahden metropysäkin matkasta, paitsi jos en jaksa kytätä tarkastajia xD



On se vaan hienoa, että kukin meistä saa itse päättää mikä on se matka, jonka voi kulkea pummilla. Onko Sörnäinen - Rautatientori sellainen matka, että sen saa sun sääntöjesi mukaan kulkea pummilla? Mä kun oon tyhmänä ostanut lipun käytännössä aina vaikka toi onkin lyhyt matka. Mun päässä kun ääni sanoo, että niin tulee tehdä ja että muutoin toimiminen on varastamista.
typ0

Posts: 1,892

#57 • • typ0 syntax error
no mut eikse oo jo moneen kertaa tullu selväks et hesa on niinq perseeestä isolla eellä *hih*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Porsas04

Posts: 792

#58 • • Porsas04 Team Sika

Progress, 29.11.2006 17:39:
---
Porsas04, 29.11.2006 17:37:
---
mayah, 29.11.2006 17:21:
---
Progress, 29.11.2006 17:18:
tää keskustelu meni kyl taas NIIN overiksi, etten jaksa enää vastailla, vaikka itse tämän aloitin.

---


Eli siis överiksi tää meni siksi, kun ihmiset alkoivat keskustelemaan matkalipuista, hinnoista, hintojen syistä jne. sen sijaan, että olisivat kirjoitelleet sulle *lohduttel*-hymiöitä ja kironneet perkeleen HOOKOOÄLLÄÄ porukalla?

---

se meni siinä heti överiks ku ilmoitti julkisesti et olis mieluummin Tukholmassa kuin Helsingissä!!

---


no todellaki. Suomi on junttien luvattu maa. Ei täällä osata katsoa ku omaan napaan.


noi on muuten sellasia juttuja et kannattaa pitää omana tietonaan ja muuttaa sit vaan hissukseen pois.. enkä mä ees viitti vastata tohon mitään mut ei toi kyy mua ees naurata

--
Team *possu*

Jone

Posts: 8,258

#59 • • Edited Jone Archibald Haddock

Progress, 30.11.2006 14:44:
mulle on ihan sama mitä te ajattelette musta. Ette tunne mua, piste.



Voi Jeesus. Aikuinen ihminen. Ota. Riffi. Elämästä. *lmao*

edit:
Kun nyt sitten näköjään kypsästi dellasit threadin aloitusviestinkin, niin eiköhän tämä ketju ala olemaan lukotustavaraa.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#60 • • Aziz Combat Fighter
mä oisin halunnu lukee ekan viestin :(

Don Quixote elää!