Pacifique 007?

176 posts, 9 pages, 66,174 views

kilobitti

Posts: 2,419

#121 • • Edited kilobitti 1-2-3 techno

Cloud, 20.12.2006 10:24:
Ei todellakaan. Oceania oli ainakin mulle niin täysin eri juttu ku normaali risteily.
---
Niin ja mulle pasifique oli täysin eriasia kuin normi serena reissu =P.

'

Sama täällä. Mut en olekkaan tehnyt semmosta kardinaalivirhettä että lähtisin vertaamaan Pacifiqueta normi-serenaan, ihan niinkuin en vertaa Oceaniaa normi-risteilyyn.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Cloud

Posts: 2,162

#122 • • Edited Cloud Game Freak

kilobitti, 20.12.2006 11:48:

Sama täällä. Mut en olekkaan tehnyt semmosta kardinaalivirhettä että lähtisin vertaamaan Pacifiqueta normi-serenaan, ihan niinkuin en vertaa Oceaniaa normi-risteilyyn.



Niin no nyt olikin kyse siitä että pasifique > Oceania Minulle.

Minä vain kommentoi että omasta mielestäni, että oceania ei ole minulle kummoinenkaan update laivareissuun verraten ja pasifique taas on serenareissuun verraten.
Asiayhteys tietysti hairaantui kyllä varmasti. Mutta ei täysin minun tahdostani vaan tahoista jotka haluavat nostaa oceanian jalustalle hyväksymättä sitä seikkaa, että minä nyt vain pidän pasifiquesta enemmän kuin oceaniasta anytime.



Mutta ei siitä sen enempää.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Avatar
#123 • • niomic Guest

Cloud, 20.12.2006 13:13:
Niin no nyt olikin kyse siitä että pasifique > Oceania Minulle.

Minä vain kommentoi että omasta mielestäni, että oceania ei ole minulle kummoinenkaan update laivareissuun verraten ja pasifique taas on serenareissuun verraten.
Asiayhteys tietysti hairaantui kyllä varmasti. Mutta ei täysin minun tahdostani vaan tahoista jotka haluavat nostaa oceanian jalustalle hyväksymättä sitä seikkaa, että minä nyt vain pidän pasifiquesta enemmän kuin oceaniasta anytime.



Haluamme nostaa Oceanian jalustalle, tru. Voimme kuitenkin helposti hyväksyä sen, että pidät Pacifique:sta konseptina ja edellisten tapahtumien perusteella enemmän kuin Oceaniasta.

Ainoa keskustelunaihe tässä on ollut tapasi käsitellä Oceaniaa kuten mitä vaan perusristeilyä. En vieläkään tiedä varmasti olitko edes paikalla kun et vastannut :) Mikäli olit, ihmettelen väheksyvää kantaasi vielä enemmän.

Yhden asian lisäisin vielä tuohon villen Oceania+ -listaan:

Oceania oli _meidän_ laiva vuorokauden. Tämä näkyi joka puolella suhteessa normilaivaan:
- dj-setit alun tax-free -rynnäkön aikana tax-free aulassa
- kokonainen kokoushuone dedikoitu vain chillailuun asiaankuuluvine pehmusteineen
- klubitusporukan omia puljuja, kuten Mosson koppi
- laivan henkilökunta oli ainakin omissa silmissä lähes täysin näkymätöntä (paria jammailijaa luukuunottamatta :) Tämänlaista näkymättömyyttä ja välittömyyttä ei kyllä saa ilman parhaita nappeja normi laivalla.
- laivassa ainoat näkyvät ja kuuluvat henkilöt olivat joko esiintyjiä tai bileistä hyvän hinnan maksaneita diggareita
- tuo keskusradio liittyy myös tähän meidän laiva -fiilikseen

.
Cloud

Posts: 2,162

#124 • • Edited Cloud Game Freak

niomic, 20.12.2006 16:42:

Ainoa keskustelunaihe tässä on ollut tapasi käsitellä Oceaniaa kuten mitä vaan perusristeilyä. En vieläkään tiedä varmasti olitko edes paikalla kun et vastannut :) Mikäli olit, ihmettelen väheksyvää kantaasi vielä enemmän.



Ei kyse ole siitä, että pitäisin sitä tavan risteilyna, Vaan olen koko ajan esittänyt, että moni aspecti mitä täällä ihmiset pitävät jumalaisena "kuten esim tämä "meidän" laiva" aspecti ei ole minulle tarpeellinen.

Kyse onkin juuri siitä, että mulle risteily on jo itsessään niin jees juttu ettei oceania tuo musta siihen semmoista lisää mitä kaipaisin tai tarvitsisin laivareissulla. Mä en vain pidä oceaniasta conseptina yhtään niin paljon kuin pidän Pasifiquesta conseptina.

Eli vielä kerran. Oceania Consept bileinä < Pasifique consept bileinä. Se mitä oceania tuo laivalle lisää mulle juhlan aihetta < Se mitä pasifique tuo serenassa käynnille juhlan aihetta lisää.

Se että pasifique on tosiaan serenassa on vain minor detail. Koska kuten varmaan jo olet ymmärtänyt mulle se etelä, Isot vedet, isot määrät ihmisiä, subtrooppisuus yms on se consepti.. eikä niinkään serena. Serena on vain sopivan kokoinen, laivan allasosasto ei :)

Eli ei väheksyntää vaan vain mielipide kahdesta bileestä. Ja siitä mitä ne antaa ja mitä ne vaatii.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Twist

Posts: 925

#125 • • Edited Twist Team Kemuttajat
Joo .. Eipä kuulu mitään *nyyh* Epätoivo alkaa hiipimään.
remotion

Posts: 5,283

#126 • • remotion nostatus guru
toivottavasti tässä viestiketjussa monesti toistuneet pyynnöt on huomioitu ja saamme pacifiquemme ainakin vielä tämän kerran.

ja oceaniaakin on näytetty kovasti haluavan. :)

toivottavasti järkkärit lukevat! ;) *piis*
ville

Posts: 3,780

#127 • • ville olen oikeasti ujo

remotion, 7.1.2007 23:21:
toivottavasti tässä viestiketjussa monesti toistuneet pyynnöt on huomioitu ja saamme pacifiquemme ainakin vielä tämän kerran.

ja oceaniaakin on näytetty kovasti haluavan. :)

toivottavasti järkkärit lukevat! ;) *piis*



Kyllä juna ainakin kevään osalta taitaa jo olla mennyt....

Jos järjestäjät eivät halua pitää nyt keväällä, mun on vaikea kuvitella, että homma jatkossa muuttuisi. Melkein veikkaisin, että pacifiqueta ei ole enää tulossa ainakaan siinä muodossa missä se on aiemmin nähty.

Mut ei haittaa, kunhan tulee oceania ;)
KittyCleo

Posts: 205

#129 • • KittyCleo PiweHiwe
Näääähh.. Ne vaa pitää ihmisii "kääkit housussa-jännityksessä"*nauru* Ne tulee vast kesällä ku saa viel isommat bileet ku ulkoaltailla ja -mäillä on oma stage ja sit siel ulkona heilutaa alkuillan auringossa*plur* *kiehkieh*

--
Rouva Korpela*hymy*

ville

Posts: 3,780

#130 • • ville olen oikeasti ujo

KittyCleo, 9.1.2007 02:24:
Näääähh.. Ne vaa pitää ihmisii "kääkit housussa-jännityksessä"*nauru* Ne tulee vast kesällä ku saa viel isommat bileet ku ulkoaltailla ja -mäillä on oma stage ja sit siel ulkona heilutaa alkuillan auringossa*plur* *kiehkieh*



Muutama pointti, ettei joku vaan satu pitämään sun läppää kovin todennäköisenä:

Ulkotilaisuus pitää loppua suomessa klo 22. Espoon poliisi on tästä harvinaisen tarkka, poikkeuksia onnistuu ehkä saamaan juhannuksena, ei muulloin. Juhannuksena bileitä tuskin pidetään.

Kesällä suomessa paistaa aurinko lähes 24h. Serena ei mestana niitä kaikkein kauneimpia ole, joten menneinä vuosina paikan tyylikkyys on perustunut hyvin suunniteltuun & toteutettuun valaistukseen & decoon. Kesällä tämä ei onnistuisi. Lohkeillut betoni ei näytä auringonvalossa kovin hehkeältä....

Osa viehätyksestä on ollut kesä keskellä talvea. Kesä keskellä kesää ei oo sama juttu.

Ilalla suomessa on kylmä, myös kesällä. Järjestäjä ei voi ottaa riskiä, jossa myydään ulkopaikoille 1500 asiakaspaikkaa ja huonon ilman tullessa kaikki otetaan sisälle. Tämä ei yksinkertaisesti ole mahdollista.

Serana paikkana on auki nykyisin vain kesäisin+talvilomaviikot. Paikka jauhaa tulonsa kesällä ja jokainen tapahtuma, joka vähentää normaaleiden asiakkaiden käyntiaikaa, joutuu maksamaan entistä kovempaa vuokraa. Jos viimevuonna valitettiin liian kovasta lipunhinnata, mikä olisi tulos jos pelkkä paikan vuokra lisäisi lipunhintaan 10e?

Kesällä jengi on ulkomailla & lomilla & tekemässä mitä vaan muuta kuin bilettämässä. Pieniä bileitä kyllä löytyy, mutta kokemus suurista bileistä keskellä kesää ei ole kovin kannustavaa. Virrat, Soap, Koneistot, LSSS ovat osittain esimerkkejä siitä, että kesätapahtuman järjestäminen on aika haasteellista touhua.

Mä en sano 100% varmasti, että kesätapahtumaa ei tule, mutta jos asiaa tarkastelee mahdollisuuksien kannalta, niin kesätapahtuma on imo paljon epätodennäköisempi kuin talvitapahtuma.


IMO oleellista olisi tässä vaiheessa keskittyä miettimään sitä, miksi näyttää siltä, että tapahtumaa ei keväällä järjestetä. Syitä voi olla monia, niistä todennäköisimmät ehkä viime vuoden palaute ja siitä koitunut paine tapahtuman muokkaamiseen: viimeiset pari vuotta tapahtuma kehittyi niin huimaa vauhtia, että samanlainen tason parannus tuskin olisi edes mahdollista. Sitten jos tapahtumaa lähtisi järkkäämään, niin järjestäjä varmaan miettiin onko tapahtuma kaiken sen vaivan arvoinen. Paikka on tuotannon kannalta erittäin haastellinen ja voisin kuvitella, että ammattimainen organisaatio onnistuu löytämään lukuisia projekteja, jotka ovat työmäärältään, vaivaltaan ja tulokseltaan paljon mielekkäämpiä (kuten vaikka se oceania ;)
Unik

Posts: 4,117

#131 • • Unik
Ville puhuu asiaa. Itse kelailin just hieman samoja asioita. Paljon on tapahtunut ja muuttunut ensimmäisen Pacifiquen jälkeen niin hyvässä kuin pahassa.
Individual

Posts: 10,942

#132 • • Individual HYPNO!

Unik, 9.1.2007 10:12:
Ville puhuu asiaa. Itse kelailin just hieman samoja asioita. Paljon on tapahtunut ja muuttunut ensimmäisen Pacifiquen jälkeen niin hyvässä kuin pahassa.



Niin...mitä tästä opimme. Jos joku klubi järjestää jotain uutta ja ennennäkemätöntä Suomen oloissa...MENE SINNE! *toktok*

tämä siis harmistuksena siitä, kun noi kemut jäi aikoinaan väliin...
Beliar

Posts: 1,361

#133 • • Beliar

ville, 9.1.2007 09:10:
---
KittyCleo, 9.1.2007 02:24:
Näääähh.. Ne vaa pitää ihmisii "kääkit housussa-jännityksessä"*nauru* Ne tulee vast kesällä ku saa viel isommat bileet ku ulkoaltailla ja -mäillä on oma stage ja sit siel ulkona heilutaa alkuillan auringossa*plur* *kiehkieh*

---


Muutama pointti, ettei joku vaan satu pitämään sun läppää kovin todennäköisenä:

-naps!-



Niin... eik;h'n KittyCleo tolla smaili-tiheydellään tarkoittanut postaustaan vaan läpäksi! Pikkuisen hei nyt rennompaa otetaa siitä mailasta! *vink*

Se, mitä tulee ulkosoittolupiin, ei Juhannus eroa lainsäädännöllisesti mitenkään musitakaan päivistä. Jonkin verran vaan katsotaan juhannuksena, uutenavuotena jne. meluasioita sormienläpi. Toisekseen, Serena ei kaiketi taida sijaita kaupunki-alueella, jollonka Espoon Kaupungin järjestyssääntö ei päde.

Mutta jos me oltaisiinkin varman auringon maassa, olisihan se hianoo nauttia auringosta ulkona allasbileissä... *iloinen*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Beliar

Posts: 1,361

#135 • • Beliar

Indiboi, 9.1.2007 10:22:
---
Beliar, 9.1.2007 10:21:
Mutta jos me oltaisiinkin varman auringon maassa, olisihan se hianoo nauttia auringosta ulkona allasbileissä... *iloinen*

---


Eiköhän me kohta olla. *ilmastoamuuttel* *justjoo*



Katsotaan, katsotaan... tunnetusti skeptisenä ihmisenä veikkaan kuitenkin, että ilmaston muutos tuo meille vaan 12 kuukautta kestävän marraskuun... *ding*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

ville

Posts: 3,780

#136 • • Edited ville olen oikeasti ujo

Beliar, 9.1.2007 10:21:
Niin... eik;h'n KittyCleo tolla smaili-tiheydellään tarkoittanut postaustaan vaan läpäksi! Pikkuisen hei nyt rennompaa otetaa siitä mailasta! *vink*



Niin ja jos viitsisit lukea mun vastauksen niin huomasit, että totesin: " ettei joku vaan satu pitämään sun läppää kovin todennäköisenä:"

Ts tarkoitus oli lähinnä kertoa miksi tuollaista ei välttis tule, sen sijaan, että jengi alka pitämään jonkun läppänä heitettyä juttua juoruna, joka sitten muuttuu monen mielessä "varmaksi tiedoksi". Ei olisi eka kerta.


Se, mitä tulee ulkosoittolupiin, ei Juhannus eroa lainsäädännöllisesti mitenkään musitakaan päivistä. Jonkin verran vaan katsotaan juhannuksena, uutenavuotena jne. meluasioita sormienläpi. Toisekseen, Serena ei kaiketi taida sijaita kaupunki-alueella, jollonka Espoon Kaupungin järjestyssääntö ei päde.



Ei tosiaan eroa, mutta Espoon poliisin kanssa olen asioinut lupa-asioissa niin monta kertaa, että jotain tietoa tosta löytyy. Siksi sanoin: "Espoon poliisi on tästä harvinaisen tarkka, poikkeuksia onnistuu ehkä saamaan juhannuksen...."

Toisekseen, espoon poliisi ei ainakaan ennen katsonyt, onko asuntoja vieressä vai ei kun järjestää yleisötilaisuutta. On tullut koitettua hakea lupaa espoon metsiin ja poliisi sanoo: "tiukka klo 22". Aina kun löytyy se retkeilijä, eräkämppä tai muu asumus, johon se basso kuuluu ja joka häiriintyy....
Twist

Posts: 925

#137 • • Twist Team Kemuttajat
Mitä muuten porukka ois valmis maksamaan pacifiquesta ? Entäs Oceanin kaltaisesta laivakemuista ?

Itse olisin valmis maksamaan seuraavasti:

Pacifique: 30-40 max.
Oceania: 60-90 max.
_atmos

Posts: 230

#138 • • _atmos
Pacifique ~50e

Oceaniasta en osaa sanoa kun en ole koskaan käynyt... Pacifiquessa ollut joka vuosi & aina yhtä hauskaa.

Onko kuulunut mitään huhuja minä päivänä pacifique olisi tänä vuonna? 3.3, 10.3?

Olisi hyvä pikkuhiljaa saada selville jotta saa varmasti järjestettyä vapaata *joo*
peepe

Posts: 904

#139 • • peepe

Twist, 9.1.2007 18:35:
Mitä muuten porukka ois valmis maksamaan pacifiquesta ? Entäs Oceanin kaltaisesta laivakemuista ?

Itse olisin valmis maksamaan seuraavasti:

Pacifique: 30-40&#8364; max.
Oceania: 60-90&#8364; max.



Aika lailla samaa mieltä oon noista summista. *oceaniastahaaveil*
Individual

Posts: 10,942

#140 • • Edited Individual HYPNO!

_atmos, 9.1.2007 22:39:
Onko kuulunut mitään huhuja minä päivänä pacifique olisi tänä vuonna? 3.3, 10.3?
Olisi hyvä pikkuhiljaa saada selville jotta saa varmasti järjestettyä vapaata *joo*



Niinkuin esim. Ville on aika hyvin tuossa perustellut, niin alkaa näyttää aika nihkeältä ainakin kevään suhteen, että bileet olisi...Sääli jos näin tosiaan on, ellei sitten pimeätä ja märkää syksyä piristämään, mutta who knows...Jokainen päivä mikä menee ilman, että bileistä kuuluu mitään on pikemminkin merkki järjestämistä vastaan, ei niiden puolesta, luulen.


edit: lausetta viilail´