Olen huomannut

1,340 posts, 67 pages, 550,823 views

hannaok

Posts: 145

#361 • • hannaok investigator of micro things! wonderer of life!

sapeli, 19.6.2007 17:05:
---
Jutu, 19.6.2007 16:36:
---
sapeli, 19.6.2007 16:21:
Olen huomannut että sekajätettä kaatopaikalle tulee loppujen lopuks aika vähän kun kierrättää kaiken mahdollisen *hymy* Meillä on paperinkeräys ja bioroskis talon pihassa ja lähikaupan vieressä metalli-, lasi-, ja pahvinkeräys, eli oikeastaan vaan muovijutut pitää heittää pois (ja niistä suurin osa ruoan pakkauksia).
---
Missä teidän energiajäte on? *ding*

---


YTV:n sivuilta:

Energiajaetta kerätään erityisesti julkishallinnon kiinteistöistä, kuten kouluista, päiväkodeista ja toimistoista. Myös halukkaat asuinkiinteistöt voivat liittyä tähän keräykseen. [...] Energiajakeelle ei ole yleisiä aluekeräyspisteitä pääkaupunkiseudulla.

Eli jos tossa meidän pihalla ei oo tommosta, eikä oo sattunu silmään tossa lähikaupan pihassakaan, todennäkösesti lähin piste on jossain sen verran kaukana että sitä tuskin tulee metsästettyä... *hmph* Mut meidän talouden sekajäte on silti tippunut määrällisesti varmaan alle neljännekseen aikaisemmasta nyt kun kierrätetään, eli vaikuttais se olevan ainakin pirun hyvä alku *joo*



Pk-seudulla taitaa olla vain pari energiajätteen keräyspistettä, joista toinen on tossa meidän naapurissa Ison Omenan parkkihallissa. Toisen sijaintia en tähän hätään muista..
Ainakin Lahden seudulla toi jätteiden lajittelu oli tosi hyvin järjestetty sillä oikeestaan kaikissa kerrostalo-yhtiöissä oli omassa pihassa kaatopaikkajätteen lisäksi ainakin bio, kartonki, metalli, lasi ja energiajäte, ja asuessani siellä muutaman vuoden opiskelujen takia huomasin myös, että kaatopaikkajätepussukkani oli todella pikkuinen kun sai muovitkin kierrätettyä (tyyliin puolityhjä kaupan hedelmäpussi viikossa).

--
-nature is ancient, it surprises us all-

Jago

Posts: 4,039

#362 • • Jago un-trained monkee
+4 & -1 = -1

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

inneah

Posts: 704

#363 • • inneah ...Trust no one...
...että ajatukseni asioita/elämää kohtaan on muuttunut viimeisien viikkojen aikana *ding* Nimenomaan parempaan suuntaan.

Ulospäin se ei varmasti näy (vielä), mutta oli kiva oivaltaa itse että tälläinen muutos on tapahtunut.*joo*
Kuinka kliseiseltä voikaan kuulostaa niin "Olen kasvanut ihmisenä"
And I love it *plur*

--
nahkalakanat

MiMoSa

Posts: 1,664

#364 • • Edited MiMoSa

larzizi, 26.6.2007 09:15:
että musta on yhtäkkiä tullut täti. Töissä kuulee päivittäin "anna se tonne tädille" "tädin täytyy saada se" jne.

Jännää.


Mua niin ärsytti toi "tädittely" sillon kun olin opiskeluaikoinani kassalla töissä. Miksei voi vaikka sanoa tytöks tai jokskuks muuks. En mä nyt kuitenkaan vielä oo/ollu niin tätimäinen.*grr* (toivottavasti!*pökr*)

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

sapeli

Posts: 11,768

#365 • • sapeli jokukukamikä?
Olen huomannut, että on paljon helpompi kerätä painoa kuin päästä siitä eroon *pepsodent*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Jago

Posts: 4,039

#366 • • Jago un-trained monkee
olen huomannut, että ihminen pelkää toisia ihmisiä eniten kun niitä ei ole yhtään lähettyvillä*joo*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

larzizi

Posts: 1,661

#367 • • larzizi
olevani jälleen rappiolla.

Perkele!

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

domi

Posts: 7,069

#368 • • domi Työn sankari.

mayah, 12.7.2007 08:01:
Etten ole missään muotoa valmis hankkimaan lapsia vaikka minulle se mahdollisuus tarjoutuiskin. Nyt on vaan liian aikainen aamu antaa huomiota sitä kaipaavalle nappulalle. Mä haluun syödä mun aamupalan ja datailla klubbarissa, enkä katsoa sitä miten unilelu osaa tehdä temppuja. NUKKUISIT VIELÄ!!!


Ai et se herää nyt vasta. Meillä unilelu hyppii ja puuroa pitäis keittää jo viideltä....harvassa ne aamut jolloin voi nukkua yli seitsemään :D
Freja

Posts: 8,775

#370 • • Freja Sihteeri

mayah, 12.7.2007 08:12:
---
domi, 12.7.2007 08:04:
---
mayah, 12.7.2007 08:01:
Etten ole missään muotoa valmis hankkimaan lapsia vaikka minulle se mahdollisuus tarjoutuiskin. Nyt on vaan liian aikainen aamu antaa huomiota sitä kaipaavalle nappulalle. Mä haluun syödä mun aamupalan ja datailla klubbarissa, enkä katsoa sitä miten unilelu osaa tehdä temppuja. NUKKUISIT VIELÄ!!!

---

Ai et se herää nyt vasta. Meillä unilelu hyppii ja puuroa pitäis keittää jo viideltä....harvassa ne aamut jolloin voi nukkua yli seitsemään :D

---


Luojalle kiitos dvd-laitteesta.



*lmao*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Miinapiina

Posts: 3,494

#371 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

domi, 12.7.2007 08:15:
---
mayah, 12.7.2007 08:12:
---
Luojalle kiitos dvd-laitteesta.

---

Ja SubTV-juniorista. Paitsi tänään se ei näkynyt kun satoi :(



juurikin niin, subtv-junior on kyl pop ja aamujen ilo *joo* *hymy*

--
pinkki on pop!!!

Miinapiina

Posts: 3,494

#373 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

domi, 12.7.2007 09:23:

Mikä teillä on aamun suosikki? Meillä katotaan Tuomas-veturia melki nenä kiinni ruudussa :D



tuomas-veturi on molempien (3vee ja 10kk sekä 1vee ja 8kk) mieleen, se katotaa aina alusta loppuun. pienempi hokee "una una" ja osottelee telkkaria *tirsk*
tosin meillä herätään joskus niin aikasin että vauvatv pyörii vielä ja siitä pienempi tykkää, se vilkuttelee sille härölle pupulle. myös tomi-traktori on pop, mut mua hämää ne lampaat *ding* *nauru*

--
pinkki on pop!!!

Avatar
#374 • • Annakins Guest
...että vaikka tietää asian olevan parempi näin, niin se silti tuntuu pahalta.
domi

Posts: 7,069

#375 • • domi Työn sankari.

Miinapiina, 12.7.2007 09:27:
tuomas-veturi on molempien (3vee ja 10kk sekä 1vee ja 8kk) mieleen, se katotaa aina alusta loppuun. pienempi hokee "una una" ja osottelee telkkaria *tirsk*
tosin meillä herätään joskus niin aikasin että vauvatv pyörii vielä ja siitä pienempi tykkää, se vilkuttelee sille härölle pupulle. myös tomi-traktori on pop, mut mua hämää ne lampaat *ding* *nauru*


Mä en taas oo oikein löytänyt sen Hopla-sarjan(eikös se oo se vauvatv?) ideaa ja Pororo on myös aika...err... :D
Illalla sit ton kolmevuotiaan paras ystävä on Winxklubi ja Spies-tytöt :D
Freja

Posts: 8,775

#376 • • Freja Sihteeri
Että tästä tulee ihan helvetin pitkä päivä.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Miinapiina

Posts: 3,494

#377 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

domi, 12.7.2007 09:33:

Mä en taas oo oikein löytänyt sen Hopla-sarjan(eikös se oo se vauvatv?) ideaa ja Pororo on myös aika...err... :D
Illalla sit ton kolmevuotiaan paras ystävä on Winxklubi ja Spies-tytöt :D



joo vauvatv ja hopla, vauvatv:s vaihtuu vaan jotku kuvat ja siin hoplas on ilmeisesti se pupu (en oo ihan perillä ku oon siihen aikaa ihan silmät ristis viel *nauru*)
pororo on outo kans *tirsk*

keskiviikkoisin ku tulee aina joku leffa, ni otettiin sit nauhalle yks kerta maija mehiläinen, se oli mun ehoton lemppari pienenä, ni pettymys oli niiiiin suuri ku se olikin saksaksi... *toktok* ei tajuu *eiei*

edit: haha nyt täältä tulee joku staraoke ja ne vetää lordia... ahahaha tollaset pikkutytöt...
oo äm gee *tirsk*

--
pinkki on pop!!!

alphamagic

Posts: 3,628

#378 • • alphamagic
Että eron jälkeen oon kuunnellu ihan vitusti kiksuu... <3

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Mao & Taikahattu

Posts: 1,092

#379 • • Mao & Taikahattu UG-///
Et oli paljon järkevämpää tehdä työt ajoissa, eikä näin hirveellä kiirellä.
Varsinkin ku on tänään jäämässä lomalle... *nauru*

--
Eilen oli, tänään ei, ei voi tietää... *täh*

Heli

Posts: 1,489

#380 • • Heli vai kuka se oli
...että aina kun yritän todistella itselleni, että minussa asuu pieni kodin hengetär, niin joku menee joka kerta pieleen. Tänään pesin matot, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että matot ovat aivan yhtä likaiset kuin ennenkin, mutta pesutuvan lattia on paloauton punainen (koska pesin yhen maton liian kuumalla vedellä) ja mä ite kastuin läpimäräksi yrittäessäni kammeta todella painavaa märkää mattoa pään yli tangolle kuivumaan. Lisäksi mun 4-v sankari suhasi edes takaisin pyykkitupaa huolehtien samalla siitä, että likaisia kengänjälkiä oli sitten ympäri lattiaa.


*eiei*

--
ei se väärin ole.