170 posts, 9 pages, 56,475 views
kiltti, 10.1.2008 12:07:
Tofu-kasviswokki ja bobotie ovat jo hallussa, nyt etsisinkin uusia
kasvisreseptejä, joista saa reippaasti proteiinia.
kiltti, 10.1.2008 12:07:
Meitsi on aloittelija. Affena ja särki ja tuollaiset vielä menee, (luomu)munien käyttöä yritän vähentää, (mahdollisuuksien mukaan luomu)maidon korvaan joskus kaurajuomalla, mutta kun se maito ja juusto vaan ovat ah, niin hyviä, ja melko vaikeasti vältettäviäkin. Hunajaa mieluummin kuin sokeria. Villatakki on ja kemikaaleja käytän melko surutta. Ai niin, sushi on niin tappohyvää että siinä syön lohta ja tonnikalaakin. :P
Oli kysyttävääkin. Ihmetyttää miten monet sanovat lihatonta ruokavaliota kevyemmäksi, mä ainakin osaan kaataa vähän rasvaa kasvisruokaankin ja proteiini tulee turhan helposti korvattua hiilareilla? Useissa resepteissä kasvisruoka tarkoittaa vain ruokaa josta on liha otettu pois, miettimättä monipuolista ja tasapainoista ruokavaliota. Tofu-kasviswokki ja bobotie ovat jo hallussa, nyt etsisinkin uusia
kasvisreseptejä, joista saa reippaasti proteiinia.
Olen vähän kyllästynyt selaamaan ja kokeilemaan vegaanisaittien reseptejä (laiskottaa?), joista monet niistäkin tuntuvat lähinnä lisäkkeiltä ilman pääruokaa.
(Kysyin tätä joskus reseptit-threadissa mutta se unohtui nopeasti ja tuotti lähinnä proteiinipirtelövastauksia.)
Ihan älytöntä muuten että joissain lounaspaikoissa ei ole mitään kasvisvaihtoehtoa.
Lauruska, 10.1.2008 12:38:
Miksi haluat lopettaa maitotuotteiden käytön jos pidät niistä? Itse en näe järkeä toimia kuitenkaan omien halujen vastaisesti, vaikka ajatuksena olisikin hienoa olla vegaani (itsekin olen "vain"lakto-ovo-vege koska en halua pohtia mitä voin syödä ja mitä en kun kauppaan menen).
Kysymyksenä muuten muille vegeille! Oletteko olleet verikokeissa ja tarkistuttaneet teidän varsinkin b-vitamiini, kalsium ja rauta-arvoja -ja varastoja?
kiltti,
Njoo, osaan kyllä vaihtaa jauhelihan soijarouheeseen mutta maidon ja munan korvaamisessa olen aika arka.
kiltti, 10.1.2008 12:49:
---
Hemoglobiini oli verenluovutusrajalla (125) entisen 141 sijaan, ja nyt kiinnitänkin enemmän huomiota rautaan. Mites noihin verikokeisiin pääsee, ihanko vaan terveyskeskukseen soitan ja sanon että oman tarkkailun vuoksi haluaisin mitattavaksi? Nyhtääkö ne siitä euroja?