Nyt-liite 22.9.2006 ja muuta kirjoitettua alakulttuuristamme

348 posts, 18 pages, 152,076 views

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#321 • • Edited Aziz Combat Fighter

Lauri, 2.10.2006 15:03:
---
Melkolailla offtopic, mutta mun mielestä on äärimmäisen epäkorrektia,
kun puhut täällä sun työllistäjien asioita, joiden puiminen julkisesti ei
ole sun tehtävä. Eriasia jos et tekisi aktiivisesti niitä hommia, etkä
jatkuvasti toitottaisi sitä, kuinka olet ollut siellä ja täällä töissä.

Hyvä että duunia piisaa, mutta hoida oma hommasi ja jätä asioiden
perustelu ja kommentointi niille jotka niistä päättävät/jotka ne duunit
maksavat.

*piis*



? Mä en puhu täällä yhdenkään yksilöitävissä olevan työllistäjän asioita, koska teen noita hommia useammalle työnantajalle. Suurin osa noista havainnoista perustuu sitäpaitsi vapaalla ollessani huomaamiini asioihin, kun sitä kuitenkin katsoo noita tapahtumia myös työvinkkelistä.

Ajattelin tässä tuoda hieman myös noiden asioiden kanssa enemmän tekemisissä olevan näkökulmaa siihen illuusioon, että reivit on tapahtumina jotenkin täysin vapaita normaaleista häiriöistä, mitä yleisötapahtumiin kuuluu. Mielestäni en ole tässä sanonut mitään asiatonta tai vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvaa.

Ja kuten totesin, en tässä puhu housenationeista, vaan konemusiikkibileistä ja muista yleisötapahtumista ylipäänsä.

edit: lisätään nyt vielä, että lukasin tosta kirjoitukseni ja oikeastaan kuka tahansa enemmän bileissä käyvä voi havainnoida samat asiat ja päätyä samoihin lopputuloksiin. Totesin tossa oman roolini työntekijänä lähinnä alleviivaamaan sitä, että olen ollut useammin kuin kerran tapahtumissa pitämässä silmällä nimenomaan näitä häiriötekijöitä. Ikävimmät tapaukset on tietenkin tullut vastaan ihan muualla kuin konemusiikkibileissä, mutta on tekopyhää sanoa että konemusaporukka olisi ihmislaumana jotenkin muita ihmislaumoja edistyneempiä. Suurin osa tosta porukasta joka missä tahansa kemuissa käy (excluding ug-tapahtumat) on kuitenkin ihan tavallisia ihmisiä.
Lauri

Posts: 1,051

#322 • • Lauri Devoted

Ana-5000, 2.10.2006 15:48:
---
Lauri, 2.10.2006 15:03:
? Mä en puhu täällä yhdenkään yksilöitävissä olevan työllistäjän asioita, koska teen noita hommia useammalle työnantajalle. Suurin osa noista havainnoista perustuu sitäpaitsi vapaalla ollessani huomaamiini asioihin, kun sitä kuitenkin katsoo noita tapahtumia myös työvinkkelistä.

Ajattelin tässä tuoda hieman myös noiden asioiden kanssa enemmän tekemisissä olevan näkökulmaa siihen illuusioon, että reivit on tapahtumina jotenkin täysin vapaita normaaleista häiriöistä, mitä yleisötapahtumiin kuuluu. Mielestäni en ole tässä sanonut mitään asiatonta tai vaitiolovelvollisuuden piiriin kuuluvaa.

Ja kuten totesin, en tässä puhu housenationeista, vaan konemusiikkibileistä ylipäänsä.



Mitä merkitystä sillä on, onko hommat yksilöitävissä vai ei.
Teet noita hommia ammattilaisena, jolloin sun pitäisi suhtautua
siihen asiaan myös ammattilaisen vinkkelistä ja jättää se
tapahtumatuotantopoliittisiin asioihin puuttuminen niille,
jotka niistä ovat vastuussa.

Ja tässä keskusteluthreadissa on yksilöitävissä sun teksteistä
ainakin yksi tietty tapahtuma Kaapelitehtaalta.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#323 • • Aziz Combat Fighter

Lauri, 2.10.2006 16:01:
---
Mitä merkitystä sillä on, onko hommat yksilöitävissä vai ei.
Teet noita hommia ammattilaisena, jolloin sun pitäisi suhtautua
siihen asiaan myös ammattilaisen vinkkelistä ja jättää se
tapahtumatuotantopoliittisiin asioihin puuttuminen niille,
jotka niistä ovat vastuussa.



Joo anteeksi, en käsittänyt puuttuvani tapahtumatuotantopoliittisiin asioihin sanoessani, että myös konemusiikkibileissä tapahtuu järjestyshäiriöitä.

Jätetään tää keskustelu sitten vaikka tähän.


Ja tässä keskusteluthreadissa on yksilöitävissä sun teksteistä
ainakin yksi tietty tapahtuma Kaapelitehtaalta.



...joka tapahtui noin sadan ihmisen nähden ja joka painettiin lehteen. Mutta joo, ehkä ois voinu jättää tuohon sanomatta mitään.
Lauri

Posts: 1,051

#325 • • Lauri Devoted

Ana-5000, 2.10.2006 16:21:
Joo anteeksi, en käsittänyt puuttuvani tapahtumatuotantopoliittisiin asioihin sanoessani, että myös konemusiikkibileissä tapahtuu järjestyshäiriöitä.

Jätetään tää keskustelu sitten vaikka tähän.



Ymmärsit kuitenkin pointin ja faktojahan nuo sanomasi ovat.

*piis*
Individual

Posts: 10,942

#326 • • Edited Individual HYPNO!

Dementation, 30.9.2006 21:57:
Turku on itseasiassa viidenneks suurin ja kotka 14. suurin kaupunki, mutta se on aika irrelevanttia. Enkä mä verrannut nyt bileskenen kokoa ja bileiden määrää suoraan, koska on ilmiselvää että siinä on vankka ero. Mä vaan nostin esiin sen, että ilmeisesti juuri tän kaupungin koon ja hieman syrjäisen sijainnin vuoksi toi huhu pääsee ruokkimaan itseään paremmin kuin isommassa kaupungissa jossa ihmisten vaihtuvuus on suurempaa ja lähiympäristöstäkin väkeä tulee paljon.


Vai voiko siis olla, että täällä se tanssitablettien vetäminen ei ole suhteessa yhtään sen runsaampaa kuin muuallakaan, mutta se, että miksi ei porukkaa käy bileissä tuon enempää johtuu juurikin paikan koosta ja sijainnista. Mitä noita tänkin foorumin bilepalautteita lukee, niin aika monet muutkin paikkakunnat kärsivät yleisökadoista bileissä.

Dementation, 30.9.2006 21:57:
Se on totta ettei mitään övereitä pahemmin näy ja hyvä niin. Bileitäkään ei kovin monia ole keskeytetty, joka on myös hyvä asia. No toi viimeinen on sit todellakin iso IMHO, koska musta niitä on paikkapaikoin vähän turhan paljon. Musta esim. varissaaren bileet oli oikein oivat ja siellä en pahemmin kuosaajia nähnyt, joka oli hienoa. Kiitos siis siitä. Ehkäpä se pieni sisäpiiri sisältää ne ihmiset jotka oikeesti on musan perässä.


Eli mikä tarve sinulla on sitten koko ajan kirjoituksissasi nostaa Kotka joksikin Suomen bilehuumepääkaupungiksi? Varmasti olet käynyt esim. stadissa muissakin bileissä kuin Radeissa ja Supercooleissa. Itselläni sattui nyt kohdalle kahdet isot bileet kahden viikon sisällä ja hoh hoijaa, että oli jengi tutkalla, mutkalla, siis todella. Että jos Kotkassa (ja kun) nyt porukka maustaa sitä iltaansa millä maustaa, niin kyllä ne tietyt ilmentymät mitä nyt noissa kahdessa bileessä näki loistavat Kotkassa poissaolollaan. Ei täysin, mutta eivät hypi silmillekään. Mutta sulla on näemmä siitä sitten ihan eri käsitys kuin mulla. Mä tuon "pienen sisäpiirin" tunnen kieltämättä aika hyvin ja todellakin ovat hommassa mukana musiikin takia. Tuottavat musaa, pistävät rahaa bileitten järkkäämiseen, soittavat musaa ja muuta ja toki käyvät sitten bileissä. Vuodesta toiseen. Kyllä sen piripussin voi nauttia helpommallakin kotiluukussa, jos siitä on pelkästään kyse.

Dementation, 30.9.2006 21:57:
Musta tässä on kuitenkin aihe josta kannattaa puhua ja jolle pitäis yrittää tehdä jotain, koska ikävä kyllä toi 100+-10 ei ole järin kaksinen määrä ja me molemmat tiedetään että olis törkeesti helpompaa järjestää pippaloita jos tota sais vähän kasvatettua. Ikävä vaan että jos/kun on ollut isompia kekkereitä joita on mainostettu klubbarin ulkopuolellakin paljon niin tuntuu että yli tuon 100 ihmisen perusporukan menevät tuntuvat järjestään olevan sitten niitä kuosaajia... Aika harvoin näkee uusia naamoja jotka olis selvinpäin tai edes kännin kanssa liikkeellä.


Jeps, ainakin minä tiedän. Mutta mitä olen ymmärtänyt niin noiden pienien yleisömäärien kanssa ovat painineet monet promottoorit tässä kylässä. Sinä sanot sen johtuvan omien kokemustesi, joita ei varmasti käy kiistäminen, perusteella kuosivetoisuudesta, minä taas sanon sen johtuvan siitä, että kun ei toi tekno kiinnosta valtaosaa nuorisoa, niin se ei kiinnosta, mutta se voi olla, että olen sattunut vain sellaisiin jutturinkeihin, että kun teknosta tulee puhe, dumataan sitä sen musiikin huonouden takia. Konemusiikki on Suomessa todella marginaali-ilmiö. En ole hirvittävästi nähnyt lähialueillakaan paljon suurempia produktioita järjestettävän kuin Kotkassa (pl. Lahti). Ihmettelen mistä se johtuu, jos kerta täällä se suurin ongelman aiheuttaja on skenemme kuosinen maine ja muualla ollaan paljon kiltimmin.
Caro²

Posts: 5,301

#327 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Individual, 30.9.2006 11:16:
---
Dementation, 30.9.2006 10:51:
---
Sunflower, 30.9.2006 09:20:
(ainakin tässä kaupungissa)

---


Mut kotkassa skene onkin varmaan Suomen jauhonokkasinta *dissaa*
Ikävä kyllä... *uuh*

Mut ehkä se vielä joskus tästä *piis*

---

Eiköhän se ole sama tilanne ihan joka paikassa Hangosta Petsamoon.


No kyl voi ihan rehellisesti sanoa, että ei ole kouvolan tai lappeenrannan päässä mömmöillä vastaavanlaista osuutta bileskenessä kuin mitä kotkassa. Valitettavasti. Em. kaupungeissa osataan myös käyttäytyä ihan eri tavalla silloin kun ollaan tekemisissä esm viranomaisten kanssa tai muiden tahojen kanssa jotka jollain tapaa ovat "ulkopuolisia". Toisin kuin Kotkassa.

Individual, 2.10.2006 20:11:
En ole hirvittävästi nähnyt lähialueillakaan paljon suurempia produktioita järjestettävän kuin Kotkassa (pl. Lahti).


Koskas Kotkassa on viimeksi ollut, sanotaanko yli 500ihmisen bileet? Kouvolassa näitä on tainnu olla sen jälkeen muutama enemmän - vaikkakin melko harvoin sielläkin.
nuance

Posts: 1,963

#328 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Caro², 4.10.2006 16:08:
No kyl voi ihan rehellisesti sanoa, että ei ole kouvolan tai lappeenrannan päässä mömmöillä vastaavanlaista osuutta bileskenessä kuin mitä kotkassa. Valitettavasti. Em. kaupungeissa osataan myös käyttäytyä ihan eri tavalla silloin kun ollaan tekemisissä esm viranomaisten kanssa tai muiden tahojen kanssa jotka jollain tapaa ovat "ulkopuolisia". Toisin kuin Kotkassa.



allekirjoitan. voi johtua esim. kaman hyvästä saatavuudesta. venäjän lähellä oleva satamakaupunki -> tuontireittejä riittää.
Individual

Posts: 10,942

#329 • • Edited Individual HYPNO!

Caro², 4.10.2006 16:08:
Koskas Kotkassa on viimeksi ollut, sanotaanko yli 500ihmisen bileet? Kouvolassa näitä on tainnu olla sen jälkeen muutama enemmän - vaikkakin melko harvoin sielläkin.


Niin...minä puhuin nyt produktioiden suuruudesta jo lähdössä, en siitä kuinka moni niihin loppujen lopuksi osallistuu. Eli jos Kouvolassa ja Lappeessa voidaan odottaa, että tulee se satoja ihmisiä, niin luulis, että se rohkaisi vielä suurempien produktioiden järkkäämiseen kuin mitä nyt. Joku semiluokan teknotähti jostain Ruotsista yms. Ja edelleenkin, olen sitä mieltä, että tuota kuosisuutta esiintyy joka paikassa, jossain vähemmin, jossain enemmin. Sitä tarkoitin tuolla ilmaisulla "Hangosta Petsamoon", mutta mitäpä tässä tätä enää ruotimaan. Te olette Demen kanssa tuota mieltä, minä eri mieltä. Mutta sen sanon, että noista kirjoituksista, varsinkin Demen, saa sellaisen käsityksen, että kaikki pippalot täällä täysin kaaottisia sekoilueventtejä ja sitä minä en allekirjoita.
Dementation

Posts: 2,892

#330 • • Dementation wednesday?

Individual, 4.10.2006 16:50:
---klip---



Ei hätää, musta sä oot silti kiva *piis**hali*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Caro²

Posts: 5,301

#332 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Individual, 4.10.2006 16:50:
Te olette Demen kanssa tuota mieltä, minä eri mieltä. Mutta sen sanon, että noista kirjoituksista, varsinkin Demen, saa sellaisen käsityksen, että kaikki pippalot täällä täysin kaaottisia sekoilueventtejä ja sitä minä en allekirjoita.


Joop. Ei suinkaan kaikki bileet. Mutta ei esm kauemmas tarvi mennä kuin järjestötalolle, niin aletaan löytämään jo sitä nappiniilo, pilleripalleri ja ruiskureima-meininkiä ihan tosissaan.. unohtuko listasta vielä jauhojorma...

Mitä virallisemmat bileet on, sitä paremmin on piilossa mömmöilyt. Ja mitä epävirallisemmaksi menee, sitä enemmän on piilossa ne jotka ei käytä.

Ja jos esm NYT-liitteen kirjoittajat pääsisivät tarkastamaan Kotkan jotkut ug-bileet, niin en kyllä tahtoisi sitä artikkelia lukea.. Ainakin mitä itse olen höpissy aiheesta käyttämättömien (tai "korkeintaan pilveä satunnaisest polttavien" kanssa), niin mielipiteet on aika pitkälti sitä, että miettivät kahteen tai kymmeneen kertaan haluavatko edes lähteä kemuihin sen takia, että niissä kuosataan ihan perkeleesti. En sitten tiedä ummistaako loput Kotkalaisista (joihin itsenikin lasken) silmänsä vaan niin tehokkaasti - vai vetääkö kaikki muut sitten kamaa?

EDIT2: Pahoittelen offtopikkia. jatkamme varmaan privassa.
tbo

Posts: 935

#334 • • tbo budhisattva

näköradiomies, 7.10.2006 16:03:
faktaahan se koko nytliite juttu oli. tiivistettynä ilman ruusuja konemusiikki pähkinänkuoreen.



enemmänkin erittäin putkinäköinen ja yksipuolinen kommentti yhteen konemusiikkitapahtumaan. Jos siitä vetää yleisiä johtopäätöksiä kummalla puolen aitaa tahansa (toimittaja/klubittaja), on hivenen hakoteillä. Tosin kyllä, toimittaja on hivenen enemmän hakoteillä koska ammattitaitoon pitäisi kuulua sen metsän näkeminen puilta, varsinkin noin räikeässä yksittäistapauksessa.

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Axu-T

Posts: 427

#335 • • Axu-T

toma, 25.9.2006 18:38:
Rustasin tuonne ns. virallisemman vastineen:


Artikkelinne Housenation-tapahtumasta hakemalla haki ja kertasi lähes kaikki negatiiviset kliseet mitä rave-kulttuurista on esitetty, yrittämättäkään ymmärtää pätkän vertaa mistä tässä alakulttuurissa on kyse. Onko seuraavassa numerossa luvassa kuuron arvio oopperasta? Juttu on varmasti ollut hyvä vitsi parin tuopin äärellä Bar Loosen nurkkapöydässä, mutta sen julkaiseminen osoittaa surkeaa makua sekä toimitukselta että itse kirjoittajilta.

Kirjoitus myös mehusteli muutamilla todellisuudessa harvinaisilla negatiivisilla asioilla, mainitsematta sanallakaan perusteellisista turvatarkastuksista tai siitä, että pari tuhatta ihmistä vetäneessä tapahtumassa oli vähemmän järjestyshäiriöitä kuin lähes missä tahansa baarissa normaalina iltana. Tälläistä ilkeämielistä sensaationhakuisuutta olen tottunut odottamaan lähinnä keltaiselta lehdistöltä, mutta viimeaikaisen tason perusteella ero Nytiin ei ole kovin suuri. Olen elänyt siinä uskossa, että journalismin tulisi pyrkiä purkamaan ennakkoluuloja, ei ruokkimaan niitä. Artikkeli onkin jo kirvoittanut useamman sataa kannanottoa klubikansan internet-keskustelufoorumeilla.

Puhtaista asiavirheistä pahin oli [reiv:]-klubin ilmoittaminen koko tapahtuman järjestäjäksi, mikä ei suinkaan ollut totta, sillä järjestimme vain yhden huoneen. Tähän vaadin oikaisua. Lisäksi eräät artikkelissa olleet henkilöt ovat ilmaisseet syvän pettymyksensä siitä asenteellisesta sävystä, jolla heidät odotustensa vastaisesti esitettiin sadoilletuhansille ihmisille. Toimittajat tuntuvat unohtavan, että heidän juttunsa käsitteli oikeaa tapahtumaa ja todellisia ihmisiä, ei vain jotain abstraktia karikatyyriä jollaisena he näitä kohtelivat. Eettistä toimintaa ja laadukasta journalismia... not.

Toma Susi
[reiv:]-klubin järjestäjä



Ei millään pahalla hardikaveria kohtaan, mutta sun kirjoitus oli sen verran juosten kustu, että toivoisin ettet antaisi sitä tuollaisenaan julkaista, tai saat aika pirusti negatiivista vaikutusta aikaan.



toma, 27.9.2006 15:06:
Tälläinen on ilmeisesti menossa lehteen.

"Artikkelinne Housenation-tapahtumasta (Nyt 38/06) hakemalla haki ja kertasi lähes kaikki negatiiviset kliseet mitä rave-kulttuurista on esitetty yrittämättäkään ymmärtää, mistä tässä alakulttuurissa on kyse. Jutun julkaiseminen osoittaa surkeaa makua. Kirjoitus mehusteli muutamilla todellisuudessa harvinaisilla negatiivisilla asioilla, mainitsematta sanallakaan perusteellisista turvatarkastuksista tai siitä, että pari tuhatta ihmistä vetäneessä tapahtumassa oli vähemmän järjestyshäiriöitä kuin lähes missä tahansa baarissa normaalina iltana.

Tällaista ilkeämielistä sensaationhakuisuutta olen tottunut odottamaan lähinnä keltaiselta lehdistöltä. Olen elänyt siinä uskossa, että journalismin tulisi pyrkiä purkamaan ennakkoluuloja, ei ruokkimaan niitä. Puhtaista asiavirheistä pahin oli [reiv:]-klubin ilmoittaminen koko tapahtuman järjestäjäksi, mikä ei suinkaan ollut totta, sillä järjestimme vain yhden huoneen.
"

Jaahas, ei sitten mennyt läpi heidän journalistisen etiikkansa arvostelu niiden jutussa esiintyneiden henkilöiden pettymyksen osalta. Lisäksi about kaikki mun nerokkaat kuittailut on karsittu :,(





Ei osunut silmään mainintaa mistään että menikö tämäkään tylsäksi typistetty lehteen itseensä kohdistuva asiallinen rakentava kritiikki lopulta läpi?

Uskallan epäillä että Helsingin Sanomien käsitykseen terveestä journalismista ei juuri kuulu käyttää kallista palstatilaa varsinkaan NYT-liitteeseensä kohdistuvan kritiikin julkaisemiseen. HS edustaa Suomen johtavaa ja arvostetuinta painomediaa. Valtahan ei juuri omia virheitään näe.
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#336 • • WiljamiDzay Nyypiö

Axu-T, 10.10.2006 16:25:
---
toma, 25.9.2006 18:38:
clip



Oli se typistetty versio löytänyt tiensä kirjeitä-palstalle (jossa viidestä kirjeestä 4 käsitteli erittäin negatiiviseen sävyyn juttua Housenationeista).

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Axu-T

Posts: 427

#337 • • Axu-T

WiljamiDzay, 10.10.2006 16:27:
---
Axu-T, 10.10.2006 16:25:
---
toma, 25.9.2006 18:38:
clip

---


Oli se typistetty versio löytänyt tiensä kirjeitä-palstalle (jossa viidestä kirjeestä 4 käsitteli erittäin negatiiviseen sävyyn juttua Housenationeista).



Hienoa! Tämä palauttaakin jälleen uskon puolueettomaan lehdistöön ja käsityksen Helsingin Sanomista Suomen sanomalehtien lippulaivana.
J-Gear

Posts: 204

#338 • • Edited J-Gear Battle Royale, Brothers in Techno
En jaksanut lukea koko threadia, ainoastaan sivulle 9 saakka, joten monia asioita joita tulen mainitsemaan, on varmasti mainittu aikaisemmin.

Allaolessa tekstissä on mainittuna ainoastaan kirjoittajan omia mielipiteitä ja havaintoja. Humoristiset kommentit kuvastavat ainoastaa kirjoittaja omaa huumorintajua.


Suomi on sterotypioiden maa, mielikuvat on ja pysyy, eikä kovin helposti muutu. Konemusiikikulttuuri on valtaväestölle vierasta, ja sitä mitä ei tunneta pelätään.
Oli genre mikä hyvänsä, se on ihmisille outoa, juurikin sen "eihän siinä edes käytetä oikeita soittimia"-mentaliteetin takia. Metallimusiikki, vaikka siinä kuinka ylistetään saatanaa, on kuitenkin tutumpaa "oikeiden" soittimien takia.

Mielipiteet konebileistä ovat edelleen 90-luvulta. Eli huumeiden käyttö rinnastetaan automaattisesti niihin. Ja jopa konemusiikin kuuntelijoihin, kävivät he bileissa tai ei.

Ajan ammatikseni taksia, ja työn puolesta tulee keskusteltua ihan kaikenlaisien ihmisten kanssa. Jos keskustelun aiheeksi on päätynyt musiikki ja olen kertonut kuuntelevani konemusiikkia (en ole edes sanonut käyväni bileissä), on minulta kysytty mm. "niin sinä olet niitä huumeiden käyttäjiä?"

Tai kun satuin eräälle ihmiselle kertomaan, että olen mukana järjestämässä konebileitä, hän rinnasti minut huumekauppiaaseen.

Eli
kuuntelee konemusiikkia = narkkari
järjestää bileitä = huumekauppias

Artikkelia kommentoidakseni pitää mainita, että periaatteessa juttu oli ihan hauska. Kunhan omistaa riittävästi itseironiaa. Mutta sen vaikutukset konemusiikkikulttuurille...
No, tuskin toistakymmentävuotta vallinneet stereotypiat siitä mihinkään muuttuu. Samoista asioista siinä puhuttiin, mistä on jauhettu jo kauan sitä ennen.

Totta kai olisi hauska lukea samanlaisia juttuja muista alakulttuureistä, tiivistäen tyyliin:

Hipit eivät tee muuta kuin halaile puita ja polta marijuanaa. He kuuntelevat outoa pimputusta, jota ei ihmiset pysty ymmärtämään ilman huumeita.

Tai

Rokkarit eivät tee muuta kuin ajele jenkkiautoilla, ryyppää ja tappele. Heidän ainoa tarkoituksensa on saada pää sekaisin ja aloittaa tappeluita.

Tai

Hevarit palvovat saatanaa ja viiltelevät itseään.

Tai
Tai
Tai

Kuikahan ko. tyylisuuntien kannattajat suhtautuisivat tällaisiin artikkeleihin?

Sarkasmi on vaikea laji. Toiselle sarkastinen kommentti/artikkeli jne. voi olla vitsi, mutta toiselle se voi olla verinen loukkaus tai totuuden sana.

Stareotypiat ja sarkasmi ei sovi yhteen, ainakaan valtakunnallisessa sanomalehdessä. Ainakaan ilman mainintaa "juttu on kirjoitettu humoristisessa mielessä, eikä se välttämättä kuvasta todellisuutta millään tavalla, ainaostaa kirjoittajan huumorintajua ko. asian suhteen"

Siinä vuodatukseni. Minä kiitän ja kuittaan

--
Mitä sulle oikein pitää antaa, että sä soittaisit hyvää musiikkia?!?

Flügel

Posts: 212

#339 • • Flügel Leicht begeistert
Silloin vielä hyvin pumpulissa uitettuna (ummikkona) täytyy vain sanoa, että NYT-liitteen uskollisena lukijana lähinnä nauroin katketakseni jutulle enkä edes tiedostanut mitään kritisoimisen aihetta (ennen kuin ehkä vasta seuraavana perjantaina, kun täältäkin palautetta oli annettu).

Kuitenkin. Varsinkin loppukateetit olivat aika osuvia. Ei voi mittään.

--
Der einzige Unterschied zwischen mir und einem Verrückten ist der, dass ich nicht verrückt bin. - Salvador Dali

sonni

Posts: 180

#340 • • sonni

Vitsi on siinä, että transebiiseissä ovelasti hämätään, että tum-tum lähtee ihan kohta, vaikka se ei lähdekään vielä.



voi voi teitä väärinymmärrettyjä, huumorintajuttomia parkoja. hävettää melkein olla konemusiikin kanssa tekemisissä kun lukee tällaista narinaa sivutolkulla. läppä oli pelkkää asiaa. odotan innolla sitä reportaasia, joka saa da leet scene truth approvalin :D