Nyt-liite 22.9.2006 ja muuta kirjoitettua alakulttuuristamme

348 posts, 18 pages, 152,086 views

Jago

Posts: 4,039

#301 • • Jago un-trained monkee

Sunflower, 30.9.2006 09:20:
---
Jago, 30.9.2006 01:28:
---
Jason, 30.9.2006 00:44:
sanon vaan että tekstin luettuani jäi kyllä sellainen fiilis et just tollaistahan ne on. Mikään ei oo liioiteltua ja hell yeah, hyvin kirjoitettu.

ps.tai no jotain juttuja olisi voinut jättää sanomatta, mut et tälle on oikeen topicci, WAU!

---

kyse taitaa olla enemmän siitä että samanlaista menoa tiedetään tapahtuvan muissakin "musakulttuurreissa", mutta reivejä mainostetaan crack-luolina jossa soi tasanen jump jump, kun taas rokissa ym muissa sitä pidetään muutamien rokkareiden juttuna, eikä huumeita mainita joka artikkelissa mitä rokista, popista, hevistä ym muusta kirjotetaan

---


Voisko tän ainaisen rokkivertauksen jättää pois näistä jaaritteluista. Tosi asia on (ainakin tässä kaupungissa), että jos samassa tilassa järjestetään rokki-/metallibileet tai konemusabileet, niin molemmissa on jengi ihan yhtä sekaisin, ensimmäisissä vain myydään viinaa ja olutta aivan pirukseen ja jälkimmäisissä suurin myyntituote on vesi. Yleistys, tiedän, mutta kyllähän tuo kertoo omaa kieltään.

Ja ei, tämä ei nyt tarkoittanut sitä, että jokainen metelli-/rokkityyppi olisi aina aivan kännissä keikoilla tai että jokainen konemusatyyppi vetäisi kamaa. Musiikista voi nauttia selvinpäin ja varmasti metallia kuuntelevista löytyy huumeiden käyttäjiä, mutta valitettavasti huumeet näkyvät huomattavasti selvemmin konemusatapahtumissa.


en mä sitä kieltänytkään, mutta ei rokkiartikkeleissa puhuta alkoholista ja niistä johtuvista järjestyshäiriöistä

tämä artikkeli kertoi lähinnä huumeista reiveissä ja yhdestä öyskääjästä ja tylsästä musasta, ei rokki artilleleissa puhuta VAIN negatiiviseen sävyyn

kyllä mä uskon että reiveissä huumeita enemmän siis on liikenteessä(reilusti), mutta jos esitellään musatyylejä ja musakulttuuria yksien bileiden kautta, kuten kyseisessä artikkelissa, huumeiden ei pitäisi näkyä artikkelissa lähes mitenkään(koska rokkiartikkelitkaan eivät vertaa jaloviinoja,siidereitä ja kaljoja, vaan puhuvat itse tapahtumasta ja musiikista[positiiviseen sävyyn])

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Dementation

Posts: 2,892

#302 • • Dementation wednesday?

Sunflower, 30.9.2006 09:20:
(ainakin tässä kaupungissa)



Mut kotkassa skene onkin varmaan Suomen jauhonokkasinta *dissaa*
Ikävä kyllä... *uuh*

Mut ehkä se vielä joskus tästä *piis*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#304 • • Edited Aziz Combat Fighter

toma, 30.9.2006 06:59:
---
Ana-5000, 30.9.2006 01:57:
No toihan on nyt suorastaan valhe.

---

Ai? Oliko siellä sit paljon järjestyshäiriöitä? Mun korviin ei kantautunut varmaan ainuttakaan. Ovatko järjestysmiehet sitten hoitaneet hommansa niin tehokkaasti ja huomaamattomasti että lukemattomat pahat järjestyshäiriöt ovat jääneet minulta tyystin huomaamatta?



No, varsinaista järjestyshäiriöiden määrää tai luonnetta en kommentoi, mutta lukemattomia ihan tavallisia baari-iltoja työkseni valvoneena voin sanoa että tavallisen baarin tavallinen järjestyshäiriöiden määrä on noin yksi. Yleensä ei yhtään. Tuolla on tietenkin runsaasti enemmän, koska ihmisiäkin oli enemmän.

Mitään sikamaista määrä älyttömän pahoja häiriöitä ei ollut, mutta on valheellista sanoa että normaali baari-iltana niitä olisi vähemmän.

edit: niin joo ja kyllä, suurin osa järjestyshäiriöistä hoidettiin senverran sivussa ja tehokkaasti, ettei ne varmaan sun silmiis osunut. Kuten ei kuulukaan.
Dementation

Posts: 2,892

#305 • • Dementation wednesday?

Individual, 30.9.2006 11:16:
Eiköhän se ole sama tilanne ihan joka paikassa Hangosta Petsamoon.



Joo, eiköhän noita käyttäjiä oo kaikkialla Hangosta Petsamoon ja kaikissa yhteiskuntaluokissa, eikä sitä musamakukaan ratkaise...

Mutta on aika todennäköistä että suhteessa konemusiikkiharrastuksen parissa on enemmän huumeiden käyttäjiä kuin vaikkapa klassisen musan piireissä...

Samoin myös väitän että Kotkassa on suhteessa enemmän huumeidenkäyttäjiä konemusiikkipiireissä kuin vaikkapa Turussa. Tähän todennäköisin syy on se, että näinkin pienessä kaupungissa huhu on alkanut ruokkia itseään, eli ns. "ei käyttäjät" pysyy poissa koska "bileissä kaikki vetää kamaa" ja taas kaman käyttäjät rupee käymään bileissä koska "kaikki vetää kama(a/ansa) bileissä".

Tästä on joskus ennenkin keskusteltu ja musta tätä on turha kieltää. Ennemminkin siihen pitäisi yrittää vaikuttaa. Mutta ilmeisesti aktiivibileporukka on tyytyväinen omaan pieneen piiriinsä, tai sitten he eivät tajua, että jos saatais enemmän muuta porukkaa, olis resursseja järjestää vähän enemmän, vähän parempaa, vähän monipuolisempaa tai vaikkapa vähän useammin...

Mutta mikä mä oon tuomitsemaan, enhän mä tiedä onko huumeissa bileet paremmat kun en oo kokeillut... En kuitenkaan usko, alla on nyt lainaus joka kertoo musta jotain...

Lainaan tähän erään keskustelun erään ihmisen kanssa eräistä melkosuurista bileistä:
X: "Tuli vedettyä yks nipsu"
Minä: "No onko sun bileet nyt paljon paremmat?"
X: "Ei tää oikeestaan muuta niitä mitenkään"
Minä: "No miksi sitten syöt nappeja bileissä?"
X: *hiljenee ja jää pohtimaan*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Lyylikki

Posts: 2,975

#306 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

toma, 27.9.2006 15:06:
Tälläinen on ilmeisesti menossa lehteen.

"Artikkelinne Housenation-tapahtumasta (Nyt 38/06) hakemalla haki ja kertasi lähes kaikki negatiiviset kliseet mitä rave-kulttuurista on esitetty yrittämättäkään ymmärtää, mistä tässä alakulttuurissa on kyse. Jutun julkaiseminen osoittaa surkeaa makua. Kirjoitus mehusteli muutamilla todellisuudessa harvinaisilla negatiivisilla asioilla, mainitsematta sanallakaan perusteellisista turvatarkastuksista tai siitä, että pari tuhatta ihmistä vetäneessä tapahtumassa oli vähemmän järjestyshäiriöitä kuin lähes missä tahansa baarissa normaalina iltana.

Tällaista ilkeämielistä sensaationhakuisuutta olen tottunut odottamaan lähinnä keltaiselta lehdistöltä. Olen elänyt siinä uskossa, että journalismin tulisi pyrkiä purkamaan ennakkoluuloja, ei ruokkimaan niitä. Puhtaista asiavirheistä pahin oli [reiv:]-klubin ilmoittaminen koko tapahtuman järjestäjäksi, mikä ei suinkaan ollut totta, sillä järjestimme vain yhden huoneen.
"

Jaahas, ei sitten mennyt läpi heidän journalistisen etiikkansa arvostelu niiden jutussa esiintyneiden henkilöiden pettymyksen osalta. Lisäksi about kaikki mun nerokkaat kuittailut on karsittu :,(



Ensin julkaisevat satiirisen kirjoituksen konemusiikista, mutta eivät hyväksy samalla miekalla sivaltavaa vastinetta *ding*

Tää lyhennelmä on kyllä varjo siitä alkuperäisestä, mutta parempi tämäkin, kuin ei mitään.
Dementation

Posts: 2,892

#307 • • Dementation wednesday?

Ana-5000, 30.9.2006 11:35:
No, varsinaista järjestyshäiriöiden määrää tai luonnetta en kommentoi, mutta lukemattomia ihan tavallisia baari-iltoja työkseni valvoneena voin sanoa että tavallisen baarin tavallinen järjestyshäiriöiden määrä on noin yksi. Yleensä ei yhtään. Tuolla on tietenkin runsaasti enemmän, koska ihmisiäkin oli enemmän.



Kuinkas isoista baareista nyt puhutaan?
Ja mitkä lasketaan järjestyhäiriöiksi?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

Posts: 2,892

#308 • • Dementation wednesday?

Lyylikki, 30.9.2006 11:59:
---klip---



Ne ei oo koskaan kuullut että "se ken leikkiin lähtee, se leikin kestäköön"

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#309 • • Edited Aziz Combat Fighter

Dementation, 30.9.2006 12:00:
---
Ana-5000, 30.9.2006 11:35:
No, varsinaista järjestyshäiriöiden määrää tai luonnetta en kommentoi, mutta lukemattomia ihan tavallisia baari-iltoja työkseni valvoneena voin sanoa että tavallisen baarin tavallinen järjestyshäiriöiden määrä on noin yksi. Yleensä ei yhtään. Tuolla on tietenkin runsaasti enemmän, koska ihmisiäkin oli enemmän.

---


Kuinkas isoista baareista nyt puhutaan?
Ja mitkä lasketaan järjestyhäiriöiksi?



"vähemmän kuin tavallisena baari-iltana" luki mielipidekirjoituksessa.

Jos ois haluttu mukailla totuutta niin oltais voitu sanoa että "vähemmän kuin vastaavankokoisessa tapahtumassa yleensä" eikä se silti ois pitäny ihan paikkaansa. Toi oli järjestyshäiriöiden osalta ihan normaali ilta, ei mitenkään korostetun häiriöinen tai vastaavasti korostetun rauhallinenkaan.

Ei noi konemusaillat oikeesti oo niin solidaarisia ja ystävällisiä et voitais jotenki elvistellä sillä et meidän bileistäpä ei tartte heittää ketään pihalle.
Dementation

Posts: 2,892

#311 • • Dementation wednesday?

Ana-5000, 30.9.2006 12:20:
---klip---



No 90% portsareista joiden kanssa oon puhunut, kehuu aina konemusiikki-ihmisiä verrattuna moniin muihin porukoihin. Esimerkiksi Glorian ja Turun Klubin portarit ovat vahvasti olleet tätä mieltä.

Tottakai meilläkin on ongelmia, ei me niin speciaaleja ja plurreja olla. Mut siis valtaosin.
Toisaalta oikein isot tapahtumat (pacifique, koneisto jne) tuntuu sit olevan aika pahoja tilastoissa, joten voitaisko olettaa että erikoissuurten tapahtumien kohdalla sellaisia ei niin aktiivisia konemusiikkiharrastajia tulee enemmän?

Kyllä mä meinaa väitän, että suurin osa oikeesti kauemmin vaikkapa klubbarissa tai muuten konemusiikkipiireissä pyörinyt käyttäytyy paremmin kuin joku uusi vieraileva tähti tai tuntematon hippaaja. Tää on niin pieni porukka kuitenkin joka Suomen bileissä aktiivisesti pyörii, että huonon maineen hankkiminen ei ole kovinkaan fiksua ja sen pahennuksen saa huomata hiukan eritavalla kuin mitä tapahtuisi jos menis onnelaan ja tekis jotain tyhmää... *piis*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Individual

Posts: 10,942

#312 • • Edited Individual HYPNO!

Dementation, 30.9.2006 11:50:
Tästä on joskus ennenkin keskusteltu ja musta tätä on turha kieltää. Ennemminkin siihen pitäisi yrittää vaikuttaa. Mutta ilmeisesti aktiivibileporukka on tyytyväinen omaan pieneen piiriinsä, tai sitten he eivät tajua, että jos saatais enemmän muuta porukkaa, olis resursseja järjestää vähän enemmän, vähän parempaa, vähän monipuolisempaa tai vaikkapa vähän useammin...


Puhutko sinä nyt järkkäreistä vai bilettäjistä tuon aktiivibileporukan kohdalla? Mä en tiedä, että mitä sinä tarkoitat isoilla bileillä. Täällä on ollut kuukausittain bileitä, jossa on käynyt miltei kaikki tämän maan eturivin tiskijukat, etenkin edesmenneen Ravintola Madeiran aikoihin. Myös artisteja ulkomailta, esimerkkinä viime toukokuun Euphonic-vierailu. Sitten kun se paikka meni, Madeira siis, alkoi myös pienoinen alennustila bileitten suhteen, joka nyt näyttää väistyneen. Musta ei ole ehkä ihan kohtuullista kuitenkaan verrata Turkua, mitä? Suomen kolmanneksi vai neljänneksi suurinta kaupunkia tällaiseen alle 60 000 asukkaan merikaupunkipahaseen, josta nuoret muuttaa pois heti kun mahdollisuuden saavat.

En minä sitä kiellä, etteikö täällä jengi vedä muutakin kuin Rapalan uistinta, mutta se, että sinä sanot sen eskaloituneen jotenkin ihan omiin sfääreihinsä Kotkassa on, anteeksi vain, aika perseestä. Kotkan bileistä kuitenkaan ei lähde jengiä vyöttäin jonkun lakkaöyskien takia piipaa-autolla sairaalaan, bileitä ei keskeytetä ja porukka ei IMO tule vastaan kuola suusta valuen niin, ettei meinaa käytävä riittää.

edit: mutta annetaan nyt sen verran siimaa, että voidaan miettiä tässä minkä takia nyt viime aikoina Kotkan bileissä se vakio asiakasmäärä on ollut tuo 100 henkee plusmiinus 10. Onko kyse siitä, että ihmiset eivät tykkää osallistua konemusakekkereihin, koska ne ovat "kuosisia bileitä" vai siitä, että se koko kulttuuri ei vaan kiinnosta ihmisiä, tai siis siitä innostuu vain muutamia ihmisiä kuukaudessa, vuodessa. Tietenkin täällä bileet on järkätty mestoissa mitkä eivät ole olleet mitään yleisömagneetteja muutenkaan, ketjukompleksin imaistessa kaikki potenttiaaliset bilettäjät tiloihinsa. Mutta mitä nyt tän reilun kuuden vuoden aikana on oppinut, niin syy konemusan vieroksumiseen seutukunnassamme on ollut yleensä se, että se teknodäncejumputus on vaan niin paskaa musiikkia, ei niinkään se, että kaikki konemusadiggarit on kauheita kamapäitä.
T-Justice

Posts: 892

#313 • • T-Justice

Dementation, 30.9.2006 11:50:
---


Samoin myös väitän että Kotkassa on suhteessa enemmän huumeidenkäyttäjiä konemusiikkipiireissä kuin vaikkapa Turussa. Tähän todennäköisin syy on se, että näinkin pienessä kaupungissa huhu on alkanut ruokkia itseään, eli ns. "ei käyttäjät" pysyy poissa koska "bileissä kaikki vetää kamaa" ja taas kaman käyttäjät rupee käymään bileissä koska "kaikki vetää kama(a/ansa) bileissä".




Huh huh, toi on TODELLAKIN ihan sun oma mielipide/tutkielma... Toki käyttäjiä on niinku joka kolkassa, mut haloo? *toktok*
T-Justice

Posts: 892

#314 • • T-Justice

Individual, 30.9.2006 19:01:

En minä sitä kiellä, etteikö täällä jengi vedä muutakin kuin Rapalan uistinta, mutta se, että sinä sanot sen eskaloituneen jotenkin ihan omiin sfääreihinsä Kotkassa on, anteeksi vain, aika perseestä. Kotkan bileistä kuitenkaan ei lähde jengiä vyöttäin jonkun lakkaöyskien takia piipaa-autolla sairaalaan, bileitä ei keskeytetä ja porukka ei IMO tule vastaan kuola suusta valuen niin, ettei meinaa käytävä riittää.



juurikin näin!
Dementation

Posts: 2,892

#315 • • Dementation wednesday?

T-Justice, 30.9.2006 19:28:
Huh huh, toi on TODELLAKIN ihan sun oma mielipide/tutkielma... Toki käyttäjiä on niinku joka kolkassa, mut haloo? *toktok*



Tottakai se on mun oma mielipide/empiirinen kokemus... Tekstini myös alkoi sillä että käyttäjiä on kaikkialla... Mut sisälukutaitohan on yliarvostettua right? *ding*

Voit lukea tarkemmat vastineet jahka ehdin vastata Individualille. Se ei vain ole nyt.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

T-Justice

Posts: 892

#316 • • Edited T-Justice

Dementation, 30.9.2006 19:52:
---
Tottakai se on mun oma mielipide/empiirinen kokemus...



ok hyvä, toi helpotti mun tuskaa! Ajattelinkin et ei kai joku muukin o tota mieltä! *ding*

Asia Kunnossa...
Dementation

Posts: 2,892

#317 • • Dementation wednesday?

T-Justice, 30.9.2006 20:01:
ok hyvä, toi helpotti mun tuskaa! Ajattelinkin et ei kai joku muukin o tota mieltä! *ding*
Asia Kunnossa...



Sehän on taas aivan eri asia... Kyllä mä tiedän muitakin jotka on tota mieltä ja tiedän myös ihmisiä molemmilta puolilta, jotka vahvistaa mun käsitystä tästä kuviosta...

Eli siis narkkareita jotka käy konemusabileissä koska siellä on muita narkkareita/huumeita ja konemusasta ja bileistä pitäviä jotka ei käy koska kotkassa bileiden maine on mikä on.

Eli kuten sanoin, huhu ruokkii itseään kun on näinkin pieni kaupunki...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

Posts: 2,892

#318 • • Dementation wednesday?

Individual, 30.9.2006 19:01:
Puhutko sinä nyt järkkäreistä vai bilettäjistä tuon aktiivibileporukan kohdalla? Mä en tiedä, että mitä sinä tarkoitat isoilla bileillä. Täällä on ollut kuukausittain bileitä, jossa on käynyt miltei kaikki tämän maan eturivin tiskijukat, etenkin edesmenneen Ravintola Madeiran aikoihin. Myös artisteja ulkomailta, esimerkkinä viime toukokuun Euphonic-vierailu. Sitten kun se paikka meni, Madeira siis, alkoi myös pienoinen alennustila bileitten suhteen, joka nyt näyttää väistyneen. Musta ei ole ehkä ihan kohtuullista kuitenkaan verrata Turkua, mitä? Suomen kolmanneksi vai neljänneksi suurinta kaupunkia tällaiseen alle 60 000 asukkaan merikaupunkipahaseen, josta nuoret muuttaa pois heti kun mahdollisuuden saavat.


Turku on itseasiassa viidenneks suurin ja kotka 14. suurin kaupunki, mutta se on aika irrelevanttia. Enkä mä verrannut nyt bileskenen kokoa ja bileiden määrää suoraan, koska on ilmiselvää että siinä on vankka ero. Mä vaan nostin esiin sen, että ilmeisesti juuri tän kaupungin koon ja hieman syrjäisen sijainnin vuoksi toi huhu pääsee ruokkimaan itseään paremmin kuin isommassa kaupungissa jossa ihmisten vaihtuvuus on suurempaa ja lähiympäristöstäkin väkeä tulee paljon.


En minä sitä kiellä, etteikö täällä jengi vedä muutakin kuin Rapalan uistinta, mutta se, että sinä sanot sen eskaloituneen jotenkin ihan omiin sfääreihinsä Kotkassa on, anteeksi vain, aika perseestä. Kotkan bileistä kuitenkaan ei lähde jengiä vyöttäin jonkun lakkaöyskien takia piipaa-autolla sairaalaan, bileitä ei keskeytetä ja porukka ei IMO tule vastaan kuola suusta valuen niin, ettei meinaa käytävä riittää.


Se on totta ettei mitään övereitä pahemmin näy ja hyvä niin. Bileitäkään ei kovin monia ole keskeytetty, joka on myös hyvä asia. No toi viimeinen on sit todellakin iso IMHO, koska musta niitä on paikkapaikoin vähän turhan paljon. Musta esim. varissaaren bileet oli oikein oivat ja siellä en pahemmin kuosaajia nähnyt, joka oli hienoa. Kiitos siis siitä. Ehkäpä se pieni sisäpiiri sisältää ne ihmiset jotka oikeesti on musan perässä.


edit: mutta annetaan nyt sen verran siimaa, että voidaan miettiä tässä minkä takia nyt viime aikoina Kotkan bileissä se vakio asiakasmäärä on ollut tuo 100 henkee plusmiinus 10. Onko kyse siitä, että ihmiset eivät tykkää osallistua konemusakekkereihin, koska ne ovat "kuosisia bileitä" vai siitä, että se koko kulttuuri ei vaan kiinnosta ihmisiä, tai siis siitä innostuu vain muutamia ihmisiä kuukaudessa, vuodessa. Tietenkin täällä bileet on järkätty mestoissa mitkä eivät ole olleet mitään yleisömagneetteja muutenkaan, ketjukompleksin imaistessa kaikki potenttiaaliset bilettäjät tiloihinsa. Mutta mitä nyt tän reilun kuuden vuoden aikana on oppinut, niin syy konemusan vieroksumiseen seutukunnassamme on ollut yleensä se, että se teknodäncejumputus on vaan niin paskaa musiikkia, ei niinkään se, että kaikki konemusadiggarit on kauheita kamapäitä.


No kuten T-justiselle vastasin, tunnen ikävä kyllä näitä ihmisiä jotka toimii kuten huhu ruokkii...
Ja molemmilta "puolilta". Ja siis todellakin toi about 100 on varmaan sellaista porukkaa jotka lähtee musan ja bileiden fiiliksen takia aina liikkeelle kun on mahdollisuus. Ja hyvä niin. Tässä pienessä porukassa on mielettömästi hyvää porukkaa, enkä halua näillä postauksillani loukata ketään. Musta tässä on kuitenkin aihe josta kannattaa puhua ja jolle pitäis yrittää tehdä jotain, koska ikävä kyllä toi 100+-10 ei ole järin kaksinen määrä ja me molemmat tiedetään että olis törkeesti helpompaa järjestää pippaloita jos tota sais vähän kasvatettua. Ikävä vaan että jos/kun on ollut isompia kekkereitä joita on mainostettu klubbarin ulkopuolellakin paljon niin tuntuu että yli tuon 100 ihmisen perusporukan menevät tuntuvat järjestään olevan sitten niitä kuosaajia... Aika harvoin näkee uusia naamoja jotka olis selvinpäin tai edes kännin kanssa liikkeellä.

Ja toi että "teknodäncejumputus on vaan niin paskaa musiikkia" - ilmiö ei selitä Kotkan tilannetta, koska törmään jatkuvasti ihmisiin joiden mielestä mun kuuntelema konemusa on loistavaa jne, mutta jos kysyy, että mites lähdetkö bileisiin, niin aika usein kuulee kyllä jotain aiheesta huumeet ja kieltäytymisen... Ja oman empiiriisen kokemuksen mukaan siis paljon enemmän täällä kuin monessa muussa isossa tai pienemmässä kaupungissa. Ikävä ilmiö siis, mutta mielestäni pohtimisen arvoinen. En siis ole tuomitsemassa ketään, vain herättämässä keskustelua ja ajatuksia. *piis*

Ja jottei nyt oltais täysin offtopikissa, niin tässä kaikille ton jutun puolustajille ajattelun aihetta, että vaikkei itseä häiritsis mitä muut ajattelee bileistä, niin koetteko hyvänä sen jos noi ainaiset stereotypiat alkaa ruokkia itseään ja oikeesti "ei-kuosaajat" alkaa pysyä poissa/ei uskalla lähteä ekaa kertaa koska huumeita on niin paljon (tätä esiintyy jo kaikissa kaupungeissa) ja kuosaajat alkaa valua paikalle koska muutkin vetää huumeensa siellä, niinhän hesari kirjoittaa... *ding*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#319 • • Aziz Combat Fighter

Dementation, 30.9.2006 13:11:
---
No 90% portsareista joiden kanssa oon puhunut, kehuu aina konemusiikki-ihmisiä verrattuna moniin muihin porukoihin. Esimerkiksi Glorian ja Turun Klubin portarit ovat vahvasti olleet tätä mieltä.

Tottakai meilläkin on ongelmia, ei me niin speciaaleja ja plurreja olla. Mut siis valtaosin.
Toisaalta oikein isot tapahtumat (pacifique, koneisto jne) tuntuu sit olevan aika pahoja tilastoissa, joten voitaisko olettaa että erikoissuurten tapahtumien kohdalla sellaisia ei niin aktiivisia konemusiikkiharrastajia tulee enemmän?



Mjaa, sanotaan että se häiriöiden luonne muuttuu. Konemusiikkitapahtumissa on pääsääntösesti enemmän lakkaöyskäpaskaa, diilaamista, kaman vetämistä ja muuta sekoilua, ja sit tollasissa toisenlaisissa korostuu ehkä pikkasen enemmän kahnaukset ja viinan yletön kiskominen. En mä silti sanoisi että konemusaporukka jotenkin kategorisesti käyttäytyis paremmin. Tappeluitahan noissa harvoin näkee, mut valitettavan usein joutuu poliisia ja ambulanssia juoksuttamaan paikan päällä. Tää ei siis nyt koske housenationeita, koska kyseisen tapahtuman juttuihin en ota sen tarkemmin kantaa, vaan ihan yleistä havainnointia useammissa isoissa ja pienemmissäkin konemusabileissä töitä tehneeltä ihmiseltä.


Kyllä mä meinaa väitän, että suurin osa oikeesti kauemmin vaikkapa klubbarissa tai muuten konemusiikkipiireissä pyörinyt käyttäytyy paremmin kuin joku uusi vieraileva tähti tai tuntematon hippaaja. Tää on niin pieni porukka kuitenkin joka Suomen bileissä aktiivisesti pyörii, että huonon maineen hankkiminen ei ole kovinkaan fiksua ja sen pahennuksen saa huomata hiukan eritavalla kuin mitä tapahtuisi jos menis onnelaan ja tekis jotain tyhmää... *piis*



No sanotaan et tätä aktiivista konemusiikkiporukkaa jota joku skenen sisäinen nokkimisjärjestys säätelee on niin vähän, ettei sillä ole käytännön merkitystä kuin pienemmillä klubeilla. Mäkin olen pyörinyt näissä piireissä jo sen verran pitkään, että tunnen naamalta aika paljon porukkaa. Silti kemuissa vähintään 90% porukasta on ihan vieraita.
Lauri

Posts: 1,051

#320 • • Lauri Devoted

Ana-5000, 1.10.2006 16:23:


<CLIP>
Mjaa, sanotaan että se häiriöiden luonne muuttuu. Konemusiikkitapahtumissa on pääsääntösesti enemmän lakkaöyskäpaskaa, diilaamista, kaman vetämistä ja muuta sekoilua, ja sit tollasissa toisenlaisissa korostuu ehkä pikkasen enemmän kahnaukset ja viinan yletön kiskominen. En mä silti sanoisi että konemusaporukka jotenkin kategorisesti käyttäytyis paremmin. Tappeluitahan noissa harvoin näkee, mut valitettavan usein joutuu poliisia ja ambulanssia juoksuttamaan paikan päällä. Tää ei siis nyt koske housenationeita, koska kyseisen tapahtuman juttuihin en ota sen tarkemmin kantaa, vaan ihan yleistä havainnointia useammissa isoissa ja pienemmissäkin konemusabileissä töitä tehneeltä ihmiseltä.



Melkolailla offtopic, mutta mun mielestä on äärimmäisen epäkorrektia,
kun puhut täällä sun työllistäjien asioita, joiden puiminen julkisesti ei
ole sun tehtävä. Eriasia jos et tekisi aktiivisesti niitä hommia, etkä
jatkuvasti toitottaisi sitä, kuinka olet ollut siellä ja täällä töissä.

Hyvä että duunia piisaa, mutta hoida oma hommasi ja jätä asioiden
perustelu ja kommentointi niille jotka niistä päättävät/jotka ne duunit
maksavat.

*piis*