Nyt-liite 22.9.2006 ja muuta kirjoitettua alakulttuuristamme

348 posts, 18 pages, 152,659 views

hrdkvr

Posts: 3,929

#261 • • hrdkvr KURGO
joo kyl mä laitoin et ne saa oikolukee ja korjaa virheet kun tuli niin tuohtuneena kirjoiteltua.. eikä nimee saa julkaista. äijä myös totes et katotaan mitkä kaikki mahtuu eli muitakin palautteita on vissiin tullut :D

--
-keep it hard-

Snaggo

Posts: 1,147

#262 • • Snaggo ;__;
juma, ens torstaina kirjastoon lukemaan

--
bojoing.

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#263 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
haha, tulipa viimein luotettua toi juttu.

ei se kyl ollut läheskään niin paha ku odotin, mut
menihän ny toi muka-asiantuntevan sarkastinen
ote niin metsään ku vain voi mennä! :D

--
dasinoaisnvs

gerry

Posts: 979

#264 • • gerry
Sinällään sääli et paljon palstatilaa tuohon meni mut mitään muuta kuin toimittajan omia henkilökohtaisia mielipiteitä jäänyt käteen.... Olis sentään voinut kertoa enemmän noist bileist eikä vaan TUMTUM..... Voisivat ensi kerral lähettää jonkun ammattitaitoisemman toimittajan paikalle tekemään juttua jostakin.

Esimerkkinä jos olisin toimittaja ja menisin tuskafestareille mulle ei tulisi mieleenkä kirjoitta öksentelevista suoneenvetäjöistä ja kaivaa skenen huonoja puolia esille paisuttamalla niitä vielä kymmenenkertaisesti ja haukkua viel musiikki lyttyyn kun en tykkää siitä. Sehän on aivan väärä lähestymistapa, ja ketä lukija kiinnostaisivat mun mielipiteet hevistä? He haluavat lukea juttua tapahtumasta eivätkä mun mielipiteitä.....

Todella amatöörimästä toimintaa, ei voi muuta sanoa.. Toivottavasti monel nuorel heräs nyt vaan mielenkiintoa ottaa selkoa tästä omituisesta kulttuurista:D

--
by B.C.S

Avatar
#265 • • Fuzzy Guest
kyl mua nauratti ku luin tota!*iloinen* Mut huomaa kyl et sen jutun on kirjottanu ihmiset jotka ei tosiaan tiedä mitään konemusiikista ja bileistä... mä ajattelin kans joskus noin, mut sit jotain kävi! *pepsodent* Mä haluun olla silloin paikalla ku ne kundit herää ja tajuu et trance ym. on iha jee..!!*hihu* jos ne herää...
mut enivei... mutsi luki innolla sitä juttuu... jep... on se kiva ku joudut tollasen jälkee selittää mutsilles et "äiti en mä oo mikää nibu". et tänx määään*dissaa*
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#266 • • WiljamiDzay Nyypiö

fuzziest, 25.9.2006 17:03:
kyl mua nauratti ku luin tota!*iloinen* Mut huomaa kyl et sen jutun on kirjottanu ihmiset jotka ei tosiaan tiedä mitään konemusiikista ja bileistä... mä ajattelin kans joskus noin, mut sit jotain kävi! *pepsodent* Mä haluun olla silloin paikalla ku ne kundit herää ja tajuu et trance ym. on iha jee..!!*hihu* jos ne herää...
mut enivei... mutsi luki innolla sitä juttuu... jep... on se kiva ku joudut tollasen jälkee selittää mutsilles et "äiti en mä oo mikää nibu". et tänx määään*dissaa*



Mäkin ajattelin joskus noin... Ja nyt harmittaa, koska tiedän missanneeni monenlaista hienoa musiikkia silloin kun se on ollut uutta (tai ainakin hieman uudempaa).. Tuskin nuo toimittajat ovat heräämässä elektronisen musiikin ihanuuteen(*vink*); olen ainakin ymmärtänyt kyseessä olevan hieman vanhemma polven puristi-rokkareiden.

Ja samaa mieltä artikkelista, kuin suurin osa tänne kirjoittaneista.. Nuo kliseet oli kaluttu loppuun jo 10 vuotta sitten ja niistä ajoista bileet (ainakin suuret bileet, esim sellaiset, joista ko. artikkeli oli kirjoitettu) ovat siirtyneet huomattavasti lähemmäs maanpintaa (vastakohtana UG:lle, enkä tarkoita että UG-bileet olisivat nappieetujen temmellyskenttä jne), josta puolestaan seuraa bileiden olevan lähinnä normaalia selvemmin vietettyjä baari-iltoja (danssatessa ei ensinnäkään ehdi olla koko ajan juomassa, toisekseen ei kehtaa olla pleksit jos on maksanut päästäkseen tanssimaan ja nauttimaan hyvästä musiikista).

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Jago

Posts: 4,039

#269 • • Edited Jago un-trained monkee

WiljamiDzay, 25.9.2006 17:33:
---
Jago, 25.9.2006 17:32:
---
mayah, 22.9.2006 11:54:
Nyt-liitteen juttu:

ekavaihtoehto

tokavaihtoehto

---

linkit ei toimi*uuh*

---


koita poistaa linkkien alusta parit /-merkit, pitäis toimia sit


haa toimii nyt

toi ei tosiaan anna hirveen hyvää kuvaa. toisaalta reivit kyllä liittyy olennaisesti huumeisiin, mutta eipä rokkareista ynnä muista keskustellessakaan muisteta kertoa niiden lempipäihteestä ja sen käyttötavoista yksityiskohtaisesti, joten samaa voisi pitää sopivana kerronta muotona myös reivienkohalla

en usko että elektroninen musiikki vaatii huumeita kuulostaakseen hyvältä(ainakin itte huomaan tykkääväni elektronisesta musiikista silloin kun pää on selvä), mutta piirit joita mainostetaan huumemyönteisinä varmasti houkuttelee niitä mukaan jotka on kiinostunut huumeista, muttei pahemmin oo musasta kiinnostuneet

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Annelina

Posts: 9

#270 • • Edited Annelina

Juhgu, 25.9.2006 15:08:
---


---
Annelina, 23.9.2006 18:57:
+ Uteliaisuus herää aivan varmasti alakulttuuria kohtaan jolloin varmasti faktoja voi oikaista ja tilastoja esitellä aiheesta niin työpaikoilla kuin kummivanhemmillakin. Jos joku kyseisen artikkelin perusteella tuomitsee koko kulttuurin on ehkä parempi että kyseinen henkilö pysyy poissa bileistä.
---

Valitettavasti tälläinen faktojen oikaisu vaikuttaa olevan harvinaisempaa kuin oikaisematta jättäminen. Useimmat ottavat tuostakin artikkelista stereotypian mieleensä miettimättä asiaa sen enempää. Tai jos asia nousee ihan puheeksi asti, melko moni työkaveri, esimies tai kummivanhempi todennäköisesti uskoo mielummin Helsingin Sanomia kuin yhtä bilettäjää.
---

Totisesti toivon että uskottavuus Helsingin sanomien ja NYT-liitteen välillä on eri.Toinen toimii valtakunnan suurimpana SANOMAlehtenä ja toinen kulttuuriin keskittyvänä tapahtumakuvaksen tehneenä viikkoliitteenä.

Mitä streotypian rikkomiseen tulee olisi varmaan parhainta järjestää uutiskynnyksen rikkova mielenosoitus Sanomatalon edestä (tosin jos niitäkään nyt enää saa järjestää :) ).Bilevaatteet päälle ja vaaditaan stereotypioiden ruokkimisen lopettamista "me tanssimme vedenvoimalla"-kyltit käsissä.Mielestäni nyt kun huomio on kerrankin saavutettu voisi siitä yrittää hyötyä.Artikkelia ei enää lehdestä saa pois vaikka se sen ansaitsisikin voi vaan miettiä mitä siitä hyöty ja mitä voi tehdä.
Ja tosia asia on että siinä missä jokaisissa reiveissä ainakin joku kuosaa niin tekee myös joku jokaisessa Sedulassa.

Juhgu

Posts: 7,921

#271 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Annelina, 25.9.2006 18:24:
---
Totisesti toivon että uskottavuus Helsingin sanomien ja NYT-liitteen välillä on eri.Toinen toimii valtakunnan suurimpana SANOMAlehtenä ja toinen kulttuuriin keskittyvänä tapahtumakuvaksen tehneenä viikkoliitteenä.


Ne on vaan helppo assosioida yhteen, kun ne jaetaan samalla kertaa.

Mitä streotypian rikkomiseen tulee olisi varmaan parhainta järjestää uutiskynnyksen rikkova mielenosoitus Sanomatalon edestä (tosin jos niitäkään nyt enää saa järjestää :) ).Bilevaatteet päälle ja vaaditaan stereotypioiden ruokkimisen lopettamista "me tanssimme vedenvoimalla"-kyltit käsissä.


Heh njoo, paitsi että taitaa ihmiset olla aika kyllästyneitä mielenosoituksiin tässä vaiheessa *nauru*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

toma

Posts: 2,009

#272 • • Edited toma Tototoototo
Rustasin tuonne ns. virallisemman vastineen:


Artikkelinne Housenation-tapahtumasta hakemalla haki ja kertasi lähes kaikki negatiiviset kliseet mitä rave-kulttuurista on esitetty, yrittämättäkään ymmärtää pätkän vertaa mistä tässä alakulttuurissa on kyse. Onko seuraavassa numerossa luvassa kuuron arvio oopperasta? Juttu on varmasti ollut hyvä vitsi parin tuopin äärellä Bar Loosen nurkkapöydässä, mutta sen julkaiseminen osoittaa surkeaa makua sekä toimitukselta että itse kirjoittajilta.

Kirjoitus myös mehusteli muutamilla todellisuudessa harvinaisilla negatiivisilla asioilla, mainitsematta sanallakaan perusteellisista turvatarkastuksista tai siitä, että pari tuhatta ihmistä vetäneessä tapahtumassa oli vähemmän järjestyshäiriöitä kuin lähes missä tahansa baarissa normaalina iltana. Tälläistä ilkeämielistä sensaationhakuisuutta olen tottunut odottamaan lähinnä keltaiselta lehdistöltä, mutta viimeaikaisen tason perusteella ero Nytiin ei ole kovin suuri. Olen elänyt siinä uskossa, että journalismin tulisi pyrkiä purkamaan ennakkoluuloja, ei ruokkimaan niitä. Artikkeli onkin jo kirvoittanut useamman sataa kannanottoa klubikansan internet-keskustelufoorumeilla.

Puhtaista asiavirheistä pahin oli [reiv:]-klubin ilmoittaminen koko tapahtuman järjestäjäksi, mikä ei suinkaan ollut totta, sillä järjestimme vain yhden huoneen. Tähän vaadin oikaisua. Lisäksi eräät artikkelissa olleet henkilöt ovat ilmaisseet syvän pettymyksensä siitä asenteellisesta sävystä, jolla heidät odotustensa vastaisesti esitettiin sadoilletuhansille ihmisille. Toimittajat tuntuvat unohtavan, että heidän juttunsa käsitteli oikeaa tapahtumaa ja todellisia ihmisiä, ei vain jotain abstraktia karikatyyriä jollaisena he näitä kohtelivat. Eettistä toimintaa ja laadukasta journalismia... not.

Toma Susi
[reiv:]-klubin järjestäjä



Ei millään pahalla hardikaveria kohtaan, mutta sun kirjoitus oli sen verran juosten kustu, että toivoisin ettet antaisi sitä tuollaisenaan julkaista, tai saat aika pirusti negatiivista vaikutusta aikaan.

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Avatar
#273 • • Fuzzy Guest
hei apua... ei enää mitää mielenosotuksia.... vois vaikka vaan nauraa tollasille suppeille ihmisille jotka dissaa muiden musa makua ja pukeutumisa ym. Eikös me kiksu/trance/polkka -bilettäjät olla kuitenki ilosta ja rauhallista väkeä? *joo* eipä viittis antaa noille suppeloille lisää aiheita kirjottaa lisää tollasia juttuja lehtiin...*hih**vink*
Annelina

Posts: 9

#274 • • Annelina
No,höh :( Juuri kun sain kauan sitten nukahtaneen anarkistin sisälläni melkein heräteltyä :D
Suppeloita löytää ja niiden kanssa on vaan elettävä ja toivoa ettei ikinä päädy itse samanlaiseksi.
UnityF

Posts: 15,721

#275 • • UnityF joo just se
Hyvin kirjoitettu toma *aplodit* *joo*
saa nähä miten sit lehti reagoi. *joo*
Avatar
#276 • • Fuzzy Guest

Annelina, 25.9.2006 18:57:
No,höh :( Juuri kun sain kauan sitten nukahtaneen anarkistin sisälläni melkein heräteltyä :D
Suppeloita löytää ja niiden kanssa on vaan elettävä ja toivoa ettei ikinä päädy itse samanlaiseksi.



*nauru*ohan noit! löytyy!!*joo* pysyköö muualla... en mäkää mee tahallee mihinkää bileisiin mist en tykkää ihan sen takii et pääsee v****ilee jengille...*nauru* todellaki NAURU!
Dana

Posts: 647

#277 • • Dana
Tosi hyvä vastine Toma! Toiv se julkaistaan! *joo*
Ei_kukaan

Posts: 28

#278 • • Ei_kukaan

Dementation,
Eli susta on täysin sama millainen kuva skenestä ja konemusiikista niillä on jotka ei bileissä käy?

Työhaastattelussa: "mitä sä harrastat?" "luen, katson leffoja, pyöräilen, sit käyn tanssimassa" "Ai jaa, mitä sä tanssit?" "No lähinnä konemusabileissä käyn" "jaah, no me soitellaan sulle JOS tarvitaan sua täällä"



Mulla oli sama tilanne ku olin laittanut CV:n et käyn Trancebileissä tanssimassa ja sit se kysy multa suoraan et vedänkö huumeita. Vastasin et en todellakaan.
Sen jälkeen olin laittanut vaan CV:n et harrastan tanssimista.

Toi artikkeli laittoi mut todella vihaiseksi ja loppu koulupäivä meni ihan pilalle ton takia.
zeuzz

Posts: 526

#279 • • zeuzz digital punk

Ei_kukaan, 26.9.2006 14:13:
---
...olin laittanut CV:n et käyn Trancebileissä tanssimassa ja sit se kysy multa suoraan et vedänkö huumeita. Vastasin et en todellakaan.
Sen jälkeen olin laittanut vaan CV:n et harrastan tanssimista.



no jaa.. omien musiikkimieltymyksieni tuputtamisen muille olen jättänyt suosiolla pois, koska ei ketään oikeasti kiinnosta (varsinkaan työhaastattelussa) mitä sinä kuuntelet. Näin taaksepäin katsottuna koko asian mainitseminen (omalta osaltani ja omien kokemusteni pohjalta) on tuntunut vain tarkoituksenmukaiselta huomionhakuisuudelta tjsp.
Klubikulttuuri on kuitenkin niin pienimuotoista verrattuna muuhun baarikulttuuriin Suomessa, että hyvin usein koko asian (harrastuksena vieläpä) mainitseminen tulkitaan asiaa vähän tuntevien seurassa hieman eri tavalla kuin alkuun olisit toivonut. Monilla ei välttämättä ole sitä kuvaa harrastuksestasi mitä sinulla on :)

Näin pienimuotoisen harrastelun esilletuominen ei minusta ole vaivan arvoista. Muutkin ihmiset kuuntelevat musiikkia ja käyvät viikonloppuisin baareissa. How simple is that *joo*
hrdkvr

Posts: 3,929

#280 • • hrdkvr KURGO
mä oon tän mediapaisuttelun takia työhaastattelussa maininnut vaan että harrasta elektroonista musiikkia :D

ja nappulasta asti kun on itte sorvannut musiikkia niin kuulostaa paljon paremmalta sanoa harrastavansa elektroonisen musiikin tuottamista :D :d

--
-keep it hard-