Nyt-liite 22.9.2006 ja muuta kirjoitettua alakulttuuristamme

348 posts, 18 pages, 155,684 views

akir0

Posts: 2,554

#242 • • akir0 idleRPG champion 2009
Noni, tuli luettua toi juttu nyt ihan Nyt-lehdestäkin ja kyseessähän on oivallinen huumoripläjäys. Sopii imo suoraan lehden muuhunkin linjaan, eli juttuihin on usein otettu vähän erilaisia näkökohtia.
John

Posts: 1,384

#243 • • John Lauma

Coma, 23.9.2006 13:39:
Oikeesti hävettää jo hiukka ku kattoo mitenkä jengi vaahtoo... :] Tyhmempikin huomaa heti alusta, et siinä on otettu sarkastinen ote mikä jatkuu läpi stoorin. Ja ennenkaikkea, siitä ei todellakaan saa kuvaa et 'kaikki on ihan essoissa ja pireissä etc etc'...



Jengin reaktioista tulee mieleen vanhan kansan sanonta: se koira älähtää, johon keppi kalahtaa. *vink*

Eihän tuo artikkeli tosiaan mikään huippu ollut, ja "huumorikin" sen verran kuivaa että lähinnä tuntee myötähäpeää kirjoittajaa kohtaan, mutta ei se ainakaan mun maailmaa kaada vaikka kerrotaankin ihan totuudenmukaisesti että bileissä osa jengistä käyttää huumeita.*nauru*

--
Fancy some cheese, Gromit?

Individual

Posts: 10,942

#244 • • Edited Individual HYPNO!

John, 23.9.2006 16:57:
Eihän tuo artikkeli tosiaan mikään huippu ollut, ja "huumorikin" sen verran kuivaa että lähinnä tuntee myötähäpeää kirjoittajaa kohtaan, mutta ei se ainakaan mun maailmaa kaada vaikka kerrotaankin ihan totuudenmukaisesti että bileissä osa jengistä käyttää huumeita.*nauru*


Niin... kun se huumeasia nyt olisi ollut ainoa asia, mitä tuossa käsiteltiin. Kyllä siitä mun mielestä annetaan koko bileskenestä aika aivoton kuva ja se on se, mitä ainakin mua ottaa pattiin. Tuo "tam tam jee jihuu tam tam" ei mielestäni tee oikeutta kuitenkaan trancelle vaikka täällä tekno ja junkkapuristit nyt hihkuvatkin.

Jos joku neropatti tähän nyt lohkaisee, että aivotontahan se on, niin herää vain kysymys, mikä siinä sitten teitä vetää.

edit: Tai sitten totuus tekee vain kipeää...
Epailija

Posts: 5,636

#245 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Sunflower, 23.9.2006 13:27:
Blaah. Taas mennään ot:n puolelle. Lainasin sen kirjottamas kappaleen kokonaan ja tuo P.S. liittyi nyt siihen Sun marinaas 'city-läpysköillä kyllästetyistä nuorista' ja heidän kyvyttömyydestään ymmärtää erilaisten medioiden erilaisia tekstejä.



Kyvyttömyydestä kyllä, mutta ei siinä merkityksessä kuin sinä tulkitsit. City-läpysköitä ja muita lukemalla pitäisi mediakriittisyyden kasvaa, sillä lehdet itse suorastaan pakottavat siihen. Koko asian otin siis esille vertailun vuoksi. Nyt-liite on osoittautunut hankalaksi palaksi jopa näille mediakriittisyyteen lähes kasvaneille ihmisille, joten vanhemmille ja medioihin luottavaisemmin mielin suhtautuville kyseessä on astetta vaikeampi pähkinä.

Valitettavasti tämä tarkennus vain vahvistaa sen, että pointti meni aavistuksen ohi. Tiedän, mihin P.S.:lläsi viittasit, mutta se ei vain valitettavasti ollut "the point". Mikään määrä rautalankaa ei sitä seikkaa muuta, mutta toivottavasti tämä rautalankaväännös hieman selkeytti omaa pointtiani.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

John

Posts: 1,384

#246 • • John Lauma

Individual, 23.9.2006 17:06:
Niin... kun se huumeasia nyt olisi ollut ainoa asia, mitä tuossa käsiteltiin. Kyllä siitä mun mielestä annetaan koko bileskenestä aika aivoton kuva ja se on se, mitä ainakin mua ottaa pattiin. Tuo "tam tam jee jihuu tam tam" ei mielestäni tee oikeutta kuitenkaan trancelle vaikka täällä tekno ja junkkapuristit nyt hihkuvatkin.

Jos joku neropatti tähän nyt lohkaisee, että aivotontahan se on, niin herää vain kysymys, mikä siinä sitten teitä vetää.

edit: Tai sitten totuus tekee vain kipeää...


No siis... voiko väittää että pimeässä tilassa hytkyminen itseään toistavan musiikin tahdissa läpi yön on muuta kuin aivotonta? Allekirjoittanutta neropattia ainakin vetää (muun muassa) juuri se: että tosiaan saa heittää aivot narikkaan ja olla välittämättä arkiasioista. Hauskanpidostahan tässä on kyse, tarviiko sen tosiaan olla niin helvetin vakavasti otettavissa ja älyllistä? :D

--
Fancy some cheese, Gromit?

Individual

Posts: 10,942

#247 • • Edited Individual HYPNO!

John, 23.9.2006 17:52:
---
Individual, 23.9.2006 17:06:
Niin... kun se huumeasia nyt olisi ollut ainoa asia, mitä tuossa käsiteltiin. Kyllä siitä mun mielestä annetaan koko bileskenestä aika aivoton kuva ja se on se, mitä ainakin mua ottaa pattiin. Tuo "tam tam jee jihuu tam tam" ei mielestäni tee oikeutta kuitenkaan trancelle vaikka täällä tekno ja junkkapuristit nyt hihkuvatkin.

Jos joku neropatti tähän nyt lohkaisee, että aivotontahan se on, niin herää vain kysymys, mikä siinä sitten teitä vetää.

edit: Tai sitten totuus tekee vain kipeää...

---

No siis... voiko väittää että pimeässä tilassa hytkyminen itseään toistavan musiikin tahdissa läpi yön on muuta kuin aivotonta?


Voi, helposti. Ei se ole yhtään sen aivottomampaa mielestäni kuin minkään muunkaan kulttuuri- tai taidelämyksen parissa viihtyminen.

John, 23.9.2006 17:52
Allekirjoittanutta neropattia ainakin vetää (muun muassa) juuri se: että tosiaan saa heittää aivot narikkaan ja olla välittämättä arkiasioista. Hauskanpidostahan tässä on kyse, tarviiko sen tosiaan olla niin helvetin vakavasti otettavissa ja älyllistä? :D


No samahan onnistuisi vaikka menemällä kossupullo kädessä merenrantaan. ;) Mutta samalla tavallahan varmasti kaikki tiettyä alakulttuuria edustavat vetäisivät herneen nenään, jos kaikki mitä siihen kulttuuriin kuuluu ohitettaisiin "aivottomien hyppimisenä", niin musiikki kuin kaikki muutkin, kun iso osa tässä kulttuurissa mukana toimivat, oli sitten kyse dj-hommista, musiikintuottamisesta tai bilejärkkäilystä yms. tekevät sitä hommaa kuitenkin tietyllä pieteetillä ja asenteella ja silloin jos siitä kaikesta annetaan kuva jonain teletappien hytkymisenä, niin ei hyvä, mutta tämä on vain mun mielipide aiheesta. Toki bileet on hauskanpitoa, mutta kyllä ne mulle ovat samalla myös yhteisöllisyyttä, tietyn alakulttuurin edustamista.

edit: Mutta mä oonkin tosikko. *piis*
Annelina

Posts: 9

#248 • • Annelina
Sirkushuveja ja dramatiikkaa ja ennen kaikkea keskustelua.
Sarkastisen City-lehtimäisen kirjotustyylin imitoinut kaksikko tarkasteli illan ajan alakulttuuria.

+ Uteliaisuus herää aivan varmasti alakulttuuria kohtaan jolloin varmasti faktoja voi oikaista ja tilastoja esitellä aiheesta niin työpaikoilla kuin kummivanhemmillakin.Jos joku kyseisen artikkelin perusteella tuomitsee koko kulttuurin on ehkä parempi että kyseinen henkilö pysyy poissa bileistä.

+ Leikkisä "huumevaatetus"- kommentti artikkelissa pistää miettimään miksi joku pukee ylipäätänsä kyseisen paidan päälle.Selkeä merkki itseironiasta ja huumorintajusta.

+ Pistää miettimään kuinka tärkeää on tehdä tiukat rajat musiikkityylien välille joista pitää hampaat irvessä kiinni vaikka mikä olisi.

+ Intoa ja tunnetta täynnä olevat oman genrensä suojelijat pääsevät purkamaan sitä ah niin kadehdittavaa adrenaliiniä ja sivussa oppivat mielepideilmaisun aakkoset.

- Onko väärin leimata ketään tavikseksi joka kuitenkin tekee huikean panostuksen jo rahallisesti että pääsee tansahtelemaan muun kuin 50centin tahtiin?

- Nähtävästi media on päivä päivältä sensaatiohakuisempaa.Joka saralla.
n-newbie

Posts: 37

#249 • • n-newbie
Voi jeesus mitä jeesustelua! Mun mielestä juttu oli tosi hauska!

Tää on ihan samanlainen ku ne muhammed pilakuvat! Miten voitte ottaa noin herkästi nokkiinne tollasesta, menkää nyt vähän itseenne!
Jone

Posts: 8,258

#250 • • Edited Jone Archibald Haddock

Ana-5000, 23.9.2006 16:24:
Niijoo noista huumeista vielä:

http://www.klubitus.org/forum_aihe.php?id=782

"Käytätkö huumeita gallup"

Käytän. 36.75% 448
En käytä (en ole edes kokeillut). 34.37% 419
Olen kokeillut. 28.88% 352



Et kai oikeasti ole niin typerä, että uskot ton kertovan paljoakaan yhtään mistään? 11 000 käyttäjän forumilla tohon on vastannut aikojen saatossa 1200 ihmistä - oletettavasti ne, joita douppaaminen edes jotenkin kiinnostaa.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#252 • • Kon-tiki The Unsinkable

n-newbie, 24.9.2006 01:02:
Tää on ihan samanlainen ku ne muhammed pilakuvat!



Sikäli kuin minä mistään mitään tiedän, kukaan ei ole ainakaan vielä mellakoinut kaduilla toivoen ko. toimittajien kuolemaa tai tuikannut Sanomataloa tuleen jutun vuoksi (vrt. Muhammed-pilakuvakiistan vuoksi poltetut Tanskan ja Norjan lähetystöt jossain missälie).

Täällä on heilutettu vain sanasäilää, kukin omien mielipiteidensä ja kykyjensä mukaan. Vertauksesi ontuu.
crissy

Posts: 1,958

#253 • • Edited crissy
no kyl tosta yks hyvä juttu löyty! kaverihan siinä maireella ilmeellä tanssii "happy hours" paita päällä;)*plur**plur*
Juhgu

Posts: 7,921

#254 • • Edited Juhgu Virnistelijä

John, 23.9.2006 16:57:
---
Jengin reaktioista tulee mieleen vanhan kansan sanonta: se koira älähtää, johon keppi kalahtaa. *vink*


Jaa. Ja pointti oli mikä? Oliko artikkeli mielestäsi osuva? Vai pitäisikö olla hiljaa ja ottaa mukisematta vastaan lisää keppejä? (Tai kalikoita tai mitä siinä sanonnassa nyt heitelläänkään.)

Minusta ihan kaikki vanhan kansan sanonnat eivät sovi ihan kaikkiin tilanteisiin.


Annelina, 23.9.2006 18:57:
+ Uteliaisuus herää aivan varmasti alakulttuuria kohtaan jolloin varmasti faktoja voi oikaista ja tilastoja esitellä aiheesta niin työpaikoilla kuin kummivanhemmillakin. Jos joku kyseisen artikkelin perusteella tuomitsee koko kulttuurin on ehkä parempi että kyseinen henkilö pysyy poissa bileistä.


Valitettavasti tälläinen faktojen oikaisu vaikuttaa olevan harvinaisempaa kuin oikaisematta jättäminen. Useimmat ottavat tuostakin artikkelista stereotypian mieleensä miettimättä asiaa sen enempää. Tai jos asia nousee ihan puheeksi asti, melko moni työkaveri, esimies tai kummivanhempi todennäköisesti uskoo mielummin Helsingin Sanomia kuin yhtä bilettäjää.


mku, 23.9.2006 19:18:
Mutta miettikääpä miten positiivisen jutun tuollaisista bileistä olisi voinut tehdä. Mikä olisi kolikon kääntöpuoli, josta mummelit olisivat myös voineet lukea?


Niinpä!

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

hrdkvr

Posts: 3,929

#255 • • hrdkvr KURGO
lol

tuli postia:




hei

saammeko julkaista kirjoituksenne Kirjeitä-palstallamme?
ystävällisin terveisin

Jouni Mölsä
Toimittaja

--
-keep it hard-

Avatar
#256 • • astaroth Guest

hrdkvr, 25.9.2006 15:08:
lol

tuli postia:


äijä on julkkis!

kirjeitä-palstalla toi sun teksti julkaistaan otsikolla:

"saatanan essopäät ärjyy huumeiden puolesta lol"
Juhgu

Posts: 7,921

#257 • • Juhgu Virnistelijä

hrdkvr, 25.9.2006 15:08:
tuli postia:

hei

saammeko julkaista kirjoituksenne Kirjeitä-palstallamme?



Onkohan tässä jotain taktikointia, että tietoisesti valitaan kaikkien vastineiden joukosta juuri sen missä on runsaasti kirjoitusvirheitä?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Lauri

Posts: 1,051

#258 • • Lauri Devoted

hrdkvr, 25.9.2006 15:08:
lol

tuli postia:




hei

saammeko julkaista kirjoituksenne Kirjeitä-palstallamme?
ystävällisin terveisin

Jouni Mölsä
Toimittaja



Vaadi ainakin, että sen joku oikolukee ja korjaa kirjoitusvirheet.
Muuten se näyttää lähinnä todella typerältä.
Avatar
#259 • • astaroth Guest

Juhgu, 25.9.2006 15:13:
Onkohan tässä jotain taktikointia, että tietoisesti valitaan kaikkien vastineiden joukosta juuri sen missä on runsaasti kirjoitusvirheitä?


yleisönosastolle lähetetyt kirjeet oikoluetaan, että ei varmaan tarvitse sitä miettiä :)
Individual

Posts: 10,942

#260 • • Edited Individual HYPNO!

astaroth, 25.9.2006 15:21:
---
Juhgu, 25.9.2006 15:13:
Onkohan tässä jotain taktikointia, että tietoisesti valitaan kaikkien vastineiden joukosta juuri sen missä on runsaasti kirjoitusvirheitä?

---

yleisönosastolle lähetetyt kirjeet oikoluetaan, että ei varmaan tarvitse sitä miettiä :)


Vitustako noista tietää. Sehän voi "vahingossa" jäädä oikolukematta. *vainoil*