mayah, 15.9.2006 12:47:
---klip---
Lueppa aluksi vaikka toi
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=51330;pid=824754#824754
162 posts, 9 pages, 42,271 views
mayah, 15.9.2006 12:47:
---klip---
phanatic, 15.9.2006 12:47:
---
POSER, 15.9.2006 12:42:
---
Ei, mutta millä vitun telepatialla en kytät sitten sen tietää että sä olet just se "viaton". Vai pitäiskö niiden alkaa päästään ihmisiä pois ulkonäön perusteella, tästähän se haloo vast ois noussu. Syyllisetkin monesti väittää olevansa syyttömiä, pitäskö kyttien sit päästää nekin kotiin ja soitella perään jos huomataankin että sehän olikin syyllinen.
---
Syyllinen kunnes toisin todistetaan?
ALIEN, 15.9.2006 09:59:
"Millä helvetin takeilla te väitätte et ne menee tonne riehumaan ja tuhoamaan kaupungin omaisuutta. Siis aivan järjetöntä ja käsittämätöntä tuomitsemista!!" Eli aivan selkeestihän tosta tulee rauhallinen mielenosoitus, eiks ni Pinkki? :)
POSER, 15.9.2006 12:49:
---
Ah, siis kaikki epäillyt pitää päästää kotiin odottamaan että poliisi on tutkinut asian perinpohjin, et kai säkään nyt näin yksinkertainen ole?
phanatic, 15.9.2006 12:52:
No harvemmin parinkymmenen ihmisen tehdessä rikoksen, poliisi pidättää 130 tyyppiä "varmuuden vuoksi". Siis länsimaisissa oikeusvaltioissa. Monissa vähemmän kehittyneissä maissa poliisilla kyllä on tapana pidättää random-mielenosoittajia.
Jone, 15.9.2006 12:42:
---
serotonot, 15.9.2006 11:31:
Jone: Onks siis niin et syyttömiä saa pidättää mahdollisen rikoksenehkäisyn nimissä ja se on ihan jees, mut jos poliisi suhtautuu väheksyen loukkaantuneeseen jänikseen ni se onki jo vähä pahempi uttu.
---
Mähän olen ollut tässä hommassa kaiken aikaa sillä "hippipuolella natseja vastaan." Tsekkaa vaikka mun postaukseni tosta toisesta asiaa käsittelevästä threadistä, jossa olen ottanut hyvin kärkevästi kantaa ihmisten oikeuksien puolesta ja pitänyt poliisin toimintaa täysin hyväksymättömänä.
tumpsi, 15.9.2006 12:57:
pedobearin kuva
phanatic, 15.9.2006 12:52:
---
POSER, 15.9.2006 12:49:
---
Ah, siis kaikki epäillyt pitää päästää kotiin odottamaan että poliisi on tutkinut asian perinpohjin, et kai säkään nyt näin yksinkertainen ole?
---
No harvemmin parinkymmenen ihmisen tehdessä rikoksen, poliisi pidättää 130 tyyppiä "varmuuden vuoksi". Siis länsimaisissa oikeusvaltioissa. Monissa vähemmän kehittyneissä maissa poliisilla kyllä on tapana pidättää random-mielenosoittajia.
serotonot, 15.9.2006 12:49:
Sori väärinkäsitys :) Jotenki sun postauksesta täs threadissa vaan sai sellaisen kuvan et "kelkka on kääntynyt"
serotonot, 15.9.2006 12:49:
Mun mielestä on hienoa että Suomessa on vihdoinkin pikkuhiljaa aktivoiduttu osoittaman mieltä erilaisia epäkohtia vastaan mutta nuo mielenosoittamisen väkivaltaiset lieveilmiöt on mun mielestä tuomittavia.
POSER, 15.9.2006 13:01:
---
Niin ja edelleen kysyn että millä vitulla ne poliisit tietää kuka on mellakoija ja kuka ei. Oisko pitänyt valita naaman/vaatteiden perusteella? Nyt kaikki saatiin siististi nippuun ja kaikkia kohdeltiin tasapuolisesti ja näin saatiin varmistettua että nämä aidot mellakoijat eivät päässeet pois.. Ne kuitenkin päästi kaikki ketkä eivät vastustelleet/vittuilleet/tärkeilleet meneen aikasta nopeesti pois.
Dementation, 15.9.2006 12:30:
Joo, mutta se että viattomat ihmiset saa pulloja päällensä ja poliisi ei päästä niitä pois pullosateen alta on imho hiukan väärä linja...
Mutta toki ei sais vituttaa, mielelläänhän niitä pulloja päähän pitäisi ottaa yhteiskunnan edun nimissä
ja onhan se loogista päästä putkaan vuorokaudeksi ja menettää puhelimensa viikoksi koska oli ohikulkumatkalla ja sit yritti vielä väistää heiteltyjä esineitä.
Serotonot wrote:
Sun mielestä siis syyttömiäkin saa pidättä ison nipun, jos siinä sivussa saa sitten vaikka pari rikollistakin kiinni?
Voitais kirjata perustuslakiin että jokaisen kunnollisen kansalaisen kuuluu tietää koska jossain on mielenosoitus ja pysyä silloin kotona.
Sekä kieltää valokuvaaminen ja julkisilla paikoilla liikkuminen jos paikalla näkyy yksikin poliisi.
Mun idea oikeusvaltiosta on se, että jos en riko lakia tai toimi väärin, niin mua ei myöskään rangaista. Tässä tilanteessa näin ei tapahtunut ja se on mielestäni väärin.
phanatic, 15.9.2006 13:05:
No ESIM katsomalla kuka mellakoi? Haloo? Kai nyt parisataa poliisia näkee jokaisen pullonheittäjän ja patukanheiluttelijan ja voi korjata ne talteen helposti. Samoin esim. liikennepoliisi katsoo kuka ajaa ylinopeutta ja ottaa heidät kiinni, eikä pidätä jokaista autoilijaa ja tutki miten lujaa he ovat ajaneet.
POSER, 15.9.2006 13:12:
---
Isosta väkijoukosta just niiden oikeiden tyyppien tunnistaminen on todella helppoa. Kaikilla jotka innostui riehumaan tuskin oli se patukka liimattuna kouraan tai iso anarkisti A takin selkämyksessä, ei ainakaan enää siinä vaiheessa kun poliisit alkoi niitä keräämään kokoon.
phanatic, 15.9.2006 13:16:
No kummasti poliisi esim. taskuvarkaita jäljittäessään ei kuitenkaan pidätä kaikkia Kauppatorilla olevia henkilöitä ja tutki kuka heistä on taskuvaras. Oikeusvaltiossa ei vain toimita noin. Ja jos poliiseja oli enemmän kuin saarrettuja ihmisiä, niin on heidän ammattitaitonsa törkeää aliarvioimista väittää etteikö pullonheittelijöitä pystyttäisi joukosta napsimaan.
Jone, 14.9.2006 23:28:
Joo.
Oon lainausten kanssa ihan samaa mieltä, mutta pitäkää "demonne" ja adressinne. Toi adressi on aivan yhtä tyhjän kanssa eikä tule vaikuttamaan Rajamäen mahdolliseen eroamiseen tavalla tai toisella. Musta on muutenkin ihan turhaa perseilyä mennä "demoilemaan" Kiasmalle joka viikonloppu. Eikö teillä oikeesti oo muuta tekemistä?
PS. On raivostuttavaa kun joku taho rekisteröityy forumiin tasan perustaakseen yhden tarkoitushakuisen topicin. Se on vaan yksi spammaamisen muoto.
Kaynessi, 15.9.2006 13:49:
"Siis muahan ei yhteiset asiat kiinnosta ja mä en haluu et ketään muutakaan kiinnostaa. pitäkää huolta omista asioistanne.. Hei haloo, tolla asenteella sä annat vallan niiden käsiin joille se ei kuulu..." Tollasella asenteella Suomesta tulee poliisivaltio, jos sua ei kiinnosta niin ole mielummin hiljaa.B laah mikä tyyppi!!!!
Caro², 15.9.2006 13:11:
"Toi kaveri heitti pullon miun päähän, et tietenkään sitä nähny, mutta voiks päästää miut pois täältä?"
Mitenkäs siun mielestä tässä olis pitäny toimia? Ei ne poliisit mitään telepatian ammattilaisia ole. Jos ne niputtaa alueen, jossa on mellakoitsijoita, nin tottakai sinne jää ihmisiä nalkkiin. Pitäskö niiden kysyä: "tulitko mielenosotukseen? ai et, ok, no sit voit mennä?"
Mistä lähtien anarkistin heittämän pullon päähän saaminen on ollu yhteiskunnan etua? Ja missä vaiheessa yhteiskuntaa pitää syyttää siitä, että anarkisti heittää sinua pullolla päähän. Ja miksei se sais vituttaa, että anarkisti heittää pullolla päähän.
painotan edelleen. Että anarkistien ansiosta henkilöitä varmasti vituttaa, mutta virkavaltaa ja valtakoneistoa siitä on turha syytellä ja osotella sormella..
Ensiksi asiat tutkitaan ja sitten syytetään.
Dementation:
Voitais kirjata perustuslakiin että jokaisen kunnollisen kansalaisen kuuluu tietää koska jossain on mielenosoitus ja pysyä silloin kotona.
---
Caro²
Sinne vois myös kirjottaa: "Täällä on mielenosoitus, velvollisuutesi on olla noin 50metrin päässä mielenosoituksesta. Kun poliiseja alkaa valua paikalle, pysy rauhallisena muiden mielenosoittajien seassa. Maalaisjärkeä saa käyttää. Jos haluisin lähtee kuvaamaan tuota, ni totta munassa haluisin olla siellä seassa! Jos en halua sekaantua anarkistien mielenilmaukseen, ni en varmana mene sinne sekaan..
Sekä kieltää valokuvaaminen ja julkisilla paikoilla liikkuminen jos paikalla näkyy yksikin poliisi.
---
Onko tästä nähtävissä "suomi on natsityypinen poliisivaltio ja poliisien oikeuksia tulee kaventaa?
seronot:
Mun idea oikeusvaltiosta on se, että jos en riko lakia tai toimi väärin, niin mua ei myöskään rangaista. Tässä tilanteessa näin ei tapahtunut ja se on mielestäni väärin.
---
Caro²
Joo. Näinhän se menee. Mutta valitettavasti siten on niitä idareita ja retardeja, joiden vuoksi homma ei luonnistu ihan näin. Kyllä suomi on imho oikeusvaltio, hörhöjen takia hommat vaan välillä mutkistuu
Jone, 15.9.2006 13:54:
---
Kaynessi, 15.9.2006 13:49:
"Siis muahan ei yhteiset asiat kiinnosta ja mä en haluu et ketään muutakaan kiinnostaa. pitäkää huolta omista asioistanne.. Hei haloo, tolla asenteella sä annat vallan niiden käsiin joille se ei kuulu..." Tollasella asenteella Suomesta tulee poliisivaltio, jos sua ei kiinnosta niin ole mielummin hiljaa.B laah mikä tyyppi!!!!
---
JO NYT ON VITTU?
Nyt alkaa kyl oikeasti palamaan käämi. Osaatko sä vitun pelle yhtään lukea mitä mä olen täällä kirjoittanut?
"B laah mikä tyyppi!!oneone11"
Ei saatana. Lue ja ymmärrä ensin - tule avautumaan mulle vasta sitten.